[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing
Pagina 1 van 1

Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 22 okt 2019 07:32
door NandaKramer
Op 2 september 2019 hebben wij de sleutel gekregen van ons nieuwe huis en op 11 september hebben we de sleutel ingeleverd van ons oude huis.

Op tijd hebben we Energiedirect een verhuisbericht gestuurd en direct het maandbedrag verhoogd zodat de verhuizing gedekt zou zijn.
Netjes kregen we mail met de eindafrekening. We zouden zelfs een klein bedrag terug krijgen, eind van de maand.
Wat schetst mijn verbazing, ik krijg nog een rekening van €14.
Bij navraag is er een maandbedrag voor het oude én het nieuwe adres in rekening gebracht. Nieuw huis, nieuw contract
Wij zijn het daar niet mee eens, ik ben geen nieuw contract aangegaan, maar heb het contract meeverhuisd.
Na veel heen en weer berichten, blijven zij bij hun standpunt en moest ik voor twee huizen betalen.
Op 10 oktober is er een telefonische afspraak geweest, maar ook toen kwamen we niet tot overeenstemming.
Uiteindelijk hebben we besloten om een andere energieleverancier te contracteren. Op 27 oktober zal het contract geëindigd worden en op 28 oktober krijgen wij van een ander bedrijf energie.

Wij hebben Energiedirect gevraagd om van het oude én het nieuwe huis de eindafrekening per post te versturen, maar hebben na 10 oktober niets ontvangen.
Wat schetst mijn verbazing, 21 oktober krijg ik alsnog een aanmaning voor het bedrag van €14 met incassokosten van €25.
Niets verrekend met de eindafrekening en gewoon incassokosten vragen.

Staan zij nu in hun recht en moet ik twee maandtermijnen betalen, of heb ik het bij het rechte eind en was mijn contract gewoon meeverhuisd?

Groet Nanda

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 22 okt 2019 17:48
door Lady1234
Hebt u wel doorgegeven dat u tijdelijk op twee adressen energie geleverd moest hebben?

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 22 okt 2019 19:29
door Theotrucker
Als je op twee adressen tegelijkertijd stroom nodig hebt zul je er ook twee moeten betalen.

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 22 okt 2019 19:33
door StevieNL81
Uiteindelijk betaalt u verbruik en geen periode. Ze kunnen prima de laatste factuur voor het oude adres crediteren... Dan tellen ze die betaling niet mee en is uw eindafrekening 14euro + de waarde in euries van 1 maand.

Welke periode ze ook gebruiken... Het maakt niets uit voor het in rekening gebrachte verbruik.

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 23 okt 2019 06:43
door grun
NandaKramer schreef:
22 okt 2019 07:32
Na veel heen en weer berichten, blijven zij bij hun standpunt en moest ik voor twee huizen betalen.
Bij een verhuizing is toch ook sprake van een zekere overlap, waarin u in beide huizen woont? In het nieuwe huis bent u bezig met voorbereidende werkzaamheden zoals behangen, vloerbedekking aanbrengen, schilderen, raambedekking monteren en dergelijke. Vervolgens gaat u verhuizen en bent daarna nog enige tijd bezig in het oude huis om de boel netjes achter te laten.

Twee huizen, dan ook twee keer betalen. Bij een andere energiemaatschappij zal dat niet anders zijn.

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 23 okt 2019 07:16
door kweenie
Zelfs als je helemaal niet tegelijk van beide aansluitingen gebruik maakt, is er nog steeds in beide huizen een actieve aansluiting in de overlappende periode. En zul je dus ook voor beide aansluitingen de vaste (netwerk-)kosten etc moeten betalen. Terecht, dus, dat die periode dubbel in rekening wordt gebracht.

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 23 okt 2019 09:36
door Theotrucker
Dit komt dadelijk ook voor de inboedelverzekering, opstalverzekering, waterkosten, gemeentelijke belastingen. Tijdens verhuizingen heb je altijd overlap.

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 23 okt 2019 10:44
door Lady1234
Niet voor de inboedelverzekering en ook niet voor gemeentelijke lasten. Vooropgesteld dat je in dezelfde gemeente blijft .

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 23 okt 2019 21:48
door Michel-mol
Afgelopen jaar ook verhuisd en bij nuon geen problemen gehad.. ruim van te voren aangegeven dat het leveradres van het contract ging veranderen.. wel een eindafrekening gehad van het ene adres wat logisch is want daar moet een eindafrekening gemaakt worden.. maar contract gewoon doorgezet op het nieuwe adres.. waar ik na een half jaar overgestapt ben zonder problemen. ( nuon kon niet met de prijs mee die via gaslicht.com naar boven kwam bij mijn verbruik)
Toevallig overgestapt naar energiedirect.. weet dat dit een rare club is die je als klant strak moet houden .. maar goed het is maar voor een jaar.. dan stappen we weer over naar de goedkoopste ..

Ik denk dat het een kwestie is van vasthouden.. het contract is met u gesloten en u heeft aangegeven waar het leveradres is. Nu veranderd alleen het leveradres, ivm verhuizing, maar dit is geen contractbreuk. Dus gewoon volhouden en aangeven dat u vasthoud aan het contract dat met u gesloten is...dus eindtermijn is dat wat afgesproken is in het contract en niet anders..
en als hun vasthouden aan een nieuw contract, staat het u vrij een andere leverancier (ander contract) te kiezen. Probeer dat anders met terugwerkende kracht vanaf uw verhuisdatum. Doe dit dan wel via een site waarmee u de welkomstkorting meepakt.. dit scheelt gemiddeld een 250,- ten aanzien van de “scherpe” prijzen bij de leveranciers zelf. Moet u wel het verbruik dat u gaat afnemen in het nieuwe huis goed schatten.

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 23 okt 2019 22:13
door tttlocke
Michel-mol schreef:
23 okt 2019 21:48
.... staat het u vrij een andere leverancier (ander contract) te kiezen. Probeer dat anders met terugwerkende kracht vanaf uw verhuisdatum. Doe dit dan wel via een site waarmee u de welkomstkorting meepakt.. dit scheelt gemiddeld een 250,- ten aanzien van de “scherpe” prijzen bij de leveranciers zelf. Moet u wel het verbruik dat u gaat afnemen in het nieuwe huis goed schatten.
Mosterd na de maaltijd. TS heeft in de OP aangegeven dat de overstap naar een nieuwe leverancier al geregeld is.

Verder is niet duidelijk of inderdaad de verhuizing niet als zodanig verwerkt is, zoals TS suggereert, waardoor er plots sprake is van een 'nieuw contract', of dat TS het gewoon niet goed begrepen heeft (dubbel betalen is immers normaal).
Als de verhuizing online via de website van Energiedirect wordt doorgegeven met de beide datums, kan dat haast niet fout gaan.
Als TS zelf een soort 'verhuisbericht' heeft gestuurd (hoe dan?) en eigenmachtig een maandbedrag verhoogd heeft, is een fout wellicht eerder mogelijk.
NandaKramer schreef:
22 okt 2019 07:32
Op tijd hebben we Energiedirect een verhuisbericht gestuurd en direct het maandbedrag verhoogd zodat de verhuizing gedekt zou zijn.

Re: Gedoe met Energiedirect rondom verhuizing

Geplaatst: 24 okt 2019 10:14
door Aygulf
Ik begrijp niet wat er bedoeld wordt met "meteen het maandbedrag verhoogd zodat de verhuizing gedekt zou zijn". Volgens mij verhoog je het maandbedrag omdat je verwacht meer energie te gaan verbruiken en niet om de verhuizing "af te dekken". Maar misschien begrijp ik het verkeerd.