LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Elkako
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2019 02:22

Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Elkako »

Ik heb via internet een automatische tandenborstel gekocht.
In de advertentie staat dat hij je tanden schoonmaakt in 10 seconden. Hoe lang ik dat ding ook gebruik, mijn tanden worden absoluut niet schoon.

Ik weet dat dit een hygiëne product is en dat je hem in normale omstandigheden (geheel terecht) waarschijnlijk niet terug kan sturen. Maar hoe zit het met het terug sturen als het product niet doet wat hij beloofd?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 nov 2019 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalcorrectie in titel

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Lowieze »

Over welke advertentie heeft u het dan? Ik ken geen tandenborstel die dat in 10 seconden voor elkaar krijgt.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien 10 seconden per tand? Ik doe het met de hand, maar ben er toch ook wel een paar minuten mee bezig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door berndv »

welke advertentie, heeft u de bewering zwart op wit? Als aan de beweringen enige rechten te ontlenen zijn, dan zou het mogelijk onder een non-conform product kunnen vallen, het product doet niet wat beweerd werd.


mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door mahadma »

Zal wel een "Chinese" 10 seconden zijn van een perfect onderhouden gebit vrees ik. Wie is de verkoper. En Nee, dit geld retour zie ik niet gebeuren.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 nov 2019 09:32
Misschien is het deze?

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/45 ... il-te-koop
:lol: als het te mooi klinkt om waar te zijn....
Ik zou het dan maar beschouwen als weggegooid geld.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door scontra »

Elkako schreef:
18 nov 2019 02:29
Ik heb via internet een automatische tandenborstel gekocht.
Kan me er geen voorstelling van maken hoe een tandenborstel "automatisch' kan werken, dit vraagt om nadere uitleg !
Lijkt me toch wel makkelijk als je er zelf helemaal niets voor hoeft te doen en de apparaat al het poetswerk voor je doet !
Misschien de gebruikershandleiding er (nog) eens op na lezen ! :oops:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door berndv »

scontra schreef:
18 nov 2019 10:40
Elkako schreef:
18 nov 2019 02:29
Ik heb via internet een automatische tandenborstel gekocht.
Kan me er geen voorstelling van maken hoe een tandenborstel "automatisch' kan werken, dit vraagt om nadere uitleg !
Lijkt me toch wel makkelijk als je er zelf helemaal niets voor hoeft te doen en de apparaat al het poetswerk voor je doet !
Misschien de gebruikershandleiding er (nog) eens op na lezen ! :oops:
Het leek mij ook onwaarschijnlijk en dacht ook aan een verwisseling van de woorden "automatisch" en "electrisch" maar niets is minder waar
witte angora schreef:
18 nov 2019 09:32
Misschien is het deze?

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/45 ... il-te-koop

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk is het wel een leuk onderwerp voor in een uitzending.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 nov 2019 11:06
Eigenlijk is het wel een leuk onderwerp voor in een uitzending.
Zeker, laat Fons zo’n bitje in doen en na 10 seconden laten controleren door een tandarts of zijn gebit schoon is!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze meerdere tanden tegelijk poetser zal wel niet krachtig genoeg zijn, 10 tanden is 10x sterkere motor nodig.

Wel erg duur en ja, je hebt nu recht op geld terug als na 2 minuten er nog niets is, maar ik denk in 6x, Links / midden/ rechts en binnen en buiten dus bij 2 minuten poetsen heb je 12 minuten werk... en geen 6x 10 seconden dus 1 minuut.

Maar hoe betrouwbaar is deze onbekende firma? Tussen recht op geld terug hebben en krijgen zal wel een groot gat zitten.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een normale poetsbeurt duurt twee minuten volgens het advies van het Ivoren Kruis. Dat is toch niet zo lang dat bekorten daarvan een zinvolle verbetering van het leven is?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door alfatrion »

Elkako schreef:
18 nov 2019 02:29
Ik weet dat dit een hygiëne product is en dat je hem in normale omstandigheden (geheel terecht) waarschijnlijk niet terug kan sturen. Maar hoe zit het met het terug sturen als het product niet doet wat hij beloofd?
Dan is er eerste het recht op herstel en/of vervanging, tenzij... en dan toch meteen ontbinden.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
18 nov 2019 12:22
Een normale poetsbeurt duurt twee minuten volgens het advies van het Ivoren Kruis. Dat is toch niet zo lang dat bekorten daarvan een zinvolle verbetering van het leven is?
1:50 minuut winst per beurt, maal 2x per dag, maal 365 dagen, maal een jaar of zestig poetsen is 1.338 uur op je leven... :mrgreen:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door tttlocke »

scontra schreef:
18 nov 2019 10:40
...
Kan me er geen voorstelling van maken hoe een tandenborstel "automatisch' kan werken, dit vraagt om nadere uitleg !
Lijkt me toch wel makkelijk als je er zelf helemaal niets voor hoeft te doen en de apparaat al het poetswerk voor je doet !
Misschien de gebruikershandleiding er (nog) eens op na lezen ! :oops:
'Eerst lezen (het topic), dan posten' is geen slecht advies.
Witte Angora heeft al een voorzet gegeven welk 'apparaat' het zou kunnen betreffen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
18 nov 2019 12:44
Erthanax schreef:
18 nov 2019 12:22
Een normale poetsbeurt duurt twee minuten volgens het advies van het Ivoren Kruis. Dat is toch niet zo lang dat bekorten daarvan een zinvolle verbetering van het leven is?
1:50 minuut winst per beurt, maal 2x per dag, maal 365 dagen, maal een jaar of zestig poetsen is 1.338 uur op je leven... :mrgreen:
Je kunt die 10 seconden per poetsbeurt er gewoon bij optellen, omdat, met een beetje handigheid, je geen van beide handen nodig hebt, zodat je tijdens het poetsen iets anders kunt doen waarbij die handen wel nodig zijn (wc schoonmaken, afwassen enz :D ) . De winst is hierdoor nog ruim 8% groter. :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door moederslink »

Elkako schreef:
18 nov 2019 02:29
Ik heb via internet een automatische tandenborstel gekocht.
In de advertentie staat dat hij je tanden schoonmaakt in 10 seconden. Hoe lang ik dat ding ook gebruik, mijn tanden worden absoluut niet schoon.

Ik weet dat dit een hygiëne product is en dat je hem in normale omstandigheden (geheel terecht) waarschijnlijk niet terug kan sturen. Maar hoe zit het met het terug sturen als het product niet doet wat hij beloofd?
Hoe kunt u aannemen dat zo.n tandenborstel in slechts 10 seconden uw gebit reinigt? :roll:
Waarom zou u hem dus willen terugsturen?
Hij zal toch ongetwijfeld wel in 2 minuten zijn werk doen , maar als uw tanden dan nóg niet schoon zijn , tja.... :(

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien geschikt voor iemand die grote problemen heeft men zijn handen of armen. Geen kracht meer, vergroeid, zware reuma.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Koop ontbinden van ondeugdelijk hygiëneproduct

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
18 nov 2019 09:32
Misschien is het deze?

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/45 ... il-te-koop
Die is nog in pre-order, als ik op hun kickstarter pagina kijk, worden de eerste pas in december verstuurd, dus die zou TS dan nog niet hebben kunnen kopen?

Gesloten