LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL en Paypal

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jeroen202020
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2020 16:12

PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door Jeroen202020 »

Mijn probleem is dat er een paket retour gestuurd is en daar een bar code bij krijg zonder track and trace.
En je helemaal niks kunt met dat nummer.
Het word niet opgeslagen zeggen ze bij postNL.
Wat moet je dan met dat nummer?
Het gaat namelijk om een kleding stuk dat ik besteld had bij een Amerikaanse online winkel.
Maar achter af bleek toe ik het paket kreeg , dat het te klein was omdat dit bedrijf het liet maken in China.
Chinese maten.
Als ik dat geweten had , had ik daar niks besteld.
Maar nu wil het geval dat ik alles retour gestuurd heb naar de afzender in China op 15-11-2019 om 14.45
Foto's gemaakt van alles inclusief het verzend bewijs met de kosten.
Na over en weer mailen met het bedrijf dat de winkel zou moeten zijn .
Kreeg ik steeds te horen dat ik mijn paket moest terug sturen naar waar het vandaan kwam..
En ook steeds een ander persoon de mails beantwoorden.
Terwijl ik al duidelijk vermeld had meerdere keren dat het allang onderweg was en ik dus mij geld terug wilde.
Hier kwam ik niet verder.
Nu heb ik de mogelijkheid om paypal te laten onderzoek en te bemidelen.
Ik ben dus een dispuut aan gegaan.
En later omdat ik maar niks hoorde heb ik paypal telefonisch gesproken.
Een medewerker heeft alles bekeken en zei , u heeft alles goed gedaan, fotos en bewijs van verzending.
U hoeft nu verder niks te doen en ik hoor van ze als er een uitspaak zou zijn.
Intussen heb ik mails gehad waar ik bewijs moets aandragen in deze zaak....
Ik had immers al alles gegeven door middel van foto's en de email's.
Dus deed ik niks zoals afgesproken.
Nu komt de uitspaak dat ik niks uitbetaald krijg.
Dus weer gebeld met paypal , het verhaal weer uit gelegd.
Toen kreeg ik te horen dat ik postNL moets bellen over dat nummer dat op het verzend bewijs zat.
Want ik zou het wel eens naar mij zelf gestuurd hebben .
Als of ik nog eens €18.20 ga betalen om mijn geld terug te krijgen.
Met andere woorden , ik krijg niks terwijl ik niks meer hoeften aan te leveren ( BEWIJS FOTO'S ).
En de ene medewerker zegt ik kan de gespekken die we opnemen terug luisten of het klopt. En een andere zegt nee dat kan niet en moet ik schriftelijk toestemming voor geven.???
Alles werd openomen voor verbetering en training ... hoezo toestemming.
Met andere woorden kan ik naar mijn geld fluiten.
Het zou zelfs zo maar kunnen zijn dat mijn pakt nog ergens in een depot ligt en nooit is verstuurd.
Hoe kan ik dus nu mijn geld weer terug krijgen.
Bij Paypal spreken ze steeds vast of tegen,
PostNL zegt dat zij de nummer niet bewaren.
Maar er moet een register zijn waar die nummers in staan om te voorkomen dat ze in een korte tijd weer gebruikt worden.
Wie kan mij helpen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dus concreet heeft u een pakket retour gestuurd zonder een verzendmethode te gebruiken waarbij u track en trace heeft en nu vind u dat PostNL u toch moet vertellen waar het pakket is? Natuurlijk kunnen/doen ze dit niet.

Aan Paypal heeft u enkel een code gegeven van een verzending, dit is natuurlijk geen bewijs. En de winkel zegt niets retour te hebben ontvangen omdat u het heeft retour gestuurd naar het adres in China waar de winkel niet zit?

Vat ik het zo samen?

Ik denk dat u uw verlies gewoon moet nemen. PostNL en Paypal zijn hier duidelijk niet fout bezig ze leveren de dienst waarmee u akkoord bent gegaan. Mogelijk had u vooraf zich moeten verdiepen in de webwinkel waar u bestelde.

Los daarvan is niet de EU wetgeving actief op een bestelling die gemaakt wordt bij een bedrijf in de VS.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Begint het PostNL verzendnummer met UB? Dan kun je niets traceren. Het nummer moet beginnen met CC.

Jeroen202020
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2020 16:12

Re: PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door Jeroen202020 »

Wat moet je dan met het papiertje dat je krijgt bij verzending.
Dat is het bewijs dat jij het verstuurd hebt het gaat mij niet er om of het een T&T is.. alleen of het wel verzonden is. Meer niet. Zelfs dat kunnen ze niet garanderen.
Dat nummer heeft anders helemaal geen functie.
De eeste paypal medewerker zei dat alles goed gedaan was en alls duidelijk is.
En 2 anderen zeggen allebijde iets anders en ze spreken elkaar tegen.
Er is geen lijn in hun verwerking van klachten.
Bovebien kunnen ze alls in lezen en zien wat over en weer uitgewisseld is inclusief foto,s.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je zending niet online is te volgen met een CC....NL-code, dan kan de ontvanger liegen tegen Paypal dat hij/zij niets heeft ontvangen. Paypal geeft je dan geen geld terug.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Een Chinees product bestellen bij een Amerikaanse online winkel? Dat kan inderdaad problemen geven bij terugsturen.
Veiliger is een stenen winkel of een Nederlandse webwinkel.

Jeroen202020
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2020 16:12

Re: PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door Jeroen202020 »

Helemaal mee eens.
Maar ik had daar besteld omdat er werd voorgedaan als een Amerikaans bedrijf met wat voor mij bekende personen die als model werkte.
Maar zij besteldedus de spullen in China.
Had ik dat geweten dan zou ik daar niet eens bestellen.. en het ging hier niet om het ontvangen naar om een retourzending . Met daarbij de foto's van het paket met Retour ades en verzend bewijs.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: PostNL en Paypal

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het is eigenlijk heel simpel, je MOET een track & trace nummer kunnen overleggen als bewijs pij Pay-Pal. Zowel bij claims als verkoper of ontvanger. Een verzendbewijs telt niet, staat duidelijk in de voorwaarden.

Gesloten