LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
2205Ulrich
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2020 09:51

Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door 2205Ulrich »

Ik heb via BVA veilingen een trilplaat gekocht. Op de foto's was een zeer goed uitziende trilplaat. Waar ik graag iets meer geld aan wilde uitgeven. Ik was helemaal blij toen ik had gewonnen. Ik heb de trilplaat met een koeriersdienst laten brengen die ook geadviseerd werd via de site. Komt de trilplaat bij mij thuis aan. Lijkt deze totaal niet op de trilplaat van de foto's. Maar dan ook echt helemaal niet. Op de foto's een bijna niet gebruikte. En ik krijg een oud uitziende machine. Ik heb niet kunnen kijken. Want er was geen kijk moment. Nu heb ik contact gehad met BVA om het er met hun over te hebben. Want ik vind dat ik misleid ben. Kon ik de machine terug sturen. Het kostte mij met dan 50 euro on hem op te halen terug brengen zou ik zoiets kosten. Heb ik gezegd delen we de kosten. Of zelfs als er iets van een compensatie zou zijn zou ik al tevreden zijn. Maar niets van dit alles. Ze blijven bij hun standpunt en wijken niet naar links of naar rechts. Hebben zij geen regels waar ze zich aan moeten houden. Zoals passende foto's of ergens in de tekst wat erop wijst dat de foto's "fake" zijn?

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door rvjapio »

Misschien vindt u nog iets in hun algemene voorwaarden over de realiteit van wat BVA aanbiedt?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door crazyme »

Hij lijkt niet op de trilplaat welke u heeft gekocht.

Kunt u ook stellen : het is niet de trilplaat welke ik heb gekocht (als in : ze hebben de verkeerde geleverd) of de staat waarin de trilplaat verkeert valt mij tegen ?

In beide gevallen zou de transporteur ook een fout gemaakt kunnen hebben (trilplaten verwisseld of ruw mee omgesprongen)

Dus graag eerst duidelijk maken wat u precies bedoeld.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door 16again »

Zonder kijkdag kun je je beroepen op de wet koop op afstand, en bijbehorende 14 dagen zicht termijn.
Volgens die wet zijn kosten terugsturen wel voor rekening van de consument.
Maar daarbij wordt er wel van uitgegaan, dat het product ook conform het aanbod geleverd is. Wat hier niet het geval is.

Als dit het ding van de foto was , maar wel met een defect, zijn de verzendkosten voor terugsturen terecht. Defect kun je immers verwachten, want het is een veiling voor gebruikt spul.
Maar had je kunnen verwachten dat de foto afwijkt?

2205Ulrich
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2020 09:51

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door 2205Ulrich »

Ze hebben een foto gemaakt van de naamplaat van de machine. Zodat wel de juiste machine geleverd is. Dus de staat waarin de trilplaat zich bevind valt mee tegen. Het is niet zoals de foto het laat zien.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door crazyme »

2205Ulrich schreef:
22 mei 2020 12:14
Ze hebben een foto gemaakt van de naamplaat van de machine. Zodat wel de juiste machine geleverd is. Dus de staat waarin de trilplaat zich bevind valt mee tegen. Het is niet zoals de foto het laat zien.
Helder. Dan zijn er nog twee mogelijkheden volgens mij :

BVA heeft de trilplaat na het nemen van de foto's meerdere keren verplaatst. Aangezien dit zware machines zijn kan deze bijvoorbeeld van de lepels van een heftruck zijn gegleden. Of heeft een medewerker van BVA dat ding even geleend om zijn stoep af te trillen. (Ik verzin maar even iets) In elk geval hebben zij mogelijk verzuimd om de foto's bij te werken.

Het kan ook zijn dat de transporteur de schade heeft veroorzaakt.

Dat lijkt mij lastig om uit te zoeken omdat je niet met zekerheid kunt zeggen wat de staat van de trilplaat was op het moment van de koop.

In dat geval is de optie die 16again aanhaalt misschien wel de meest kansrijke.

Is het alleen cosmetisch of werkt het apparaat ook niet goed ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb zelf meegemaakt dat BVA foto's van afgelopen veilingen hergebruikt. In het voordeel van BVA. Kijkdagen zijn er niet altijd zodat je zelf niet kan controleren of de kavelomschrijving en de foto's kloppen. Als je de spullen dan laat bezorgen, sta je voor een voldongen feit. Het blijkt dan dat je minder hebt gekregen dan waar je voor hebt betaald. Foto's maken deel uit van de artikelomschrijving en moeten van het aangeboden object zelf zijn.

Als ik u was, zou ik even controleren of BVA foto's heeft gebruikt van een oude aanbieding.

https://www.google.com/search?q=site%3A ... &prmd=sivn

Cornelia54
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2020 12:09

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door Cornelia54 »

Niet alleen de trilplaat. Een leren tas die elke dag voorbij komt is regelrechte misleiding. Het hele ding is nep, geen spatje leer te bekennen, de foto's op de site zijn ook nep evenals de zogenaamde verkoopprijs. 159,-- voor een beetje plastic? Ik heb de tas toch teruggestuurd. Wacht nu op mijn geld.

2205Ulrich
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2020 09:51

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door 2205Ulrich »

Even een update. Ik heb advies gevraagd via rechtshulp. En samen met hen een brief opgesteld. Dat BVA toch tegemoet in dit geval. Het is gebeurd ze gaan mij nu een historische 50 euro vergoeding geven. Met daarin een verklaring dat wanneer je een product koopt waar geen kijkdagen op zijn. Je toch zelf moet kijken of het product zo is zoals het omschreven wordt. Dus ze zeggen dat geen enkele foto betrouwbaar is. Je moet zelf kijken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trilplaat BVA Veilingen lijkt niet op die van de foto's

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat BVA toch in de eerste plaats zelf verantwoordelijk is voor de informatie welke ze presenteren.

Gesloten