Pagina 1 van 3

Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 16:40
door Mendo
Ik werd gebeld door een telefoonnummer waarvan uit naspeuring op internet bleek dat het een niet te vertrouwen nummer was.
De dame aan de telefoon was zeer vasthoudend en gehaast en stelde dat ze namen de Nationale Adviesgroep sprak. Er werd gesteld dat zij ons (pas vernieuwde) energiecontract van Eneco beheerde. Ze wilde ons energieverbruik en naam, adres, woonplaats en mailadres weten. Die hebben we niet gegeven. Bovendien: indien zij het contract beheert dan zou ze die toch wel weten...!?

Een mail van ons naar de Nationale Adviesgroep over deze benadering leverde slechts een antwoord op van: "We hebben corrigerende maatregelen getroffen tegen de desbetreffende werknemer. Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, Petra."

Wie heeft ervaring met deze benadering en/of de Nationale Adviesgroep?

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 16:57
door Lady1234
Nou hebben ze in ieder geval uw mailadres en vast ook uw naam.

Dit zijn gewoon verkopers. Volgende keer moet uw antwoord zijn: “geen belangstelling, goedendag”.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 17:21
door peter17111962
Voortaan vertellen tegen dit soort bellers, dat U het telefoongesprek opneemt voor het geval dat er misverstanden komen
over hetgeen er is besproken. Of het gesprek echt wordt opgenomen. dat weet alleen U. En mocht U een smartphone
hebben Even zoeken op internet en U zult zien dat er gratis Apps bestaan die dit mogelijk maken.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 17:47
door grun
peter17111962 schreef:
10 jun 2020 17:21
Of het gesprek echt wordt opgenomen. dat weet alleen U. En mocht U een smartphone hebben Even zoeken op internet en U zult zien dat er gratis Apps bestaan die dit mogelijk maken.
Ik las ergens dat die handige functie in android 9 en 10 verwijderd is? Tenzij je de phone root, wat ik niet van plan ben.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 18:18
door Lady1234
Maar waarom zou men het gesprek aangaan?

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 19:11
door Komkommertijd
De Huawei met 9.0 Android kan opnemen, alleen even zoeken want de knop zit verstopt.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 19:30
door Arizonakid
Ik reageer geeneens meer op dat soort nonsens, maar hang op en blokkeer gelijk het nummer. Doei.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 20:48
door Erthanax
Dit soort telefoontjes krijg ik gelukkig niet, en anders zou ik ze direct afkappen. Belangrijke telefoontjes neem ik op met Boldbeast Recorder. Onder Android 9.1 werkt dat prima.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 10 jun 2020 21:03
door NeoDutchio
Ja hoor, hier heb ik ervaring mee. En zij met mij. De ene keer stel ik allemaal vragen terug. Hoe lang ze er al werken, wat hun hobbies zijn. De andere keer ga ik helemaal mee in hun vragen. Want ja, ze kunnen mij een goedkopere overeenkomst aanbieden. Dus vraag ik wat ik nu betaal en wat ik via hun ga betalen. Of bij wie ik nu klant ben. Ach, als je de tijd er voor hebt en er plezier in hebt krijg je best leuke gesprekken. Maar nooit zal ik opnemen met mijn eigen naam en andere gegevens zullen ze nooit krijgen van mij.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 14 jul 2020 21:57
door geeta.jagan
vandaag ben ik ook gebeld door een 010- nummer. Ze deden het zo doen overkomen dat ze namens mijn energie leverancier belden. Ik vertrouwde het al niet en vervolgens vroeg hij mij of ik door anderen gebeld werd toen gaf ik aan dat weet ik niet want ik neem nooit op, toen gaf hij mij een belcode en zei dat als ze belden dat ik dan naar een belcode moest vragen. Pure onzin natuurlijk want dat hebben ze mij zelf gegeven. Ik begrijp zelf ook niet waarom ik het gesprek zo lang heb laten voortduren maar toen het kwam bij mijn geboorte datum die verkeerd in hun systeem stond toen gaf ik aan dat ik het niet vertrouwde en niet verder wilde gaan. En wat zei die brutale gast dat ik een arbeidsfactuur zou krijgen. Vraag ik aan hem hoezo factuur. Zegt hij: is toch logisch!! Nou dacht het niet tuut tuut tuut

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 20 jul 2020 22:45
door khendriks
Onze moeder van 90 (!) jaar wordt meermaals gebeld door voornoemd bedrijf. Ze bieden een energiecontract aan. Moeder vindt het moeilijk om mensen af te kappen maar wil pertinent niet overstappen. Het bedrijf dringt aan en zegt zelfs (we hebben meegeluisterd op de hands-free) dat ze er al aan vast zit. Dit is onjuiste informatie. De medewerker wordt zeer onvriendelijk. Ze dringen aan op dat moeder op haar tablet op een linkje in een mail moet klikken. Die mail is 6x aan haar gestuurd. Ze liegen tegen haar.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 27 jul 2020 10:15
door Jan3071
De Nationale Adviesgroep in Rotterdam verkoopt op slinkse wijze telefonisch energiecontracten.
Via zogenaamd verzonden mails worden de gebelden overgehaald het energiecontract over te zetten naar de Nationale Adviesgroep.
Een reactie is alleen mogelijk via voice mail en een reactie komt er niet.
Over deze werkwijze zijn al diverse klachen ingediend bij ACM consuWijzer
Het bedrijf Nationale Financiele Adviesgroep bv in Rotterdam heeft NIETS te maken met dit bedrijf en werkwijze.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 15 sep 2020 10:21
door Abel06
Weer een (zoveelste) telefoontje van een aanbieder dbg zoiets. Ze sturen heel slinks een e-mail naar je toe. Trap er niet in!

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 05 okt 2020 14:06
door Bergen79
Ik ben net ook gebeld door een onbekend nummer, iemand van een "adviesgroep" en hij wist vanalles over mij: mijn naam, mijn emailadres en mijn huisadres. Toen ik vroeg hoe hij aan al die gegevens kwam zei hij: "Die heb je ingevuld in de enquete." "Welke enquete?" "Ja dat weet ik niet, misschien heb je die jaren geleden een keer ingevuld." Daar kwam ik dus niet verder mee. Hij zei een "stagiair" te zijn, dus hij wist het (zogenaamd?) ook niet precies.

Hij wilde weten bij wie ik zat voor mijn energie, voor mijn televisie en telefoon, of ik ook zonnepanelen wilde en hoe groot mijn huishouden is. Met die gegevens zou ik dan worden gebeld voor een "gratis advies" door adviesbureau Enex. Ondertussen zat ik te googlen naar adviesbureau Enex, en ik kon niks vinden, dus ik heb het hem laten spellen, en was echt Enex. Dus niet Enexis, het energiebedrijf.

Toen hij ook nog mijn geboortedatum wilde weten, begon ik (pas) tegen te stribbelen, want ik vond dat hij wel genoeg van me wist. Hij werd echt opdringerig, ik moest dat echt geven, want anders liep ik het gratis advies mis! Natuurlijk had ik gewoon kunnen ophangen, maar je mag zulke verkopers ook best een beetje uitdagen. ;-)

Ik hoef helemaal geen gratis advies, dus ik heb ervoor bedankt, maar vanwege de opdringerigheid en de vaagheid van een schijnbaar niet-bestaand adviesbureau wilde ik het hier toch even melden.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 05 okt 2020 19:42
door Lady1234
Sorry dat ik het zeg, maar dat is echt oud nieuws.

Het juiste antwoord is. Geen belangstelling, goedendag.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 03 nov 2020 15:26
door Evelien. V
Het verbaasd mij dat men zo negatief is over deze partij. Ik neem aan dat je zelf meekijkt met het aanbod dat zij je doen, ipv een ander direct uit te maken voor oplichters. Ik doe al twee jaar zaken met deze groep. Zij hebben mij altijd netjes en correct geholpen. Zelfs toen ik een boete kreeg hebben zij er voor gezorgd dat ik deze vergoed kreeg. Men plaatst eerder een slechte recensie dan een goede. Ik ben hartstikke tevreden met deze partij.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 03 nov 2020 21:45
door Lady1234
Maar die boete horen ze dus te voorkomen door u niet te vlug over te zetten.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 03 nov 2020 22:01
door kuklos
Evelien. V schreef:
03 nov 2020 15:26
Het verbaasd mij dat men zo negatief is over deze partij. Ik neem aan dat je zelf meekijkt met het aanbod dat zij je doen, ipv een ander direct uit te maken voor oplichters. Ik doe al twee jaar zaken met deze groep. Zij hebben mij altijd netjes en correct geholpen. Zelfs toen ik een boete kreeg hebben zij er voor gezorgd dat ik deze vergoed kreeg. Men plaatst eerder een slechte recensie dan een goede. Ik ben hartstikke tevreden met deze partij.
Ja hoor, eerste bericht, en direct positief. We geloven het onmiddellijk.

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 04 nov 2020 14:32
door Evelien. V
Ik kreeg een boete vanwege een fout vanuit de leverancier, waar zij niks mee te maken hadden. Als zij dat alsnog voor mij oppakken is dat best netjes. En ja ik ben positief. Dat mag ook gezegd worden na deze reacties. Fijne dag allemaal!:)

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Geplaatst: 04 nov 2020 14:35
door kuklos
Evelien. V schreef:
04 nov 2020 14:32
Ik kreeg een boete vanwege een fout vanuit de leverancier, waar zij niks mee te maken hadden. Als zij dat alsnog voor mij oppakken is dat best netjes. En ja ik ben positief. Dat mag ook gezegd worden na deze reacties. Fijne dag allemaal!:)
En je hebt je speciaal bij dit forum aangemeld om dat te komen melden?
Sorry hoor, maar het blijft gewoon ongeloofwaardig. Je aanmelden bij Trosradar, dan dit topic zoeken, waar inmiddels een maand geleden voor het laatst gereageerd was en daarna als eerste reactie op dit forum een positieve reactie plaatsen, verder niet aan het forum meedoen of wat dan ook. geen gedrag van een typische consument.