Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door artilux »

10 dagen geleden iets bij Alie besteld,het kan ook anders.
Gisteren bezorgt.
Stond er zelf ook van te kijken,Alie geeft aan dat het pakje
nog in het land is. :?:

Loesje121
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2020 16:40

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Loesje121 »

Hallo
Ik heb hetzelfde probleem, heel veel pakketjes die niet aankomen van Aliexpress maar ook van Wish.
Je wacht al heel lang en dan moet je nog langer wachten terwijl er bij staat dat het aangekomen is en bij de plaatselijke bezorger ligt.
Nou dan doet die er wel héél lang over want ik moet nog diverse artikelen van november 2019 binnen krijgen.
Ook TNT doet er niets aan

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ligt niet aan Post.nl. Bestelling bij AliExpress duren normaal al lang maar in deze tijd nog véél langer. Op een gegeven moment krijg je inderdaad bericht dat het "in het land is". Dat kan inderdaad in België zijn of ander land in Europa. Daarna kan het nog enkele weken duren voordat het bezorgd wordt. Heeft met douane, vervoersbedrijven enz. te maken. Niet boos worden maar geduld hebben. Het is de "prijs" die je er voor over moet hebben om een product te kopen waarvoor u in Nederland veel en veel meer zou moeten betalen.

Eerde
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Eerde »

Het kan nog gekker !

Ja er zat een typo in het adres PostNL Rijnwaterstraat 3 (is niet meer) zitten nu 20 meter verderop op 23 !
Maar dit: "destruction of items"
6 Uur lang met PostNL bezig geweest (via twitter), maar ze kunnen niets voor mij doen, (het)kennen het T&T nummer niet of het adres...

2020-06-22 12:04 Undeliverable item, has been returned to shipper(= destruction of items)
2020-06-18 23:33 The item is at the local sorting centre
2020-06-18 22:53 The address of the item is incorrect and will be returned
2020-06-17 18:49 The item is at the local sorting centre
2020-06-16 21:56 The item is at the local sorting centre
2020-06-16 11:20 The item has been processed in the country of destination
2020-06-11 01:52 AMS-AMSTERDAM, Arrive at destination airport

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik heb ook nog pakjes onderweg uit China. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zetten, moet je geen service verwachten. En incalculeren dat er weleens een pakje kwijt raakt.

hansarts
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2013 23:30

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door hansarts »

Ik mag me hierbij aansluiten..nu nog in onderhandeling met Ali die zegt: ga naar je postkantoor het artikel is in je land.
Ik heb Ali te verstaan gegeven dat "in het land" niet bij mij thuis is.
Toen ik verder opperde dat het pakketje waarschijnlijk in België lag, kreeg ik als vraag terug of ik mijn adres wilde veranderen. :shock:
Maar je woont toch in Nederland. Ja... Maar het pakketje licht in Liege/Belgïe!
Dit is niet de eerste keer.. Koop daarom ook nooit spullen van grote bedragen.
IK wacht geduldig af. en blijf gewoon tegen Ali vertellen dat ik betaald heb en hij nog niet geleverd heeft.
Ben benieuwd..

petermarlie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2012 19:01

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door petermarlie »

Ik heb de afgelopen weken 3 keer pech gehad met pakketjes online te bestellen;
1e pakket heeft 2 maanden geduurd en ook nog het verkeerde geleverd, gelukkig een klein bedrag (Grandado besteld ! )
2e pakket via Dhl met een tikki moeten betalen ging elke keer fout (waar het aan licht ben zijn we niet achter gekomen, tot ze zeiden dat ik mijn mobiel moest maar resetten !) , Na veel aandringen kreeg ik een link via de afdeling financiën en het kunnen betalen.
3e pakket blijft tot nu toe bijna 2 weken bij een sorteercentrum liggen van Gls. heb navraag gedaan en heb de mededeling gekregen dat de fout bij de verzender lag. Heb de verzender gebeld en hoop dat het hierbij is opgelost.

sake1987

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mijn pakket van Ali moest de 23 e worden geleverd, was volgens track tracé al een week in het land van bestemming.
Ik had het dispuut al gestart.
Gisteren 30 juni de deurbel en daar was post.nl met mijn bestelling.
Niks in de post.nl app ontvangen.

Eerde
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Eerde »

Arizonakid schreef:
01 jul 2020 17:48
Ik heb ook nog pakjes onderweg uit China. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zetten, moet je geen service verwachten. En incalculeren dat er weleens een pakje kwijt raakt.
Nu zal ik er géén biefstukje minder om eten, maar €129 kwijt zijn, vind ik toch niet prettig.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door henk51 »

Gertro schreef:
01 jul 2020 13:29
Pakketje al op 02-06-2012 in Nederland aangekomen (bijna maand geleden!!).
Gisteren bericht gehad dat het pakketje in het plaatselijke postkantoor afgehaald kan worden (?).
Normaal gesproken wordt het altijd thuis bezorgt....... Bij het postkantoor is het echter (nog) niet aanwezig....... :x

U heeft wellicht bericht gehad van Ali dat betekend nog niet dat pakje bij postkantoor ligt,ik heb in de buurt 4 afhaalpunten heeft echt geen zin om al die afhaalpunten lastig te gaan vallen.
Je moet in je account bij track order kijken dan zie je naar een paar dagen dat zending Verzending met lokaal transportbedrijf gemeld staat dan heb je het veelal binnen paar dagen bezorgd wordt( echter momenteel is dat veelal langer dan 1 week)

machinist1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2015 09:09

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door machinist1964 »

En dus Radar,hoelang nog voordat jullie actie ondernemen????

sake1987

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door sake1987 »

machinist1964 schreef:
05 jul 2020 21:26
En dus Radar,hoelang nog voordat jullie actie ondernemen????
Wat moet Radar ondernemen tegen wat wij in China bestellen?
Ze kennen het programma niet eens in China.
Misschien kan je Kassa eens vragen de Belbus er heen te sturen :lol:

Sas15
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 21:25

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Sas15 »

Halaas, het gaat niet alleen op bij pakketjes uit China.
Waar ik woon gaat het regelmatig mis met post nl.
Klachten kun je niet indienen, dat moet de verzender nl doen.
Bij elk chat gesprek zeggen ze niets te kunnen doen. En track en tracecode zijn een wassen neus.
Regelmatig als je zoekt op je track en trace zegt 't systeem dat er niks gevonden wordt.
En nogmaals dan heb ik het over bestellingen in Nederland geplaatst.
Nieuw is dat je een bericht krijgt dat je pakket afgeleverd is terwijl dat niet zo is.
Bij navraag bij post nl zeggen ze dat het een schatting is, niet de werkelijke situatie. Mi schiet dat dan behoorlijk zijn doel voorbij.
Ik ben inmiddels zo ver dat ikzelf niets meer met post nl verstuur.

Jenna Freeser
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2020 01:20

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Jenna Freeser »

Ik bestel al jaren bij Ali, ik heb zo mijn vaste spullen die écht te veel schelen met Nederland (soms heeft Action exact hetzelfde een jaar later ook voor de Ali prijs of zelfs goedkoper, bijvoorbeeld het welbekende fluffy katten/hondenmandje).

Anyways. De afgelopen maanden gebruikt Ali de smoes dat het lang duurt door cvid, maar al maanden ligt het probleem in Nederland. Afzender Ali Schiedam komt er dan in mijnpostnl app. Vorige week 5 dagen achtereen 'Uw pakket wordt morgen bezorgd" na die 5 dagen verdwenen ALLE gegevens behalve de track code en 'bezorgdatum onbekend'. Hij lijkt nu spoorloos. En Ali maar 'gillen' dat ik patient moet zijn.

Met een 2e pakket lijkt nu hetzelfde te gebeuren. Al 3 dagen wordt hij morgen bezorgd, maar is nog niet ontvangen door PostNL. Zwaar vervelend, want ik moet ook/ wel gewoon werken dus ik plak steeds maar briefjes bij de bel.

Waar het eerst weken in Azie rondzwierf, zwerft het nu weken in Nederland rond. 3 weken geleden lagen mijn katoenen mondkapjes 2 weken bij de douane.

Ik merk aan mijzelf dat ik er soms behoorlijk stoom van uit mijn oren en neus krijg en dan weer denk: bestel er dan niet!!! Maar ja, de prijs!

Mijn moeder heeft bijvoorbeeld al jaren baat bij warmte pleisters van 1 merk. Een test aan vooraf gegaan, dit was hét merk. Die (240 stuks, netjes verpakt in doos) waren er deze keer in 13 dagen, jawel!

Maar vanavond ging bijvoorbeeld de bel om 21.12uur, huurbusje! Schijnt DHL te zijn geweest, het was mijn bestelde kerstboommandje. Vreemde gewaarwording. Maar ook in 13 dagen hier. De verkoopster had zwart op wit gezet dat ik mijn geld terug kreeg als het er niet voor 5 december was. Ze heeft blijkbaar goed haar best gedaan.

Excuses voor de typos, vermoeide oogjes,

Jenna

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elk jaar vanaf half november is het crisis bij de bezorgdiensten.. Naast de normale vracht komen er massaal kado’s aan uit China. En die moeten allemaal verwerkt worden. Dus ja, dat geeft vertraging bij de douane, die laten namelijk echt niet alles zomaar door. Er worden overuren gedraaid en de weekenden doorgewerkt, maar als het hele jaar de druk al 40% hoger is dan het piekmomenten vorig jaar, dan kunt u ook wel voorstellen wat er nu voor druk is.

En u weet het zelf, de prijs is lekker laag, dan ook niet mopperen als het langer onderweg is. Kies dan voor zekerheid en geen stress en help daarmee ook de Nederlandse ondernemers.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou die pleisters niet zomaar op mijn huid durven te plakken. Zelfde merk zegt niets over de inhoud. Het spul is niet europees gekeurd en er vind dus geen controle plaats wat er precies voor (potentieel gevaarlijk) stoffen inzitten.

Jenna Freeser
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2020 01:20

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Jenna Freeser »

Neo, ik heb het over de afgelopen maanden, niet afgelopen 2 weken. Altijd ruim van te voren bestellen, ook al heb je van iets nog tig liggen. Maar regelmatig komt het überhaupt niet aan, wacht bijvoorbeeld al een jaar op een horloge. Die ligt/ lag misschien op het strand. Schrijven dat ik niet moet klagen is wat overbodig als ik dat zelf ook al schrijf. Ook de Nederlandse ondernemers (vooral de plaatselijke) krijgen meer van mij binnen dan de Aziaten. Ik maak trouwens ook overuren en velen met mij. Gelukkig hebben wij tenminste nog werk.

Julio, mijn moeder gebruikt ze al minimaal 5 jaar. Zie bij de reviews dezelfde verhalen staan. Als zij ze wil en er baat bij heeft na tientallen operaties die de pijn alleen maar hebben verergert, ik laat haar, beter wordt ze toch niet meer (haar eigen woorden).

Maar lang verhaal kort, ging me eigenlijk om het Schiedam verhaal. Wel, niet, wel, niet...

Marianne_36
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2021 12:40

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Marianne_36 »

Ik heb het de laatste maanden voor het eerst , dat er regelmatig iets niet aankomt.
Gelukkig bestel ik alleen dingen onder de 10 euro maar ik snap er niets van.
Het zijn er ongeveer nu al 6 en geen melding niks.
Als ze ergens anders bezorgd worden bijv bij een pakketpunt( waar je er overigens op elke hoek vd straat 1 hebt ) moeten ze dit toch melden of een briefje in de bus.
Moet ik nu elk postnl punt gaan afbellen?
En dan maar hopen dat ze het nog hebben want na een week wordt het terug gestuurd
Beetje klaar mee zo

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als u niet thuis bent wordt een niet thuis bericht achtergelaten. Of u vindt de informatie terug in de PostNL app waar het bezorg is

McCass
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2022 16:31

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door McCass »

Bij mij is dit nu al 3 keer gebeurd. De laatste 2 keer direct achter elkaar (2021-12 en 2022-03).
Alle keren was de laatste status “ontvangen door lokale bezorger”. Ook PostNL gebeld en zij zagen mijn bestelling in het systeem staan en vertelde mij nog 6 weken te wachten. Uiteindelijk zet AliExpress na 3 maanden op de vervaldatum de status op “succesvol afgeleverd” en kan je een dispuut starten. Tot nu toe in alle gevallen mijn geld teruggekregen. Het probleem zit bij PostNL.

Plaats reactie