LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
mdiphooren
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:54

Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door mdiphooren »

Onderstaand in het kort het relaas:

Na ruim 70 P.B.'s via facebook naar de klantenservice van Gamma en daarnaast nog eens welgeteld 69 e-mailberichten vanaf 19 juni 2020 t/m vandaag 3 aug. 2020 kan ik melden dat Gamma het betaalde bedrag van de mislukte horren heeft terugbetaald.
In al die berichten werd totaal 14 keer gesproken over een coulance voor de ellende en stress die wij gehad hebben.
Uiteraard bleef het bij mooie woorden en dagelijks "oprechte" excuses, niet gevolgd door enige actie om het probleem snel op te lossen. Pas na juridische dreiging is Gamma gezwicht. Geen coulance, geen bloemetje geen gevoel voor klanten Dat is ECHT GAMMA. Dus mensen bestel NOOIT maar dan ook NOOIT maatwerk bij Gamma want je bent aan de goden overgeleverd.
GAMMA is het slechtst georganiseerde bedrijf van Nederland. Veel tegenstrijdige berichten. Op 1 en 3 augustus wordt er nog informatie opgevraagd bij ons terwijl op 31 juli het geld was overgemaakt. Gelukkig zijn er nog goede bouwmarkten.
Mijdt GAMMA en zeker de pupilletjes van de klantenservice.


Onderstaand de uitslag van het gevecht om fout geleverde inzethorren.
[verwijderd] is voelt zich moe
Hi [verwijderd], wij zijn er met de producent uitgekomen en wij gaan voor je bestelling een terugbetaling in gang zetten. Dit bedrag zal binnen 14 dagen weer op je rekening staan. Je zou hiervan dan een nieuwe bestelling kunnen plaatsen. Onze producent adviseert dan wel om kunststof kozijn type A te kiezen. Onze oprechte excuses dat het zo heeft moeten lopen. Ik hoop dat dit een goede oplossing voor jou is. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. ^Yaël"

Bovenstaand bericht is de oplossing voor het probleem Gamma van de afgelopen tijd. Vier weken vechten voor je recht inmiddels een file van 24 A4-tjes. Resultaat sorry-geld terug - geen coulance en vraag om nieuwe bestelling te plaatsen. Denk het niet. Nogmaals advies bestel nooit horren bij de Gamma of Bruynzeel Home Products uit Gorinchem.

11 jul. 2020

Geen verantwoording·

Even een miskoop van me afschrijven. Verlies € 450,--.
Werk voor KASSA-Rijdende Rechter-Radar of zeg het maar.
Via vele PB-tjes afgelopen weken kontakt gehad met de klantenservice van Gamma.
Ik had via het maatwerk inzethorren besteld via de website. Totaal 6 horren voor € 450,--. Na ruim 4 -5 weken werden ze geleverd. Niet 1 hor zit goed in de sponningen. Er zitten gaten van 0,3 tot wel 3 cm. Zie foto. Inmiddels heb ik 9 pagina's correspondentie en vanmiddag kwam dan de uitslag. Letterlijk: "Als ik de bestelde maten en geleverde maten bekijk, klopt het en hebben we conform bestelling geleverd en wijzen wij deze klacht af." De Gamma horren worden geleverd door Bruynzeel Home Product uit Gorinchem. Drie weken strijd met sturen van foto's en allerlei andere beweegredenen maar Nee Gamma is het eens met Bruynzeel. Zij schrijven: " Wij kunnen dus jammer genoeg geen nieuwe horren leveren. Ik zou je nog wel een coulance kunnen geven omdat je lang op een reactie van ons hebt moeten wachten. " Jammer genoeg anmehola. Mensen bestel aub geen horren meer bij Gamma. Kijk ook naar de google reviews van Bruynzeel Gorinchem. Met zo'n bedrijf ga je niet in zee. Onderstaand mijn review voor Bruynzeel: Ik wacht nog op antwoord van Gamma, die nog steeds niet gereageerd heeft op mijn laatste PB-tjes waarin ik aangaf dat 3 cm fout toch niets met maatwerk te maken heeft. Wat gooit Gamma hier zijn naam te grabbel. Zegt het voor Geen inzethorren via Gamma of Bruynzeel Gorinchem. Een schandalige behandeling terwijl een man van de klantenservice zei: ""Ik ben het compleet met je eens. Maar zoals ik zei kunnen we pas naar coulances kijken zodra het is geregeld. Je hoort nog van ons!"
En onderstaand de review van Bruynzeel:


Zelfs 1 ster is er nog 1 teveel. Via Gamma inzethorren besteld met de maten zoals door de kozijnen man doorgegeven. En deze waren uitstekend en helaas nu versleten. Na 4 tot 5 weken kwamen de horren. Eerst de kleinste gepast deze was 0,5 cm te kort in de hoogte. Als ik de hor plaatste en ik klapte het raam open zat de hor niet strak in de sponning en kwam eruit zetten. Vervolgens de grote horren voor de woonkamer gepast. 2 st van 73,5 x 136,2. Ook dit paste niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet . De hoogte van 136,3 was slechts 133,2. Dus er bleef een grote brievenbus over en de hor bleef niet zitten. WE hebben ruim 3 weken moeten wachten op de afwijzing van de klacht. Zowel Bruynzeel als Gamma steken de kop in het zand en kijken blijkbaar niet op 3 cm. Dus ga NOOIT naar Gamma voor horren en zeker niet naar Bruynzeel, want die hebben er helemaal geen verstand van en weigeren elke reactie. Wij zijn weer € 450,-- armer en gaan het via een andere procedure proberen. (Wordt vervolgd) Een wanprestatie van Bruynzeel. Maar helaas staan ze daar om bekend.
Iemand een idee wat nu te doen......
Graag delen dit moet stoppen.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2020 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsnamen verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hier kunnen wij niets delen en het nut om alleen diverse keren te roepen om ergens niet te kopen ontgaat mij ook in het geheel. Een vervelende copy paste verhaal van u. U hebt maatwerk horren besteld, wat hierin is misgegaan verteld u niet en uiteindelijk hebt u het geld terug ontvangen. Waarom zou er dan nog een trap na gegeven moeten worden en waarom zouden allerlei consumentenprogramma's dit op moeten nemen? Opgelost is toch opgelost?

Er wordt zelfs nog geadviseerd om een bepaald type te nemen. Het zou dus ook kunnen dat u een hor besteld hebt die eigenlijk niet geschikt was voor het doel waarvoor u het besteld hebt. En in hoeverre de maatafwijking ook echt is verteld u niet.

Dus kort gezegd: u verteld niets, roept heel veel, de klacht is opgelost en u wil graag nog even natrappen. Niet netjes.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gamma & Bruinzeel?

Ik denk dat U gewone hor bestelde en klopte de maten met opgave bij bestellen?
Als ik foute maat bestel is dat jammer, als ze foute maten leveren is het gewoon weigeren...

En heel veel bellen of mailen, doe je toch iets fout...

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En heb je je review al gecorrigeerd? Nee zeker? Want je 450 euro heb je tenslotte terug gekregen, dus niks 450 euro armer!

En aan Facebook verhaaltjes heb ik sowieso al een verschrikkelijke hekel en jouw verhaal zal me niet belemmeren bij Gamma of Bruynzeel wat te kopen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door kokka »

Wat waren de bestelde maten en wat hebben ze daadwerkelijk geleverd?

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Erthanax »

mdiphooren schreef:
03 aug 2020 20:02
Na ruim 70 P.B.'s via facebook naar de klantenservice van Gamma en daarnaast nog eens welgeteld 69 e-mailberichten vanaf 19 juni 2020 t/m vandaag 3 aug. 2020 (...)
Als ik het goed zie, beslaat dit een periode van 45 dagen. Gemiddeld dus elke twee dagen drie Facebook-berichten én drie e-mails, dus zes schriftelijke contacten elke twee dagen, gedurende anderhalve maand. Dat vind ik wel heel erg veel en vaak.

Dat de horren niet passen is verder het enige wat mij duidelijk is.
Komen de maten van de horren overeen met de maten die u heeft doorgegeven?
U heeft de maten weer gekregen, als ik het goed begrijp, van uw kozijnenman. Zijn die maten wel correct?

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Een klant die mij in 6 weken tijd met 140 berichten bestookt over één en dezelfde klacht, ga ik ook niet hard mijn best voor doen. Er moet ook tijd gegund worden om uit te zoeken waar in het proces iets mis is gegaan, welke partij daarvoor verantwoordelijk is en hoe/door wie het eventueel opgelost gaat worden. U bent niet de enige klant, dus moet u gewoon geduld hebben tot uw klacht aan de beurt is. En dat kan vanwege Corona omstandigheden nu eenmaal wat langer duren.

Waardoor de horren niet passen, is mij niet duidelijk geworden uit het verhaal. Verkeerd gemeten? Verkeerd doorgegeven? Verkeerd ingetypt bij de order?

Maar goed, bedrag is terugbetaald dus wat is dan nu nog de klacht? Dat u niet op elk bericht binnen een uur antwoord had?

Er zijn meer mensen in de wereld dan alleen u. Ook andere mensen met vragen en/of klachten verwachten reactie. Een klantenservice zal daarom klachten behandelen op volgorde van binnenkomst. Dat duurt soms even.

Intussen zoekt Gamma (of hun transporteur) al 10 dagen naar mijn pallet tegels. Komt vast goed, binnenkort. En anders regelen ze wel een nieuwe zending.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door berndv »

mdiphooren schreef:
03 aug 2020 20:02
Na ruim 70 P.B.'s via facebook naar de klantenservice van Gamma en daarnaast nog eens welgeteld 69 e-mailberichten vanaf 19 juni 2020 t/m vandaag 3 aug. 2020
Dus in 45 dagen in totaal 139 berichten? Er zijn mensen voor minder berichten veroordeeld voor stalking
mdiphooren schreef:
03 aug 2020 20:02
GAMMA is het slechtst georganiseerde bedrijf van Nederland. Veel tegenstrijdige berichten. Op 1 en 3 augustus wordt er nog informatie opgevraagd bij ons terwijl op 31 juli het geld was overgemaakt.
Ik denk dat ze de weg een beetje kwijt waren in de stormvloed aan berichten. U heeft de communicatie niet echt makkelijk gehouden door ze te overspoelen met berichten, dan is het niet heel raar dat er dubbele informatie en dergelijke wordt gevraagd.

Maar misschien een rare vraag. Waarom heeft u de horren niet door de leverancier van de kozijnen laten leveren? In mijn vorige huis heb ik ook kunststof kozijnen laten plaatsen en heb door de leverancier van de kozijnen voor alle ramen inzethorren mee laten leveren. Ja, die waren wel iets duurder dan de horren bij de bouwmarkt, maar waren wel 100% passend voor alle ramen, en in dezelfde kleurstelling van de kozijnen.

Zelf ben ik voor maatwerk ook altijd meer voorstander van het laten inmeten door degene die ook de materialen gaat maken/leveren.

mh73

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door mh73 »

berndv schreef:
07 aug 2020 09:33
Maar misschien een rare vraag. Waarom heeft u de horren niet door de leverancier van de kozijnen laten leveren? In mijn vorige huis heb ik ook kunststof kozijnen laten plaatsen en heb door de leverancier van de kozijnen voor alle ramen inzethorren mee laten leveren. Ja, die waren wel iets duurder dan de horren bij de bouwmarkt, maar waren wel 100% passend voor alle ramen, en in dezelfde kleurstelling van de kozijnen.
Dat vroeg ik me ook af, zo hebben wij dat inderdaad ook gedaan.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Sira »

mh73 schreef:
07 aug 2020 10:38
berndv schreef:
07 aug 2020 09:33
Maar misschien een rare vraag. Waarom heeft u de horren niet door de leverancier van de kozijnen laten leveren? In mijn vorige huis heb ik ook kunststof kozijnen laten plaatsen en heb door de leverancier van de kozijnen voor alle ramen inzethorren mee laten leveren. Ja, die waren wel iets duurder dan de horren bij de bouwmarkt, maar waren wel 100% passend voor alle ramen, en in dezelfde kleurstelling van de kozijnen.
Dat vroeg ik me ook af, zo hebben wij dat inderdaad ook gedaan.
Inderdaad. U had de horren gewoon met de kozijnen moeten laten meeleveren en niet achteraf zelf gaan klooien. Ik vermoed dat er verkeerd is ingemeten. Om horren in te meten voor kunststof kozijnen heb je wel ervaring nodig. Bovendien zijn er inzethorren, maar ook voorzethorren, afhankelijk van het kozijnprofiel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door berndv »

als ik op de site van de gamma lees, bieden ze ook een inmeetservice, kost wel 65 euro, maar dan weet je zeker dat je dit gedoe niet hebt. Maar aan de andere kant, als je een hor bestelt die 136,3 moet zijn en die hor is 133,2 dan hebben ze wel een fout gemaakt. Helemaal als je gewoon zwart op wit hebt wat je besteld hebt.

Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Maar kom op, 6 weken lang 3 berichten per dag sturen is toch wel compleet overdreven. En dan ook nog coulance eisen voor de stress die dit veroorzaakt heeft. Ik denk dat iemand zich iets te druk heeft gemaakt. Dit had met heel wat minder berichten ook gekund, en was waarschijnlijk nog sneller geweest ook, nu wisten ze waarschijnlijk niet eens meer waar ze op moesten antwoorden.

Anderidee
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2020 18:19

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Anderidee »

Ook bij deze site doet de TS zijn verhaal.

https://www.klacht.nl/gamma/klacht/de-s ... nederland/

Wanneer ben je wel tevreden dan ?


sake1987

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door sake1987 »

[/quote]

Maar misschien een rare vraag. Waarom heeft u de horren niet door de leverancier van de kozijnen laten leveren? In mijn vorige huis heb ik ook kunststof kozijnen laten plaatsen en heb door de leverancier van de kozijnen voor alle ramen inzethorren mee laten leveren. Ja, die waren wel iets duurder dan de horren bij de bouwmarkt, maar waren wel 100% passend voor alle ramen, en in dezelfde kleurstelling van de kozijnen.

Zelf ben ik voor maatwerk ook altijd meer voorstander van het laten inmeten door degene die ook de materialen gaat maken/leveren.
[/quote]

Heb ze toentertijd er bij bedongen

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op facebook doet de klacht ook al zijn ronde. Hoe zou [verwijderd] het eigenlijk zelf vinden zelf zoveel berichten te krijgen?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2020 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsnaam verwijderd

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Weer zo’n beroepsverontwaardigde internet vervuiler. Mik dit soort onzin topics toch gelijk de prullenbak in....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter is gewoon horrible.

Als ik mij een woordgrapje mag veroorloven :)

Heb zijn OP gemeld omdat de naam van de werknemer er in is vermeld. En dat is tegen de forumregels. Je zal maar bij Gamma werken voor 11 euro per uur en dan elke dag de hoofdpijn die je krijgt van dit soort mensen. Respect.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Morganlefay schreef:
08 aug 2020 18:25
Relaas klinkt als een verwend kind wat zijn zin niet krijgt. Met een klein beetje fantasie zie ik Ts stampvoeten en jengelen.

Ach, zulke klanten zijn er nu eenmaal. Die kun je als bedrijf beter kwijt zijn: ze kosten alleen maar tijd en energie, en dus ook geld.

Zo had ik zaterdag 10 minuten na openingstijd een schreeuwende dame aan de balie. Kwam een reparatie ophalen, die nog niet klaar was.
"U HAD GEZEGD DAT HET ZATERDAG KLAAR ZOU ZIJN".

Nee, ik had gezegd dat we er waarschijnlijk zaterdag aan toe zouden komen, en dat u een telefoontje zou krijgen wanneer het klaar zou staan. De zaterdag is nog lang, waarschijnlijk kunt u in de loop van de dag bericht ontvangen dat uw reparatie klaar is.

"NEE, U HAD ECHT GEZEGD DAT HET ZATERDAGOCHTEND KLAAR ZOU ZIJN"

Sorry mevrouw, maar zo'n belofte doen wij nooit. En ik stel de manier waarop u mij te woord staat niet op prijs.

"U DENKT ZEKER DAT IK GEK BEN"

Dat zijn dan uw woorden.

"GEEF HET DING MAAR MEE, NOU HOEFT HET NIET MEER. IK KOM HIER NOOIT MEER TERUG"

Prima mevrouw, alstublieft en veel plezier er mee. Prettige dag nog.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ivo.w schreef:
09 aug 2020 20:43
"IK KOM HIER NOOIT MEER TERUG"
Als een klant dat tegen mij zei gaf ik altijd de tegenreactie dat ik de klant daar graag aan zou willen herinneren als ze weer eens binnen zou komen. Of dat ze alleen beloftes moest doen als ze die ook zouden waarmaken.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inzethorren Gamma passen niet, klantenservice niet behulpzaam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ivo.w schreef:
09 aug 2020 20:43
Prima mevrouw, alstublieft en veel plezier er mee. Prettige dag nog.
En doei! De enige manier om met dit soort "klanten" om te gaan.

Gesloten