Samenstelling Parodontax aangepast

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zelf gebruik ik Elmex, maar als ik paradontax zou gebruiken zou ik er direct mee stoppen. Boycotten die arrogantie. Dat zal die manager leren die dacht zijn bonus binnen te harken over de hoofden van de consument door te besparen op de ingredienten

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

femke.huizinga schreef:
29 jan 2021 12:22
Zelfs aan een pallet zout heb je niets !!
Natuurlijk drijf ik de spot ermee, maar... sommige bij mij bekende veganisten en biodynamici zweren bij tandenpoetsen met zout.
Een serieuze drogiste gaf me ooit baking soda (zuiveringszout) mee als tandenpoetsmiddel.
https://tipsentrucs.net/tanden-poetsen-met-baking-soda/
Zout kan dus wel degelijk doen wat het moet doen voor de tanden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door sylvesterb »

J. Deltoer schreef:
29 jan 2021 12:32
Dat zal die manager leren die dacht zijn bonus binnen te harken over de hoofden van de consument door te besparen op de ingredienten
Beetje kort door de bocht en enkel gedacht vanuit je eigen standpunt.

Het product is door de aanpassing van de smaak mogelijk interessanter geworden voor een grotere groep consumenten en ondanks dat een klein deel het product boycotten zal de manager gewoon zijn bonus binnen halen in dit geval/

Kan natuurlijk ook zijn dat het niet het gewenste effect heeft en dat de fabrikant de beslissing terug draait, maar gezien dit al enkele maanden speelt en er geen verandering is zal de wijziging waarschijnlijk het gewenste effect hebben.

Een fabrikant staat gewoon vrij wijzigingen door te voeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel interessant om te zien hoe een oud merk dat zijn oorsprong vindt in de kruidengeneeskunde letterlijk wordt uitgeknepen door de nieuwe eigenaar.

Volledig verknold voor geldelijk gewin. De oorspronkelijke bedenker zou zich in zijn graf omdraaien.

Dit is de context of zo u wil "Umfeld" van het tandpastamerk Parodontax:

https://www.catawiki.nl/l/580215-kruide ... adaus-1937 (klik op "bekijk kavel")
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 29 jan 2021 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door jonis »

Ik heb nog 1,5 tube oude receptuur in de aanbieding.

Catalina
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2021 15:07

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Catalina »

Ik heb een mail gestuurd naar GSK;
ZOU HET WAT UITMAKEN?

Helaas veranderen jullie dit product onder valse voorwendselen.
Niemand van jullie heeft de gebruiker, zoals ik en andere personen die het het al heel lang gebruiken,
gevraagd of wij het er mee eens zijn dat de smaak aangepast zou moeten worden.

Zoals bv. zoeter ipv. het zouten zoals wij allen gewend zijn.
De smaak en het feit dat het redelijk natuurlijk was is juist de reden dat ik, en wij allen, dit product wilde gebruiken.
Ondanks de stevige prijs.

Dank u wel dat omzet belangrijker is geworden voor u als leverancier en niet de klant!

Het is ronduit schandalig dat geld altijd de drijfveer is om zo met de klanten om te gaan.

Hopelijk kunnen jullie als bedrijf eens iets goed doen en het oude product weer op de markt brengen en de vaste klanten van dit product weer blij maken!

Want ik ben echt niet de enige die dit wil, maar wij als klanten denken altijd dat het toch niets uithaalt om tegen deze grote reuzen te vechten.
Zoals al vele malen in het verleden is gebleken.

Dus ja het maakt misschien toch indruk als wij allen ons laten horen!
Ik mis het originele product echt!

SambalBillie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2021 18:13

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door SambalBillie »

"Tot zover is het misschien even wennen aan de ietwat zoutige smaak, maar daarna wilt U niet anders meer".
Als ik me niet vergis stond deze tekst op iedere tube, maar is deze sinds enige tijd verdwenen.
En ze hadden gelijk: nadat ik in 1980, na een halve tube, aan de smaak gewend was geraakt, wilde ik niets anders.

Dus voor mij nu geen Parodontax meer.

femke.huizinga
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2017 12:13
Contacteer:

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door femke.huizinga »

sylvesterb schreef:
29 jan 2021 13:15
J. Deltoer schreef:
29 jan 2021 12:32
Dat zal die manager leren die dacht zijn bonus binnen te harken over de hoofden van de consument door te besparen op de ingredienten
Beetje kort door de bocht en enkel gedacht vanuit je eigen standpunt.

Het product is door de aanpassing van de smaak mogelijk interessanter geworden voor een grotere groep consumenten en ondanks dat een klein deel het product boycotten zal de manager gewoon zijn bonus binnen halen in dit geval/

Kan natuurlijk ook zijn dat het niet het gewenste effect heeft en dat de fabrikant de beslissing terug draait, maar gezien dit al enkele maanden speelt en er geen verandering is zal de wijziging waarschijnlijk het gewenste effect hebben.

Een fabrikant staat gewoon vrij wijzigingen door te voeren.
Consumenten betalen geen 5 euro voor een doodnormale, simpele tandpasta die bovendien zout smaakt. Veel Paradontax gebruikers vonden die zoute smaakt in eerste instantie ook niet lekker. Weggooien is zonde dus je maakt de tube leeg. En dan, na een week of 2, heb je geen bloedend tandvlees meer bij het poetsen. Zo zijn veel mensen aan Paradontax begonnen. De claim dat het tegen bloedend tandvlees werkt staat nog steeds op de verpakking echter het ingredient dat daarvoor gaat zorgen zit er echt niet in. Alle Paradontax gebruikers kopen deze tandpasta niet meer. Nieuwe gebruikers gaan merken dat het niet werkt. De ingredienten van de nieuwe Paradontax verschillen niet veel van de allergoedkoopste tandpasta die je bij de drogist kan kopen.

femke.huizinga
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2017 12:13
Contacteer:

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door femke.huizinga »

Geip Suusje schreef:
29 jan 2021 13:09
femke.huizinga schreef:
29 jan 2021 12:22
Zelfs aan een pallet zout heb je niets !!
Natuurlijk drijf ik de spot ermee, maar... sommige bij mij bekende veganisten en biodynamici zweren bij tandenpoetsen met zout.
Een serieuze drogiste gaf me ooit baking soda (zuiveringszout) mee als tandenpoetsmiddel.
https://tipsentrucs.net/tanden-poetsen-met-baking-soda/
Zout kan dus wel degelijk doen wat het moet doen voor de tanden.
Over welk zout hebben we het nu ? Keukenzout of zuiveringszout. Keukenzout tast je glazuur aan. Baking soda, indien gewenst mengen met kokosolie en een beetje pepermuntolie, werkt wel heel goed. Ik moest er helaas mee stoppen omdat mijn 1 van mijn voortanden een vulling is en mijn overige tanden wel heel wit werden.

cobi58
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2021 22:24

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door cobi58 »

Ik gebruik al vele jaren parodontax omdat ik door de Echinaceae Purpera minder ontstekinkjes, zogenaamde aften, in mijn mond had. Naast de verandering van de smaak merkte ik ook dat ik weer veel vaker aften had. Een klacht naar GSK gemaild, en maar die meenden dat die aften niets met de veranderde samenstelling te doen had. Vreemd als je bedenkt dat ze jarenlang in hun tv-commercials zeiden dat door de kruiden je tandvlees veel gezonder werd. Maar blijkbaar was dat gelogen, want nu hebben ze alle kruiden eruit gehaald. En de specifieke pittige smaak is veranderd in vies, zoet en cremeachtig. Ze melden ook dat een deel van de gebruikers klachten had over die oude smaak en dat ze daarvoor de smaak veranderd hebben. Dat is natuurlijk kul, want als je het niet lekker vind gebruik je een andere tandpasta. Is ook nog goedkoper. Nee, alle gebruikers waren zeer tevreden, juist vanwege die bijzondere smaak. Maar die laat GSK nu gewoon in de kou staan. Ik heb direct overal waar ze nog oude verpakkingen hadden alles opgekocht. Dus er liggen 18 tubes klaar, maar uiteindelijk is ook deze voorraad op en zal ik over moeten stappen naar iets anders. Ik hoop dat GSK al zijn klanten zo kwijt raakt en dat er geen nieuwe bij komen. Wie weet gaan ze dan weer terug naar de oude samenstelling.

handers
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2011 16:17

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door handers »

In alle argeloosheid heb ik tijdje geleden 3 tubes gekocht, om bij de eerste keer poetsen daarmee te ontdekken hoe "nieuw" een smakeloze veslechtering is. Die dure tubes maak ik op, daarna de moeizame zoektocht naar een alternatief. Er ligt een gat in de markt voor iemand die de oorspronkelijke formule weet na te maken. Voor mij nooit geen Paradontaxt meer

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door angel1978 »

handers schreef:
30 jan 2021 10:33
In alle argeloosheid heb ik tijdje geleden 3 tubes gekocht, om bij de eerste keer poetsen daarmee te ontdekken hoe "nieuw" een smakeloze veslechtering is. Die dure tubes maak ik op, daarna de moeizame zoektocht naar een alternatief. Er ligt een gat in de markt voor iemand die de oorspronkelijke formule weet na te maken. Voor mij nooit geen Paradontaxt meer
Zoek eens naar Weleda, dan kom je een heel eind.

hans14321
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2021 16:33

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door hans14321 »

IK ben een hele oude gebruiker van dit product, dus ja ik zie dat het product is veranders op de site zo jammer ik wil mijn eigen product houden ! want dat is waar ik voor kies en niet voor iets wat er op lijkt kwa kleur! Brrr boos word ik hier over

SmokinX
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2021 19:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door SmokinX »

Ben ik de enige die Parodontax gebruikt om het kokhalzen tegen te gaan?
Had geen idee waarom ik de laatste tijd weer zo'n moeite had met tandenpoetsen, tot ik dit bericht tegenkwam.
Verklaard een heleboel, alles eigenlijk.

Nu begint weer een lange zoektocht naar een ander merk... maar eerst maar even de oude voorraad opgekocht van Amazon . de

Dan nog even inhoudelijk: triest dat een bedrijf/nieuwe eigenaar puur uit commerciële oogmerk een zo'n essentieel dagelijks product ongemerkt aanpast. Zonder het origineel in de markt te houden. Voorbijgaand aan alle gevoeligheden.
Jammer. Boycotten/beboeten/verbieden? Was het maar mogelijk.

Weet niet of de productie verplaatst is, maar het oude product werd in Tsjechië geproduceerd. Wellicht dat het nu zin heeft die oude fabriek aan te schrijven en een appel te doen op hun directeur?

EricN
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 21:42
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door EricN »

Bepaald niet slim (vind ik) om datgene waar je je in onderscheidt van andere producten weg te halen uit je ingrediënten en er hele basic, generieke ingrediënten voor in de plaats te zetten. Alle kruiden zijn er uit en het is niet meer zout van smaak. Onbegrijpelijk. Parodontax onderscheidde zich juist enorm met de zilte smaak. Die is nu totaal verpest met die nieuwe, geilzoete Parodontax :roll: .

Nu maar overgestapt op Weleda Saline, alhoewel daar weer geen fluoride in zit tegen tandbederf. Dat zal een ander wellicht echter weer een pluspunt vinden. Je zou deze ook af kunnen wisselen met een fluoride tandpasta. Dat zit tegenwoordig in vrijwel alle tandpasta's verwerkt.

Kijk ook 'ns of 'Weleda Planten tandpasta' wellicht iets voor je is als alternatief voor Parodontax. Als je goed op internet zoekt, vaak even 'duur' of zelfs nog goedkoper ook.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

EricN schreef:
31 jan 2021 05:15
... geilzoete Parodontax ...
:lol: :? :lol:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
29 jan 2021 13:27
Wel interessant om te zien hoe een oud merk dat zijn oorsprong vindt in de kruidengeneeskunde letterlijk wordt uitgeknepen door de nieuwe eigenaar.

Volledig verknold voor geldelijk gewin. De oorspronkelijke bedenker zou zich in zijn graf omdraaien.
Dat zal wel meevallen. Als de vorige eigenaren per se wilden dat het recept niet aangepast mocht worden hadden ze dat wel in het overnamecontract gezet (dat gebeurt vaker). Nu hebben ze gewoon de zak met geld aangenomen en kan het ze verder niet zo veel meer schelen waarschijnlijk.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

EricN schreef:
31 jan 2021 05:15
Bepaald niet slim (vind ik) om datgene waar je je in onderscheidt van andere producten weg te halen uit je ingrediënten en er hele basic, generieke ingrediënten voor in de plaats te zetten.
Als uit marktonderzoek blijkt dat de nieuwe samenstelling bij meer mensen in de smaak valt is het heel slim om iets te veranderen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
29 jan 2021 12:32
Dat zal die manager leren die dacht zijn bonus binnen te harken over de hoofden van de consument door te besparen op de ingredienten
Hoezo over de hoofde van de consument? Je wordt toch niet verplicht om dit spul te kopen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Snap niet waarom mensen niet de "Salviagalen F" tandpasta van Madaus uitproberen. Kost € 3 à 4 per tube en heb je in NL vanuit D voor € 8,70 in huis. Bevalt deze goed, dan koop je voortaan een doosje om de verzendkosten te drukken. Einfach.

Plaats reactie