Samenstelling Parodontax aangepast

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
andre00
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2021 17:31

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door andre00 »

rooie60 schreef:
09 nov 2020 14:24
Ja maand geleden al gemerkt,er is n speciale FB site gemaakt,100derden klaagden dat de smaak viezer was (zoet chemisch) ikzelf ook....massaal hebben ze en ik ook GSK gemaild,zowel per mail als via de FB messenger..................vele klaagde al na n week dat de ontstekingen in hun mond weer terug was,nou dan heb je wel écht n slechte weerstand,en het zit grotendeels tussen je oren dat de nieuwe niet zou werken. Ik gebruik al 20 jr PARODONTAX ik heb nu de HERB-MINT van PARODONTAX (beter van smaak als die vieze chemische smakende troep)

GSK zegt mij in hun antwoord mail dat de werking hetzelfde is.............................nou mijn onderbuikgevoel zegt van niet.............iedereen heeft soort gelijk antwoord gehad,maar we willen de oude terug!!!!

Zo niet dan stap ik over op WELEDA........
gr Lieke
Ik zou overstappen. GSK heeft alle ingredienten van waarde weggelaten vervangen door waardeloze ingredienten. Ik heb uitgerekend dat de kostprijs van een tube nog geen dubbeltje is. Als consumenten worden wij hier behoorlijk in de maling genomen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

realseal schreef:
25 dec 2020 22:28
De laatste tube is ineens zoet ipv zout. Echt vies, maar het viel inderdaad op dat dit al enige tijd aan de gang was. Voel me een beetje genaait na meer dan 30 jaar gebruik van deze tandpasta. Zo dom om je klanten op deze wijze te belazeren en te benadelen.

Luister naar je klant als je je produkten wilt verkopen ipv luisteren naar een nieuwe CEO ofzo.
Misschien is er wel onderzoek gedaan waaruit bleek dat heel veel klanten geen paradontax wilde omdat het zo zout was. En dat ze liever zoet hadden. Dan luister je toch echt naar je klanten lijkt me. En de door jou gebruikte woorden zijn wel wat overdreven. Het is maar tandpasta. Het is niet dat je vrouw is vreemd gegaan met je beste vriend of zo.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Revoked »

andre00 schreef: ..Ik heb uitgerekend dat de kostprijs van een tube nog geen dubbeltje is. ..
Nu ben ik rete-benieuwd naar die berekening. Laat maar zien.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door grun »

Op onderstaande link vond ik een hoop info over de samenstelling van verschillende merken bekende tandpasta's:
https://www.tandarts.nl/mondzorg/mondzo ... -tandpasta

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
10 jan 2021 23:37
andre00 schreef: ..Ik heb uitgerekend dat de kostprijs van een tube nog geen dubbeltje is. ..
Nu ben ik rete-benieuwd naar die berekening. Laat maar zien.
Hahaha ja ook mijn eerste gedachte :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Jablan »

PeterPeters1966 schreef:
10 jan 2021 23:27
Het is maar tandpasta. Het is niet dat je vrouw is vreemd gegaan met je beste vriend of zo.
:roll:
Als het tweede gebeurt, is de originele tandpasta beter voor het maskeren van de sporen ...

Ingenieurtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2021 18:56

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Ingenieurtje »

Paradontax (GSK) is een asociaal bedrijf eerste klas en ik kan er over meepraten want ik ben met dit onderwerp enkele maanden bezig geweest.

- Klacht samenstelling: zeer gegrond, in overtreding en misleidend. Paradontax heeft bijv. bij de fluroridevrije variant de verpakking 100% ongewijzigd gelaten. Tandpasta valt onder de medische hulpmiddelen en mensen met bijv. allergieën gaan niet uit van een totaal andere samenstelling. Verder overtreed GSK hiermee de non conformiteit artikel 7:17 BW.
- Klantenservice, Paradontax heeft bewust de klantenservice afgeschaald zodat er óók “geen klachten” binnenkomen. Standaard krijg je op het telefoonnummer te horen dat er GEEN medewerkers beschikbaar zijn en je kunt ook niet in de wachtrij. Kortom, er komen geen klachten binnen. Het telefoonnummer staat er om mensen uiteindelijk te laten opgeven want je komt in een gecreëerde loop terecht. Een vrij asociaal bedrijf dus maar dat weten we eigenlijk wel want het is farmacie die daar met stip om bekend staan, zie bijv. de voorstelling van “de verleiders” waarin je hoort waartoe dit bedrijf toe in staat is. Enkele beginnende klagers hebben nog wel een reactie gekregen van GSK wat er parafraserend op neer komt: “wen er maar aan!”

Eerder door mij bericht:
1) Je bedenkt als bedrijf een forse aanpassing voor je product maar vindt je klanten maar lastig. Je bent natuurlijk geheel voorbereid op enorm veel extra mails en telefoon dus wat doe je? Op mail reageert je gewoon met maanden vertraging en die telefoon maken we zo moeilijk mogelijk, dan vergeten ze t wel. Onbereikbaar, foute informatie en áls je iemand kunt spreken (nu kun je niemand meer spreken) na zeer veel moeite zijn het alleen Engels sprekende medewerkers. Logisch toch! Heb 2 jaar terug gebeld met klacht en kreeg binnen 1 minuut Nederlandse dame aan de lijn, dat is nu onmogelijk als je even je totale product verandert. En heel erg vaak komt dit door een nieuwe macho manager (alfa-aap) die wel even zal laten zien wie de baas is. Veranderen die handel!
2) Laten we even niet vergeten hoelang er wel niet reclame is gemaakt op de doos en tube voor die wonderlijke kruiden, ieder kruid had een erg bijzondere werking en daarom moest je voor dit merk kiezen. Dat kan 2 dingen betekenen: a) al die kruiden waren in werking onzin en was een manier om jou te verleiden b) de werking was er wel maar zit er dus nu niet niet meer in en dat doen we graag zo stil mogelijk. Immers we willen de prijs hetzelfde houden terwijl we veel minder kosten hebben voor de ingrediënten. Wat een domme klanten hè, die kun je alles wijsmaken!
3) Voordat de samenstelling is veranderd hebben ze sneaky zomaar de verpakking > 6 maanden aangepast terwijl de samenstelling hetzelfde bleef. Nu is het een totaal ander product geworden maar willen ze juist de indruk geven dat het hetzelfde is als je het koopt. De verpakking is nu wél “hetzelfde” en als je “geluk” hebt staat er heel klein op “nieuwe smaak”. Bij de fluorvrije variant is totaal NIETS op de verpakking te zien. Zelfs de chef van de AH kon met moeite na mijn aanwijzing de ingrediëntenlijst zien. Dat is t enige waar je het aan kunt zien.
4) Dit bedrijf weet heel erg goed waar t mee bezig is, ik vind het bedrijf net zoals de nieuwe smaak “smerig!” Alles wordt zo gemanipuleerd dat juist nu contact zeer moeilijk is en jij als gebruiker zoveel mogelijk in de waan wordt gelaten dat er niets is veranderd door het stilletjes uit te voeten. Vraag me overigens serieus af of zij hiermee niet de wet overtreden. Aanpassing van ingrediënten zonder vermelding. Het voldoet sowieso niet aan de conformiteitseis maar kan mogelijk ook een medische overtreding zijn. Mensen met ernstige gevoeligheid voor nieuwe stoffen gaan niet uit van nieuwe ingrediënten. Ik heb een klacht neergelegd maar zoals verwacht nog niets gehoord.

Toevoeging:
Opvallend dat online ineens enorm veel klachten te vinden zijn en ook de ratings (in sterren) bijv. bij Kruitvat fors lager zijn. GSK doet niets. Radar, besteed hier eens aandacht aan.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ingenieurtje schreef:
25 jan 2021 19:32
Eerder door mij bericht:
Waar dan?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Verschil in (bedrijfs)cultuur. De oorspronkelijke merkhouder - het Duitse Madaus - verschilt in veel opzichten van de huidige: Brits GSK.

Familiebedrijf Madaus produceerde producten gebaseerd op plantenextracten. In de marketingmix lag de nadruk op de P van Product.

GSK is een Brits bedrijf op Angelsaksische leest geschoeid. Beursgenoteerd. Shareholder value is leidend. Dat betekent: winst, winst en nog eens winst verhogen voor de aandeelhouder. Nu ligt de nadruk op de P van Promotie. De productiekosten per tube zijn omlaag geschroefd door dure ingrediënten te vervangen door goedkope. Het marketingbudget is verhoogd.

Wat is gebleven is de merknaam, want die is goud geld waard. Merkhistorie en goodwill. De rest heeft GSK veranderd. De gemiddelde consument zal er niet om malen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 26 jan 2021 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door jonis »

Bob Schurkjens schreef:
26 jan 2021 14:24
De gemiddelde consument zal er niet om malen.
Dat is niet zo vreemd.
Kruidvat.nl biedt 130 resultaten als je tandpasta zoekt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Radar »

Goedenavond, mede naar aanleiding van dit topic hebben we een artikel geschreven over de veranderde samenstelling van Parodontax. Dat lees je hier: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/o ... r-product/

Een fijne avond!

benvan'tende
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2021 21:50

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door benvan'tende »

Ik kreeg dit bericht van customer service al iets van 2 maanden terug.
Consumer Healthcare met betrekking tot Parodontax Tandpasta.

Het spijt ons dat u zo lang heeft moeten wachten op een reactie van ons. Wij danken u voor uw geduld. Bedankt voor uw Vraag. De smaak van Parodontax is wat aangepast. Om u een verbeterde gebruikservaring te bieden bevat de huidige samenstelling geen planten extracten. De vernieuwde smaak bevat wel dezelfde hoeveelheid mineraal zout (natriumbicarbonaat). Met als gevolg ook een aanpassing van de roze/bruine kleur die u gewend bent. Ondanks dat het product er anders uit ziet en anders smaakt, is de werking van Parodontax nog helemaal hetzelfde! Na 14 dagen zijn de meeste mensen aan de unieke smaak gewend en vinden ze het lekker. Helaas wordt de oude formule niet meer geproduceerd waardoor u enkel nog maar oude voorraad van de tandpasta zou kunnen terugvinden.

Alhoewel wij geen plannen hebben om ons merk binnenkort aan te passen, danken wij u dat u de tijd heeft genomen om contact op te nemen met GSK Consumer Healthcare. Wij zullen uw feedback doorsturen naar de relevante afdeling. Let op, niet het hele merk is veranderd: onze varianten Ultra Clean, Herbal Twist, Herbal Fresh, Complete Protection Extra Fresh en Complete Protection Whitening zijn ongewijzigd gebleven.

Graag zouden wij willen adviseren om de Ultra Clean te proberen die, binnen het aangepaste assortiment, waarschijnlijk het meest lijkt op watu gewend bent van de vorige formulering.

Onze oprechte excuses voor eventueel ongemak en bedankt dat u de tijd hebt genomen om contact op te nemen met GSK Consumer Healthcare.
Het is een lachertje dat ze zeggen dat de smaak wat is aangepast.

Huibvannimmerdor
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2020 13:45

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Huibvannimmerdor »

De grote tovertruc: je haalt de kenmerkende (kruiden)bestanddelen uit de tandpasta en de werking blijft toch hetzelfde...
Deze keer geen opvallende melding bij het schap of op het product; NIEUW!!, gewijzigde samenstelling.
Gelukkig hebben wij als consument een simpel wapen; niet meer kopen. Ik ben ooit met Paradontax begonnen vanwege de specifieke samenstelling. Sinds kort gestopt vanwege de nieuwe samenstelling.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zelfs de NOS heeft op de hoofdpagina zoveel loze ruimte over dat ze een artikel weiden aan de smaakjes van tandpasta...
https://nos.nl/artikel/2366395-gebruike ... pasta.html
Huibvannimmerdor schreef:
29 jan 2021 09:32
Gelukkig hebben wij als consument een simpel wapen; niet meer kopen. Ik ben ooit met Paradontax begonnen vanwege de specifieke samenstelling. Sinds kort gestopt vanwege de nieuwe samenstelling.
En daarmee heb je de kern van het probleem en de oplossing te pakken.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nou ja, de oplossing is de vraag.
De gewenste oplossing is die tandpasta met die smaak en werking. En die krijg je er niet mee terug.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb al meerdere alternatieven van gewezen gebruikers langs zien komen volgens mij, dus vandaar dat ik er vanuit ga dat die alternatieven er ook zijn.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door angel1978 »

oh dat denk ik ook wel.. het zal alleen weer even een zoektocht zijn.
De Weleda tandpasta's schijnen wel erg dicht in de buurt te komen..

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Wat een kul allemaal. Stelletje krentenkakkers. Als de tandpasta niet zout genoeg is doe je er een snuifje bij. Ik zie dat Coop 1 kg verkoopt voor €0,39. Kan je wel 10 jaar mee vooruit, kost je dan nog geen 0,01 cent (1 honderste cent) per dag.

femke.huizinga
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2017 12:13
Contacteer:

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door femke.huizinga »

Geip Suusje schreef:
29 jan 2021 11:49
Wat een kul allemaal. Stelletje krentenkakkers. Als de tandpasta niet zout genoeg is doe je er een snuifje bij. Ik zie dat Coop 1 kg verkoopt voor €0,39. Kan je wel 10 jaar mee vooruit, kost je dan nog geen 0,01 cent (1 honderste cent) per dag.
Daar gaat het niet om. Paradontax was de enige tandpasta die zeer goed werkte tegen ontstoken tandvlees. De kruiden die hiervoor zorgden zitten niet meer in het produkt. Zelfs aan een pallet zout heb je niets !!

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door angel1978 »

De vraag is wel of het echt werkte, maar goed ook daar gaat het niet om natuurlijk.

Plaats reactie