Samenstelling Parodontax aangepast

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
MarkD020
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2020 13:38

Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door MarkD020 »

Zijn er meer mensen die gemerkt hebben dat fabrikant GSK de samenstelling van Parodontax heeft aangepast?

De 'Original' is verre van origineel. Het is een heel ander product geworden waarin alle kruiden zijn weggelaten en vervangen zijn door 'aroma'. De frisse en iets zoute smaak zijn volledig verdwenen en het is nu een laf roze smeerseltje geworden, vergelijkbaar met vrijwel elke andere tandpasta. Met één groot verschil: Een tube Parodontax kost (zonder acties) normaliter rond € 5,-. Dat is toch een hoop geld voor iets dat zich voordoet als een premium product, maar dat niet meer is.

Is er iemand anders die dit kopersbedrog ook is opgevallen? Weet iemand nog een adres voor het échte origineel?

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

MarkD020 schreef:
06 nov 2020 13:53
Dat is toch een hoop geld voor iets dat zich voordoet als een premium product, maar dat niet meer is.
Je gaat er vanuit dat een andere samenstelling ook minder "premium"(wat dat dan ook exact moge zijn...) zou zijn. Maar dat is natuurlijk precies dat: een aanname. Voor het door jou genoemde kopersbedrog zie ik geen grond.

Lowieze
Berichten: 6533
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Lowieze »

Omdat de samenstelling nu anders is, is het nog geen kopersbedrog, de producent claimt dat de werking precies hetzelfde is gebleven.

Misschien eens op Duitse sites kijken voor wat tubes met de oude samenstelling?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

...around 2019 all the herbal extracts were removed.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Parodontax

Het oorspronkelijke recept uit 1937 is rond 2019 aangepast door de nieuwe eigenaar. Alle kruidenextracten zijn toen verwijderd.

Oorspronkelijk was Parodontax een merk gemaakt door het Duitse bedrijf Madaus. Dit bedrijf maakte geneesmiddelen op basis van plantenextracten.

Van het origineel en de gedachte daarachter lijkt dus weinig over te zijn.

GSK is een Britse multinational. Ik denk dat zij een andere visie hebben op het product Parodontax dan de oude Duitse fabrikant.

U kunt eens Salviagalen® F Madaus tandpasta proberen.

Aak2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2019 11:55

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Aak2 »

Het was ons ook opgevallen. Ik heb ze gebeld met de vraag of dit een productiefout was of een bewuste verandering. Het laatste bleek het geval. Paradontax 'original' is van smaak veranderd. De medewerker aan de telefoon erkende dat het raar was dat de 'original' gewijzigd is zonder dat te vermelden. Mijn reactie wordt doorgegeven aan 'het management', voor wat het waard is.

Maar we kunnen het proberen, met z'n allen bellen om de oude smaak weer terug te krijgen: 0800-4090005 of https://nl.gsk.com/nl-nl/contact/

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door rooie60 »

Ja maand geleden al gemerkt,er is n speciale FB site gemaakt,100derden klaagden dat de smaak viezer was (zoet chemisch) ikzelf ook....massaal hebben ze en ik ook GSK gemaild,zowel per mail als via de FB messenger..................vele klaagde al na n week dat de ontstekingen in hun mond weer terug was,nou dan heb je wel écht n slechte weerstand,en het zit grotendeels tussen je oren dat de nieuwe niet zou werken. Ik gebruik al 20 jr PARODONTAX ik heb nu de HERB-MINT van PARODONTAX (beter van smaak als die vieze chemische smakende troep)

GSK zegt mij in hun antwoord mail dat de werking hetzelfde is.............................nou mijn onderbuikgevoel zegt van niet.............iedereen heeft soort gelijk antwoord gehad,maar we willen de oude terug!!!!

Zo niet dan stap ik over op WELEDA........
gr Lieke

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

rooie60 schreef:
09 nov 2020 14:24
Zo niet dan stap ik over op WELEDA........
Kijk, dat is het wapen van de consument.

Lora51
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2015 15:15

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Lora51 »

Ik heb sinds kort last van mijn tandvlees, dat had ik eerder nooit en poets al jaren en jaren met Paradontax. Zou dit de oorzaak zijn?

melkboer
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:06

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door melkboer »

Ik dacht dat dat aan mij lag maar het is ook veel wateriger geworden.

christine.punselie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 12:15

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door christine.punselie »

Inderdaad, het was mij ook opgevallen. Het is nu ook zoeter, iets wat ik verafschuw en waarom ik Parodontax ben gaan gebruiken. Mijn tandvleesontstekingen (waar ik sinds ik met Parodontax poetste geen last meer van had) steken ook de kop weer op. Ik weet nu niet of er een alternatief is. Iemand suggesties?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Jablan »

Paradontax is nu een merk van GSK, vroeger Glaxo-Smith, en wordt niet meer in Duitsland, maar in Slowakije geproduceerd.
Het alternatief Meridol hoort bij Palmolive/Colgate, productie in Almere.

MarkD020
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2020 13:38

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door MarkD020 »

Ik denk dat ik de Weleda Saline ga proberen. Veel van de kruiden die zij gebruiken, zaten vroeger in Parodontax. Enige nadeel is dat Weleda geen fluoride heeft.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Duc »

MarkD020 schreef:
04 dec 2020 14:09
Ik denk dat ik de Weleda Saline ga proberen. Veel van de kruiden die zij gebruiken, zaten vroeger in Parodontax. Enige nadeel is dat Weleda geen fluoride heeft.
Wat voor mij het het voordeel is was van Weleda en waarom ik overstapte van de paradontax naar de Weleda Saline :mrgreen:

Bekijk hier de voor en nadelen van fluoride:

https://kennisbank.serviceapotheek.nl/a ... -risicoa-s

Boinkybabe
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2020 11:39

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Boinkybabe »

Ik heb net een klacht geplaatst op alle sites die daarvoor te gebruiken zijn. Fijn om te lezen dat men hier ook mee bezig is en dat ik niet de enige verontwaardigde klant ben. Mijn punt: Parodontax is al meer dan 80 jaar een unieke samenstelling uit kruiden en planten extracten. Daarop baseren zich zowel naam als prijs. Je kunt als bedrijf niet zomaar de gehele samenstelling wijzigen, alle ingredienten eruit halen en vervangen door wat goedkoop zout en dat produkt onder dezelfde merknaam voor dezelfde dure prijs verkopen. Dat is bedrog en oplichting van de klant, waarbij je misbruik maakt van een jarenlange ervaring en vertrouwen van klanten. En je probeert een slaatje te slaan uit de hoge prijs die mensen voor dit unieke produkt uit wilen geven (totdat ze erachter komen dat het "uniek" er stiekum uit is gehaald).....
Wil je zoiets doen, maak er dan als bedrijf op zijn minst een nieuw produkt van met een andere naam.

Mijn bericht op KLacht.nl

De klacht
Sinds enige weken valt ons de vies-zout-zoete smaak van Parodontax op. De kleur is ook veranderd, evenals de structuur. Een blik op de ingredienten leert al snel: Er is vrijwel niets meer over van de oude samenstelling. ALLE plantenextracten en mineralen zijn eruit gehaald en het enige wat terug te voeren is op de originele Parodontax is een hoeveelheid goedkoop zout. Navraag bij de Klantenservice van Glaxo Smith Klein leverde een betuttelend antwoord op:
De smaak van Parodontax is wat aangepast. Om u een verbeterde gebruikservaring te bieden bevat de huidige samenstelling geen planten extracten. De vernieuwde smaak bevat wel dezelfde hoeveelheid mineraal zout (natriumbicarbonaat). Met als gevolg ook een aanpassing van de roze/bruine kleur die u gewend bent. Ondanks dat het product er anders uit ziet en anders smaakt, is de werking van Parodontax nog helemaal hetzelfde! Na 14 dagen zijn de meeste mensen aan de unieke smaak gewend en vinden ze het lekker.

Hoezo de smaak is WAT aangepast?!?
ALLE bestanddelen die Parodontax min of meer uniek maakten, zijn eruit gehaald. Het is een goedkoop middeltje geworden met wat zoet en wat zout en een bijzondere kleur. Dit is gewoon oplichting van de klant!!
Een merk, wat al jarenlang een trouw klantenbestand heeft en waarvan de dure prijs gebaseerd was op de samenstelling van o.a. kruiden en planten, is nu een volledig ander produkt geworden…. Waarbij Glaxo Smith Kline zich momenteel op schandalige wijze verrijkt aan hun jarenlange trouwe klanten, door een stevige prijs te rekenen voor een merkprodukt, waarvan ze de samenstelling hebben gereduceerd tot wat goedkope huismiddeltjes en die op geen enkele wijze op het oude produkt lijkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om u een verbeterde gebruikservaring te bieden bevat de huidige samenstelling geen planten extracten.
Lees: "Om de winst voor onze aandeelhouders te maximaliseren, hebben we de duurste ingrediënten vervangen door goedkope chemische troep."

Schitterend.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Niet alleen Paradontax is veranderd. Ook Prodent tandpasta is onlangs veranderd. En de tube is veel slapper geworden (net als van Colgate helaas).

realseal
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2020 22:25

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door realseal »

De laatste tube is ineens zoet ipv zout. Echt vies, maar het viel inderdaad op dat dit al enige tijd aan de gang was. Voel me een beetje genaait na meer dan 30 jaar gebruik van deze tandpasta. Zo dom om je klanten op deze wijze te belazeren en te benadelen.

Luister naar je klant als je je produkten wilt verkopen ipv luisteren naar een nieuwe CEO ofzo.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

realseal schreef:
25 dec 2020 22:28
Voel me een beetje genaait na meer dan 30 jaar gebruik van deze tandpasta. Zo dom om je klanten op deze wijze te belazeren en te benadelen.
Genaaid, belazeren, toe maar :lol: :lol:

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Heel jammer inderdaad dat ze het veranderd hebben. Loopt op tweakers ook een thread over. Daar wordt ook nog een winkel genoemd waar je nog de originele kan krijgen momenteel.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door grun »

MaaikeM schreef:
26 dec 2020 23:15
Heel jammer inderdaad dat ze het veranderd hebben. Loopt op tweakers ook een thread over. Daar wordt ook nog een winkel genoemd waar je nog de originele kan krijgen momenteel.
Goede tip, ik heb ze meteen besteld. Een directe link wordt misschien als reclame gezien, maar als je googled op Double F kom je er ook.

Plaats reactie