Samenstelling Parodontax aangepast

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geip Suusje schreef:
02 feb 2021 16:05
Parodontax heeft nu een veel grotere naamsbekendheid. Mag dus duurder zijn.
Colgate is een goedkoop merk. 'Alle waar is naar zijn geld', 'goedkoop=duurkoop'.
Solide marketinganalyse, geen speld tussen te krijgen!

Anoukberg12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2021 12:25

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Anoukberg12345 »

Enorm balen. Al jaren gbruik ik parodontax. Nog nooit zo’n goede tandpasta gehad. Eerst zout, daarna een mega frisse sensatie, frisser bestaat niet. Het erge is dat de samenstelling OOK COMPLEET is veranderd. Juist die kruiden zoals echinacea hielden mijn mondgezondheid in stand. Keelontstekingen werden beduidend minder als ik met parodontax gepoetst had. Door de homeopathische kruiden! Ohh ik vind het zo erg he! Poets nu met een ander merk, die vernieuwde parodontax is behalve smerig zoet ook echt niet schoon en fris. WHY WHY WHY?
Breng gewoon onze vertrouwde samenstelling en smaak terug.
Dan koopt de rest wel die vernieuwde troep en kunnen wij als trouwe parodontax kopers ( ik ruim 20 jaar!) weer gewoon onze vertrouwde tandpasta kopen. Het is belangrijk hoor! Goede mondhygiëne. Hoe kunnen jullie dit nou doen... 😔

DirkSch
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2021 11:02

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door DirkSch »

Jaren lang Paradontax gebruikt en heel gefrustreerd door de gewijzigde ingrediënten! Maar Weleda Saline Tandpasta is voor mij een prima vervanger, delfde smaak en textuur.

JohanvanTuijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2021 15:57

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door JohanvanTuijl »

Al ruim 30 jaar poets ik met Parodontax.
Niet zonder reden. Van "normale" tandpasta's krijg ik op termijn aften in mijn mond. Wat daarvan de oorzaak is ?? Ik ben destijds op aanraden van de tandarts Parodontax gaan gebruiken omdat er minder chemie en meer natuur in zit. Ik heb zeker in de loop der tijd andere, eveneens dure, tandpasta's geprobeerd. Het mocht niet baten. Aften waren mijn deel. Ontstekingen in de mond kunnen desastreuse gevolgen hebben als bacteriën een weg naar de bloedbaan vinden. Die beestjes gaan niet zelden op hartkleppen zitten met alle gevolgen van dien.
Welke productontwikkelaar haalt het in zijn kop om een goed product de nek om te draaien. Je houdt van Parodontax of niet. Mensen die het gebruiken doen dat met reden. Luister naar de klanten en dring ze geen zwak aftreksel van het origineel op. Heel vreemd beleid.

Lenotr
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2021 14:28

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Lenotr »

Ook ik vond paradontax een fijne tandpasta. Prettige zacht zoute smaak. Nu is het totaal iets anders geworden niet meer het origineel wat er nog wel op staat, mag dat wel?? Nu schuimt het ook met poetsen niet fijn en heeft het een scherpe smaak. Als men de echt originele parodontax niet fijn vond kies je toch een ander keus genoeg. Wat is nu een goede vervanger voor de echte originele parodontax?

hans kruse
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2021 13:06

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door hans kruse »

Het is zoals overal. De winst gaat voor tevredenheid en behoud van de trouwe klanten.
Ook wij zijn inmiddels afgehaakt en driftig op zoek naar een alternatief product.
Nieuwe klanten aantrekken? me neus. allemaal kletskoek! winstmarge ius het enige dat telt.
Wij zijn weg GSK!!!

dingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2021 08:52

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door dingen »

Ik was gister ook door mijn laatste echte tube "Original" heen. Meestal koop ik wat tubes vooruit (als de tandpasta weer eens in de aanbieding is), maar daar heb ik nu ontzettend spijt van. Ruim 20 jaar poets ik tweemaal daags met Parodontax. Echt bizar dat een bedrijf z'n trouwe klanten zo laat vallen.

Na wat tips online heb ik de Weleda Saline geprobeerd, deze is om eerlijk te zijn nog niet half zo fijn als de orginele Parodontax, maar nog altijd een heel stuk beter dan dit nieuwe recept!
Helaas zit er in de Weleda Saline lactose waardoor deze niet geschikt is voor mensen met een allergie of vegaan dieet (mijn vriendin).

Het lijkt mij dat GSK hier nu en gigantisch gat in de markt creëerd waar een andere fabrikant goed op in zou kunnen springen.
Hopelijk komt er nog een goede vervanger, want van zoute kruidenpasta naar zoete kalkpasta krijg ik echt een hele vieze nasmaak!

SmokinX
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2021 19:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door SmokinX »

Zo, de wind is weer gaan liggen... maar wint GSK nu?

Kan niet wachten op de jaarcijfers. Hoop dat iedereen is overgestapt. Beetje mond-op-mond antireclame doet wellicht ook nog wonderen. :D

PBI
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2021 13:15

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door PBI »

Gisteren laatse oude tube parodontax op gemaakt. Dacht dat ik de laatste lading die ik ingeslagen had oude tubes waren. Helaas die met fluoride voor mijn man waren wel oude. Die voor mij zonder fluoride zijn de nieuwe en wat zijn die smerig zeg. Kan nu 6 tubes weggooien word gewoon misselijk van die chemische zoete smaak.
We gaan over op wat anders.
Goed zo GSK, jullie zijn weer 2 klanten kwijt👍

SmokinX
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2021 19:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door SmokinX »

Nadat ik een klacht had ingediend bij de Reclame Code Commissie kreeg ik een duidelijke reactie: er is al een uitspraak geweest en GSK moet de verpakking van de Original aanpassen!

https://www.reclamecode.nl/uitspraken/r ... vb/288821/

Dat is in ieder geval een kleine genoegdoening. :D

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gefeliciteerd, geïntimeerde!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volkomen logische en terechte uitspraak.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door alfatrion »

SmokinX schreef:
11 mei 2021 16:36
Dat is in ieder geval een kleine genoegdoening. :D
Ik lees dat je hebt aangegeven dat je de zes tubes niet had gekocht als je door had geweten. Je kan nog proberen om hier een vergoeding voor te krijgen.

Ik heb dat zelf gedaan met mijn vakantiereis met Kras/Tui. De jurist van Tui stelde dat de uitspraak niet bindend was tussen partij, wat ik erkende maar waarover ik ook aangaf dat het wel een goede indicatie was voor hoe een rechtszaak zou verlopen en een rechtszaak wel de rekening met honderden euro's zou verhogen en ze vroeg of ze dat echt wilde. Daarna heb ik alsnog een vergoeding gekregen van o.a. de 125 euro.

ShoeboxLaura
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2021 12:39

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door ShoeboxLaura »

Jaaa! Wat een teleurstelling, die nieuwe versie. Laatst vond ik in een koopjesbak bij de Coop nog tubes met de oude ingrediëntenlijst. Gelijk gekocht, maar ik vrees dat het een teken van het opmaken van oude voorraad was.. :?

Gekkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2021 15:55

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Gekkie »

Alternatieven zijn: Dentalux tandpasta in de groene tube van de Lidl. Bevat o.a. kamille, mirre en salie, maar is niet zout.
Dr. Hauschka heeft wel nog een zoute tandpasta in het assortiment, waar o.a. hamamelis in zit.
Dr. Organic bij Holland en Barrett heeft ook een paar groene tandpasta's.

MaiW
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2021 12:52

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door MaiW »

Ik gebruik de Paradontax al jaren. 30 jaar? Juist omdat de formule als niet belastend testte bij eav.
Voorheen had ik na het poetsen direct heerlijk gladde tanden. Dit ontbreekt nu totaal.
Als de oude samenstelling niet terug komt, moet ik op zoek naar een alternatief 😏 Balen

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Jablan »

Er zijn merken, die een kruidenvariant hebben uitgebracht. Staan als reclame bij de professionele gebitverzorgers in probeer-verpakking, anders bij de drogist verkrijgbaar (supermarkt weet ik niet).

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Lowieze »

MaiW schreef:
19 dec 2021 12:59
Ik gebruik de Paradontax al jaren. 30 jaar? Juist omdat de formule als niet belastend testte bij eav.
Voorheen had ik na het poetsen direct heerlijk gladde tanden. Dit ontbreekt nu totaal.
Als de oude samenstelling niet terug komt, moet ik op zoek naar een alternatief 😏 Balen
Misschien goed nieuws voor de gebruikers, de samenstelling is opnieuw aangepast:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... ngredient/

GerritN
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2021 14:23

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door GerritN »

Ben recent geattendeerd op deze Parodontax geschiedenis … maar ik vroeg me het volgende af: heeft er iemand zoals ik ervaring met een gevoelloze of soort van verdoofde tong na het gebruik van Parodontax? Echt waardeloos als dit door de nieuwe samenstelling komt. Dan haak ik echt af!

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u dat ervaart, dan stopt u toch met dat spul. Dan doet het er toch niet toe wat een ander voelt?

Plaats reactie