Samenstelling Parodontax aangepast

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door sjj »

Dit merk heb na vele jaren maar naar het chemisch afval verwezen.
Smaakt naar chemische troep en wagensmeer!! het product is zo slecht geworden dat je net zo goed een eigen merk kunt kopen bij de Lidl of Aldi, veel goedkoper en beter resultaat. En we hoeven die graaiende investeerders niet te spekken op hun belasting ontduikende bankrekening :mrgreen: o voor een tube chemische goedkope troep.
Ben nu over gestapt Weleda Saline tandpasta bevalt prima.

Neelam
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:55

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Neelam »

De originele smaak van Parodontax is verdwenen... zo bemerkten wij in november 2020.
De heerlijke frisse smaak had plaatsgemaakt voor een drop achtige smaak die verre van fris smaakte en aanvoelde.
Aangezien wij in staat van ongeloof verkeerden dat wellicht de formule van onze favouriete tandpasta zou zijn aangepast hebben wij contact opgenomen met de klantenservice van Parodontax. Ons angstige vermoeden werd helaas bevestigd, de smaak was inderdaad aangepast. Wel waren er veel meer klachten binnengekomen over de smaakaanpassing...maar van terugdraaien of aanpassing van de hernieuwde smaak zou -voorlopig- geen sprake zijn.
Wij hebben vervolgens als een malle zoveel mogelijk 'oude' Parodontax gekocht bij Etos en andere winkels waar ze de oude tubes nog hadden. Wij hebben nu zo'n 40 tubes in voorraad, als deze op zijn hopen wij dat de oude Parodontax weer terug is!

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een voor mij onverwacht interessant topic blijkt dit te zijn. Zelf vond ik de oorspronkelijke Paronontax, die ik wel eens leende van mijn vrouw, geen fijne tandpasta vanwege de onaangename smaak. Daarnaast vond en vind ik het niet logisch dat een tandpasta tegen bloedend tandvlees roze van kleur is.

Dat de al dan niet vermeende werking gebaseerd was op een mengsel van kruiden wist ik niet. Dat GSK nu juist die onderscheidende ingrediënten heeft vervangen door een veel kleiner aantal "gewone" ingrediënten weet ik inmiddels wel. Veel sympathie kan ik daar niet voor opbrengen.

Ik heb net even op de website van een grote drogisterijketen gekeken. De goedkoopste tube van het huismerk kost € 0,55 per tube van 75 ml. De nieuwe Parodontax kost maar liefst € 4,99 voor dezelfde hoeveelheid, en is daarmee een van de duurste. Die wordt dan ook nog aangeboden onder de naam Parodontax Original – je moet het maar durven.

Waarom verandert een fabrikant een nicheproduct gericht op een zeer specifieke groep gebruikers in een doorsnee product? Dat de nieuwe samenstelling en smaak een groter aantal consumenten aanspreekt, geloof ik wel. Maar zou het echt leiden tot afzet van veel grotere aantallen? De oude gebruikers laten het in het vervolg links liggen, dus moeten er nog meer nieuwe gebruikers bijkomen; die moeten dus overstappen van een ander merk naar de nieuwe Parodontax. Wat het voor mij nog vreemder maakt, is dat GSK ook de fabrikant is van de merken Aquafresh, ProGlasur en Sensodyne. De "oude" Parodontax vormt daar een mooie aanvulling op, de nieuwe is gewoon meer van hetzelfde.

Wat uit dit topic ook blijkt is dat veel vaste gebruikers van de oude Parodontax een zeer sterke sterke, emotionele binding hebben met het product/merk. Dat is precies waar marketeers naar streven en vaak jarenlang aan moeten "bouwen", zoals dat heet. Toch schuift GSK ze nu even ondankbaar als achteloos aan de kant. Ik begrijp er helemaal niets van.

Martenforum
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2017 15:46

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Martenforum »

Slappe hap deze tandpasta en dit bedrijf.

sdkogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:09

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door sdkogel »

Echt heel jammer. Het was een hele fijne tandpasta maar nu niks meer. Ik koop het niet meer!

FransBHN
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:18

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door FransBHN »

Ik heb Paradontax na veel zoeken uiteindelijk kunnen bellen. Ik stoorde me met name aan de tekst ‘original’ terwijl het volledig op zijn kop is gezet. De verkoper meldde dat op de verpakking stond vermeld ‘vernieuwde smaak ‘ maar er staat niks op de tube. Ik heb nog 5 originele versies kunnen vinden en daarna is het ‘bye bye paradontax ‘

rvader
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2017 20:10

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door rvader »

ik heb een tijdje terug bij Die Grenze een hele zak vol met kleine tubes Mentadent Maximum Protection Ultra Complete gekocht en die doet me denken aan de oude Parodontax. Die Mentadent Maximum Protection Ultra Complete is van Unilever en voornamelijk in Italie te koop. Het zou Unilever sieren als ze deze ook in Nederland te koop aanbieden. Nu woon ik in het westen van Nederland en dus beschik ik niet over een Die Grenze in de buurt. Maar ben blij met deze tubes.

SmokinX
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2021 19:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door SmokinX »

Ik denk dat we volgend jaar de jaarcijfers er maar eens bij moeten pakken... kijken wie het laatst lacht of met de bek vol tanden staat?

Mochten ze daadwerkelijk meer winst maken met de Parodontax-tak dan is er iets serieus mis in de wereld en zullen minderheden zoals wij altijd de klos zijn. Dan halen ze Twingo's van de weg. Verkopen ze Daewoo's onder de naam Chevrolet. Verplaatsen ze alle fabrieken naar het Oosten en blijkt het 'vrije Westen' plots geregeerd te worden door een liegende en bedriegende makelaar. Och, eigenlijk wisten we het allemaal al.

Mveck
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 08:47

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Mveck »

Parodontax was iets duurder dan andere tandpasta maar door de samenstelling vond ik het de moeite waard. De structuur is nu gelijk aan de goedkoopste tandpasta van de concurrent. Daarnaast is het een soort zoete fruit geworden, terwijl het juist fijn was dat de tandpasta pittig en enigsinds zoutig was. Stomme zet van SKG. Ik stop er mee (rijmt ook nog)

PGBer
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jan 2020 13:32

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door PGBer »

SmokinX schreef:
30 jan 2021 20:00
Ben ik de enige die Parodontax gebruikt om het kokhalzen tegen te gaan?
Had geen idee waarom ik de laatste tijd weer zo'n moeite had met tandenpoetsen, tot ik dit bericht tegenkwam.
Verklaard een heleboel, alles eigenlijk.

Yo, nú snap ik het! Ja, ik gebruikte deze tandpasta dus ook omdat ik én bloedend tandvlees had, én moest kokhalzen van iedere andere in huis. Dat was omdat ik in verwachting was..... Na de bevalling ging het weer prima, tot een paar weken terug! Weer kokken met poetsen, en roder tandvlees. En ja, sinds een paar weken een nieuwe tube inderdaad..... Pfffff, op naar Weleda dus!

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien een grote marketing stunt. Coca cola veranderde de receptuur ook ooit en kwam na wereldwijde protesten terug op de oude smaak. Marketing experts discussieren nog steeds of dit de grootste misser of de grootste stunt aller tijden was.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGBer schreef:
02 feb 2021 11:33
Yo, nú snap ik het! Ja, ik gebruikte deze tandpasta dus ook omdat ik én bloedend tandvlees had, én moest kokhalzen van iedere andere in huis. Dat was omdat ik in verwachting was..... Na de bevalling ging het weer prima, tot een paar weken terug! Weer kokken met poetsen, en roder tandvlees.
Je bent niet zwanger?

PGBer
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jan 2020 13:32

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door PGBer »

Moneyman schreef:
02 feb 2021 12:10
PGBer schreef:
02 feb 2021 11:33
Yo, nú snap ik het! Ja, ik gebruikte deze tandpasta dus ook omdat ik én bloedend tandvlees had, én moest kokhalzen van iedere andere in huis. Dat was omdat ik in verwachting was..... Na de bevalling ging het weer prima, tot een paar weken terug! Weer kokken met poetsen, en roder tandvlees.
Je bent niet zwanger?
Reeds twee testen gedaan, maar nee :) (en niet wenselijk, na 6 maanden al :oops: )

Koon
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 13:23

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Koon »

Al Jaren gelden Paradontax gestart.
5 jaar gelden ivm opmerking tandarts ivm teruggetrokken tandvlees keuze Sensodyne.(gsk)
Beviel qua oplossen van klacht tanden en zenuw tandhals goed.
Na enkele jaren veranderde , GSK, ook hier samenstelling NEW.
Na enige tijd verdween slijmvlies in mond. Smaak vermindering en vervelend gevoel gehele dag daardoor. 2X Melding GSK. Hebben dit voor kennisgeving aangenomen als reactie.
Toen weer terug naar Paradontax. Tandvlees en hals problemen bleven uit. Weer tevreden.

Nu zie ik GSK zelfde aktie herhalen met Paradontax, en zie al meldingen van droge mond ( lees slijmvlies) Ik vermoed , los van de zoete smaak, dat Paradontax NEW dezelfde problemen gaat kunnen geven. Ik waag de gok niet en STAP OVER naar ander zoutig merk!!
Helaas voor alle partijen.
Laatst gewijzigd door Koon op 02 feb 2021 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

emilevandaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 14:07

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door emilevandaal »

De vernieuwde smaak van Paradontax is echt vreselijk. Er is niets over van de frisse zoute smaak van het origineel.
Als ze niet teruggaan naar de originel, zal ik direct van tandpasta gaan veranderen en nooit meer paradontax gebruiken.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Prima marketing van Parodontax.
Het gaat er niet om wat ze over je zeggen, maar dat er over je gepraat wordt. Slechte reclame is ook reclame: Trump en Willem Holleeder krijgen ook slechte reclame.
Er is nu zoveel stennis dat menigeen toch eens zo'n €5 tube aan gaat schaffen om te onderzoeken waarom. Bol.com staat er vol mee.

Radar is als jammerplatform 1 groot reclameplatform.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
02 feb 2021 14:15
Er is nu zoveel stennis dat menigeen toch eens zo'n €5 tube aan gaat schaffen om te onderzoeken waarom. Bol.com staat er vol mee.
Tuurlijk... iedereen klaagt over die waardeloze nieuwe Paradontax, en vervolgens gaat menigeen veel geld uitgeven om zelf te ervaren hoe waardeloos het is? Dat geloof je toch zelf niet.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vind het juist onbegrijpelijke marketing, zoals ik al heb uitgelegd.

Merken zoals Exota en Buckler zijn vroeger ook slecht in het nieuws geweest, met desastreuze gevolgen.

Nog een opsteker voor de Parodontax-fans: een aantal jaren geleden wilde Unilever het merk Zeeuws Meisje schrappen. De weerstand bleek zo groot, dat men daarvan is teruggekomen. #houvol

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer de chemische Parodontax goed bevalt, loont het vermoedelijk om over te stappen op Colgate Herbal. Ook chemisch maar voor een betere prijs want drie keer zo goedkoop.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Samenstelling Parodontax aangepast

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Parodontax heeft nu een veel grotere naamsbekendheid. Mag dus duurder zijn.
Colgate is een goedkoop merk. 'Alle waar is naar zijn geld', 'goedkoop=duurkoop'.

Plaats reactie