LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terug brengen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
asdert
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:09

terug brengen

Ongelezen bericht door asdert »

beste mensen . heb een telefoon gekocht online bij mediamarkt. niet tevreden maar mag het product ook niet retourneren omdat het opgemaakt is .gebeld er over .ze zeggen dat een product niet geruild mag worden als het opgemaakt is. maar hoe kun je iets bekijken als het niet open geweest is . wat is mijn recht nu.????

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als het een losse telefoon is, dan geldt hierop gewoon het herroepingsrecht. Daar heeft MM zelfs een uitzondering op en mag het tot 100 dagen na aankoop nog terug gestuurd worden. Een verzegeling op een verpakking van een telefoon geeft geen beperking. Het gaat immers niet om een hygiëne artikel.
Mocht het een prepaid pakket is die u gebruikt heeft, dan geldt het herroepingstermijn niet.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik vraag me hier af of het "opgemaakt" is of "open gemaakt".
Als je de prepaid kaart "opmaakt" dan lijkt het mij niet dat je het kunt retourneren.

Het nummer is inmiddels in gebruik genomen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Brahms »

Kijk, dat zijn duidelijke reacties.
De ene zegt wel retour, de andere zegt niet retour.......

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Brahms schreef:
23 dec 2020 11:00
Kijk, dat zijn duidelijke reacties.
De ene zegt wel retour, de andere zegt niet retour.......
>>
EN met deze reactie zeg je......niets?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het lijkt me heel duidelijk wat TS bedoelt: “maar hoe kun je iets bekijken als het niet open geweest is”
TS heeft het niet over een gebruikte prepaid kaart.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door hebra98 »

asdert schreef:
23 dec 2020 10:05
beste mensen . heb een telefoon gekocht online bij mediamarkt. niet tevreden maar mag het product ook niet retourneren omdat het opgemaakt is .gebeld er over .ze zeggen dat een product niet geruild mag worden als het opgemaakt is. maar hoe kun je iets bekijken als het niet open geweest is . wat is mijn recht nu.????
>>
Je zou het idee kunnen hebben dat "opgemaakt" niet open gemaakt is..
Als het alleen gaat om het open maken van de verpakking, lijkt mij dat het gewoon terug moet kunnen.

Edit, als ik in mijn hoofd zelf een correctie maak op deze tekst "opgemaakt" geef ik wellicht een verkeerde mening.,

witte angora
Berichten: 30721
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door witte angora »

asdert schreef:
23 dec 2020 10:05
beste mensen . heb een telefoon gekocht online bij mediamarkt. niet tevreden maar mag het product ook niet retourneren omdat het opgemaakt is .gebeld er over .ze zeggen dat een product niet geruild mag worden als het opgemaakt is. maar hoe kun je iets bekijken als het niet open geweest is . wat is mijn recht nu.????
Je hebt sowieso recht op correcte informatie. Kijk eerst eens in de algemene voorwaarden van MM. Daar vind je waarschijnlijk het antwoord. Hier zul je het niet vinden, omdat, en dat blijkt uit de reacties, informatie ontbreekt, althans niet duidelijk is wat je precies bedoelt.

Als je meent in je recht te staan zou je na de 19e, mits MM weer open is, eventueel naar een winkel kunnen en het daar bespreken.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:
23 dec 2020 11:00
Kijk, dat zijn duidelijke reacties.
De ene zegt wel retour, de andere zegt niet retour.......
Tsja, dat kan je verwachten bij een dergelijke summiere en onduidelijke openingspost. TS heeft in ieder geval genoeg handvatten om zijn vraag op een zinvolle manier aan te vullen en dan alsnog een juist antwoord te geven.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jij wilt ook een nieuwe telefoon ontvangen die niet eerder gebruikt is. De vraag is, in hoeverre mag je een product bekijken en uitproberen om het terug te sturen? Ik denk dat je alleen de verpakking mag bekijken.

MediaMarkt is duidelijk, zonder verzegeling wordt het product niet retour gedaan. Dit bij online en in de winkel.

Ben je hier niet mee eens? Stuur een mail dat je wil retourneren, of stuur het gewoon op. Bewaar alle bewijzen. Je kunt daarna bij de https://www.degeschillencommissie.nl/ een bindend uitspraak vragen (kost ongeveer 52,50 euro prijs 2020).

Ik acht de kans dat je het gaat winnen in deze geval klein.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
23 dec 2020 10:27
Mocht het een prepaid pakket is die u gebruikt heeft, dan geldt het herroepingstermijn niet.
TS heeft het over de koop van een telefoon.
breien schreef:
23 dec 2020 10:53
Als een product opgemaakt is kan men het niet retourneren.
Het herroepingsrecht blijft van kracht indien het product is open gemaakt, zoals ND aangeeft.
hebra98 schreef:
23 dec 2020 10:58
Als je de prepaid kaart "opmaakt" dan lijkt het mij niet dat je het kunt retourneren.
Een verkoper kan het herroepingsrecht niet ontlopen door een prepaid kaart bij te leveren. Hooguit zou je de prepaid kaart moeten vergoeden.
Seinhuis schreef:
23 dec 2020 16:57
Ik acht de kans dat je het gaat winnen in deze geval klein.
De de kans is groot. De commissie gaat gewoon uit van de wetgeving.
- Een verzegelde telefoon staat niet op de lijst van uitzonderingen;
- Het opmaken van een prepaid kaart die kwam bij de telefoon staat niet op de lijst van uitzonderingen

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Herroepingsrecht is er ook dan
2. TS bedoelt duidelijk opengemaakt

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
23 dec 2020 20:33
NeoDutchio schreef:
23 dec 2020 10:27
Mocht het een prepaid pakket is die u gebruikt heeft, dan geldt het herroepingstermijn niet.
TS heeft het over de koop van een telefoon.
Een van de eigenschappen van een prepaid pakket is dat er een telefoon bij zit. En als de kaart geactiveerd is en er mee gebeld is, dan ben je dus verder gegaan dan enkel proberen.
Maar voordat de discussie losbarst zal het handiger zijn als TS wat meer uitleg geeft.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
23 dec 2020 21:32
Een van de eigenschappen van een prepaid pakket is dat er een telefoon bij zit. En als de kaart geactiveerd is en er mee gebeld is, dan ben je dus verder gegaan dan enkel proberen.
Dan nog kan de telefoon terug. Probleemloos. Hooguit wordt de waarde van de kaart in mindering gebracht.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Seinhuis »


Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
23 dec 2020 22:43
Misschien ook interessant

https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... urneren%3F
Inderdaad. Want daar wordt duidelijk bevestigt dat een telefoon gewoon retour kan.

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
23 dec 2020 22:48
Seinhuis schreef:
23 dec 2020 22:43
Misschien ook interessant

https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... urneren%3F
Inderdaad. Want daar wordt duidelijk bevestigt dat een telefoon gewoon retour kan.
Vandaar dat er meer aan de hand moet zijn. Echter wil TS geen duidelijkheid verschaffen. Media Markt is niet de beste winkel qua service, maar er zit een levensgroot gat tussen 100 dagen herroepingstijd en niet mogen terug sturen. Er moet informatie zijn die TS niet geeft.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat denk ik ook, alleen zou ik nog niet zeggen “dat ts niet wil”.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ts koopt een door hemzelf uitgezochte telefoon. Krijgt deze binnen maar is niet tevreden. Aangezien alle telefoons wel op elkaar lijken vraag ik me af waar ts niet tevreden mee is, het uiterlijk staat tenslotte op meerdere foto's online?

Is het toestel uitgeprobeerd op een manier waardoor deze niet als nieuw te verkopen is en daarom niet retour mag?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: terug brengen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is toch duidelijk. Zolang je je product niet in de frietpan duwt, kun je de frituurpan terugbrengen als het product niet werkt. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Gesloten