Pagina 1 van 1

Budget Energie gas en elektriciteit: contractbreuk?

Geplaatst: 12 feb 2021 15:22
door L. Hendriks
We zijn vanaf 16 januari 2021 overgestapt naar een andere energie leverancier. Op de eind afrekening stond er een contract breuk van
€ 100. Ons eerste vaste contract liep van 18-04-2018 tot 18-04-2019. Daarna na twee weken variabel ons vast contract verlengd van 01-05-2019 tot 01-05-2020. In 2020 hebben we voordat we ons contract afliep twee maal e-mail van Budget Energie gehad waar we niet op gereageerd hebben. Maar we hebben niet begrepen dat het een vast contract was en geen variabel. Vandaar dat we niet gereageerd hebben. Volgens de wet moeten we dan een variabel contract krijgen. Gisteren hebben we naar Budget energie gebeld volgens Budget Energie hebben we wel gereageerd. We hebben het bewijs gevraagd maar dit konden ze ons niet geven. Na diverse telefoontjes werd de verbinding verbroken en ze zei dat we de contract breuk moeten betalen.

Re: Budget Energie gas en elektriciteit: contractbreuk?

Geplaatst: 13 feb 2021 00:00
door Kolibrie
Budget energie zal u in 2020 2 keer een e-mail gestuurd hebben met een contract aanbieding. Waarom ze na 2 e-mails geen e-mails meer gestuurd hebben? Heeft u echt niet op een link in de e-mail geklikt, maar u zou altijd een e-mail moeten krijgen van het nieuwe contract.
Een schriftelijk bezwaar indienen tegen de boete van €100 en als Budgetenergie die boete niet intrekt naar de geschillencommissie. Bij de geschillencommissie moet u wel €52,50 betalen maar krijgt terug als u in het gelijk gesteld wordt.
Dus u moet wel zeker weten dat u niet op de 2 emails gereageerd hebt.