LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:..Op andere vragen reageert u ook steeds ontwijkend. Wat is het nut nog van steeds iets proberen te zoeken?
Om domheid en ignorantie te verhullen. De hele dag Googelen om antwoorden te knippen en te plakken, is een hobby. Dat men zich ermee vastlult, stond niet bij de zoekresultaten ( 10.045.009 smoezen in 0,694 seconden gevonden )

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mag het een onsje minder, heren?

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
06 apr 2021 21:09
Zoals ik al heb laten zien zijn er meer factoren waaruit blijkt dat een dergelijke tv gemiddeld 5 jaar mee gaat.
Neen, dan heb je niet laten zien. Uneto-VNI pakt het laagste cijfer uit die lijst. Wat je niet hebt laten zien is dat de technische levensduur hier vijf jaar zou zijn. De lijst is onbruikbaar.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@alfa.
Je schrijft subpagina van de website van Scheer & Foppen. Die zijn al 5 jaar failliet. Misschien je gegevens even updaten

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat weet ik. Het fiassement is uitgesproken op de dag van de uitspraak.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
06 apr 2021 21:49
Mag het een onsje minder, heren?
Nou, inderdaad. Ik heb dit keer de meldknop maar eens gebruikt.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Smartje »

Negatief over LG schreef:
05 apr 2021 11:14
Ik kom niet zo vaak op dit forum en ik moet zeggen dat de manier van communiceren er ook niet voor gaat zorgen dat ik een vaste gebruiker ga worden.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Hier is dan blijkbaar ook "2"dagen eerder overheen gelezen.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Smartje schreef:
07 apr 2021 09:49
Negatief over LG schreef:
05 apr 2021 11:14
Ik kom niet zo vaak op dit forum en ik moet zeggen dat de manier van communiceren er ook niet voor gaat zorgen dat ik een vaste gebruiker ga worden.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Hier is dan blijkbaar ook "2"dagen eerder overheen gelezen.
Want als een TS geen behoefte meer heeft aan verdere uitleg en zijn eigen conclusie kan trekken wil zeggen dat een eventuele discussie of gesprek ook afgekapt moet worden? Iedereen is vrij om in en uit te stappen in een gesprek.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Radar »

Op vraag van de TS wordt dit topic dan maar gesloten. Jammer! We hopen dat de TS iets aan de goedbedoelde antwoorden had en voorbij het bekvechten van enkelingen kon kijken, wat de teneur meteen drukte.

Nog een algemene oproep: aarzel niet om berichten te melden, graag zelfs! We zijn er niet altijd meteen bij (meestal wel, deze keer niet), maar je helpt ons sowieso waar wij ogen tekortkomen om nodig schoon schip te maken met de zure appels. Tegelijk de vrijheid én het cachet van het forum bewaren is onze uitdaging, waarbij we jullie hulp appreciëren. Het feedbacktopic staat open! Ook daar kun je berichten melden die onze aandacht verdienen. ^JS


Negatief over LG
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2021 12:05

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Negatief over LG »

En om het verhaal compleet te maken. Mediamarkt geeft hetzelfde antwoord als LG / de reperateur.
Enige coulance is het laten maken met ‘ korting’. In mijn geval 202 euro voor vervangen van de backlight.

De jongen van mediamarkt kon me niet doorverbinden zei hij dus ik laat het er verder bij en ga een andere tv kopen.

Ook van mijn kant kan ik zeggen dat topic vervuiling met allerlei berichten en onvriendelijk met elkaar omgaan ronduit vervelend is.

Ik stelde een vrij normale vraag en naast aanvallende antwoorden aan mijn adres worden ook andere mensen die reageren aangevallen op hun reactie.

Op Facebook kom je dit ook wel tegen... had ik hier niet verwacht.

Om het samen te vatten wat mijn insteek was:
Een tv van 43 inch uit juli 2017 met een prijs van 650 euro mag niet zo snel onbruikbaar worden. Er is echt niet naar te kijken.
Mediamarkt geeft 2 jaar garantie, dat is verstreken.
Ik klop aan bij LG, als merk moet je achter je product staan en dat mis ik volledig.

Als LG had aangeboden, meneer hier is een code voor 100 euro korting als u een andere LG gaat halen was het prima geweest. Dan ben ik nog geen happy customer maar dan is er in elk geval sprake van coulance naar mij.

Of het juridisch klopt laat ik in het midden, gehoord worden is het verhaal.

Op naar een ander merk tv. Keuze genoeg.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door kuklos »

Negatief over LG schreef:
09 apr 2021 11:38
Ik klop aan bij LG, als merk moet je achter je product staan en dat mis ik volledig.
Maar dat is dus niet correct. Klop aan bij de verkoper. Zij zijn de partij met wie je zaken hebt gedaan.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
09 apr 2021 11:43
Negatief over LG schreef:
09 apr 2021 11:38
Ik klop aan bij LG, als merk moet je achter je product staan en dat mis ik volledig.
Maar dat is dus niet correct. Klop aan bij de verkoper. Zij zijn de partij met wie je zaken hebt gedaan.
Ik zie niet in waarom als de verkoper niet thuis geeft je de fabrikant niet zou mogen benaderen. Niet geschoten....

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
09 apr 2021 11:51
kuklos schreef:
09 apr 2021 11:43
Negatief over LG schreef:
09 apr 2021 11:38
Ik klop aan bij LG, als merk moet je achter je product staan en dat mis ik volledig.
Maar dat is dus niet correct. Klop aan bij de verkoper. Zij zijn de partij met wie je zaken hebt gedaan.
Ik zie niet in waarom als de verkoper niet thuis geeft je de fabrikant niet zou mogen benaderen. Niet geschoten....
De verkoper was niet eens benaderd, er is meteen naar de fabrikant gestapt. Daarnaast is het ook maar de vraag of LG Nederland wel levert aan Media Markt. Je kan best wel schieten, maar met losse flodders zonder schietschijf raak je echt niets.

Negatief over LG
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2021 12:05

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Negatief over LG »

Zoals ik al zei is de verkoper intussen wel benaderd.

En topic mag op slot!

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door witte angora »

Negatief over LG schreef:
09 apr 2021 11:38
En om het verhaal compleet te maken. Mediamarkt geeft hetzelfde antwoord als LG / de reperateur.
Enige coulance is het laten maken met ‘ korting’. In mijn geval 202 euro voor vervangen van de backlight.
Dat is die verdeelsleutel waar ik het over had. Jouw tv is 4 jaar oud, zou 5 jaar mee moeten gaan. De verdeelsleutel zou dan 20/80 kunnen zijn, 80% voor jou en 20% voor de verkoper/fabrikant. Dat is dus zo'n 40 euro korting op de reparatiekosten. Of dat voor jou een geschikte coulance zou zijn weet ik niet. Ik zou iets hebben van: :roll:


Op naar een ander merk tv. Keuze genoeg.
Lijkt me het meest wijs. En dan zeker geen LG, ik heb dat indertijd bewust laten staan. Weet niet meer waarom, had er onvoldoende vertrouwen in. Met mijn Sony ben ik dik tevreden, was een bewuste keuze wat reputatie betreft en hij heeft de meest natuurlijke weergave van kleuren. Samsung was ook erg betrouwbaar, maar de kleuren waren iets minder natuurlijk. Philips was voor mij direct al een no-go.

Wat je altijd kunt proberen is met de verkoper overleggen of er een extra korting in zit. Levert je misschien toch een paar tientjes op, maar reken je niet rijk.

Wat het forum betreft: dit is net de 'echte' wereld. Niet te druk maken om de reacties van sommigen, daar kun je ook omheen lezen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Negatief over LG schreef:
09 apr 2021 23:24
Zoals ik al zei is de verkoper intussen wel benaderd.

En topic mag op slot!
als je de led strips (backlight) zelf koopt kun je deze ook zelf plaatsen....

Negatief over LG
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2021 12:05

Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.

Ongelezen bericht door Negatief over LG »

Het scherm is stuk, het is geen Phillips met ambilight. We hebben het hier dus niet over led strips die je achter de tv plakt.

Gesloten