PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

navitas schreef:
15 jul 2021 22:10
Aangezien TS de nodige problemen heeft met Post NL kan TS het ook op een andere manier aanpakken door gebruik te maken van de haalservice. Kost wat meer en vervoerder heeft dan te maken met de ontvangende partij als pakket niet / niet tijdig / onvolledig of wat dan ook wordt bezorgd.

Nodige info is vanzelfsprekend te vinden op de betreffende websites.
Ik denk dat TS daar weinig mee kan. Volgens mij is de haalservice alleen voor het ophalen van stukken die via PostNL verzonden worden. PostNL haalt deze stukken dan op bij de verzender.
De ontvanger, TS in dit geval, heeft daar dus niets aan.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Jablan »

Haalservice is voor post en brievenbuspakjes, inderdaad voor verzenden. De variant voor de ontvanger heet 'bewaarservice'.

Bij pakketten is de enige optie in deze richting alles direct naar een afhaalpunt laten sturen.
sake1987 schreef:
15 jul 2021 21:24
De bedrijven die voor post.nl bezorgen, zullen dit werk niet kwijt willen raken. Dus als er 20+ is geklaagd en er wordt niks ondernomen, krijg ook ik een raar gevoel.
De bedrijven moeten voldoen aan de interne kwaliteitseisen van PostNL om de contracten vast te houden. Wanneer er veel klachten van één adres komen, terwijl dezelfde bezorger op de rest van zijn routes nul klachten scoort, dan geeft dat een heel ander beeld en valt die 20+ klachten weg op het totaal aantal bezorgde pakketten.

Hier is één keer iets bij de buren afgeleverd, wat niet had gemoeten. De bezorger zal daar intern op zijn aangesproken. Door de bezorger er zelf nog een keer op aan te spreken, is het geëscaleerd en kiest hij voor de veilige weg naar het afhaalpunt. Niet wat Lauraa95 wil, maar er zijn nu genoeg oplossingen aangedragen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die bezorger kiest natuurlijk helemaal niet voor de “veilige weg”. Hij provoceert door te zwaaien met het pakket en het dan naar het afhaalpunt te brengen. Uiterst onfatsoenlijk.

Gelukkig heb ik met geen een bezorgdienst deze ervaringen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door moederslink »

De bezorger is , dunkt mij , nu aan het provoceren :
hij zwaait met het pakje naar TS en gooit het in zijn bus terug en bezorgt het dus gewoon niet. :(
Dit is dus goed geëscaleerd en klachtwaardig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tsja, misschien klopt het wel:

"If you pay peanuts, you get monkeys."

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat ' signaal ' is dus verkeerd : een bezorger dient te bezorgen en niet een seintje te geven van
" halloooo, je moet je pakket op het pick-up punt maar ophalen ....doei! "

TS verwacht bijna iedere werkdag pakketjes , dus zo.n 5x p.w.
Wanneer het dan 3x p.w mis gaat , tja dan loopt het aantal klachten al snel flink op.

Lauraa1995
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jul 2021 21:21

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Lauraa1995 »

Jablan schreef:
16 jul 2021 00:02
Of het is een pakketje, waarvoor getekend moet worden, en dan kun je het zwaaien ook opvatten als signaal 'je mag straks wat ophalen'.

Neem me niet kwalijk, maar meer dan 20 keer klagen tussen 28 mei en 15 juli is hoogfrequent, bijna drie keer per week. Dan krijg je actie en reactie.
Het is geen pakket waarvoor getekend moest worden.
Inderdaad hoogfrequent. Klopt. Door een aankomende verbouwing ontvang ik bijna dagelijks pakketten op het moment.
En daarnaast, waarom moet bezorger met pakket naar mij zwaaien zo van 'kun je later ophalen?', als ik voor het raam sta? Dan kan hij het net zo goed geven he.

Maar gezien jou continue weerlegging van alles wat ik en anderen zeggen; Werk jij toevallig bij PostNL?

Lauraa1995
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jul 2021 21:21

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Lauraa1995 »

Lady1234 schreef:
15 jul 2021 23:38
Die bezorger kiest natuurlijk helemaal niet voor de “veilige weg”. Hij provoceert door te zwaaien met het pakket en het dan naar het afhaalpunt te brengen. Uiterst onfatsoenlijk.

Gelukkig heb ik met geen een bezorgdienst deze ervaringen.
Ik gelukkig verder ook niet door. Dhl, ups en anderen zijn altijd uiterst vriendelijk en snappen het briefje op de deur 'alstublieft kloppen op het raam' wel. Ook de postbezorger en eerdere pakketbezorgers van PostNL waren overigens ontzettend vriendelijk.

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U heeft gewoon heel erg pech met deze bezorger en hij lijkt onaantastbaar omdat postnl veel te bang is om op racisme en islamofobie afgerekend te worden. Dat u puur omdat u vrouw bent daardoor nu minderwaardig wordt bevonden en dat dit door postnl getolereerd wordt vind ik een grote schande wat niet in Nederland zou moeten mogen voorkomen. Ik wens u sterkte. Daar hebt u niets aan, maar als ik sommige andere nare berichten lees hoop ik u hiermede een hart onder de riem te steken.

Lauraa1995
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jul 2021 21:21

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Lauraa1995 »

J. Deltoer schreef:
16 jul 2021 00:57
U heeft gewoon heel erg pech met deze bezorger en hij lijkt onaantastbaar omdat postnl veel te bang is om op racisme en islamofobie afgerekend te worden. Dat u puur omdat u vrouw bent daardoor nu minderwaardig wordt bevonden en dat dit door postnl getolereerd wordt vind ik een grote schande wat niet in Nederland zou moeten mogen voorkomen. Ik wens u sterkte. Daar hebt u niets aan, maar als ik sommige andere nare berichten lees hoop ik u hiermede een hart onder de riem te steken.
Dit kan ik heel erg waarderen ! Doet me goed. Dank u wel!!

sake1987

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
16 jul 2021 08:42
Jablan schreef:
16 jul 2021 08:37
Lauraa1995 schreef:
16 jul 2021 00:37
Maar gezien jou continue weerlegging van alles wat ik en anderen zeggen; Werk jij toevallig bij PostNL?
Nee.

Je reacties kan ik kort samenvatten: het is ik, ik en nog eens ik. Je bent zo overtuigd van je gelijk, dat je nergens voor openstaat en bij elke andere invalshoek in de aanval gaat.

Je presenteert jezelf als keurig en netjes, maar bij het verkeerd bezorgen eind mei moet er meer gebeurd zijn, dan je hier weergeeft, anders komen er geen scheldwoorden langs en zou de bezorger daarna wel aan huis bezorgen, als je thuis bent.

Twee vragen, waar je geen antwoord op hebt gegeven:
Hoe zou jij het vinden als een vreemde jou zegt hoe jij je werk moet doen?
Zet jij je deurbel uit wanneer je dochter slaapt?
Bizar hoe jij alles zo probeert te draaien dat het de schuld van TS is... :shock:

- je vult enorm in op basis van je eigen onderbuikgevoel. Helpt niet.
- TS zegt niet "hoe iemand zijn werk moet doen", TS vraagt of de bezorger zich aan de regels houdt. Nogal een verschil.\
- heb je wel eens bedacht dat lang niet iedere deurbel makkelijk uit te zetten is (en dat een briefje op de deur een heel normaal en logische werkwijze is)?

Iets meer inlevingsvermogen zou wel mogen wat mij betreft.
Nee Jablan verdraaid niet maar kijkt vanuit een andere invalshoek.
Velen hier gaan met TS mee.
Maar als ik alles goed lees, TS spreekt de bezorger aan, en wordt uitgescholden.
Nog nooit meegemaakt, als ik iemand aanspreek, dat er gelijk wordt gescholden.
TS laat pakketten komen waarvoor moet worden getekend, om ( en dat lees ik hier boven) omdat ze ook iets met de buren heeft.
Er worden 20+ klachten ingediend, nou hier wordt echt wel serieus naar gekeken.
TS stelt regels voor haar bezorging, niet bellen maar kloppen.
misschien is TS wel de aardigste persoon op aarde, maar aan haar reactie’s hier te zien ( die correct zijn) niet op haar mondje gevallen.
Daarom is deze hele discussie zinloos, wij weten de juiste toedracht niet, alleen eenzijdig.

Mezyram
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2021 08:58

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Mezyram »

Precies wat Sake zegt. Aan ieder verhaal zitten twee kanten. TS is in elk geval een vasthoudend persoon ie niet snel iets loslaat. Ze heeft een ongelukkige start gehad met deze bezorger, waardoor de relatie is verstoord, wat niet meer goedkomt als zij het conflict niet een klein beetje ook van zijn kant kan zien. Misschien moet deze topic afgesloten worden want de discussie groeit een beetje uit de hand en trekt nu ook aandacht buiten dit forum... verscheen in mijn Google feed.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd is mij nog steeds volstrekt onduidelijk wat de TS nu wil bereiken. Zoals ik het lees is de boel dusdanig geëscaleerd dat het nooit meer goed komt tussen die twee. Daarop inzetten heeft dus geen nut. Maar voor ontslag gaat ze ook niet. Een andere wijk gaat niet gebeuren, want de bezorger is in dienst bij een onderaannemer. Zelf iets veranderen doet ze ook niet, want ze blijft doorgaan met klachten indienen, en schakelt nu zowel de redactie als het forum in. Oftewel: de boel zit muurvast.

Best kans dat het klopt wat jablan schrijft: mevrouw staat te boek als 'lastig', met als gevolg dat pakketjes sowieso niet meer bij haar worden bezorgd, en dat ze alles op het pakketpunt op zal moeten halen. In dat geval zal TS de situatie moeten accepteren zoals het is. Het indienen van nog veel meer klachten en het inschakelen van nog meer fora en nog veel meer instanties zal daar toch echt niks aan veranderen.

En dat zwaaien met dat pakketje? Kan best iets triomfantelijks zijn geweest, zo van: 'jij hebt deze strijd verloren, je kunt het toch niet van me winnen, haal voortaan alles maar lekker bij het ophaalpunt op, het is intern besproken en daarmee is het klaar'.

Nee, weten doe ik het niet. Maar het is best zinvol om te proberen de zaak van de andere kant te bekijken.

Lauraa1995
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jul 2021 21:21

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Lauraa1995 »

sake1987 schreef:
16 jul 2021 08:56
Moneyman schreef:
16 jul 2021 08:42
Jablan schreef:
16 jul 2021 08:37
Nee.

Je reacties kan ik kort samenvatten: het is ik, ik en nog eens ik. Je bent zo overtuigd van je gelijk, dat je nergens voor openstaat en bij elke andere invalshoek in de aanval gaat.

Je presenteert jezelf als keurig en netjes, maar bij het verkeerd bezorgen eind mei moet er meer gebeurd zijn, dan je hier weergeeft, anders komen er geen scheldwoorden langs en zou de bezorger daarna wel aan huis bezorgen, als je thuis bent.

Twee vragen, waar je geen antwoord op hebt gegeven:
Hoe zou jij het vinden als een vreemde jou zegt hoe jij je werk moet doen?
Zet jij je deurbel uit wanneer je dochter slaapt?
Bizar hoe jij alles zo probeert te draaien dat het de schuld van TS is... :shock:

- je vult enorm in op basis van je eigen onderbuikgevoel. Helpt niet.
- TS zegt niet "hoe iemand zijn werk moet doen", TS vraagt of de bezorger zich aan de regels houdt. Nogal een verschil.\
- heb je wel eens bedacht dat lang niet iedere deurbel makkelijk uit te zetten is (en dat een briefje op de deur een heel normaal en logische werkwijze is)?

Iets meer inlevingsvermogen zou wel mogen wat mij betreft.
Nee Jablan verdraaid niet maar kijkt vanuit een andere invalshoek.
Velen hier gaan met TS mee.
Maar als ik alles goed lees, TS spreekt de bezorger aan, en wordt uitgescholden.
Nog nooit meegemaakt, als ik iemand aanspreek, dat er gelijk wordt gescholden.
TS laat pakketten komen waarvoor moet worden getekend, om ( en dat lees ik hier boven) omdat ze ook iets met de buren heeft.
Er worden 20+ klachten ingediend, nou hier wordt echt wel serieus naar gekeken.
TS stelt regels voor haar bezorging, niet bellen maar kloppen.
misschien is TS wel de aardigste persoon op aarde, maar aan haar reactie’s hier te zien ( die correct zijn) niet op haar mondje gevallen.
Daarom is deze hele discussie zinloos, wij weten de juiste toedracht niet, alleen eenzijdig.
Ik kan me voorstellen dat je dat nog nooit hebt meegemaakt. Ik ook niet. Maar toch is het echt zo. Ik heb op een rustige manier tegen de bezorger gesproken (ik was ook helemaal niet boos, zo iets kan immers gebeuren en dan spreek je daar over op een normale manier in mijn ogen). En ik werd direct uitgescholden. Dat is hoe het is gegaan en niet anders.

Ik heb eerder ook toegelicht wat daar de reden van was. Omdat ik een vrouw ben. En nogmaals, dat is geen aanname. Bezorger heeft dat namelijk zelf gezegd.

En nee, ik heb niet iets met de buren. Ik heb hele fijne buren waar ik goed mee ben. Ik heb een Pakket aangetekend laten komen. Omdat daar belangrijke documenten in zaten en deze niet in verkeerde handen mochten vallen. Daarom is deze aangetekend verzonden. Heeft niets met de buren zelf te maken.

En nee, ik ben niet op mijn mondje gevallen, maar ik ben ook geen ruziezoeker.

Lauraa1995
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jul 2021 21:21

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Lauraa1995 »

witte angora schreef:
16 jul 2021 09:12
Eerlijk gezegd is mij nog steeds volstrekt onduidelijk wat de TS nu wil bereiken. Zoals ik het lees is de boel dusdanig geëscaleerd dat het nooit meer goed komt tussen die twee. Daarop inzetten heeft dus geen nut. Maar voor ontslag gaat ze ook niet. Een andere wijk gaat niet gebeuren, want de bezorger is in dienst bij een onderaannemer. Zelf iets veranderen doet ze ook niet, want ze blijft doorgaan met klachten indienen, en schakelt nu zowel de redactie als het forum in. Oftewel: de boel zit muurvast.

Best kans dat het klopt wat jablan schrijft: mevrouw staat te boek als 'lastig', met als gevolg dat pakketjes sowieso niet meer bij haar worden bezorgd, en dat ze alles op het pakketpunt op zal moeten halen. In dat geval zal TS de situatie moeten accepteren zoals het is. Het indienen van nog veel meer klachten en het inschakelen van nog meer fora en nog veel meer instanties zal daar toch echt niks aan veranderen.

En dat zwaaien met dat pakketje? Kan best iets triomfantelijks zijn geweest, zo van: 'jij hebt deze strijd verloren, je kunt het toch niet van me winnen, haal voortaan alles maar lekker bij het ophaalpunt op, het is intern besproken en daarmee is het klaar'.

Nee, weten doe ik het niet. Maar het is best zinvol om te proberen de zaak van de andere kant te bekijken.
Volgens mij heb ik eerder gezegd wat ik wilde bereiken. Je was er al lang klaar mee maar toch blijf je berichten sturen.
Ik wil informatie wat ik nog meer kan doen om dit te stoppen. Enkelen geven mij ook die informatie. Enkelen willen graag discussiëren. Ook prima, maar dan is het doel wel gauw verloren inderdaad.
Volgens mij heb ik ook meermaals al benoemd dat dit het doel was en heb jij deze vraag al meermaals gesteld. Ik zou dit topic graag vrij willen laten voor mensen die met me mee willen denken.
In ieder geval bedankt voor je tijd en de moeite om te reageren :)

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Het topic is hierbij gesloten.
Er zijn vier pagina's aan advies waar TS iets mee kan.
Klaar met de onderlinge discussies en de aanvallen op een TS.
Een TS zal een verhaal altijd plaatsen vanuit zijn of haar beleving. Je komt dus niet helemaal af van een verhaal wat (enigszins) eenzijdig kan zijn op een forum.
Dat neemt niet weg dat je TS een advies kan geven als je het hebt of niet kan reageren.

Groet,
Radar Internetredactie

Gesloten