Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik was met stomheid geslagen toen ik maandag de uitzending zag. Afgelopen juli ben ik verhuisd en ik had een paar wandelschoenen die ik al langere tijd niet had gedragen ingepakt. In mijn nieuwe huis pakte ik uit en toen ik 1 van de schoenen uit een zak haalde zag ik dat de zool nagenoeg van de schoen was afgescheurd en ik voelde dat ik allemaal gruis in mijn handen had. De andere schoen was er al net zo aan toe. Ik heb beide schoenen weggegooid. De schuimlaag die tussen zool en schoen zat was helemaal vergruisd, het leek wel zand.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, ik vermoedde al dat zoiets een rol zou spelen. Niet alle leren schoenen zijn ouwelullenschoenen, hoor. Er zijn echt heel mooie of bijzondere schoenen te koop, en als je ze zou laten maken kun je helemaal los gaan. Maar je hebt gelijk: ze moeten niet alleen goed passen, ze moeten ook bij je passen :D.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
15 sep 2021 18:02
Niet alle leren schoenen zijn ouwelullenschoenen, hoor.
Zoals bijvoorbeeld de Nikes die zijn gemaakt van leer?

Schoenen op maat laten maken is inderdaad een mogelijkheid. Echter zullen deze er in veel gevallen niet echt leuk meer uitzien. Een kleine afwijking aan de voet is goed op te vangen met steunzolen, alleen lijdt de schoen dan meer. Die kleine afwijking zorgt echter wel voor een redelijk grote afwijking als de schoen op maat gemaakt moet worden en dan ziet het er vaak al heel vreemd uit.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Mijn vrouw had dit probleem bij een paar Ecco schoenen. Een tijdje niet gedragen en de zool begonnen zwarte kruimels los te laten.
Ik had het bij een paar Salemander sandalen. Vroeger was Salamander een goed merk. Ik heb nog Salamander sandalen van meer dan 30 jaar oud.
Het nieuwe paar dat ik gekocht had, droeg ik uiteraard niet in de winter. Enkele zomers geleden bleek de zwarte zool ook te verkruimelen. Nooit iets over gehoord van de verkoper in Roermond Outlet. Jammer dat Salamander nu een B-merk is van slechte kwaliteit.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De schoenzool gingen tijdens het wandelen naar achteren. Dat is niet fijn.

Terug naar ANWB, maar hun wisten geen oplossing en stuurde me weg.

Ik was jong en druk, dus niks mee gedaan. Maar ik koop bij ANWB nooit meer wandelschoenen.

Zorggebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2016 01:03

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Zorggebruiker »

Goed dat dit onderwerp onder de aandacht gebracht wordt. Ik merkte recent dat de zolen van mijn Grisport bergschoenen van 6 jaar oud spontaan volledig verkruimelen en heb me suf gepeinsd hoe dat nu zomaar kon. Heel vervelend omdat het volledig rundlederen schoenen zijn die perfect zijn ingelopen en die ik gekocht had voor minstens 10 jaar wandelplezier. Ik heb ze om de paar weken een dag gebruikt en 1 keer per jaar een week o.i.d. (zoals veel mensen doen denk ik). Het profiel kon nog makkelijk een paar jaar mee. De bovenkant is nog in uitstekende staat en toch moet ik deze schoenen nu weggooien, echt balen. Ik was al aan het kijken naar nieuwe schoenen en ga er nu zeker op letten dat de tussenzool van EVO is (en als we toch duurzaam bezig zijn: dat ze te verzolen zijn).

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Ik heb hier een paar degelijke werkschoenen met stalen neus. Heb ze al meer dan 10 jaar en gebruik ze af en toe.
Vandaag dus ook. Ik heb er mee op het dak gewerkt, en verdomd de zool aan de buitenkant smeerde er van af alsof ik in een hoop kit was getrapt.
Van buitenaf zie je dan de stalen zoolbescherming en het binnendeel.
Dit zijn dus geen nieuwe schoenen, maar het verschijnsel "zolen die er als vellen van af vallen" herken ik nu.

Viggso
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2017 10:01

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Viggso »

Ik heb sinds enkele jaren mijn 3e paar Lowa’s. Een paar maanden geleden constateerde ik dat deze Lowa’s ondanks matiger gebruik toch al kapot zijn. Naast dat de zool loslaat is ook de tussenlaag aan het verpulveren. Ik ben dan ook erg teleurgetseld in de kwaliteit van deze schoenen. Mijn vorige paren zijn jarenlang meegegaan. Jullie item over deze schoenen was voor mij herkenbaar en ik heb met verbijstering kennis genomen van de reactie van Lowa. Ik vind het schandalig hoe het bedrijf het gebruik van inferieure materialen op de consumenten afschuift. Ik wil graag een klacht indienen bij Lowa en als dit in gezamenlijkheid met andere gebruikers zou kunnen gebeuren lijkt me dit de ideale manier.

rebelli
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2010 00:09

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door rebelli »

Februari 2020 met ik met 3 paar Ecco's naar de winkel in Dordrecht want de zolen waren verpulverd. Het antwoord dat daarop kwam was dat de zool in beweging moest blijven om zo het materiaal in conditie te houden. Nou dat heb ik maar aan genomen want ik loop idd weinig omdat ik een vorm van spierreuma heb.
Ik heb toen 2 paar nieuwe gekocht en heb vaak met mijn korte laarsjes rond gelopen want die zijn ook elegant onder een jurk en zo als alle Ecco's loop ik er lekker op. Koop al 25 jaar Ecco's maar dat is nu voorbij want gisteren hing ik mijn laarsjes op mijn schoenenrek en beide zolen zijn kapot en ik mag blij zijn dat het toen droog was anders had ik natte voeten gekregen.
Ecco voor mij hebben jullie afgedaan en de producten die jullie leveren zijn schrikbarend duur maar niet duurzaam.
Elli.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door lelici »

Onlangs een paar nooit gebruikte Clarks schoenen (150€) van mijn overleden vader aangedaan. Het leek wel of de zolen aan de onderkant aan de bodem bleven plakken, maar ik dacht dat dit wel zou verdwijnen wanneer ik er buiten op gelopen had. Tot onze verbazing vielen plots de zolen gewoon van de schoenen af, en was de groene polyurethaan tussenzool zichtbaar. Dit spul verpulverde helemaal bij aanraking.
Eerlijkheidshalve moet erbij vertellen dat deze schoenen 10 jaar in de doos bewaard zijn gebleven, maar ik blijf het toch een vreemde gewaarwording vinden!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Moneyman »

tsja, 10 jaar oude, ongebruikte schoenen… dan is hetzelfde klaar ja.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ervaring met schoenen die snel kapot gaan?

Ongelezen bericht door Cro »

breien schreef:
13 sep 2021 18:53
ZeerPrivé schreef:
13 sep 2021 18:05
Verkoopt Bristol tegenwoordig wandelschoenen van 200-300 euro?
De vraag is of men ervaring heeft met schoenen die snel kapot gingen. Over de prijs wordt in de openingspost niet geschreven.
Wandelschoenen van €34,50 zijn duur als ze binnen een maand kapot zijn.
Dat ligt er natuurlijk maar aan hoeveel je ze gebruikt. Als dat bijvoorbeeld 10km per week wandelen is en verder niets, ja dan zijn versleten schoenen binnen een maand duur, ook als ze maar €34,50 kosten.

Wandel je echter bijvoorbeeld 10km per dag en heb je daarnaast nog je normale gebruik per dag kan dat een heel ander verhaal zijn.

Gesloten