Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Superbotje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2021 20:21

Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Superbotje »

Kan er iets gedaan worden aan de slechte kwaliteit van spuitflessen voor schoonmaakmiddelen?

Ik had een jaartje terug HG schimmelreiniger gekocht. Pistool van de spuitfles was na 3x gebruiken al kapot.
Kon ik dus niets meer mee. Driekwart volle fles maar overgegoten in een Glassex spuitfles. (die zijn wel goed).

Na de blamage van de fles van HG, heb ik maar eens Blue Wonder geprobeerd.
Tot mijn grote verbazing kwam daar al niets meer uit, terwijl er nog een flinke hoeveelheid vloeistof in de fles zat.
Ik heb hem nu dus opengeschroefd .. om wederom de inhoud over te gaan gieten in die Glassex fles.
En nu kom ik er dus achter dat het rietje dat de vloeistof op moet zuigen gewoon 3 cm te kort is! (zie foto)
Blue Wonder rietje2.jpg
(29.73 KiB) 3550 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, zeker aangezien schimmelreiniger een agressief middeltje is, dat je liever niet wilt overgieten.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Superbotje schreef:
17 sep 2021 20:36
Kan er iets gedaan worden aan de slechte kwaliteit van spuitflessen voor schoonmaakmiddelen?
Die spuit hoort bij de verpakking en mag niet zolang meegaan, want anders wordt het te duurzaam. :mrgreen:

Wij hebben een ander probleem met dit soort verpakkingen: de greep is te klein of breekt af. :evil:

Daarom ooit eens een paar lege flessen met goede spuit gehaald, we twijfelen of het bij een tuincentrum of verkooppunt van landbouwgif was, en daar gaat het gif voor thuisgebruik in. Sindsdien hebben we alleen de navulverpakkingen nodig en de flessen passen gewoon in de kasten.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Sira »

Superbotje schreef:
17 sep 2021 20:36
Kan er iets gedaan worden aan de slechte kwaliteit van spuitflessen voor schoonmaakmiddelen?

Ik had een jaartje terug HG schimmelreiniger gekocht. Pistool van de spuitfles was na 3x gebruiken al kapot.
Kon ik dus niets meer mee. Driekwart volle fles maar overgegoten in een Glassex spuitfles. (die zijn wel goed).

Na de blamage van de fles van HG, heb ik maar eens Blue Wonder geprobeerd.
Tot mijn grote verbazing kwam daar al niets meer uit, terwijl er nog een flinke hoeveelheid vloeistof in de fles zat.
Ik heb hem nu dus opengeschroefd .. om wederom de inhoud over te gaan gieten in die Glassex fles.
En nu kom ik er dus achter dat het rietje dat de vloeistof op moet zuigen gewoon 3 cm te kort is! (zie foto)
Blue Wonder rietje2.jpg
Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, zeker aangezien schimmelreiniger een agressief middeltje is, dat je liever niet wilt overgieten.
Je hebt gelijk, ik loop tegen hetzelfde probleem aan, maar heb er nog geen oplossing voor. Misschien ook maar even achter de tip aan van Jablan.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let bij het overgieten in een andete spuitfles (hergebruikt of nieuw gekocht) wel op of deze geschikt is voor het product in kwestie. Niet alle afdichtingen in de pompjes zijn zuurbestendig. Bij nieuwe spuitflessen staat dat meestal op het label. Schoonmaakazijn kan niet in eender welke fles, heb ik gemerkt.

Kleine ergernis: bij sommige merken schoonmaakmiddel zitten de pompjes met een soort kliksysteem muurvast op de fles, wat hergebruik erg lastig maakt.

Grotere ergernis: de pomp van een schimmelbestrijder voor de tuin heeft geen be-/ontluchting, zodat de fles vacuüm zuigt, ingedrukt wordt en de pomp niet meer werkt. De enige oplossing was een klein gaatje prikken in de hals, maar nu moet ik de fles altijd recht houden 😡

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door scontra »

Bewaar altijd een paar spuitflessen voor het geval er eentje de geest geeft.
Voor de spuitfles wordt weggelegd wel eerst de fles en de spuitkop even met warmwater schoonspoelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door moederslink »

Of overgieten in een plantenspuit?
Bij de Action kosten die geen drol en daar komen de tuutjes tot op de bodem.
Dan koop je er daar een stuk of 2-3.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Sira »

moederslink schreef:
18 sep 2021 15:54
Of overgieten in een plantenspuit?
Bij de Action kosten die geen drol en daar komen de tuutjes tot op de bodem.
Dan koop je er daar een stuk of 2-3.
Ook een goede tip. Heb net even op de site van Action gekeken, prijs € 0,79

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Sira »

Jablan schreef:
18 sep 2021 11:47
Superbotje schreef:
17 sep 2021 20:36
Kan er iets gedaan worden aan de slechte kwaliteit van spuitflessen voor schoonmaakmiddelen?
Die spuit hoort bij de verpakking en mag niet zolang meegaan, want anders wordt het te duurzaam. :mrgreen:

Wij hebben een ander probleem met dit soort verpakkingen: de greep is te klein of breekt af. :evil:
Of uw handen zijn te groot?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Of de producten in Azië ontworpen voor XXS-handen ;)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Heerlijk toch, dit soort problemen. We wonen echt in het meest perfecte land ter wereld als dit onze problemen zijn.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Dorfje »

PeterPeters1966 schreef:
18 sep 2021 22:11
Heerlijk toch, dit soort problemen. We wonen echt in het meest perfecte land ter wereld als dit onze problemen zijn.
Ja en nee. Verspilling is toch echt een globaal probleem.

Superbotje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2021 20:21

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Superbotje »

Het idee dat je zelf achter spuitflessen aan moet gaan (meer plastic), omdat de kwaliteit van de bestaande flessen zo slecht is.
En in mijn geval alleen maar omdat dat rietje 3 centimeter te kort is gefabriceerd.
Ook bewust gedaan waarschijnlijk, zodat men eerder een nieuwe fles gaat kopen. Ook weer extra verspilling.

Martin008
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2021 14:13

Re: Slechte kwaliteit spuitflessen voor schoonmaakmiddelen

Ongelezen bericht door Martin008 »

In HG anti-kalk spuitfles zit chloor en zeep . Kijk maar op het etiket.
Neem een goede spuitfles en doe daar 2 delen chloor, 1 deel zeep (afwasmiddel of Dasty) + 1 deel water. Goed schudden voor gebruik.
Werkt perfect en is stukken goedkoper dan HG.

Gesloten