Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Matts
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2021 09:32

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Matts »

:oops: En dat gebeurde onlangs ook met Panadol groen. (paracetamol in een speciale tablet). Het was suffig doosje was opgefrist, de prijs bleef gelijk (bij de ETOS alhans) maar de inhoud zakte van 24 naar 20 tabletten. Keurig opnieuw verdeeld zodat je de 4 niet zou missen !! Ik zag het ook pas thuis.

HFMREULING
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 okt 2017 16:19
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door HFMREULING »

IK weet uit het verleden, dat een medewerker van een failliet gegane fosfor fabriek in Vlissingen-Oost, die het basis product voor de diverse wasmiddelen leverde, dat als de prijs omlag moest, het product gewoon werd aangelengd met water! Maar dat houdt natuurlijk ook een keer op!

HooZoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2021 15:13

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door HooZoe »

Wat een vreemd argument: "zorgen dat het wasmiddel betaalbaar blijft voor de consument". Het is toch voor iedereen duidelijk dat de kosten per wasbeurt hoger worden. Want je betaalt dan per fles bij aanschaf een gelijk bedrag als voorheen voor een grotere fles, maar je moet vaker tot aanschaf overgaan.
En dat nog even los van het gegeven dat (naar volume gerekend) meer plastic gebruikt moet worden.

Piccolaprincipessa
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2010 19:13

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Piccolaprincipessa »

'Gezien de verwachte aanstaande economische recessie is gekozen voor het laatste, vandaar dat het aantal wasbeurten verminderd is om ervoor te zorgen dat het verbeterde wasmiddel betaalbaar blijft voor de consument.

We laten ons gewoon besodemieteren dus? Nu moeten we toch vaker een nieuwe fles kopen?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Bij huzarenslaatjes zit sinds dit jaar geen plastic lepeltje meer bij. En iets wat nog veel vervelender is: opeens hebben pakjes drinken en drinkbekers (van fastfoodrestaurants e.d.) een slap kartonnen rietje ipv een stevig plastic rietje. Ik erger mij daar groen en geel aan.
Al heeft het op zich ook wel zo z'n voordelen, nu kunnen lege drinkbekers in z'n geheel bij het oud papier.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Jablan »

HooZoe schreef:
19 sep 2021 11:29
Wat een vreemd argument: "zorgen dat het wasmiddel betaalbaar blijft voor de consument".
Die volg ik wel.

Voorbeeld Kroatië of Italië: gemiddeld maandsalaris is minder dan 1000 euro en de winkelprijzen zijn vaak hoger dan in Nederland. => In verhouding wordt een groot deel van het inkomen besteed aan dagelijkse boodschappen.
Een kleinere verpakking (met een betaalbare prijs) houdt een product bereikbaar voor veel meer mensen dan een grote verpakking.
Dat betekent o.a. keukenrollen met kleine velletjes, wasmiddel in kleine flessen, gemalen koffie in 125 grams verpakking, bonenkoffie per halve kilo, enz.

In Nederland stijgen de woonlasten, vooral voor jonge gezinnen en dat betekent, dat er minder geld overblijft voor dagelijkse boodschappen. Als je dan bijv. iets minder vaak wast, bespaar je stroom en wasmiddel. Zou de verpakking even groot blijven, dan heb je niet meer elke maand, maar om de zes weken wasmiddel nodig. Voor A-merken is die frequentie te laag om nog vooraan in het hoofd van de boodschapper te blijven en voor mensen zelf lastig, omdat het salaris maar om de vier weken of ëén keer per maand binnenkomt.

Op zich heb je gelijk, dat je zo duurder uit bent, maar zo denkt niet iedereen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt ook overstappen op een goedkoper merk. En normaal gesproken heb je dat spul in voorraad en koop je het niet pas als de fles of doos leeg is.

nashua1960
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2015 16:36

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door nashua1960 »

Dit noem ikdus gewoon stelen, bedankt rutte met je lockdowns, de burger moet weer de rekening betalen van jouw besluit.
Mensen alles wordt duurder, je salaris wordt niet meer, dus je boert achteruit

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat heeft Rutte nou met het beertje van Robijn te maken?
U zult straks vast ook wel loonsverhoging krijgen.

PENSIONADO1952
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2021 13:32

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door PENSIONADO1952 »

Beste consumenten.

Dit gebeurt al JAREN.
Voorbeelden: toiletpapier en keukenrollen. Deze rollen worden steeds kleiner.
Heb al eens geklaagd, toen kreeg een verpakking van vier rollen gratis! Zonder verdere reactie.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan? Mag dat niet? Volgens mij staat op een verpakking precies hoeveel velletjes erin zitten.

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

wat te denken van het volgende: AH heeft chocolade plakken van 100 gram. Deze hadden breukvlakken waardoor je makkelijk een stukje eraf kunt breken. Dat resulteerde dan in 10 stukjes. Nu zijn deze repen ineens nog maar op te breken in 8 stukjes. Dus KASSA. 20% meer omzet als je er niet op let. Deze jongen gebruikt nu een mes on ze toch in tien stukjes te breken. Jammer voor AH, mooi voor mijn portemonnee

kraanjan
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:41

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door kraanjan »

Laatst wilde ik een fles "Hooghoudt " oude genever kopen was 1 ltr fles á €.18,00 tot mijn schrik was de 1 ltr.fles vervangen met inhoud van 0,75 ltr. de prijs was €. 18,00- . Ik kan me een verhoging van prijs voorstellen uit afkomstig uit een Aziaatisch land maar Nederland. Bovendien was de genever 17 jaar oud ?
Ik kies nu voor een ander merk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op de AH 100 gram Delicata-repen sla ik aan. Toch wel een van mijn favoriete producten. De prijs is sinds corona flink verhoogd. Zo'n 20%. Ik vind dat zo flauw van AH dat ik nu vrijwel al mijn boodschappen elders haal.

100 gram AH Delicata melk € 1,19 (was: 0,99)
100 gram Lidl melk € 0,46

Weinig verschil in kwaliteit.

nvanmaaren
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2019 19:16

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door nvanmaaren »

Dit is mij bij hertog ijs een aantal jaren geleden ook al opgevallen. Dat was eerst 1000ml, maar sinds een aantal jaren zijn deze ijsbakken nog maar maximaal 900ml. Ongemerkt betaal je dus een hogere prijs.

Wenneke 72
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2017 14:33

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Wenneke 72 »

Paradontax , plots verslok ik me in het schuim van de tandpasta paradontax evengoed de whitining als de original . Ik gebruik hem al jaren vroeger smaakte de original zou en was goed tegen aften etc ... maar nu is hij zonder vermelding , zoet , zeepsmaak en schuimt enorm erg zelfs de kleur is aangepast , en dit alles zover ik weet zonder bekendmaking .grtn Wendy

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door moederslink »

En mijn portemonnee is bijna even groot gebleven , maar met minder inhoud :D

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koop een kleinere portemonnee, lijkt hij voller. 😀

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door honza »

Dreft: was ooit 500 ml, toen iets van 483, 450, 428, en nu gaat het richting de 350 ml.....

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opeens minder inhoud of een andere samenstelling van een product?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar gelukkig hoef je er tegenwoordig maar de helft van te gebruiken.

Gesloten