Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Hier regelmatig problemen met het ontvangen van pakketjes. Deze worden lukraak bij mensen in de flat voor de deur gezet of in de algemene gang. ook bij medebewoners. Er hangt van een bewoner een briefje in de lift dat diens pakket bezorgd zou zijn maar zij niets heeft ontvangen. De huismeester heeft 2 briefjes opgehangen voor de bezorgers om de paketten niet zomaar in de flat neer te zetten en toch is het nu al 2 dagen achter elkaar dat ik thuis kom en er een pakket voor mij in de openbare gang staat. Dit zijn verjaardagscadeau's die mensen naar mij hebben opgestuurd dus ik wist niet dat er iets bezorgd zou worden en kon er dus niet voor thuisblijven.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier wederom een hele dag aan het huis gekluisterd ( gaat natuurlijk niet gebeuren ) omdat de bezorgdienst niet in staat is om een fatsoenlijke tijd door te geven:

Bezorging vandaag voor 20h

Als het dus aan de bezorgdienst ligt kun je de hele dag voor de deur gaan liggen in de hoop dat het ergens vandaag gaat komen.. En komt het dan wel? Of krijg ik aan het einde van de dag te horen dat het toch morgen wordt?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Hier vrijdag van DHL netjes mijn pakket ontvangen. Donderdag een mail dat ze tussen 12:00 uur en 18:00 uur zouden komen. Vrijdag ochtend bericht dat het tussen 14:00 uur en 17:00 uur zou worden. Uiteindelijk 16:15 uur ontvangen.

Wimwnr
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2021 14:52

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Wimwnr »

Ik bestel regelmatig iets bij een webwinkel en de pakketjes komen meestal goed aan. Soms worden ze voor de deur neergezet en in de bezorger al weg voordat wij de deur hebben open gedaan. Raar, de bezorger kan niet weten of er iemand thuis is.
Nu probeer ik al sinds vrijdag een pakket dat via DHL van H&M afkomstig is, te ontvangen maar dat lijkt onmogelijk. Helaas op vrijdag door de douche de bel niet gehoord. Maar zei het briefje op de mat, morgen na 13 uur bij het DHL punt in mijn dorp.
Lang verhaal kort, het is inmiddels dinsdagmiddag, 4x bij het DHL punt geweest maar niks nada noppes. Zowel DHL als H&M geven aan dat de status van het pakket onduidelijk is.
DHL geeft aan dat H&M verantwoordelijk is en een oplossing moet zoeken, H&M zegt dat een pakket eerst een week kwijt moet zijn voordat er iets kan worden opgestart. Kastje naar de muur! Waarom kan H&M het niet opnieuw versturen?
Ondertussen wacht mijn kind op kleding die vereist is zijn nieuwe bijbaan. Begonnen met geleende, te kleine, kleren.

is46is
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2021 09:43

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door is46is »

3 pakketten naar familie in Spanje verstuurd [verassingspak kerst]
waarvan er maar 1 is aangekomen
bij de servicebalie wordt je afgescheept en er wordt verteld dat 98% goed wordt bezorgd en dat het heel jammer is dat de pakken NIET zijn bezorgd maar dat ze er in het buitenland niets aan kunnen doen
pakket 1 : was volgens DHL fout adres [vraag ik me toch af bij wie ik altijd op visite ga]
Pakket 2 : was volgens DHL niemand thuis [is kangaroo zorg woning ALTIJD iemand thuis ] EN GEEN :shock: berichtje in de bus gegooid.

En ik krijg net bericht dat het VIERDE verstuurde pakket [nederland ] OOK nog steeds niet is aangekomen, Bij DHL blijft het stil op de site en via de PB als ik hierover info vraag :evil:

Dus hoe die 98% mogelijk is vraag ik me af ze hebben van mijn 4 verstuurde pakketten er dus maar 1 afgeleverd !!
Hoe kan het nu toch mogelijk zijn dat je als verzender verantwoordelijk wordt gehouden voor de incompetentie van een VERZENDBEDRIJF?? als ik zo zou werken [van 4 opdrachten 1correct uitvoeren] was ik al lang ontslagen.

Groet Frieda

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

DHL is een regelrechte ramp. Bij ons schijnen er 1 of meer verschrikkelijk luie en/of nonchalante bezorgers te zijn: WAT je ook aangeeft hoe het pakket of pakketten bezorgd moeten worden; het resultaat is altijd hetzelfde: "We troffen u niet thuis, u kunt uw zending dan en dan bij het servicepunt afhalen. We hebben toegangsdetectie bij de erf opgang en camera's met bewegingsdetectie. Nimmer wordt een DHL bezorger geregistreerd. Heb in middels meerdere klachten gedeponeerd bij klacht.nl en adviseer mensen met vergelijkbare ervaringen dat ook te doen.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik won in Bussum:
Zowel met DHL als met post.NL alleen maar goede ervaringen. De bezorgers zijn al jaren dezelfde mensen en je leert ze uiteindelijk een beetje kennen.
Ze lopen momenteel (i.v.m. Corona) wel bij de deur weg maar blijven wachten tot ze gezien hebben dat ik reageer en zwaaien dan voor ze vertrekken.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wij hebben hier vaak in de straat dat DHL gewoon de pakjes bij de voordeur legt, schandalig is dat. Ik denk niet dat de verkoper daarvoor betaald. Volgende keer als dat we gebeurt doen ik gewoon een klacht in. En blijf dat doen tot dat ze het goed doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je zal maar in je gezicht worden gehoest door een besmet persoon. Ik begrijp die bezorgers maar al te goed.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door newmikey »

Radar schreef:
20 sep 2021 14:19
Als je een product bestelt bij een webwinkel, verwacht je dat het heelhuids en binnen de afgesproken tijd bij je wordt afgeleverd. Helaas blijkt de praktijk nog wel eens anders te lopen. Pakketten worden te laat geleverd of bij een afhaalpunt gelegd terwijl je gewoon thuis was op het afgesproken bezorgmoment. Soms krijg je zelfs een kapot product, omdat de bezorger er lomp mee is omgegaan.

Wat is jouw ervaring met het ontvangen van pakketjes? Heb je wel eens geklaagd bij de webwinkel of bij de bezorgdienst, zoals PostNL, DHL, DPD, FedEx of UPS? Hoe werd er omgegaan met je klacht?
Ik heb misschien ooit eens iets gehad met een paar lampjes in een brievenbuspakketje via een Bol verkoper. Maar heel, héél zelden eigenlijk.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bob Schurkjens schreef:
31 dec 2021 20:32
Je zal maar in je gezicht worden gehoest door een besmet persoon. Ik begrijp die bezorgers maar al te goed.
Als je wacht tot de ontvanger open doet wel. Maar ja, de druk die ze hebben en geen verantwoording, dat maakt het er niet beter op. Als iemand het voor je deur weg haalt, dan ben jij de pineut, of de verkoper.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
31 dec 2021 20:22
Wij hebben hier vaak in de straat dat DHL gewoon de pakjes bij de voordeur legt, schandalig is dat. Ik denk niet dat de verkoper daarvoor betaald. Volgende keer als dat we gebeurt doen ik gewoon een klacht in. En blijf dat doen tot dat ze het goed doen.
Gewoon voortaan bestellen bij webwinkels die niet met DHL werken. Oh wacht, het is allemaal waardeloos als ik fora zoals deze moet geloven. En toch bestellen we steeds meer online, ook al voor corona.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
01 jan 2022 21:09
Onkruid71 schreef:
31 dec 2021 20:22
Wij hebben hier vaak in de straat dat DHL gewoon de pakjes bij de voordeur legt, schandalig is dat. Ik denk niet dat de verkoper daarvoor betaald. Volgende keer als dat we gebeurt doen ik gewoon een klacht in. En blijf dat doen tot dat ze het goed doen.
Gewoon voortaan bestellen bij webwinkels die niet met DHL werken. Oh wacht, het is allemaal waardeloos als ik fora zoals deze moet geloven. En toch bestellen we steeds meer online, ook al voor corona.
Nee gewoon klachten in blijven dienen als het niet goed is, het is per slot van rekening je eigen product waar ze fatsoenlijk me ook moeten gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hier voor het eerst een grote klacht. Bij een wederverkoper van Bol iets besteld. Zij gaven aan 2 dagen levertijd. Wat denk je, de volgende dag al bezorgd. Het moet niet gekker worden.
Het enige dat ik nu nog mis is een pakket van DHL zakelijk. Echter, doordat er geen track en trace beschikbaar is zal de fout bij de zaak liggen en niet bij DHL.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon niet aannemen dat pakket wat te vroeg komt. Het moet niet gekker worden. 😄

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Geen problemen met de bezorging, wel met het associaal verkeersgedrag van sommige bestellers. Voorrang pakken, weg blokkeren, uitrit blokkeren en de auto lukraak ergens neerzetten.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
01 jan 2022 21:55
Bij een wederverkoper van Bol iets besteld. Zij gaven aan 2 dagen levertijd.
En jij had natuurlijk twee vakantiedagen opgenomen. Of niet?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 09:31
Geen problemen met de bezorging, wel met het associaal verkeersgedrag van sommige bestellers. Voorrang pakken, weg blokkeren, uitrit blokkeren en de auto lukraak ergens neerzetten.
Ja, als ze die auto overal netjes op een plekje moeten neerzetten, zijn ze helemaal dag en nacht bezig.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 jan 2022 15:15
NeoDutchio schreef:
01 jan 2022 21:55
Bij een wederverkoper van Bol iets besteld. Zij gaven aan 2 dagen levertijd.
En jij had natuurlijk twee vakantiedagen opgenomen. Of niet?
Toevallig had ik inderdaad vakantiedagen opgenomen. Maar geen 2 dagen hoor, eerder 2 weken. Maar dat staat los van het online bestellen. Hier werkt namelijk altijd iemand thuis waardoor wij gewoon de bestelling, ongeacht wanneer het aankomt, kunnen ontvangen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
02 jan 2022 16:50
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 09:31
Geen problemen met de bezorging, wel met het associaal verkeersgedrag van sommige bestellers. Voorrang pakken, weg blokkeren, uitrit blokkeren en de auto lukraak ergens neerzetten.
Ja, als ze die auto overal netjes op een plekje moeten neerzetten, zijn ze helemaal dag en nacht bezig.
Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?

Plaats reactie