LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makro

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
abcdddd

makro

Ongelezen bericht door abcdddd »

nadat ik zelf als een hond ben behandeld in de makro. ben ik benieuwd of andere van jullie ervaring hier mee hebben. Men weigerde mijn kapotte dvd speler retour te nemen omdat de verpakking beschadigd was, men wilde hem alleen omruilen voor eenzelfde.

Mar.

Re: makro

Ongelezen bericht door Mar. »

Dat staat in de voorwaarden van makro dus voortaan goed lezen.

Gast

Re: makro

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook een minder leuke ervaring met Makro klantenservice.
Wij hadden 2 kussens voor een bed gekocht voor mijn ouders.
Bij een medewerkster op de afdeling hadden we gevraagd of zij eventueel teruggebracht mochten worden, als ze niet naar de ouders tevredenheid zouden zijn. Een kussen is erg persoons gevoelig, de een houd van hard en stevig en de ander van zacht.
De medewerkster antwoordde bevestigend.
Echter toen we ze terug kwamen brengen, toen kon het niet, want ze hadden gesealed moeten zijn. Maar dat had die medewerkster niet verteld.
Het lijkt wel of je alle vragen aan informatie bij winkels, maar ook per telefoon bij instanties, schriftelijk moet laten vastleggen, om later een bewijsmiddel te hebben en niet een welles/nietes situatie ontstaat.

Gast

Re: makro

Ongelezen bericht door Gast »

Het is toch logisch dat als de plastic verpakking van de kussens af is je ze niet terug kan doen. Ik neem aan dat de kussens uitgeprobeerd zijn en dan zijn ze niet schoon meer.

Gast

Re: makro

Ongelezen bericht door Gast »

makro is een groothandel/warenhuis voor ondernemers.
hier kun je als gewone consument niks kopen.
over de kussens, als je een beetje gezond verstand hebt weet je dat dit soort artikelen alleen terug worden genomen als de verpakking nog gesealt is.
dit vanwege hygienische overwegingen, jij wilt toch ook niet op een kussen liggen die al door een ander gebruikt is. :wink:

Gast

Re: makro

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het erg netjes als ze een kapotte DVD speler om willen ruilen tegen eenzelfde. Bij de meeste bedrijven/winkels wordt deze gewoon omgestuurd ter reparatie. Dus bravo!!

Wat betreft kussens, u wilt toch zelf ook geen kussen waar iemand anders al 1 of meerdere nachten op heeft geslapen. Niet echt hygienisch. Tuurlijk bedoelt de verkoper in zo'n geval, ruilen is toegestaan mist in originele verpakking.

Daarbij kan ik me herinneren dat er bij zowel de ingang als de uitgang van de makro erg grote borden hangen met ver ruilingsvoorwaarden:

- ruillen is toegestaan indien het product in originele verpakking zit en geen gebruikerssporen vertoont.
Uitgesloten zijn daarbij naar ik meen hygiene artikelen en artikelen waar software bij zit gesloten.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: makro

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 30 Oct 2004 21:56 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

makro is een groothandel/warenhuis voor ondernemers.
hier kun je als gewone consument niks kopen.
over de kussens, als je een beetje gezond verstand hebt weet je dat dit soort artikelen alleen terug worden genomen als de verpakking nog gesealt is.
dit vanwege hygienische overwegingen, jij wilt toch ook niet op een kussen liggen die al door een ander gebruikt is. :wink:


Volgens mij zijn er genoeg die dat wel willen. Hotels, pensions, uit logeren etc. :wink:

Gast

Re: makro

Ongelezen bericht door Gast »

De Macro is een groothandel voor ondernemers.
Van een ondernemer mag worden verwacht dat die weet welke kussens hij gaat kopen. Dus ruilen lijkt overbodig. Overigens een ondernemer die slechts 2 kussens gaat kopen, moet wel een erge kleine ondernemer zijn. Van een hotel o.i.d. verwacht ik toch wel een wat grotere aankoop, bijvoorbeeld 100 stuks..

Moraal: Dit is een consumentenforum. Gewone consumenten die op slinkse wijze een macro-pas verwerven, moeten niet zeuren. Wie slim genoeg is om zo'n pas te verwerven, moet ook slim genoeg genoeg zijn voor het vervolgtraject: verpakking van DVD-speler niet weggooien, kussentje niet gebruiken.

laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Re: makro

Ongelezen bericht door laafje23 »

Gister weer eens bij de Marko geweest en tot overmaat van ramp mochten wij niet de buggy mee naar binnen nemen,.. tja een kind van 22 maand laten lopen in zo'n grote winkel is ook geen optie.
Dus ik vroeg heeft u binnen dan een karretje dat ik haar in kan zetten.. nee dat hadden ze ook niet..
Moest haar maar gewoon laten lopen.
Vindt dat dus echt niet kunnen en ben dus omgekeerd.
Eenmaal thuis gekeken op de website of ik daar ergens een klacht over in kon dienen.. mooi niet dus..

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: makro

Ongelezen bericht door LeeGer »

Makro mag dan een groothandel zijn, volgens mij hebben ze zich dan nog wel aan de wettelijke regels te houden wat betreft garantie. Een defecte DVD-speler moeten ze dus retour nemen, voor reparatie of anders omruilen. Of daar nou de originele doos omheen zit of niet, je hebt gewoon recht op een goed functionerend apparaat want daar betaal je ook voor.

En gewone consumenten die op slinkse wijze een macro-pas verwerven? Zijn genoeg kleine ondernemers met een makropas die bij de Makro ook hun dagelijkse boodschappen halen, als die dan een leuke DVD speler zien en meenemen zijn is daar niks op tegen, dat hele verhaal van op slinkse wijze een makro-pas verwerven is dus onzin.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: makro

Ongelezen bericht door eeliane »

Ze verkopen er ook speelgoed, heeft toch niets meer met ondernemers te maken, zo rond sinterklaas is het een koemen en gaan van mensen die even misschien iets goedkoper een leuke barbie op de kop kunnen tikken. De service is waardeloos bij de makro, iedereen weet dat inmiddels, dus koop geen apparaten bij de makro want je moet een 1. soms een eind rijden om te ruilen en 2. heel veel geduld hebben. Koop een elektrisch apparaat dan ook gewoon bij een winkel bij u in de buurt die er in gespecialiceerd is, beter, iets duurder misschien maar dan hebt u ook wel service er bij. Goedkoop bij de makro betekent gewoon 'met minder service erbij'. De goedkoopte moet 'm ergens inzitten...

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: makro

Ongelezen bericht door flepp »

Makro passen hoeven helemaal niet op slinkse wijzen bemachigt te worden, bedrijven met personeels verenigingen e.d. verstrekken zulke pasjes op aanvraag aan medewerkers is helemaal niks illegaals aan.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: makro

Ongelezen bericht door Mirreke »

Ik ga regelmatig met mijn schoonma naar de makro die een eigen bedrijf heeft..
En idd wij doen dan onze "dagelijkse boodschappen"
Enneh tis idd onzin dat je als ondernemer grote hoeveelheden van producten in moet kopen... Zou dat dan ook gelden voor de grote kledingafdeling? Dus ipv bijvoorbeeld 1 spijkerbroek zou je er gelijk 5 af moeten nemen?? haha laat me niet lachen!

Maar toen ik een jaar geleden een stereo had gekocht bij de makro is deze in de winkel op mijn verzoek uit de doos gehaald en getest... En dat was geen probleem... Tis denk ook maar net of je een personeelslid treft die een beetje dienstverlenend is ingesteld en zijn/haar weg binnen de Makro een beetje kent!

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: makro

Ongelezen bericht door Bzzz »

Dit is een consumentenforum. Gewone consumenten die op slinkse wijze een macro-pas verwerven, moeten niet zeuren.
Wat denk je van clubs en verenigingen, die krijgen ook pasjes hoor.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: makro

Ongelezen bericht door dds »

@LeeGer

Nee dus, dit zijn zakelijke transactie's. Je kunt niet terugvallen op de consumentengarantie's. Koop jij bij de Makro een TV met 1 jaar garantie en gaat deze na 13 maanden stuk dan zullen ze hier niets mee doen.

Dit is een feit en een gegeven. Alle normale regels voor de consumentenkoop (zoals de te verwachten levensduur) gaan niet op bij een transactie met de Makro!!!

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: makro

Ongelezen bericht door Fenkie »

abcdddd
Gast

Geplaatst op 24 Okt 2004 22:24 door abcdddd


--------------------------------------------------------------------------------

nadat ik zelf als een hond ben behandeld in de makro. ben ik benieuwd of andere van jullie ervaring hier mee hebben. Men weigerde mijn kapotte dvd speler retour te nemen omdat de verpakking beschadigd was, men wilde hem alleen omruilen voor eenzelfde.
Geheime truc ... je niet als een hond laten behandelen.

Samsam
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:13

Re: makro

Ongelezen bericht door Samsam »

dds schreef:

Nee dus, dit zijn zakelijke transactie's. Je kunt niet terugvallen op de consumentengarantie's. Koop jij bij de Makro een TV met 1 jaar garantie en gaat deze na 13 maanden stuk dan zullen ze hier niets mee doen.

Dit is een feit en een gegeven. Alle normale regels voor de consumentenkoop (zoals de te verwachten levensduur) gaan niet op bij een transactie met de Makro!!!

-----------------------------------------------------------------

Haha, nog ff, een consument is beschermd door regels, ook een Makro heeft zich daar aan te houden.
Maar mischien dat je een keer met je paps en mams bent meegeweest en dat die toen afgeblaft zijn.

Mijn TV van de Makro was 10 dagen oud toen ie het begaf.
Tuurlijk, ze probeerden m eerst te laten repareren, en nee, de doos had ik niet bij me (veel te groot).
Maar zo'n Maandagochtend tv hoef ik dus niet gerepareerd terug.
Eenzelfde toestel zonder doos was prima.
Die heeft het nog 12 jaar gedaan.

Degene die zich laat afblaffen in dat soort winkels laat zich waarschijnlijk ook afblaffen door het leven.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: makro

Ongelezen bericht door Rasje34 »

De Makro is in principe geen winkel voor particulieren, maar je mag toch wel enige service en vriendelijkheid verwachten. Klant is toch koning (tot op zekere hoogte dan). Wij komen er ook geregeld, maar dan meer voor grootverpakkingen schoonmaakmiddelen, kattenvoer, limonade en dat soort dingen. Als je iets duurders aan wilt schaffen (en dan dus vooral electronische apparatuur), dan kun je beter gewoon naar een witgoedzaak gaan.
Daar hebben ze vaak toch meer produktkennis en kun je iets meer service verwachten. Of je neemt de gok en ga je voor de winstpakker bij de Makro...

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: makro

Ongelezen bericht door flepp »

Zolang je bij je werkgever een pas kan krijgen voor de makro en prive spullen voor je zelf mag kopen is het eigenlijk ongeoorloofd gebruik van deze pas het is een pas zogenaamd voor groot verbruikers.
De makro moet mensen die via een kaart van het bedrijf prive inkopen doen als een particulier behandelen met de zelfde garantie zoals een normale zaak geeft, of deze passen niet meer verstrekken aan bedrijven om personeel prive te laten inkopen het zal waarschijnlijk een omzet verlies geven voor de makro
Goedkoop lijkt de makro ook niet uitgezonderd de aanbiedingen en waneer heb je die nu nodig.
Laatst gewijzigd door flepp op 05 dec 2005 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

resp00198725
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: makro

Ongelezen bericht door resp00198725 »

Makro is een groothandel zoals iedereen wel weet, dus zelfbediening,bij iedere vestiging staat vermeld"controleer uw artikelen"weinig mensen die dat doen en dan achteraf schelden of mopperen dat er iets niet goed is, mensen denk er eerst eens over na of er aan beide kanten ook eens fouten gemaakt kunnen worden, niet iedereen voelt zich als een hond behandeld er zijn ook goeie kanten aan, en wat betreft kinderwagens of buggy's, sinds kort mogen er kinderen naar binnen, ik denk dan wat moeten mensen die inkopen doen bij een groothandel met kinderen aan hun zij, wees blij dat er kinderen mee mogen en zeur niet.

Gesloten