LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postorderbedrijf Bon Prix

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat lijkt mij een mening.
Punt is, er is geleverd, er zijn verzendkosten gemaakt en die moeten betaald worden.
Zou mooi zijn als iedereen maar gewoon zelf ging bepalen of hij of zij wel of niet verzendkosten betaald.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door jlthkoch »

VioletPrue schreef:Dat lijkt mij een mening.
Punt is, er is geleverd, er zijn verzendkosten gemaakt en die moeten betaald worden.
Zou mooi zijn als iedereen maar gewoon zelf ging bepalen of hij of zij wel of niet verzendkosten betaald.
Dat is geen mening, dat is een feit.

Ze hebben niets van zich laten horen en gaan nu opeens twee maanden later een bestelling leveren. Dat hoef je dus niet te accepteren.

Jammer voor de verzendkosten, hadden ze maar eerder moeten leveren.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door plumber »

Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Dat lijkt mij een mening.
Punt is, er is geleverd, er zijn verzendkosten gemaakt en die moeten betaald worden.
Zou mooi zijn als iedereen maar gewoon zelf ging bepalen of hij of zij wel of niet verzendkosten betaald.
Zou ook heel mooi zijn als iedereen maar gewoon zelf ging
bepalen wanneer hij of zij zou leveren.

biancavanaalsum
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009 10:57

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door biancavanaalsum »

wonder boven wonder is alles ineens opgelost bij ons.
ik kreeg ongeveer drie weken geleden een mail met een kortingsbon. deze bon had ik verdiend, omdat ik alle spullen had gehouden... ik heb ze een mail terug gestuurd dat ik het heel vermoeiend vind om een bon te krijgen voor iets wat ik gewoon niet ontvangen heb... (lees eerdere berichten boven). en dat ik het teleurstellend vind dat er gewoon niks gebeurd van hun kant uit.
Binnen een paar dagen kreeg ik een mail terug dat ze mijn dossier erbij hebben gepakt en dat ze hun excuses aanbieden voor alle ongemak en dat ik mijn geld binnen een week terug gestort zou krijgen.
Nou, ik was reuze benieuwd. eerst zien, dan geloven... en zo waar, weliswaar 2 weken na die mail, stond mijn geld op mijn rekening! inclusief de verzendkosten, want er was niks geleverd, dus die kreeg ik netjes appart terug gestort...
zeker nadat ik hier al die berichten had gelezen, hield ik mijn hart vast of ik mijn geld ooit nog terug zou zien... een wijze les, dat wel, ik bestel nooit meer iets bij bon prix!

Stola
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2009 21:52

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Stola »

Tja nu ik dit allemaal lees op mijn zoektoch naar bonprix praktijken...zie ik het heel somber in.
Ook ik had iets besteld(onder rembours) ze hadden bij de bestelling iets gedaan wat ik niet besteld had(hun fout) en voor de andere artikelen bleek de maat niet te passen (hoezen voor de bank) Na telefonisch overleg werd me gezegd dat ik kon terugsturen en nieuwe besteling kon doen via hun service van ophaaldiensten. Dat heb ik gedaan, alles netjes ingepakt en kreeg ook netjes een bewijs van de dame aan de deur dat t pakketje opgehaald was.
Ze moeten mij, min de verrekening van het nieuwe bestelde, ruim 90 euro terugbetalen. Na het ophalen van het pakket hoorde ik niets meer dus heb ik ze gemaild en daarop kreeg ik geen antwoord en heb ik ze weer gemaild kreeg geen antwoord, weer gemaild en kreeg nu antwoord waarin stond dat ze het pakket (dat ze zelf hebben opgehaald) niet ontvangen hebben!! Ik heb ze meteen gemaild gisteren en verwachtte vandaag antwoord...niet dus ja dan gaat er een belletje rinkelen over deze klantontvriendelijkheid en dus ging ik zoeken op Google over BONPRIX oh oh oh wat erg, ook op andere plekken lees je dus hetzelfde ze reageren niet, ze betalen niet terug en ze schijnen onderdeel van OTTO te zijn die aan de rand van de afgrond staat(?) oh mijn god had ik dit maar eerder gelezen...

Groet Louisa

SheWolf78
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2009 12:40

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door SheWolf78 »

Ik heb nog nooit problemen gehad met de BonPrix qua betalingen of wat dan ook. Als ik een bestelling doe heb ik het binnen 4 dagen in huis. Enigste wat ik nooit doe is betalen via IDeal of via creditcard of onder rembours. Ik zorg dan ook altijd dat ik bij mijn bestelling onder de 150 euro blijf, want als je dat niet doet ja dan kun je betalen.
Wat ik wel kan zeggen is dat als je een bestelling hebt gedaan en deze nog niet ontvangen hebt dat je dan wel nieuwe bestelling kan plaatsen zolang alles maar onder de 150 euro blijft, anders krijg je weer van ja je moet onder rembours betalen.
Ik betaal ook alleen voor de spullen die ik hou. En vul het retourformulier helemaal in van alles retour of dat en dat retour met reden van stof is niet fijn of te groot of te klein of wat dan ook.
Heb een winterjas van ze die ik echt dagelijks draag en heb die nu al 2 jaar. Broeken en tunica's idem dito. Heb zelfs 2 zomer tunica's die ik al 5 jaar heb en die ik echt regelmatig draag en die al regelmatig uitgewassen zijn. Kleur is zelfs niet anders dan dat ik die in het begin had.

Wat betreft de verzendkosten, enigste met wie ik wel problemen heb is Wehkamp en Neckermann. Als ik daar 1 bestelling plaats en hun besluiten het om in 3 pakketjes te verzenden zou ik 3 keer verzendkosten moeten betalen. Daar heb ik elke keer voor gebeld dat ze van mij 1 keer verzendkosten betaald krijgen en 1 keer bankkosten van 20 eurocent. Maar ik moest 3 keer verzendkosten betalen en 3 keer bankkosten, omdat ze 3 keer hebben verstuurd en 3 keer acceptgiro hebben uitgeprint. Ik zeg ja heb je pech betaal ik niet ik doe 1 bestelling dus krijg je van mij maar 1 keer je geld!

Als je niets houdt betaal je dus wel de verzendkosten. Of je nu naar de stad gaat en parkeerkosten betaald, omdat je gaan shoppen of je besteld bij een postorderbedrijf en je moet verzendkosten betalen. Wat is het verschil?

klager1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2010 10:27

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door klager1965 »

Klacht bonprix:

Vorige week deed ik een bestelling bij Bonprix van boven de EUR 150,= waardoor deze betaald moest worden met creditcard of Ideal. Vlak voor betaling waren alle producten nog leverbaar, maar DIRECT na betaling was NIETS meer leverbaar!

Dit is echt ongelooflijk en een ongehoorde brutaliteit van Bonprix.
Vlak voor betaling was alles beschikbaar en direct na betaling dus niet meer. Heeft men bij de betaling ineens een andere kijk op de voorraad?
Ik kan nog begrijpen dat de voorraadcontrole op de site niet up to date is en ik op mijn pakbon enkele producten niet leverbaar vind. Dit gebeurt bij Bonprix heel erg veel maar kan ik nog begrijpen.

Bonprix heeft nu mijn geld afgeschreven maar er staat NIETS tegenover. We zijn nu enkele dagen verder, maar nog niets terugontvangen.

Mijn vertrouwen in Bonprix is ernstig geschaad. Eerder had ik al een akelig gevoel omdat producten op de leverbon niet leverbaar waren, maar op de site nog maanden daarna beschikbaar waren, ook volgens de voorraadcontrole. Maar dit gaat wel heel erg ver!

Ik heb Bonprix gebeld en deze zeiden dat het direct teruggestort zou worden. Ik zit te wachten.... Ik heb ook een mail gestuurd, maar hierop alleen een ontvangstbevestging ontvangen.

Ik vind overigens positieve berichten op dit forum betreffende Bonprix erg verdacht, ondanks de spelfouten. Waarschijnlijk zijn medewerkers van Bonprix (of Otto) ook deelnemers aan het forum.
Sorry, maar ik ben heel erg boos op Bonprix!

Keurvrouwtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2010 08:06

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Keurvrouwtje »

Nooit geen problemen gehad met Bon Prix.
Als ze het pakje ophalen krijg je altijd een bewijsje.
Dus bij zoekraken moet het te achterhalen zijn.
Ik koop er al jaren, vind het een fijn bedrijf.

Poppekop
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:40

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Poppekop »

Ook ik was tevreden met Bonprix. Leuke dingen voor een leuke prijs. Nu ben ik klant-af, want al twee keer is bij mij dezelfde fout gemaakt. Bonprix heeft er een handje van betalingsherinneringen voor reeds betaalde verzendkosten te versturen. Hoewel alles netjes is betaald weigeren zij dit onterecht openstaande bedrag te wijzigen. Ze denken waarschijnlijk, dat mensen voor Eur.5,20 geen ophef zullen maken en dat ze ook nog Eur.10,- extra aan termijnoverschrijding kunnen incasseren. Dit is ook bij anderen gebeurd die ik ken en die daar besteld hebben. De administratie bij Bonprix is knudde, bij andere bekende postorderbedrijven heb ik dit nog niet meegemaakt en ik bestel al zeker 15 jaar online. Als ik dit postorderbedrijf google blijkt, dat het er een puinhoop is. Ik bestel er niet meer.

daphne1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 18:14

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door daphne1991 »

hallo allemaal,

ik heb ook het probleem dat ik mijn bestelling allang heb betaald en ik nu een 2de aanmaning heb gekregen maar daar in is gelijk het bedrag verhoogd naar 70,00 euro het probleem wel is dat er geen email adres is te vinden van bon prix...

mijn vraag aan jullie is weten jullie een mail adres van bon prix..

bvd.

daphne fortes

johanna08
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2008 23:08

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door johanna08 »

Beste Daphne,

Als je hebt betaald, en daar ook een bewijs van hebt (bv giroafschrift) dan zou ik gewoon niks doen. Laat ze maar komen met een deurwaarder! Het is gewoon een belachelijk bedrijf, met een waardeloze administratie. Je betaling zal wel weer op een verzamelrekening terecht zijn gekomen, en daar hebben ze blijkbaar maanden voor nodig om dat te vinden. Geen moeite voor doen, brieven wel bewaren, dan kun je altijd alles terugzoeken. Let op: het is wel belangrijk dat je zeker weet dat je betaald hebt, en dat je dit ook kunt bewijzen, anders loop je het risico dat je te maken krijgt met extra kosten.

Geen zorgen maken!

Hotello
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2013 20:22

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Hotello »

Ik bestelde iets vorige week woensdag, en naarmate er steeds maar niet geleverd werd, heb ik verschillende emails gestuurd maar ik kreeg steeds een antwoord dat ze 'heel spoedig' contact op zouden nemen. Dus toch maar even gebeld gisteren. En wat blijkt nou??? Ik had een leveradres opgegeven waar ik niet zelf in de gemeente stond ingeschreven. Dat het toevallig mijn eigen bedrijf is, waar ik wel als eigenaar bij de KVK sta ingeschreven, mocht allemaal niet baten. Ik moest toch echt mijn huisadres opgeven anders werd er niet geleverd. Het is a) absurd dat dit niet kan, bij bol.com, wehkamp, Ulla popken, ga maar door, is het nooit een probleem geweest, zeker niet als er vooruitbetaald is met Ideal, en b) nog absurder dat niemand daar even over heeft gebeld of gemaild toen ze dit ontdekten, nee sterker nog: er werd gewoon niet geleverd. Óf iemand heeft liggen slapen, óf het is gewoon een tactiek om rente te trekken van de vooruitbetaalde bedragen!! Ik vroeg wat ze dan deden als ik niet thuis was, aangezien die kans erg groot is, met mijn eigen bedrijf ben ik meer op het werk dan thuis. Dan werd het tot 4 x toe opnieuw aangeboden óf bij de buurman afgegeven. Ik gaf al direct aan dat ik dit geen alternatief vind, want die buurman staat nl. ook niet op mijn adres in de gemeente ingeschreven, dan kunnen ze het net zo goed even schuin aan de overkant bij mijn eigen bedrijf afgeven, waar ik de hele dag ben.
Maar goed, bestelling annuleren en geld terug was op zich wel een optie, echter ze konden niet beloven in welke termijn dit zou gaan gebeuren. Dus hebben we het maar gelaten aangehoord en als het goed is wordt er binnenkort (ik hoop 'heel spoedig') bij mij thuis aangebeld en hoop ik dat ik thuis ben en ook nog eens dat alles past, want retourneren lijkt mij ook niet de sterkste kant van deze oplichters.
Voor mij eens maar nooit meer!!!

geaboonstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2014 19:38

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door geaboonstra »

Bonprix, ik ben er klaar mee. Website inloggen en ruilen zonder dat er nog weer portokosten worden berekend werkt heel slecht. Ik had een artikel na veel moeite geruild..... bellen, mailen..... Op een gegeven moment krijg ik een aanmaning van een openstaand bedrag van een ruiling met aanmaningskosten van 10,- terwijl ik dacht dat alles over en weer was verrekend na een tweede ruiling.

Bel hierover met de klantenservice: Ja mevrouw, u heeft gelijk, dit wordt kwijtgescholden en verrekend.
Ik kijk in mon bonprix 1 week later: niets gewijzigd, bedrag staat nog steeds open voor betaling.
Bel opnieuw, medewerker kijkt het nog eens na en zegt, dat ik toch nog een bedrag moet betalen, maar dat de aanmaningskosten onterecht zijn. Ik betaal op dat moment online, en hij zorgt ervoor dat de aanmaningskosten van 10,00 verwerkt worden en dat deze komen te vervallen. Wat schetst mijn verbazing, nu ontvang ik opnieuw een aanmaning van 20,- voor het niet betalen van de aanmaningskosten.

Heb nog bij geen enkel online postorderbedrijf zo'n vervelende ervaring gehad!

hvveelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2015 11:40

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door hvveelen »

Heb besteld bij Bonprix, betaald via Ideal en een afhaalpunt opgegeven. Omdat ik niets meer hoorde gebeld. Krijg ik te horen dat aan mijn adres (recreatiepark) niet wordt geleverd. Had ik dus ook niet gevraagd. Na diverse keren bellen zou ik teruggebeld worden, ook niet gebeurd. Nog een keer gebeld, nou is 'mijn zaak in behandeling'!
Je koopt dus iets, betaalt en ze weigeren te leveren, maar storten ook je geld niet terug,
Valt dat niet onder internetoplichting?

Ankelien
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2015 12:39

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Ankelien »

Mijn ervaringen met Bonprix hebben me heel wat ergernis opgeleverd. Het betaaloverzicht is volstrekt niet duidelijk over wat je nu al wel en niet betaald hebt. Prompt is ook nog de betaalknop op Mijn Bonprix chronisch buiten werking, zodat je dan maar wat geld via je bank overmaakt om geen schulden te hebben.
In mijn geval 350 Euro, die ik echter toch al betaald bleek te hebben. Op het rekeningoverzicht was dit echter niet te zien. Vaak is het overigens ook niet mogelijk om op de betreffende pagina te komen, zodat men dus geheel in het duister tast! Enfin, ik wilde graag de 350 Euro terug en mailde daarover naar de klantenservice.
Antwoord: wij hebben niets ontvangen, u hebt naar een foutief nummer overgemaakt, nl. van onze payment beheerder. Op mijn bankafschrift stond echter altijd hetzelfde nummer vermeld, met daaronder duidelijk de naam Bonprix. Klantenservice: het nummer is toch fout, u moet de bank vragen het geld te storneren. Tja, dat kan de bank niet in geval van internetbankieren! Klantenservice: u moet zelf de payment firma benaderen, dat doen wij niet. Paymentservice: wij geven geen informatie aan derden en de webhandelaar moet contact opnemen. Nog eens een noodoproep aan dit bedrijf gedaan met de mails van de klantenservice en bankafschrift als bijlage.
Een zeer aardige financiële man stelde mij eindelijk gerust, het geld zou binnenkort op mijn rekening staan.
Ik ben opgelucht natuurlijk, maar met Bonprix wil ik nooit meer iets te maken hebben!!
Ankelien

mh73

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door mh73 »

Ankelien schreef:Mijn ervaringen met Bonprix hebben me heel wat ergernis opgeleverd. Het betaaloverzicht is volstrekt niet duidelijk over wat je nu al wel en niet betaald hebt. Prompt is ook nog de betaalknop op Mijn Bonprix chronisch buiten werking, zodat je dan maar wat geld via je bank overmaakt om geen schulden te hebben.
In mijn geval 350 Euro, die ik echter toch al betaald bleek te hebben. Op het rekeningoverzicht was dit echter niet te zien. Vaak is het overigens ook niet mogelijk om op de betreffende pagina te komen, zodat men dus geheel in het duister tast! Enfin, ik wilde graag de 350 Euro terug en mailde daarover naar de klantenservice.
Antwoord: wij hebben niets ontvangen, u hebt naar een foutief nummer overgemaakt, nl. van onze payment beheerder. Op mijn bankafschrift stond echter altijd hetzelfde nummer vermeld, met daaronder duidelijk de naam Bonprix. Klantenservice: het nummer is toch fout, u moet de bank vragen het geld te storneren. Tja, dat kan de bank niet in geval van internetbankieren! Klantenservice: u moet zelf de payment firma benaderen, dat doen wij niet. Paymentservice: wij geven geen informatie aan derden en de webhandelaar moet contact opnemen. Nog eens een noodoproep aan dit bedrijf gedaan met de mails van de klantenservice en bankafschrift als bijlage.
Een zeer aardige financiële man stelde mij eindelijk gerust, het geld zou binnenkort op mijn rekening staan.
Ik ben opgelucht natuurlijk, maar met Bonprix wil ik nooit meer iets te maken hebben!!
Ankelien
Je moet het geld ook niet overmaken naar wat op je bankafschrift staat, want bijna alle internetshops laten iDeal en zo door payment providers doen. Je moet op de website van het bedrijf kijken, daar staat het nummer van hun eigen betaalrekening. Meestal wordt het geld vanzelf teruggeboekt, want je wil niet weten hoeveel mensen dit doen.
Ik heb zelf een webshop, en mij is dit ook meerdere keren overkomen. Als ik contact opnam met de provider, werd mij ook altijd gezegd dat de persoon zelf contact met hun moest opnemen. Dus in die zin snap ik de reactie van Bonprix wel.
Zelf ben ik daar overigens ook vaste klant, en ik heb er nooit problemen mee. Niet met inloggen op Mijn Bonprix, niet met de retouren en de service en ook niet met betalen van bestellingen. Je kan kiezen uit iDeal, Paypal, creditcard of betaling na ontvangst. Ik weet niet hoeveel jij online koopt, maar ik zou wel weten of ik een bedrag van € 350 al betaald had of niet. En wist ik het niet, dan keek ik even op mijn eigen betaalrekening om het na te kijken. En wat is een betaalknop? Na je bestelling word je gewoon doorgestuurd naar de website van de payment provider.
En in je overzicht op Mijn Bonprix kun je prima zien of je met iDeal hebt betaald of op een andere manier. Het staat er gewoon in: een kolom betalingswijze en dan eronder iDeal of betaling na ontvangst. En trouwens, als je niet betaald hebt krijg je gewoon eerst een herinnering.

Dus om nou je eigen fouten af te schuiven op Bonprix, vind ik wel erg makkelijk. Je had gewoon in je eigen administratie kunnen nakijken of je al betaald had, als de website van Bonprix tijdelijk niet goed bereikbaar was. Je kunt wel op je bankafschrift vinden wat het rekeningnummer is waar je betalingen naar Bonprix naar toe gaan, maar niet dat je al betaald had??? Had je het even nagekeken, dan had je geen tweede betaling gedaan en was er ook niets fout gegaan.
Kortom: zelf een fout gemaakt (eigenlijk twee), dus niet zeuren dat het bedrijf het dan niet kan oplossen.

Nikita86
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2017 11:42

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Nikita86 »

Ik had met korting een jas besteld en ontvangen. Ik heb deze binnen enkele dagen omgeruild voor een andere maat. Tot mijn verbazing ontving ik enige tijd later een aanmaning. Ik zou nog een rekening open hebben staan. Contact met de klantenservice gehad en er werd mij gezegd dat dit de korting is die ik ontvangen had op mijn eerste bestelling. De korting is één keer geldig en was dus niet geldig als ik het omruil voor een andere maat. Het kortingsbedrag moet ik dus alsnog betalen. Gebeld met de klantenservice en er werd gezegd dat dit hun regels zijn en ze er niets aan konden doen. Overigens niets van terug te vinden in de algemene voorwaarden. De jas bleek later niet in orde te zijn en heb gebruik gemaakt van mijn garantie en retour gestuurd. De ontvangen korting moest ik nog wel terug betalen maar de aanmaningskosten zouden ingetrokken worden. Weken later is mijn retour eindelijk verwerkt. De afspraak zijn ze niet nagekomen, ik heb geen jas en zit nu dus nog steeds met een rekening. Ik weiger dit te betalen ga een klacht indienen. Voor mij geen Bonprix meer!

Hilbilly
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2017 10:11

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Hilbilly »

Wie discussieert met Bonprix over leveringsmankementen
ontmoet een klantgerichte flexibiliteit die zeer vriendelijk oogt
doch van graniet is en met één motto: ‘Nu betalen of anders….!’
Peter, klant 0080049315

Gesloten