LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ETOS neemt ons als consument niet serieus

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Peter C. Rademaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2005 12:07

ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Peter C. Rademaker »

:evil:
Reeds vele jaren zijn wij tevreden gebruikers van het door ETOS (als huismerk) gevoerde product: "boddy lotion".
Kort geleden hebben wij ontdekt, dat zij, om voor hen moverende redenen de uitsraling van het product hebben aangepast.
Het voor ons vertrouwde oranje flacon is omgeruild voor een ander gekleurd flacon. Nu kunnen allerlei marketing redenen bedacht zijn waarom dit nodig is, waarover wij ons niet wilen uitlaten.
Wat ons echter in bijzondere mate irriteert, is de wijze waarop ETOS blijk geeft, de consument niet serieus te nemen.
Ten eerste wordt wel de vertrouwde vorm van het flacon gehandhaafd, maar naast de kleur verandering wordt ook de inhoud veranderd van: voorheen 500 ml naar nu: 400 ml., nogal een verschil dus! Maar liefst 1/5 deel minder.
Dat daarbij ook nog een prijsverhoging van het product gelijkertijd doorgevoerd wordt van maarliefst EEN hele Euro geeft ons echter op een onprettige wijze het gevoel "getild" te worden.
De (gelijkende) flacon, en een iets ander geurend product geven ons niet de indruk dat het om een totaal ander product gaat.
Hoeveel dit alles in persentages uitgedrukt is, zal na Uw berekening ook bij U, tot een grote ontsteltenis leiden.
Met 100 ml. minder, en op een prijs van Euro 2,80, een verhoging van EEN HELE Euro zou bij een ieder weldenkend mens het schaamrood op de kaken slaan.
U raad het al, Niet bij ETOS! Nee, die voert hiervoor aan de "verandering"van het product en de gestegen inkoopprijzen.
Dat hadden wij zelf nog wel kunnen bedenken! om een dergelijk "goedkoop" excuus op te voeren.
Nadat ook ETOS ons als consument, bij de overgang van Fl. naar Euro in de laatst jaren flink te grazen heeft genomen, heeft ook zij NU de taktiek ingevoerd: [b]MINDER voor MEER !
Het toegestuurde "goedmakertje" in de vorm van een cadeaubon van 5 Euro zullen wij maar als onbenul betittelen en onder de "armen" vredelen. (waarschijnlijk met de aankoop van een VEEL TE DUUR betaald deodorantje.

Christine en Peter [email protected]

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Waar maaaaaaak je je druk om, in Afrika vergaan mensen van de honger en bij jou zit 100 ml. minder in je bodylotionflesje. De gemiddelde hongerneger heeft nog nooit van bodylotion gehoord.

Dat de Etos je om zo'n belachelijke klacht nog een tegoedbon stuurt vind ik minstens drie warme douches waard.

Dit is niet kwetsend bedoeld, eerder confronterend. Idioot.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door karr-2 »

Daar sluit ik me volledig bij aan. Wat een absolute BS om te gaan zeuren over 100 ml minder in je flesje, terwijl er zat andere en grotere problemen in de wereld zijn. Stap over op een ander merk of een andere winkel en hou op met zeuren over onbelangrijke dingen.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door klaasvd »

Daar sluit ik me volledig bij aan. Wat een absolute BS om te gaan zeuren over 100 ml minder in je flesje, terwijl er zat andere en grotere problemen in de wereld zijn. Stap over op een ander merk of een andere winkel en hou op met zeuren over onbelangrijke dingen.
Kun je net zo goed dit hele forum sluiten, aangezien er altijd wel ergere dingen zijn dan het gemier hier.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door flepp »

Als je goed leest gaat het niet om die 100 ml op zich maar dat je steeds minder waar krijgt voor meer geld, met de euro prijzen ben je duurder uit . :shock:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wilde toch het mailtje wat ik vandaag ontving even wereldkundig maken;

Geachte hr. Pervert,
(wat een juist gekozen (schuil) naam overigens)

U had geen juistere naam kunnen kiezen om Uw onintelligente reactie op onze
aantijgingen tegen Etos.
U schept er wellicht een pervers genoegen in, om totaal niets met elkaar uitstaande zaken
te verwarren met een bij U dwarszittend probleem.
Wij typeren dit danook als een door U te dragen frustratie.

De discussie over honger in Afrika is er overigens ook een, welke ons na aan het hart gaat.
Gezien U ongenuanceerde reactie op onze klacht, lijkt U ons in iedergeval aan te geven, niet de juiste
persoon te zijn, waarmee op een verstandige wijze ook het probleem Afrika een oplossing tegemoet kan zien.

U zult echt Uw grieven op een andere wijze in de wereld moeten brengen

Geluk

Christine / Peter

Voor de volledigheid (wel volslagen offtopic maar vooruit), Afrika interesseert me totaal niet, het was enkel chargerend bedoeld. De honger in Afrika is enkel het gevolg van teveel mensen op een te klein draagvlak. Aids-epidemieën zijn, puur biologisch gezien, een logisch gevolg van een te grote populatie die niet in staat is zelfvoorzienend te leven.
Alsof dat nog niet genoeg is, overheerst op dat continent een totale minachting voor het mensenleven en de menselijke waardigheid. Kindsoldaten, afgesneden borsten, vrouwenbesnijdenissen, Leger van de Heer, wat een zootje. Initiatieven vanuit de Westerse wereld worden gezien als bemoeizucht.

De enige oplossing is om gewoon afwachten tot moeder natuur het evenwicht aldaar heeft hersteld. Tot die tijd kan ik me er niet druk om maken.

Maar waar hadden we het ook al weer over? Oh ja, 100ml bodylotion.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Ulbe »

beste Peter,

Het is natuurlijk tillerij, wat de Etos hier doet,

Hier wordt uiteraard niks aan gedaan, want de meeste klanten hebben toch niet in de gaten dat de oude verpakking meer inhoud had, en minder kostte!,

Tip van Flip: Ga naar een andere goedkope winkel waar ze ook bodylotion verkopen, ga naar goedkope zaken, waar zij bijv. restpartijen e.d. verkopen, dan kunt u op een goedkope manier uw bodylotionnetje blijven kopen!,

Wel eerst even ruiken hoor, want er zijn vieze luchtjes tussen! :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door NAK »

Dan neem je die tegoedbon mee en dan ga je naar EUROLAND.
Zoek je daar een nieuwe body lotion uit.
Daar kennen ze maar drie prijzen € 1,- € 1,50 en € 2,-.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door pluisje »

nou wat een reactie"s

ik kan mij er wel iets bij voorstellen het gebeurd namelijk steeds vaker dat verpakkingen veranderen en er dan tot maat van ramp ineens minder in zit.
let wel alles word duurder en de hoeveelheid word minder...
maar om dan zo te reageren is niet echt leuk,er staan wel meer dingen op het forum waarvan ik denk moet dat nou.
maar dan reageer ik er gewoon niet op.
het is terdege wel van belang om deze ontwikkelingen eens in de gaten te houden,zo kan ik ook wel de goedkoopste winkel blijven doe ik gewoon de helft voor het zelfde geld dit gebeurd namelijk overaldenk maar eens aan de ziektenkostenverzekering...

pluisje...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door NAK »

zo kan ik ook wel de goedkoopste winkel blijven doe ik gewoon de helft voor het zelfde geld dit gebeurd namelijk overaldenk maar eens aan de ziektenkostenverzekering...
Dit is een vreselijke wazige vergelijking.

Maar pluisje, zeg nu eens eerlijk.
Peter C. Rademaker voelt zich door Etos genomen.
Hij reclameert hierover.
Etos honoreert zijn klacht en geeft hem een cadeaubon van € 5,-.
En toch is het nog niet goed.
Wat had Etos dan moeten doen?
Zijn gemiddelde jaarverbruik uitrekenen en daarna aan de hand van zijn geschatte levensduur vaststellen voor welk bedrag hij schadeloos gesteld kan worden?

Daarnaast moet je onderstaand citaat van Peter C. Rademaker nog maar eens goed lezen en je afvragen waarom hij, ondanks zijn kritiek op die onderneming daar toch nog is blijven kopen.
Begin citaat: Nadat ook ETOS ons als consument, bij de overgang van Fl. naar Euro in de laatst jaren flink te grazen heeft genomen, heeft ook zij NU de taktiek ingevoerd: MINDER voor MEER ! Einde citaat
Snap je nu waarom ik aangeef dat hij beter naar "Euroland" kan gaan?

O ja, Euroland is dezelfde winkel die vroeger "KNAKENLAND" heette.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

zo kan ik ook wel de goedkoopste winkel blijven doe ik gewoon de helft voor het zelfde geld dit gebeurd namelijk overaldenk maar eens aan de ziektenkostenverzekering...
De vergelijking met de ziektekostenverzekering slaat natuurlijk nergens op laat dat duidelijk zijn. Daar doen ze echt niet de helft voor hetzelfde geld.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door bot321 »

Je moet natuurlijk wel veel meer betalen
voor de zelfde hulp.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Meer betalen voor dezelfde hulp? In welke sprookjeswereld leef jij?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door NAK »

Je moet natuurlijk wel veel meer betalen voor de zelfde hulp.
Dit is het onderwerp niet !!!!!!!!!!!!

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door pluisje »

nak

kijk hoe die peter dit aanpakt daar ging het mij ook niet om,en u bevindingen daarover en het antwoord daar kan ik wel inkomen.
maar het onderwerp dat er andere verpakkingen komen waar minder in zit en wel duurder wordt vind ik wel de moeite waard om eens op te letten.
dit zegt maar weer dat de klant op vele manieren benadeeld wordt en dat bedoelde ik ook met de ziekten kosten verzekering.
en dan nog denk ik als iemand een onderwerp aanvoerd waar hij of zij het niet mee eens is,moet er dan altijd negatief gereageerd worden,
iedereen heeft een eigen of andere mening en dat mag,
en waarde en normen zeggen dat je iederen in zijn of haar waarden moet laten dat heet respect.
ik weet wel dat ik door zijn verhaal nu beter oplet als er nieuwe verpakkingen komen en als er dan minder inzit en ik moet er meer voor betalen dan koop ik het gewoon niet meer :wink:

pluisje

Peter C. Rademaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2005 12:07

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Peter C. Rademaker »

:D

Pluisje, dat is nou precies waar het om gaat.
Helaas is het niet aan iedereen gegeven direct de ondertoon te horen.
Wij hopen dat met deze discussie nog wat meer mensen kritisch worden
en laten blijken dat er met de inteligentie van de consument rekening gehouden dient te worden in het "marketing schaakspel".

Chistine en Peter

Gast

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Gast »

beste Peter,

Het is natuurlijk tillerij, wat de Etos hier doet,

Hier wordt uiteraard niks aan gedaan, want de meeste klanten hebben toch niet in de gaten dat de oude verpakking meer inhoud had, en minder kostte!,


Tja zo is het bedrijfsleven en zo worden de consumenten behandeld.
Maar wat nu als de consumenten wakker worden en ze kopen het product niet meer of lopen massaal Etos voorbij?
Dan hoor je die gasten piepen, dan klagen ze steen en been.
Het word tijd dat dit soort winkels aangepakt worden.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door pluisje »

het wordt tijd dat de concument beter op gaat letten zo hoorde ik vanmorgen dat een klant niet met 100 euro in de viswinkel mocht betalen waarop hij zij.....


toen er nog een gulden was koste een zoute haring eenguldenvijfenzeventig toen mocht ik wel met 100 gulden betalen...

nu kost die zelfde vis eeneurovijfenzeventig en mag ik niet met honderdeurobetalen...

das raar vogens mij is een euro 2,20 waard dus is de situatie gelijk waarom kan dat dan niet meer....

nou de man kon niet met honderd euro betalen kreeg dus zijn visjes niet mee,maar vertelde er wel bij dat hij die visjes ook niet meer hoefde als het zo moest....

dus het is terdege wel waar dat alles erg duur is geworden :roll:
en waarom doet iedereen zo moeilijk over 100euro :?


pluisje

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door flepp »

Onzin voor de euro kon je gemakkelijk met een biljet van 250 gulden betalen, waarom nu niet met 100 euro de waarde verschilt zo niet veel.
Of is men bang voor valse biljetten dat deze makkelijker na te maken zouden zijn.

Gast

Re: ETOS neemt ons als consument niet serieus

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 08 Okt 2005 15:45 door flepp


--------------------------------------------------------------------------------


Of is men bang voor valse biljetten dat deze makkelijker na te maken zouden zijn.
Ik denk het wel, maar die 100 gulden biljetten waren ook makkelijk na te maken, 100% beveiliging tegen valse biljetten is niet te voorkomen.
En ja alles is duurder geworden door die euro, maar dat alles zo duur is, is ook de schuld van de consument.
Waarom zeg ik dat? Wel wat voor een prijs die gasten ook mogen rekenen, de consumenten kopen het toch wel.
Als ik de consumenten zo bekijk bij C1000 of een andere supermarkt en zie wat zij neertellen aan levensmiddelen, nou neem mij ff niet kwalijk daar krijg ik rode oren van.
Zo is het bij Etos precies zo, ze krijgen toch genoeg euries binnen met hun dure artikelen, die enkele klanten die de winkel uitlopen en naar de concurrent gaan, ach daar zitten ze niet mee.

Gesloten