LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Konmar sjoemelt

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door MLF »

Konmar sjoemelt met de prijzen, anders laten ze je denken dat er een aanbieding is

enkele voorbeelden

La trappe bier, aanbieding van 3,79 voor 2,79
moet je bij de kassa wel in de gaten houden want ze rekenen gewoon 3,79
volgende dag hetzelfde verhaal, week later nog steeds
die week erna: groot vet bord: la trappe voor maar 3,99

vorige week:
silvo spliterwten voor 35 cent, aanbieding
normale prijs: 35 cent

tijdje terug:
Verkade chocola voor maar 99 cent
gooien ze alles in een grote bak
normale prijs: 79 cent
week erna: halve prijs

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Hamster »

gooien ze alles in een grote bak
normale prijs: 79 cent
week erna: halve prijs
Misschien dat de uiterste verkoopdatum is overschreden :lol:

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door gast500 »

Het gaat niet voor niets zo slecht met Konmar....

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door hharteman »

Afgelopen week bij de Konmar.
ALLE hammen 25% korting.
Toen ik bij de kassa kwam met York ham en brugse beenham werd er geen korting gegeven.
Op mijn vraag "er staat alle hammen" dus hoor ik korting te krijgen werd door de medewerker gechecked bij de vlees afdeling en kreeg ik als antwoord "deze 2 soorten niet".
Als je adverteerd met alle hammen moet dat ook zo zijn.

Enige tijd geleden op een vrijdag een kloosterbrood voor 99 cent.
Was de reklame van die week.
Bij de kassa werd de volle prijs gerekend.
Bleek niet ingevoerd in het computersysteem.
Dus alle mensen die in die week dat brood gekocht hadden, hebben teveel betaald.

Zo zijn er ook allerlei sneaky trucjes.
BVB als de magere melk op is schuiven ze de calciumrijke op die plek.
Je pakt dan die melk (bijna zelfde kleur pak) en betaald dan ff vlot 35 cent meer.

Je moet ze echt blijven controleren.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ach kom, zo kan je overal wel wat achter zoeken.

Dat je misgrijpt en per ongeluk een duurder artikel koopt, is gewoon omdat je scheel bent of te gehaast om eens goed te kijken of je wel het goede pak beet hebt. Dus ontspan je, relax, of beter nog: koop een bril.

En over die aanbiedingen, tegenwoordig is het mode om ook de standaard prijzen al met een groot kaartje uit te stallen, in de trant van "blijvend goedkoop". Dus geen aanbieding, maar een normale, goedkope prijs.

Het uitstalwerk in supermarkten wordt gedaan door onderbetaalde scholieren, die niet het oogmerk hebben de klant te misleiden, maar soms wat foutjes maken door bordjes verkeerd neer te zetten of vegeten ze weg te halen oid. Dat soort dingen kunnen gebeuren, en als je kijkt hoe groot de gemiddelde supermarkt is, is het niet meer dan begrijpelijk dat daar zulke dingen kunnen gebeuren.


Je kan je ook opwinden over andere dingen dan een pak spliterwten van 35 cent. Get a life.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
-------------------------------------------------------------------------
Dat je misgrijpt en per ongeluk een duurder artikel koopt, is gewoon omdat je scheel bent of te gehaast om eens goed te kijken of je wel het goede pak beet hebt. Dus ontspan je, relax, of beter nog: koop een bril.
---------------------------------------------------------------------------
Een bril zal mijn kleurenblindheid niet herstellen en inderdaad zijn jongere medewerkers vaak de oorzaak maar ik loop al rekenend door de supermarkt en weet bij de kassa op een paar centen na wel wat ik betalen moet.
Schijnbaar zijn er weinig mensen die dat doen want ik moet er altijd achter komen dat er iets niet klopt.
Dat betekend dat ik meestal aan het begin van de week naar de klantenbali kan om mijn gelijk te halen en zie ik aan de medewerker zijn gezicht al dat ie denkt "daar heb je die seikert weer".

Ik bezoek iedere supermarkt in de regio want ik moet wel degelijk op de centjes passen dus ben ik allert op verkeerde prijzen.
het is geen mieren n**ken maar bittere noodzaak.

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Cynneke »

Ik heb hetzelfde, maar de Konmar is hier niet alleen in.


Jumbo heeft de laatste tijd ook steeds foutieve prijzen op de schappen staan (kassa is goedkoper dan schap) en regelmatig krijgen we producten gratis mee.
Ook AH maakt dikwijls fouten met de bonuskorting die nog niet in de computer staat of de 35% die er niet af is.

AH blijft altijd netjes, Konmar ook (al komen we daar niet vaak), maar bij het Jumbo personeel kan je ook zien dat ze genoeg van je geklaag krijgen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat betekend dat ik meestal aan het begin van de week naar de klantenbali kan om mijn gelijk te halen en zie ik aan de medewerker zijn gezicht al dat ie denkt "daar heb je die seikert weer".
Ik neem aan dat je zeikerd bedoelt? En ik geef de medewerker nog gelijk ook. Hoeveel mensen komen er zeuren en zaniken over een verschil van 30 cent? Get a life zou ik zeggen.....

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

klopt,Zijn wij ook al achter!

op mijn vraag at al die andere mensen te veel hebben betaald komt het antwoord> die komen dan wel terug?


binnenkort kunnen wij bij de in aanbouw zijnde jumbo terecht~!

voor ons geen konmar meer!@

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------------------------------------------------------------------
Ik neem aan dat je zeikerd bedoelt? En ik geef de medewerker nog gelijk ook. Hoeveel mensen komen er zeuren en zaniken over een verschil van 30 cent? Get a life zou ik zeggen
-------------------------------------------------------------------

Ik schrijf dit soort woorden expres verkeerd of met een * ertussen want niet ieder forum accepteerd dit soort woorden.
Je begreep in ieder geval onmiddelijk wat ik bedoelde en daar gaat het om.

30 cent = 30 cent, en als de prijs niet correct is val ik daar over.
Andere mensen profiteren ervan als ik het gecorrigeerd krijg.
Lijkt me niet meer dan logisch om erop te wijzen bij de medewerkers van de Supermarkt.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Martin1976 »

zo is dat hharteman! ik zou het ook zeggen, ze hebben gewoon de correcte prijs te rekenen bij de kassa. Als ze stunten met aanbiedingen of kortingen dan hebben ze er maar voor te zorgen dat dat bedrag ook uit de kassa komt, ik heb m'n werk ook goed te doen. Zo eenvoudig kijk ik er tegenaan.

Vroeger had ik ook altijd een houding van: wat maken die paar centen uit maar tegenwoordig let ik er wat meer op. Vele kleintjes maken een grote en het leven is al duur genoeg. Niet iedereen kan onbeperkt flappen tappen! :wink:

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Cynneke »

En dan nog... als ze een stunt doen en iets van 1,99 afprijzen naar 1,69 (het is MAAR 30 cent zoals gezegd wordt), waarom moet ik dan toch 1,99 betalen. Ze prijzen het toch zelf af naar 1,69??

En.... als ik een product koop wat op het schap 1,69 is, beslis ik op dat moment dat het me 1,69 waard is. Als ik dan bij de kassa kom en het product blijkt 1,99 te zijn, kan het wel zijn dat ik het dat niet eens waard vind. Al is het MAAR 30 cent duurder.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En dan sta je in de rij om je 30 ct (Tsjonge jonge) terug te krijgen, je ergert je dood aan de mensen voor je die ook 30 ct terug willen en uiteindelijk sta je een half uur in de rij voor een rottige 30 centen.

Nou nou dan heb je wat hoor. Zoals ik al eerder zei "Get over it and get a life"

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door dens »

Ik geef op zich ook niet om die 30 cent (overigens de minder bedeelden in ons land zullen die 30 cent goed kunnen gebruiken!) maar het gaat hier vooral om het principe! Ze bieden een product aan voor een bepaalde prijs en dan moeten ze 'r er ook voor verkopen! Waarom zou je dan meer betalen.

Hoe meer mensen het verschil op komen halen (kost ook geld voor de winkel) hoe beter ze zullen opletten.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Martin1976 »

da's wel redelijk kort door de bocht Dilbert, 'k ben ook niet iemand die gaat zeuren over 30 ct bji de kassa, in dat geval zou ik bij de kassa de beslissing nemen om of het product te laten staan of toch af te rekenen en het verschil bij de klantenservice terug te halen, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn! Helemaal geen oponthoud. 't is gewoon een kwestie van de prijs betalen die erop staat.

Volgens jouw stokpaardje "get over it and get a life" zouden prijsbewuste mensen dus geen leven hebben, beetje raar gesteld vind je niet?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door hharteman »

In de tijd dat we geld zat hadden (betrekkelijk), waren we ook gemakkelijk in dit soort dingen.
Mijn vrouw jaste gewoon even voor 350 gulden in de kar op een zaterdagochtend en er werd door de week nog wel voor een paar centen gekocht zo hier en daar.

Wij hebben rolwisseling gedaan en het is hier heel wat minder nu.
Ik heb een budget van 150 euro in de week en dat is echt niet weinig in mijn ogen, maar als ik klakkeloos boodschappen doe kom ik er toch niet mee uit.
Het is dus logisch dat ik wat op de kleintjes let en wat rond kijk.
Uiteindelijk ben ik een echte nederlander en wil zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld.

Dilbert als het jou toch niet uitmaakt stel ik graag mijn rek.nummer ter beschikking voor donaties :-)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

150 euro in de week !!!! Ik weet niet waar jij je boodschappen haalt, maar van zo'n bedrag kunnen wij de hele maand eten en drinken en dan hoef ik echt niet op de centen te letten

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Martin1976 »

met € 150 de maand doorkomen, dan moet je me toch eens het adres mailen waar je boodschappen doet, dat halen we niet! :)

Wij zijn met z'n tweeën, 'k schat dat wij voor ongeveer € 75 boodschappen doen in de week, met een gezin zal dat zeker hoger zijn.

wernerbabsie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:05

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door wernerbabsie »

Deze verhalen ken ik ook bij super de boer, ook nog behorend tot dezelfde supermarktketen. reclameartikelen die niet in het barcodebestand van het kassasysteem is ingevoerd, kom ik met een paar actie artikelen, en dan zeg ik er wat van dat de prijs niet klopt, en na zoekken krijg ik gelijk. maar hoeveel mensen hebben dan al niet de volle prijs voor een actie artikel betaald? ja en dan grote borden met daarop een grote prijs van bv kipfilet. mensen denken dat het dan een aanbieding is, maar dat is niet zo. ook komt het voor dat super de boer weinig van een artikel in het schap heeft staan als het in de aanbieding is. complimenten moet ik de C1000 en de Nettorama geven: die hebben actieartikelen vollop in voorraad, mijn complimenten! Ja en dan de prijs bij super de boer, vaak duurder als AH. heeft super de boer betere service dan AH? nee, dat denk ik niet, ik heb wel eens bij super de boer een halve liter vruchtenyoghurt van mona uit het koelvak gehaald die een week over datum was, ik heb het maar gauw aan een medewerker van de boer super's gegeven en gezegd breng dat maar gauw weg, want als de keuringsdienst van waren dit ziet.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Konmar sjoemelt

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Er worden een hoop fouten gemaakt bij supermarkten. Dat komt voornamelijk doordat ze met veel goedkope krachten zoals jongeren werken. Als ze de prijs zodra je bij de kassa staat alsnog in orde maken zie ik het probleem ook niet zo eigenlijk.
Zaken die in het schap over datum gaan komen bij elke supermarkt voor. De keuringsdienst van waren heeft daar zolang het niet om verse producten gaat geen enkel probleem mee.

Gesloten