LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
minimoke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mar 2006 10:39

kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door minimoke »

Hoi
Ik wilde even reageren op de uitzending van gisteravond waarin kattenwegjaagspray werd getest.
Van de week zelf ook een bus eco korrels gekocht en inderdaad het werk niet :?
Maar waar ik me eigenlijk aan ergerde is de opmerking van de dame die vertelde dat je beter de drollen op kan ruimen dan om te proberen om de katten uit je tuin te houden. :evil:
Ik vraag me af of ze er nog zo over denkt als er elke morgen hondendrollen in haar tuin liggen :!:
Ik heb zelf ook een kat ( een binnenkat) en ik houd ook van vogeltjes en in de winter zorg ik altijd dat er wat te eten is voor onze gevleugelde vrienden.
Nu is het zo dat er bij ons in de buurt heel veel kattenbezitters zijn die menen dat hun kat de hele dag naar buiten moet kunnen wat op zich geen probleem is als ze in hun eigen tuin blijven.
Ik heb dagelijks een stuk of 5 katten van andere in de tuin en daardoor ook de nodige kattenpoep en dode vogeltjes.
Een kat heeft zelfs een tam konijn aangevallen dat in de tuin liep.
Ik vind dat huisdierenbezitters verantwoordelijk zijn voor de rommel die hun dieren maken, waarom zouden kattenbezitters hun kat wel overal mogen laten poepen terwijl hondeneigenaren er een bon voor krijgen als ze de poep van hun dier niet opruimen.
Ik ga toch ook niet het vuile stro van het konijnenhok bij iemand in de tuin gooien :wink:
En als er nog mensen zijn die wel een middel weten tegen ongewenste katten (wel diervriendelijk de katten kunnen er tenslotte niets aan doen)dan hoor ik dat graag :D

leonard58
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door leonard58 »

Al die (spuit) bussen met afweermiddelen heb ik geprobeerd, het werkt inderdaad allemaal voor geen meter!
Wat WEL werkt: ik heb mijn tuin (gelukkig niet heel erg groot) bedekt met een laag cacaodoppen (zo bij het tuincentrum te koop).
En inderdaad: de katten die eerst volop mijn tuin als "poep-plek" gebruikten, mijden mijn tuin nu als eerste.....
Helaas gaan ze nu in de tuin van mijn buurman zitten.
Dus wordt die ook op kosten gejaagd, want hij ziet dat het werkt met die doppen....

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nu is het zo dat er bij ons in de buurt heel veel kattenbezitters zijn die menen dat hun kat de hele dag naar buiten moet kunnen wat op zich geen probleem is als ze in hun eigen tuin blijven.

Ben ik nu zo raar? Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat een kat een groot deel van de tijd buiten rondloopt? Ik kan me voorstellen dat wanneer iedereen in de buurt een kat heeft, dat het een plaag wordt, maar een kat consequent binnenhouden lijkt me echt *** voor zo'n beest.

minimoke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mar 2006 10:39

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door minimoke »

Nee hoor onze kat is heel tevreden :D , ik bedoel alleen maar dat je een ander niet kan opschepen met jou huisdier het is zelfs al eens gebeurd dat ik een kat van een ander op mijn bed had liggen toen ik de deur open had staan (we hadden toen zelf nog geen kat), ik vind dat dat niet kan.
Ik weet wel dat veel katten graag naar buiten gaan maar maak dan een ren :idea: of zo zodat een ander er geen last van heeft.

Grietje99
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2006 23:43

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Grietje99 »

Ik heb een kat die vrijwel altijd buiten is, ik heb wel een kattenluik maar hij is nu eenmaal liever buiten dan binnen. IK heb dan wel een "nette"kat hij blijft in de tuin, dat is een mazzel voo rmij. Een rewn gaat niet voor iedereen op denk ik. Ikzelf heb kleine kinderen die de poort van de tuin altijd open laten staan, d ekat kan er dan toch wel uit. Ik denk niet dat geen van de sprays en middeltjes werken en als ze werken zal dat ook maar tijdleijk zijn. De emmer water over kat werkt daarintegen nog altijd! Maar dan moet je wel een hele dag in de tuin klaar gaan zitten, en anders neem je gewoon een hond !

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Maar dan moet je wel een hele dag in de tuin klaar gaan zitten, en anders neem je gewoon een hond !
Als jij de kosten betaalt die de aanschaf van een hond met zich meebrengt?? Voor een hond moet je ook nog hondenbelasting betalen en voor een kat niet. Als je kijkt waarvoor dan vind ik dit onterecht!!

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Iz »

Inderdaad één methode is er een emmer ijskoud water over heen gooien. Nou echt niet meer dat ze terug komen hoor!
Sorry maar ik heb ook een vreselijke hekel aan katten ik vindt het gewoon vieze beesten ze zitten overal op en in en nemen dode beesten mee naar huis. Maar goed dat vindt ik en een ander is er dol op :x brrrrrr

cattystyle
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2004 20:23

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door cattystyle »

tja, triest forum dit
Laatst gewijzigd door cattystyle op 25 aug 2006 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Grietje99
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2006 23:43

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Grietje99 »

Ja dat is ook onterecht iin mijn ogen maar goed de wet schrijft nu eenmaal dat je voor een hond wel belasting moet betalen en voor een kat niet.
Mijn laaste opmerking was dan ook niet echt serieus bedoelt. En ik heb al een hond dus weet wat hij kost!

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Hond2 »

En ook hier weer de discussie of katten al dan niet buiten mogen en wat je tegen ANDERMANS katten in je tuin moet doen om ze er uit te houden :evil: :evil: :evil:
Er is maar één goede oplossing:je EIGEN katten in je EIGEN tuin houden!!!
Kan best,maar kost wat moeite.Blijkbaar hebben helaas veel katten"bezitters" dat niet over voor hun huisdier en mogen anderen er weer voor zorgen dat ANDERMANS katten geen overlast meer bezorgen.Te belachtelijk voor woorden.
Ik zie mijn buren al kijken als mijn hond een drol in hun tuin of bij hun voordeur deponeert...terwijl die zelfde buren wél 2 keer per dag de deur open en dicht doen voor hun kat die dan de rest van de dag mag rondzwerven.
Voor een hond is het ook helemaal niet zo natuurlijk om alleen aangelijnd door de straten te hobbelen en toch vinden we dat wél doodgewoon......

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Hond2 »

Captain Pervert]


Ben ik nu zo raar? Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat een kat een groot deel van de tijd buiten rondloopt? Ik kan me voorstellen dat wanneer iedereen in de buurt een kat heeft, dat het een plaag wordt, maar een kat consequent binnenhouden lijkt me echt *** voor zo'n beest.
Dan neem je toch géén kat? :D

zamie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2005 14:06

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door zamie »

Wat je ook kunt doen is peper strooien in je tuin maar dan wel heel veel is het waard maar zo als al gezegt is cacao doppen werken perfect....en een hond maakt niet zo veel uit die van mij vind het juist leuk

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Francisca11 »

Wat een omgekeerde wereld weer. Hoe hou ik een kat uit mijn tuin? Nee, de vraag moet zijn: hoe hou ik mijn kat in mijn tuin. Een ren is wat mij betreft geen optie. Mijn balkon is nog groter.

Ik woon nu op een flat en mijn katten hebben er op zich geen probleem mee om alleen op het balkon te kunnen. Ik hoop binnen nu en anderhalf jaar een eengezinswoning te hebben met een tuin (tje). En, ja ik orrienteer me al op manieren om straks mijn katten in mijn tuin te kunnen houden.

1. Om anderen geen overlast te bezorgen van mijn katten.
2. Voor de veiligheid van mijn katten.
3. Voor mijn eigen rust.

Tja, redactie van Radar. Misschien is het een keer een idee om dit onderwerp van de juiste kant te benaderen. Die van de eigenaar!!!

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door suske »

volgens mij wordt het tijd dat er ook kattenbelasting komt.
dan zouden eventueel mensen die last van andermans katten hebben er dingen van kunnen kopen om de kat uit hun tuin te verjagen.
en dat zou dan kosteloos moeten zijn .
met andere woorden laat de katten eigenaar maar opdraaien voor de onkosten die hun huisdier veroorzaakt.
wij hondeneigenaren moeten er ook voor op komen .

Roosenfrans
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:37

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Roosenfrans »

het is zo dat een kat redeneert: "waar gegeten wordt wordt niet gescheten" vandaar dat je als buren altijd de overlast van de kat van je buurman ondervindt. Tenzij je buren hebt die daar wel iets aan doen. Onze buren hebben een deel van de tuin afgeschermd voor hun katten en doormiddel van een naar binnen overhangende afrastering blijven die katten ook binnen dat gebied. Daarmee ben je niet van de kattenstront verlost want er lopen er nog meer rond. Een hogedruk waterpistool van mijn kleinzoon was hier de oplossing. Met kracht heb ik een kat uit de tuin gespoten. Wat deed ze lelijk. Als ze mij nu maar ziet verdwijnt ze meteen. Ik wacht op de volgende kat die ik zo te grazen kan nemen. Ik geniet er nu al van als ik bedenk hoe dit beest de schrifk van haar leven krijgt. :idea:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Heb hier onlangs al een forum gehad over kattenoverlast. Dit leverde hier heftige reacties op maar zoals blijkt het leeft wel. Sterker nog meer dan 50% heeft er hinder van.

Ben nog steeds van mening dat mensen geen overlast hoeven te hebben van andersmans hobby in dit geval katten. Dit is ook zo in de wet geregeld. Huisdieren is toegestaan mits zij geen overlast veroorzaken bij anderen. Dit is de wet en daar moet men zich aan houden.

Heb vandaag nog mijn overbuurvrouw erop aangesproken want mijn autokap zat weer vol zand en haren. Ik ben deze overlast zat! Ik geef ze de kans er een oplossing voor te zoeken anders neem ik zelf maatregelen!

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door suske »

en welke maatregelen wilt u dan nemen .
ik denk niet dat oom agent komt controleren waar de kat van de buren zich bevindt.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Heb begrepen dat de woningbouwvereniging hier toezicht op houdt dus ik ben benieuwd. Politie heeft inderdaad geen zin. Is geen strafbaar feit dus komen ze daarvoor ook niet. Dan moet je dat juridisch gaan aanpakken. Maar goed wacht ff rustig af ben benieuwd!

pvddrift
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2004 11:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door pvddrift »

:evil: :twisted:
Wij hebben hele grote bloembakken in de tuin. De katten van anderen vinden het schijnbaar heerlijk om in andermans tuin / bloembakken hun behoefte.
Nu kreeg ik het advies om in de bloembakken peperkorrels te strooien, dit heb ik gedaan en de katten bleven nu weg uit de bloembakken.
Ik heb het niet geprobeerd in de hele tuin, waarschijnlijk helpt dat dan ook.
Paul

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door suske »

maar waar het mij nu continu om draait is :wie betaald dit allemaal ?
wij zelf ,terwijl de kattenbezitter dit moet betalen .

Gesloten