LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behang

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Dida
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2006 16:07

Behang

Ongelezen bericht door Dida »

Onlangs hebben wij behang gekocht voor onze babykamer. Omdat dit net uit was in Nederland is er door de verkoper contact geweest met de leverancier over eventueel kleurverschil en hoe dit behang geplakt moest worden. Het is namelijk een boom met beren erin.
Leverancier heeft gemeld dat er wellicht wat kleurverschil zal optreden maar dat dat niet veel zal zijn. Op basis van deze garantie hebben wij dit behang gekocht.

Na ruim anderhalf uur puzzelen samen met de behanger is de boom uiteindelijk op de muur gekomen. Echter bij het plakken van het andere behang wat op patroon moest gaan ging het helemaal fout. De ene kant van het behang sluit na veel rollen uit te proberen aan op de boom maar de andere kant daar kon met geen mogelijkheid een aansluiting worden gevonden met de boom........
Na het drogen van het behang is er ook kleurverschil opgetreden en dit is niet zo weinig.

Wij hebben deze klacht voorgelegd aan de verkoper, deze heeft hem neergelegd bij de leverancier en die proberen het af te schuiven op de behanger, de verkoper en op ons: De boom had nu uitgeknipt moeten worden, het is een patroonbehang dus er is altijd aansluiting, de behanger en wij hadden moeten stoppen zodra wij zagen dat er een kleurveschil was.......verkoper had het boek goed moeten lezen.

Beetje jammer is dit nu, zeker nadat wij voordat wij tot aankoop van het behang contact hebben gehad met de leverancier.

Ter compensatie wordt ons nu nieuwe rollen behang aangeboden
of € 80,=.
Beide is geen oplossing aangezien ik hoogzwanger ben en ik niet meer in de rommel wil zitten en ik absoluut geen geld meer wil besteden aan die muur, en die € 80,= staat gewoon niet in verhouding met wat het behang kost wat op die muur zit.

Ik heb begrepen dat er nog iemand is die met dit zelfde probleem is met precies het zelfde behang, graag zou ik met die mensen in contact komen.

Tevens is mijn vraag wat kunnen wij hier nog mee doen???? Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?

Sjo.erd
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006 04:08

Re: Behang

Ongelezen bericht door Sjo.erd »

De verkoper is verplicht u een goed product te leveren en na te komen wat bij de verkoop is afgesproken. Aangezien dat hier niet het geval is kunt u de verkoper in gebreke stellen en eisen dat deze het gebrek binnen een redelijke termijn oplost.
Wel is dit een ietwat lastige zaak aangezien het behang al vrij lang in uw bezit is en het inderdaad allemaal al aan de muur hangt. Toch blijkt uit alles dat er een niet deugdelijk product is geleverd en de leverancier geeft dit zelf toe door compensatie te leveren.

Misschien kunt u eens binnenstappen bij een rechtswinkel bij u in de buurt. Ze kunnen daar gratis kijken wat de mogelijkheden zijn en eventueel helpen bij het schrijven van brieven.

Veel succes en gefeliciteerd!

Gesloten