LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] retour

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
theos
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2006 17:44

retour

Ongelezen bericht door theos »

Heb tijdje geleden trouwpak gekocht welke helaas op de grote dag aan alle kanten uit elkaar viel. Na 10 weken en veelvuldige telefoontjes krijg ik van de winkel een tegoedbon "aangeboden" ter compensatie. Moet ik dit accepteren of kan ik gewoon mijn geld terug eisen.(ofwel wie weet wat de wet daarover zegt) Ben wel klaar met deze zaak en heb hopelijk nooit een 2e trouwpak nodig.....

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: retour

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je mag je geld terug, tegoedbonnen en dergelijke komen pas in het spel als jij iets wilt retourneren waar niets aan mankeert, maar wat de winkelier niet meer voor het volle pond kan verkopen (omdat het al gebruikt/geopend is).

Bij een ondeugdelijk product kan je je geld terugkrijgen, uiteraard zal de winkelier ook in deze gevallen eerst proberen een tegoedbon te slijten, dit kost hen immers minder geld (omdat kostprijs van de toekomstig aan te schaffen artikelen minder is dan het bedrag dat op de tegoedbon staat).

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: retour

Ongelezen bericht door roro25 »

Indien het gekochte product ondeugdelijk is kan je in eerste instantie geen geld terug vragen. De winkelier zal eerst het product moeten herstellen of vervangen. Indien dit niet mogelijk is mag geld teruggevraagd worden voor het niet voldoen aan de gestelde eisen.

Maar omdat het hier een trouwpak betreft kunnen de zaken anders liggen. Meestal draag je zo'n pak maar een keer (uitzonderingen daar gelaten) Dus aan vervanging of herstel heb je niet zoveel en dan mag best een beroep op de redelijkheid en billijkheid van de winkelier worden gedaan door over te gaan tot ontbinding van de koopovereenkomst en je geld terug te krijgen omdat het trouwpak niet voldoet aan de door jou gestelde eisen. Hij mag je dan niet afschepen met een tegoedbon.

Gesloten