LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderboeken max media

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006 20:23

kinderboeken max media

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vanavond ben ik gebeld door iemand van Max media. Die mocht mensen met kinderen onder de 12 jaar in onze wijk een boekenpakket aanbieden, voor 13,95 euro bleek pas bij navraag.

Na mijn antwoord geen interesse te hebben volgde de vraag waarom niet en werd in rap tempo uitgelegd dat het toch eigenlijk heel onlogisch was, want het was goedkoop, zonder eraan vast te zitten, eenmalig etc.

op mijn vraag waarom hij zo aandrong als iemand nee zei en dat dat toch overkwam als dat er wel iets achter zat, hing meneer beledigd op.

Het lijkt een beetje op de verkooppogingen van Galette, maar hier werd Maxmedia als bedrijf genoemd.

Ik hoop dat niemand hier intuint....

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door antonia77 »

Ik ben ook vorige week gebeld.Ook met een aanbod speciaal voor mensen uit deze wijk.Wat echt kolder is,want als ze zouden weten hoe deze wijk er uitziet,zouden ze ook weten dat er hier weinig behoefte is aan Nederlandstalige boeken :wink: . Ik heb vriendelijk bedankt,en toen ze bleef aandringen het gesprek beeindigd.

max-media
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 10:45

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door max-media »

Omdat wij erg veel mail binnen krijgen over opdringerige verkopers en het niet meer willen hebben van zendingen kunnen we alleen maar beamen dat dit niet echt een fijn bedrijf is.

Erger is dat ze de naam Max Media misbruiken, volgens ons is dit de website van dit bedrijf: http://www.maxopinternet.nl/

Voor alle duidelijkheid: Max-Media.nl webdesign heeft niks te maken met dit bedrijf!

karin_12
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 15:20

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door karin_12 »

Kennelijk ben ik er wel ingetuind, al ging het op een iets andere manier:
ik werd gebeld door een mevrouw van Max Media (inderdaad maxopinternet.nl en voorheen kennelijk Team Kinderplezier) die wat gegevens van mijn dochtertje wilde controleren. Aangezien zij pas geboren is en ik bestookt word met gratis abonnementen, Felicitas aanbiedingen en weet ik veel wat, dacht ik in eerste instantie dat het iets met Felicitas ofzo te maken had. Gegevens controleren mag altijd, dacht ik.
Deze mevrouw vertelde over een boekenpakket en vroeg direct daarna naar mijn gironummer. Dit vond ik erg raar en zei dat ik helemaal niet had gezegd dat ik dat pakket wilde hebben.
De mevrouw vertelde dat het enkel ter completering van de gegevens was en dat ze eerst een brief zouden sturen welke ik ondertekend terug moest sturen. Verder zou er niets gebeuren.

Een week later ontving ik inderdaad een brief die meteen bij het oud papier belandde, maar twee dagen daarna kreeg ik een boekenpakket!
Ik heb meteen de brief er weer bij gepakt en daarin staat "Hierbij bevestigen wij het door u telefonisch bestelde pakket..enz". !
Ik heb dus helemaal niets toegezegd en ik ben dan ook niet van plan dit pakket te houden en al zeker niet te betalen!!

Ik ga morgen eerst met ze bellen (ze zijn op maandag gesloten) en ik hoop dat we eruit komen. Zo niet, heb ik via Kassa.nl enkele zeer goede tips gekregen om toch hier vanaf te komen.

Doe dus niet zo stom als ik door je gironummer door te geven en neem een voorbeeld aan de mensen die hiervoor hebben geschreven: hang op!
Dit gaat om een soort abonnement waarbij je regelmatig pakketten ontvangt. Door 1 telefoontje te plegen kom je er daarna vanaf. Trap er dus niet in...

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door triangel »

Niet alleen max-media ook sanoma uitgevers kan er wat van!
Inderdaad ook via het adressenbestand van Felicitas.
Wij werden telefonisch benaderd door sanoma met vragen over de kids: geslacht, leeftijd ed. Stellen ze dat het nu wel heel voordelig is 2 boeken voor de prijs van 1. Met mijn antwoord dat mijn kinderen lid zijn van de bieb en ze daar hun boekjes wel lenen werd niks gedaan.
De week erop kreeg ik gewoon een pakketje toegestuurd 2 boekjes met daarop een acc.giro. Ik heb het hele pakket gewoon weer in de tntbus gestopt.
Een poos later kregen we weer een toezending, weer in de tntbus gedaan met boven op een een brief met het vriendelijke doch dringende verzoek onze gegevens uit hun bestand te halen.
Nooit meer iets van gehoord.

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door antonia77 »

Karin,

is het nog gelukt om er van af te komen?

estherminten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:47

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door estherminten »

Hallo,ik moet helaas bekennen dat ik ook een goedgelovige thomas ben omdat ik ook in de verkoop truk ben getrapt.
Maar mijn vraag is nu;ik heb toen mijnbanknm wel gegeven en de boeken ontvangen,maar niet de boeken die beloofd waren en ik mocht ze kosteloos retourneren. Dus dat heb ik gedaan. Ik heb ook nog een brief gekregen van te voren met daarin de vraag of ik mijn banknm in wilde vullen en een handtekening wilde zetten en terugsturen. Dit heb ik niet gedaan en was verder in de Veronderstelling dat er niets van mijn rekening geschreven kon worden,maar ik zag vandaag dat dat wel gebeurd is,MAG DIT ZOMAAR!!
iK HEB DUS NU GEEN BOEKEN MAAR WEL DE OMKOSTEN.

esther

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door bot321 »

Natuurlijk mag dit niet ze hebben toch geen machtiging.
Er hoort nml.ook nog een handtekening bij.
Meteen laten storneren dat bedrag en het nummer laten
blokkeren voor dat bedrijf zodat ze er niets meer vanaf kunnen
halen.

jolandavlaskamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007 21:37

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door jolandavlaskamp »

Op 5 april 2007 werd ik gebeld door iemand van MAX MEDIA, leuk aanbod om eenmalig een pakketje kindeboekjes te ontvangen en vervolgens via 1 telefoontje kun je t opzeggen. Vandaag 12 april ontvang ik een brief van MAX MEDIA met daarin t verhaal dat ik een setje boekjes besteld heb en via 1 telefoontje opzeggen enz. enz.
Ook staat er een zinnetje in heel lichte bedrukte letters: Verschuldigde bedragen uit hoofde van de abonnementcontracten dienen betaald te worden c.q. worden automatisch geincasseerd via Rabobank enz enz. En hier kreeg ik mijn bedenkingen bij en ben ik dus gaan kijken op TROS RADAR....
Ik heb geen handtekening gezet!!! En nu door te lezen op dit forum wordt ik toch een beetje angstig, want de andere reakties zijn niet bepaald positief. Ik heb t pakketje nog niet ontvangen en dat wil ik ook niet meer, want ik vertrouw t niet!!!
Hoe kan ik dit t beste afhandelen?? Voordat t te ver gaat??
Ik ga i.i.g. morgen gelijk bellen om op te zeggen en dat terwijl ik niet eens ergens lid van ben geworden!! Heb toch geen handtekening gezet??!!

sezgin
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2008 12:41

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door sezgin »

Ik werd 12-02-2008 gebeld door iemand van MAX MEDIA, die wat gegevens van mijn zoontje wilde controleren. Aangezien hij pas geboren is en ik bestookt word met gratis abonnementen. Toen ik achter gekomen dat het een abonnement is, heb ik gezegd dat ik genoeg abonnementen heb. Vriendelijk heb ik gezegd dat ik niet wilde en ineens werd er opgehangen.
Maar over een week kreeg ik een brief dat ik telefonisch kinderpakket bestelde en onderaan het brief stond een antwoordstrook even gegevens controleren en terugsturen. Meteen naar Max Media gebeld (tel. nummer 076-5207160) en ik vertelde hoe wat ik heb gesproken en hoe mijn gesprek eindigde en ik heb die pakket niet gewild. zij was vriendelijk tegen mij, zij heeft gezegd dat het geen probleem is en zei zij dat zij mijn gegevens uit de computer heeft verwijderd, daarna zei zij dat ze het pakketje niet meer zou sturen.

Toen dacht ik dat het opgelost was, maar helaas 22-02-2008 heb ik toch het kinderpakket ontvangen. Vandaag heb ik pakketje teruggestuurd. Ik weet niet of ze het blijven opsturen.

Gelukkig heb ik mijn bankrekeningnummer en machtiging niet opgegeven.

Weet iemand een oplossing voor dat probleempjes?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voor de goede orde..................

Wanneer na een telefonisch contact men iets toegestuurd heeft gekregen waartoe men geen opdracht of toestemming voor heeft gegeven dan is het aan de verstuurder om te bewijzen dat u die toestemming WEL gaf.
Dit zou dan moeten met een bandje waarop het gesprek staat geregistreerd.
--------------------------
Let op! Ook als er geantwoord is met JA als men vroeg: "Bent u de moeder des huizes" dat het dan makkelijk is om dat JA ergens anders te plakken!!
Dus beter...... nooit telefonisch u laten verleiden maar direct ophangen!!!
--------------------------
Bovendien, mocht u JA hebben gezegd dan heeft u minimaal 7 werkdagen de tijd om alsnog ervan af te zien geldend vanaf het moment dat u de boekjes en de algemene voorwaarden binnen krijgt.

Daarnaast hoort zo'n "overeenkomst"gedagtekend te worden bij een Kamer van Koophandel.
Menig bedrijf laat dit na hetgeen betekend dat u ook na deze 7 dagen minimaal 30 dagen de tijd heeft om die overeenkomst af te zeggen.
==========================
Heeft u nooit toestemming gegeven en worden er toch boekjes verstuurd dan hoeft u juridisch bezien verder niets te doen en mag u die ongevraagde zending gewoon behouden, in de vuilnisbak gooien, weggeven of er de kachel mee aan te maken.(naar eigen keuze).

Maar........ beter is wel om (slechts één)aangetekende brief te sturen waarin u verklaart geen overeenkomst te willen met dat bedrijf en dat elke zending keurig bewaart zal worden om vóór (datum noemen) opgehaald te kunnen worden door dat bedrijf .
----------------------------------
Tenslotte, dwaling,

Wanneer men iets heeft belooft en komt er iets heel anders uit als overeenkomst (wat u absoluut niet heeft gewild) dan is er sprake van dwaling.
De wet zegt namelijk dat er ook sprake moet zijn van een wilsovereenkomst en is die niet aanwezig dan is ook die overeenkomst niet gemaakt (onwettig).

Wat betreft stornering (terugstorten op eigen rekening)van reeds afgeboekte bedragen en blokkeren van het desbetreffende rekeningnummer kunt u beter daarvoor naar uw bank gaan.

De meeste banken weten ook vaak veel meer over foute bedrijven dan u wellicht zou vermoeden waardoor stornering over het algemeen niet moeilijk zal gaan (zo vermoed ik).

Grootvader
Op z'n praatstoel

peter7
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:12

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door peter7 »

helaas ben ik er ook ingetrapt had niks besteld dacht ik, maar heb mijn bankrekening gelukkig niet gegeven wat kan ik het beste doen heb een boekenpakket thuisgestuurd gekregen en opengemaakt toen zag ik de reacties hier.
Hoe is het bij jullie afgelopen krijgen jullie nog steeds spullen thuisgestuurd of is het na het schrijven van een brief aan maxopinternet over.
Ik ga vast niet betalen en heb het pakket nu 5 dagen in huis.
Moet je perse een aangetekende brief sturen dit i.v.m. de kosten.
Ik ben me niet bewust dat ik iets besteld heb maar krijg toch iets toegestuurd toen vertrouwde ik het zaakje niet en kwam ik hier terecht had ik dat maar eerder gedaan.

graag reactie alvast hartelijk dank.

gr Peter

Daan.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:51

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door Daan.B »

Beste Peter7,

Ik ken het bedrijf ook. Ik zou niet al te moeilijk doen met aangetekende brieven etc. Gewoon naar ze bellen. Het nummer heb ik gevonden op hun website: www.maxopinternet.nl. 076-5207160
Nadat ik met dit nummer heb gebeld is alles opgelost. Probeer het ook zou ik zeggen.

Groeten,
Daan

degrootcroeze
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 13:59

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door degrootcroeze »

Ook wij werden enkele maanden geleden gebeld door een mevrouw die ons een boekenpakket wilde aanbieden van Max Media... Ik zei dat ik mijn rekeningnr niet geef via de telefoon en dat ze mij wel wat info per post mochten sturen. Een weekje later een boekenpakket in huis! Tja, niet te geloven... Als ik het zou moeten terugsturen, kostte mij dat ook geld en hoe dom het ook is gegaan, ik heb het pakketje gehouden. Even later nog een pakketje en nog een pakketje...
Ik zag op hun site dat je middels een brief kunt opzeggen, maar ik wil niets opzeggen, want ben ook geen abonnement oid met hun aangegaan... Heb de pakketjes wel betaald. Stom, want ik had het natuurlijk gewoon moeten terugsturen. Maar goed, dat is gebeurd... Ik heb net gebeld om te zeggen dat ik geen boekenpakketjes meer wil ontvangen en volgens de medewerker van hun zou ik nu geen pakketjes meer ontvangen.

Ben benieuwd...

Bianca

a.m
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:48

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door a.m »

hallo, ik ben er dus ook ingetuind en heb wel toegezegd dat ze 1 pakket mochten toe sturen...die open gemaakt en mijn dochter heeft de boekjes helemaal stuk gelezen dus ik vond het wel een goede koop...ik heb nu 2 pakketjes ontvangen maar vind het nu wel genoeg...dus ga ik morgen proberen op te zeggen...bedankt voor het webadres want ik kon die dus niet vinden!

groetjes :!:

leon990
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:29

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door leon990 »

Mijn vrouw is dus zojuist ook gebeld met deze zogenaamde aanbieding.

Er werd verteld dat ze nergens aan vast zit, dat er een acceptgiro meegestuurd wordt van 13,95 en dat het eenmalig is.

Helaas is ze er ingetrapt en zei ze ja. Wat ik zelf héél vreemd vindt, is het feit dat ze direct een bankrekeningnummer vragen , dat hebben ze helemaal niet nodig want dat kan je zelf invullen op een acceptgirokaart !

Getuige de bovenstaande verhalen zijn er meer mensen die hier intrappen, maar hoe liep dit af ?

Wat is de juridische bedanktijd ? Heel slim, ze bellen donderdag om 20.20 uur, het 076-nummer van de klantenservice is bereikbaar tussen dinsdag 8 en donderdag 17 uur, dus buiten de 3 dagen termijn.

hoe zit dit juridisch?

t-van-dijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2009 14:38

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door t-van-dijk »

Ook ik heb me telefonisch een kennismakingspakket van Kinderplezier laten aanpraten. 6,95 voor 4 boeken is niet duur... Ik heb aangegeven dat ik geen abonnement wil maar wel toestemming gegeven voor een eenmalige automatische incasso... Bij het pakket zou een brief zitten die bevestigde dat ik nergens aan vast zat. Maar die bevestiging zat er dus niet bij...
Wel een telefoonnummer (0161-493344) waar je kunt opzeggen: bereikbaar op di t/m do van 13.00-17.00. Dit telefoonnummer is echter niet bereikbaar! Op de site staat alleen een postbusadres, dus een aangetekend schrijven is ook niet mogelijk.
Heeft iemand ervaring met deze partij en advis hoe ik hier van af kan komen?

Moeder van 4 zoons
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:49

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door Moeder van 4 zoons »

STOM, STOM, STOM! Dat dacht ik 2 weken geleden toen ik net had opgehangen. Ik heb ja gezegd terwijl ik met mijn vriend had afgesproken tegen alles en iedereen nee te zeggen die me wat probeert te verkopen aan de deur of telefoon. Het ging een tijdje goed maar toch ben ik er weer ingetuind.
Wat me ergert aan deze club is dat ze zeggen dat het geen abonement is terwijl het dat eigenlijk wel is en dat ze na 14 dagen pas een brief met HUN gegevens sturen. Ik ga nu proberen er alsnog onderuit te komen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door mar42 »

Dit staat op hun site, dus lijkt mij dat je er elk moment mee kunt stoppen, en zoals ze aangeven betaal je pas na ontvangst van het pakket.
U bepaalt zelf hoelang u meedoet. Door middel van een simpel e-mailtje, telefoontje of brief naar onze klantenservice, kunt u Uw contactgegevens wijzigen, aangeven of u meer of minder kinderen wil opgeven hiervoor, of de verzending van de pakketten wil beëindigen.

josimar
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jul 2009 00:17

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door josimar »

Tja, misschien maak ik me te vroeg zorgen. Ik ga ze vandaag bellen, kijen hoe de vork in de steel zit. Maar als ik hier zo lee maak ik me toch zorgen. Dat betalen na ontvangst is wel heel kort door de bocht, gisteren in de post, vannacht om 12:00 afschrijvig door incasso van de girorekening.

Overigens, ik moet ze toch bellen. Ik had voor drie kinderen 8, 5 en 1 jaar zo'n pakket laten komen, bij de eerste zending zat er al in twee paketten hetzelfde boek (dat zou al reden zijn geweest om geen abonnement te nemen) maar bij de tweede zending zit in alledrie de paketten hetzelfde boek, dus heb ik nu drie identieke boeken.

Gesloten