LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten Yarden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
grafstemming
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2007 12:45

klachten Yarden

Ongelezen bericht door grafstemming »

Enige tijd geleden is een familielid van ons overleden. Yarden heeft de uitvaart verzorgd maar daarbij wel een paar fouten gemaakt. Zijn er meer mensen die slechte ervaringen met Yarden hebben?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Jouw verhaal lijkt me een goed begin. Het is in de traditie van internetfora ook ronduit egoïstisch om te vragen om 'andere ervaringen' zonder te beginnen met het vermelden van je eigen.

Uitwisselen komt van twee kanten.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jan9 »

Yarden heeft een aantal keer de voorwaarden verandert en de premie is een paar keer omhoog gegaan terwijl mensen van AVVL eigenlijk een vaste premie hadden.
Een uitvaart hoort soepel te verlopen, wat heeft U meegemaakt Grafstemming?

zomerzon
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2007 21:55

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door zomerzon »

Ik heb alleen maar negatieve ervaringen met Yarden. Ze wijzigen regelmatig hun voorwaarden en premies. Dit jaar deden ze dat op een wel heel vreemde manier. Ik kreeg een brief van Yarden waarin men stelde dat ik de polis had gewijzigd en dat ik daarom een nieuwe gewijzigde polis kreeg.
Ik heb nooit een polis gewijzigd.
Onmiddelijk gebeld met Yarden en na een tijd in de wacht te hebben gestaan kreeg ik uiteindelijk een meneer van Yarden aan de telefoon die vrij snel toegaf dat ik inderdaad de polis niet had gewijzigd. Ik moest behoorlijk aandringen voordat hij me vertelde wat er wel aan de hand was. De brief zou ten onrechte zijn gestuurd, maar de tevens bijgevoegde (gewijzigde) polis niet.
Het komt er dus op neer dat niet ik maar Yarden de polis heeft gewijzigd. Na flink doorvragen gaf de medewerker aan dat de naturaverzekering is omgezet in een geldverzekering. Toen ik aangaf deze wijziging niet op prijs te stellen, werd mij door Yarden meegedeeld dat het niet meer mogelijk is om een naturaverzekering bij hen af te nemen. Ik heb destijds heel bewust gekozen voor een naturaverzekering en wil ook nu in geen geval een geldverzekering.

De hele manier van communiceren met Yarden is onplezierig.
Ten eerste stuurt men geheel onterecht een misleidende brief waarin men stelt dat ik zou hebben verzocht de polis te wijzigen.
Ten tweede was de manier waarop ik telefonisch door Yarden te woord werd gestaan niet klantvriendelijk (pas na heel veel trekken gaf de medewerker toe dat de polis is gewijzigd en dat er sprake was van omzetting van natura- naar geldverzekering).
Ten derde was de manier waarop de tussenpersoon van Yarden onlangs mij probeerde te bezoeken zeer ongemanierd. Hij kwam onaangekondigd aan de deur en toen ik aangaf dit niet op prijs te stellen, vertelde hij mij luid pratend (op straat en hoorbaar voor buren, passanten e.d., dus beslist niet discreet) dat mijn verzekering niet toereikend was en dat hij daarover met mij wilde praten.

Ik heb de verzekering bij Yarden inmiddels opgezegd en heb totaal geen vertrouwen meer in Yarden.
Laatst gewijzigd door zomerzon op 03 mei 2007 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door damyra »

In 2004 hebben mijn man en ik een afkoopsom betaald voor diensten in natura.
Er werd gezegd hoe duur een uitvaart ook gaat worden, ik krijg een eenvoudige uitvaart verzorgd zonder bijkomende kosten.
Nu krijg ik van de week een nieuwe polis van Yarden, waarin een maximaal verzekerd bedrag wordt genoemd. Ik denk nog, dat zal een vergissing zijn. Bij Yarden werd gezegd dat ze de voorwaarden gewijzigd hebben.
Dat kan dus zomaar.Denk je goed verzekerd te zijn, worden de voorwaarden zomaar gewijzigd.

Zedonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:21

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Zedonia »

Ook ik heb dezelfde ervaring met Yarden als die van Damyra.
Ik heb de directeur dhr.J.A.W.Croes een verzoek om opheldering
gevraagd zie hieronder een deel van de brief:

Geachte mijnheer,

Op 1 oktober 2003 sluit ik met uw maatschappij een Select Uitvaartverzekering af met als polis nr. xxxxxxx
Op grond van de bijzondere voorwaarden, die mij duidelijk schriftelijk worden getoond besluit ik deze overeenkomst goed te keuren en betaal u de afgesproken premie
van €. xxxx.xx
U geeft mij door deze overeenkomst de zekerheid mijn uitvaart te verzorgen en de diensten en goederen te betalen zoals die in een specificatie en bijzondere voorwaarden zijn vastgelegd.

Groot is mijn verbazing, dat U éénzijdig zonder mij daar vooraf in te kennen, overgaat deze overeenkomst te veranderen in een geheel andere vorm en overeenkomst, de welke mijn goedkeuring niet heeft.
U gaat een verzekering met een uitkering in natura omzetten in een verzekering met een kapitaal uitkering en dat doet u met verkeerde motieven.
In uw schrijven van 7 maart 2007 wordt gesuggereerd, dat in de praktijk steeds meer behoefte is aan flexibiliteit en
daarom past u de polis aan.
Opgemerkt ; deze flexibiliteit was er altijd al.

Ik ben tevreden met de situatie zoals die was en is omschreven in de polis met nr.xxxxxxx.
Ik zie mij dan ook genoodzaakt u dringend te verzoeken de eerder afgesloten verzekering en de voor mij goede voorwaarden niet te vervangen voor één zoals die wordt voorgesteld in uw schrijven van 7 maart 2007.

Uit de algemene voorwaarden (polis nr.xxxxxxx) Artikel 4, blijkt niet, dat er enige reden aanwezig is, de polis om te zetten of op enige wijze te beëindigen.

Voor de goede orde krijgt u met dit schrijven van mij een afschrift van deze algemene voorwaarden en ook een afschrift van de bijzondere voorwaarden.

Om er zeker van te zijn, dat u aan mijn verzoeken gehoor geeft, verwacht ik van u een zéér snelle reactie en een schriftelijke bevestiging van dit schrijven en de garantie, dat er géén verandering in onze eerdere overeengekomen afspraken, gevat in polismantel nr.xxxxxxx , wordt toegepast.

Zedonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:21

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Zedonia »

Voor en ieder met een zelfde ervaring wordt geraden snel te reageren
op de brief van Yarden, 7 maart 2007.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik had een AVVL naturaverzekering en betaal een bedrag per jaar.
Vorig jaar stond er op het premieoverzicht natura verzekering zekerpremie.
In 2003 en 2005 is de premie verhoogd terwijl de premie vast zou blijven staan.
Die brief heb ik niet gehad.

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door damyra »

Bedoel je een brief schrijven naar de directie van Yarden?
Dat werd mij door de telefoniste van Yarden nl ook geadviseerd.

Zedonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:21

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Zedonia »

Ja, dat zou je kunnen doen.
Een voorbeeld heb ik je reeds gegeven.
Hoe meer er reageren, misschien help het en anders moeten er ook nog andere wegen worden belopen.

Zedonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:21

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Zedonia »

Yarden Uitvaartverzekeringen N.V.
t.a.v. Dhr.J.A.W.Croes,directeur
Postbus 1110 AD
1322 CE ALMERE

tonhesselman
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:12

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door tonhesselman »

Ook ik heb deze week een brief ontvangen van Yarden dat mijn Natura uitvaartverzekering (gekocht via een koopsom) omgezet is naar een kapitaalverzekering. Dit zal bij overlijden veel ongunstiger uitvallen en vooral de nabestaanden op kosten jagen. Om dat te voorkomen heb ik juist een koopsompolis afgesloten om daar vanaf te zijn.
Ik heb het klachtenformulier op de Yarden site ingevuld met de opdracht onmiddelijk de omzetting teniet te doen. Ik raad u aan hetzelfde te doen.
Ook is er telefonisch contact geweest, kreeg een lulverhaal te horen dat het 'en bloc' is omgezet met goedkeuring van de verzekeringskamer etc. Als Yarden het niet terugdraait neem ik juridische stappen, eventueel gezamelijk. Stuurt u mij maar een email.

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door damyra »

Zedonia, ik heb een ander postbusnummer dan jij, nl:
postbus 10118, 1201 AC Almere

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door damyra »

Klachten over Yarden kunnen ook ingediend worden bij Klachteninstituut Verzekering, Postbus 93560, 2509 AN Den Haag.
Zie ook www.klachteninstituut.nl

halidaro
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 18:49

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door halidaro »

Ook wij hebben in 2004 hebben een afkoopsom betaald voor diensten in natura.
Er werd gezegd hoe duur een uitvaart ook gaat worden, ik krijg een eenvoudige uitvaart verzorgd zonder bijkomende kosten.
Nu krijg ik van de week een nieuwe polis van Yarden, waarin een maximaal verzekerd bedrag wordt genoemd. Ik denk nog, dat zal een vergissing zijn. Bij Yarden werd gezegd dat ze de voorwaarden gewijzigd hebben.
Na advies van een juridisch adviseur ga ik deze week een (aangetekende) brief schrijven naar Yarden, t.a.v. de direkteur. Tevens gaat een kopie naar de Consumentenbond, Tros Radar en de Telegraaf.
Volgens mijn adviseur zou ik bij een eventuele rechtszaak makkelijk winnen maar Yarden speculeert erop dat mensen dat niet doen. Eventueel zou ik samen met andere gedupeerden aktie willen voeren zodat Yarden deze aktie terug moet draaien. Zal met belangstelling de reakties hierop volgen.
Halidaro

Zedonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:21

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Zedonia »

Beste halidaro,

Ik heb reeds een brief gezonden ( zie op dit forum) echter niet aangetekend, ik zal een duplicaat van de eerste brief nu nochmaals aangetekend verzenden.
Ik zal ook mijn medewerking verlenen aan jouw aktie, we moeten dan maar kontakt met elkaar zien op te nemen.
De veronderstelling van jouw adviseur is duidelijk.
Groet, Zedonia
Laatst gewijzigd door Zedonia op 22 mar 2007 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Zedonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:21

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Zedonia »

Ja je hebt gelijk damyra : postbus moet zijn 10118

let op: postcode = niet 1201 AC maar 1301 AC.

Osinga
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2007 19:25

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Osinga »

Yarden is van mening dat alle natura polissen moeten worden omgezet
naar een sommenverzekering. Dit is voor Yarden financieel gezien
veel beter maar duidelijk een verslechtering voor de verzekerde.
Ik heb destijds gekozen voor een uitvaartverzkering in natura en de volledige premie gedurende 25 jaar betaald. De polis is inmiddels premievrij. Ook ik heb de consumentenbond ingeschakeld en de situatie uitgelegd. De consumentenbond wil graag inzage hebben in
de brief van Yarden en de nieuwe polis. De stukken worden vrijdag a.s.
naar de bond verzonden. Bovendien krijgt ook Yarden een aangetekende brief waarin ik van hun binnen 14 dagen een reactie verwacht waarom de polis is omgezet. Ook heb stukken opgestuurd
naar ARAG voor juridische bijstand.

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door damyra »

Zie 19 maart 10:06 van dit Forum.
Ik heb 20 maart gefaxt naar Yarden. vandaag al antwoord gekregen.
Het is een ontvangstbevestiging van mijn fax. Verder: N.av mijn brief is Yarden een intern onderzoek gestart. Zodra zij dit hebben afgerond zal ik op de hoogte worden gebracht van hun bevindingen en hun standpunt in deze zaak. Ze verwachten dat dit maximaal twee weken in beslag zal nemen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Zedonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:21

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Zedonia »

Ik bemerk, dat er heel wat mis is met Yarden, de maatschappij waar ik zo over opgaf bij mijn kennissen t.a.v. de zorgeloze verzekering, maar nu bemerk ik dat we allemaal om het maar eens populair te zeggen worden besodemieterd.
Vandaag een aangetekend stuk naar Yarden (Dhr.J.A.W.Croes,directeur) gestuurd met handtekening bevestiging. Ik verzamel de stukken en zal deze allemaal doorzenden naar elke instantie die het gedrag van Yarden moet onderzoeken en ons als verzekerden in bescherming moet nemen.
Ik hou u allen via dit forum op de hoogte en verwacht van u allen hetzelfde.
Met vriendelijke groet, Zedonia

Gesloten