LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door Shine »

Er is een nieuw bier in de winkel gelanceerd: Wieckse Rose.
Over de smaak wil ik niet discussieren, want die verschilt. Waar het mij om gaat is de verkoopprijs van zo'n Sixpack.
De prijzen die voor deze sixpack in de winkel gevraagd worden liggen namelijk wel erg ver uit elkaar.
Het varieert van 3,99 (= actieprijs, normaal 4,99 Gall&Gall) tot en met 8,99.
Het kan toch niet zo zijn dat een six pack zo in verkoopsprijs verschilt?! Zoiets noem ik pootje lichten van de consument.

WAT IS NU IN HEMELSNAAM DÉ STANDAARD WINKELPRIJS VOOR ZO"N WIECKSE ROSE SIXPACK?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

3,99, net als de Wieckse rose.


Je gaat natuurlijk geen 8,99 voor een sixpack betalen. Ooit. Ergens. Corona is zelfs goedkoper.

En trouwens, het is vies. Smaakt naar witbier met een scheut ranja (en dan geen Karvan Cevitam, maar echt die goedkope "frambozen" - ranja uit die plastic flessen). Grolsch heeft ooit iets dergelijks geprobeerd (bier met smaakje) in de tijd dat de Breezer bezig was aan een niet te stuiten opmars. Ze noemden het Zinniz. Niet te zuipen en verkocht voor geen meter. En terecht. Bier moet je niet mengen met andere ****.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door Shine »

Maar wat is nou eigenlijk de landelijke adviesprijs van dit product? Wie weet dit?
Nu lijkt het wel wildgroei aan prijsstelingen. Zo wild dat je bij de een het dubbele voor hetzelfde product betaald.
Ik heb prijzen gezien van:
3,99 (is een actieprijs)
4,99
5,49
5,99
8,99

Vraag 2: Wie stelt eigenlijk de verkoopprijs vast? En mag deze 100% prijsverschil eigenlijk wel?
3,99, net als de Wieckse rose.
Euhh, het gaat hier over de Wieckse Rose!

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door Saifam »

Je hebt duidelijk goed onderzoek gedaan naar de prijsverschillen. Het lijkt me dan logisch dat je naar de winkel gaat waar dit product het goedkoopst is, want ja, prijsverschillen van 100% zijn toegestaan. En waarom ook niet?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door Shine »

Ik ben onderzoek gaan doen n.a.v. een vriendin die mij gisteren opgewekt vertelde dat ze bij de slijterij in haar woonplaats een sixpack Wiekse Rose had gekocht voor 8,99 en voor mij zo'n, zelfde sixpack kado wilde doen.
Ik sloeg stijl achterover omdat ik 4 dagen eerder hetzelfde product voor 3,99 bij Gall en Gall had gekocht. Vanzelfsprekend heb ik hard NEE geroepen.

Vervelend voor die vriendin is dat in haar woonplaats alléén een slijterij aanwezig is, dus er geen keuze is om maar even snel naar een goedkoper Gall en Gall adresje te gaan.

Prijsverschillen van 100% lijken me teogestaan op terrasjes, maar toch niet in een winkel? Er moet toch sprake zijn van een adviesprijs? Een adviesprijs is vaak al de hoogste prijs en vandaaruit ga je dan kijken waar je hetzelfde product goedkoper kunt bemachtigen.

Maar wellicht zit de bierverkoopwereld totaal anders in elkaar.

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door Saifam »

Een adviesprijs is een adviesprijs. Geen verplichte maximumprijs.
Bovendien zijn deze sixpacks ook bij Albert Heijn verkrijgbaar voor € 4,99. Misschien kan ze daar volgende keer even langs gaan.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Euhh, het gaat hier over de Wieckse Rose!
Ja bedoelde witte, foutje.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door mens »

Het biermerk Wittekerke heeft ook rosé bier. Overigens geen idee wat de prijs daarvan is, maar misschien is het de moeite daar ook even naar te kijken.
Ik drink normaal nooit bier, maar op aanraden van de buuf heb ik deze eens geprobeerd. Ik vond hem lekker! Maar ik kan me voorstellen dat het voor de 'echte' bierdrinker niks is.
('t Is een beetje een 'wijvendrankje' ;) Maar goed, voor wijven is daar niks mis mee! :D)

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door pinky »

tip voor de liefhebbers:

nu zijn er 2x six packs te koop bij Plus supermarkt voor maar € 5.99.
Dus totaal 12 flesjes voor 5.99

karelV
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:42

Re: Wieckse Rose sixpack verkoopprijs ??

Ongelezen bericht door karelV »

Wieckse Rose vind ik te zoet.
Ik dacht een rose te drinken en vroeg mij af of ik nu plotseling suikerziek was geworden.
Dat ben ik beslist niet.
Ik vraag me af of de smaak door E950 is verpest.
Ik heb uit iemands kerstpakket een aantal blikjes gekregen en zal het allemaal opdrinken.
Houdbaarheid 02-09 stond onderop dus daaraan zal het ook niet liggen.
Mijn vriendin heeft het ook geprobeerd voor een tweede keer.
Een echte bierdrinker ben ik niet.
Maar op een kerstdag 2008 denk ik nu is het moment voor een drankje.
Ik heb de volgende dag weer een koud ingeschonken glas geprobeerd.
Kopen zal ik het dus niet.

Gesloten