LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
afentoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:50

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door afentoe »

Dit hebben wij reeds gedaan bij C1000. Een groot fiasco. Bovendien aan het einde van de tunnel was de uitgang en iedereen kan vrijelijk mijn goederen binnen pikken. Waar blijft de klantvriendelijkheid ?

Deja024
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:30

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Deja024 »

Ik zie een aantal mensen hier verwijzen naar scansystemen van AH van enige jaren geleden. Uit eigen ervaring weet ik dat het hier om een oud systeem gaat. AH heeft een aantal jaren geleden hiermee proeven gedaan met zelfscanning.

Bij deze systemen kreeg je aan het eind van de winkel een bon uit het apparaat waar je je scanner bij inleverde, en met deze bon moest je dan naar een speciale kassiere. Dit systeem is inmiddels bijna overal verdwenen. Met de ervaringen uit dat systeem heeft AH het huidige nieuwe systeem gemaakt. En dat werkt stukken beter als het oude.

Vroeger zag je bijvoorbeeld op je scanner niet wat produkt kost. Nu zie je dat wel. Zo weet je al tijdens het boodschappen doen wat de rekening aan het eind van de winkel ongeveer zal zijn. Ongeveer, want bonuskortingen worden pas bij het afrekenen verrekend, maar daardoor kan de rekening uiteindelijk dus alleen maar meevallen :wink:

rvdboog
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:55

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door rvdboog »

Onwijs handig! Gebruik het bij AH XL Nijmegen dukenburg Wel even moeten stuntelen om een krat bier te scannen, maar dat werd vriendelijk uitgelegd. Moest wel wennen om niet te vergeten te scannen voor dat je het in de kar gooit.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 15 Aug 2007 15:53 door afentoe

Dit hebben wij reeds gedaan bij C1000. Een groot fiasco. Bovendien aan het einde van de tunnel was de uitgang en iedereen kan vrijelijk mijn goederen binnen pikken. Waar blijft de klantvriendelijkheid ?
Juist vind ik ook waaaardeloos.Valt mij trouwens op dat er zo weinig negatieve reacties zijn terwijl ik ze in de winkel behoorlijk hoor mopperen.

Deja024
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:30

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Deja024 »

Ik lees hier overigens wel meer gemopper van mensen die het tunnelsysteem gebruiken, dan van mensen die de AH scanners gebruiken...

toontjehoger
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 14:10

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door toontjehoger »

Ik gebruik het pistool al jaren bij de AH, heb er de pest in als ik hem niet kan gebruiken.

robingtom
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:12

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door robingtom »

Bij onze AHXL kun je zelf produkten scannen
Ik vind het zelfscannen van de produkten echt heel fijn. Omdat we geen auto hebben, doe ik alle boodschappen op de fiets. Het nadeel van betalen aan een gewone kassa is, dat je de spullen allemaal uit je fietstassen moet halen om ze op de band te leggen, vervolgens krijg je ze er nooit meer allemaal goed in. Bij de zelfscan laadt je tijdens het winkelen de spullen in, zodat het goed past en hoef je ze bij het afrekenen er niet weer uit te halen. Verder is het ook veel sneller en werkt het perfect. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Het nadeel is........als het zo door gaat zijn er straks geen kassamedewerkers meer nodig....er worden dus weer mensen weggeautomatiseerd.

ben baars
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:06

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door ben baars »

weer zoiets, het lijkt mij, dat het scannen van artikelen aan de kassamedewerker overgelaten moet worden.
ik heb n.l. het idee, dat er medewerkers ontslagen worden als het zelfscannen ingevoerd wordt.
gr. ben baars

pleister
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:10

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door pleister »

bij ons in de AHXL kan je zelf scannen. Helaas is het aantal kassa's na intoductie van het zelfscannen teruggebracht van 17 naar 7. Opvallens is dat de rij voor de zelfscan-afreken palen langer is dan voor de kassa's maar goed, ieder z'n meug. Nee, ik scan niet zelf. Vind het onzin domweg, omdat ik er geen lagere prijzen voor terug zie. Kassa of zelfscannen, je blijft de kassa-medewerker betalen.

hunni050
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2004 01:25

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door hunni050 »

In de jaren 2000 & 2002 heeft Albert heijn 1006 Amsterdam (helmholtzstraat in watergraafsmeer) bij wijze van proef zelfscanning gehad in haar winkel en ik heb daar tijdens deze proefperiode ook gebruik van gemaakt tot mijn grote genoegen. met zelfscanning ben je in staat om veel prijsbewuster te winkelen zeker als klant met een krap inkomen is deze vorm van boodschappen doen ideaal. Het enige nadeel van dit experiment was, dat er geen scan kassa was ,maar dat de klanten bij een normale kassa in de rij moesten gaanm staan en konden rekenen op de normale soms abnormale wachttijden om die boodschasppen te kunnen afrekenen. Dit jaar zal het filiaal na een uitgebreide verbouwing over gaan op zelfscanning( van de 15 kassa,nu blijven er 7 kassa,s over) Ik hoop echt dat het zelfscannen het winkelen makkelijker zal maken en dat het verloop van het afreken proces sneller zal zijn dan nu. ergens ben ik wel blij met deze vorm van automatisering wellcht wordt winkelen in de toekomst leuker met zelfscanning. Of dit de pijzen verder zal drukken in het voordeel van de klant valt te betwijfelen.

Leentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2006 22:55

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Leentje »

Ik kom altijd bij Hoogvliet in Gouda, en ik vind het ideaal om zelf te scannen bij de scantunnel. :lol: Het gaat veel sneller.
Alleen als je extra geld wil pinnen, dat is een service dan moet je nog naar de gewone kassa. En in de rij gaan staan.

mabiba80
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2006 13:44

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door mabiba80 »

. Geen rijen meer bij de kassa en je hebt je boodschappen al ingepakt vóórdat je afgerekend heb.
Laatst gewijzigd door mabiba80 op 11 nov 2011 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

twinbrother
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:32

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door twinbrother »

Het zelf scannen bij AH is heel gemakkelijk en snel niet meer wachten bij de kassa en al je spullen weer een keer in je handen te hebben.

Zelf ben ik er wel achter gekomen dat je als je airmiles heb die moet controleren.
sinds ik bij AH Alexander ben gaan shoppen zijn er geen airmiles bijgeboekt .
dit kwam neer op een kleine 1000 punten.
er is namelijk geen mogelijkheid om alsnog je airmiles kaart te scannen bij het afrekenen.

Er is een brief naar AH gestuurd met de bedragen en data om alsnog deze te krijgen.

het adres hiervoor is
AH Klantenservice
Antwoordnummer 250
Kamer C062
1500 VC Zaandam

van loon
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:37

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door van loon »

Ideaal, het zelf betalen je wordt super prijs bewust van het scan pistool van de AH. Ik ga in bodegraven en vindt het lekker snel en ik weet precies wat ik kwijd en kan evt. het lijstje aanpassen. Gelijkalles in de tas en ja dan is eht pech als je een keer controle hebt. Maar dat is bij mij erg weinig voor gekomen. :lol:
Zelf door de scantunnel makkelijk als je weinig nodig hebt maar bij de weekend boodschappen raken er toch wel wat dingen in de verdrukking. :shock: De cassiere van de C100 in bodegraven helpt als ze tijd heeft met het opstapelen maar dat kan niet altijd.

west
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:48

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door west »

Bij Hoovliet in de wijk Essestein zijn er al geruime tijd
zelfscanners.
Ik scan mijn boodschapen altijd zelf. Er staan nooit rijen en met de chipkaart gaat dit ook vlot.
Ik vind dit een ideale manier van boodschappen halen en betalen.

margunan
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2006 09:19

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door margunan »

Bij ons in soest kun je bij Hoogvliet bij wel 6 zelfzelfscan kassa"s je boodscappen scannen,een prima oplossing en eenvoudig ,vooral als de rijen bij de ''gewone'' kassa''s lang zijn ben je sneller klaar.
Er staat overigens een medewerker bij die op deze kassa''s let en indien nodig assistentie verleend, de eerste keer is het even wennen maar na het een keer gedaan te hebben weet je hoe het werkt.
Wat mij betreft gaan al de supermarkten over op zelfscankassa''s,uiteraard naast de wel''bemande/vrouwde'' kassa''s

AM Rauch
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2007 18:08

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door AM Rauch »

In het begin gaf de zelfscankassa bij de Hoogvliet in Soest nog wel een wat problemen, maar het gaat steeds beter. Het personeel bij deze kassa's blijft trouwens altijd vriendelijke!
Als het druk is ga ik meestal naar de zelfscankassa, lekker snel!

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door phemelrijk »

Ik heb het zelf al een aantal x bij een AH XL winkel gedaan en idd bij de kassa staat dan een lange rij, ik hoef daar dan niet op te wahten en ben veel sneller klaar. Nog geen problemen tegen gekomen. En al zou je iets moeten vragen een x,,zoveel tijd kost dat nu ook weer niet.

Pluspunt is ook dat je niet bij de kassa je hele kar weer leeg moet halen en daarna weer moet vullen om bij je auto weer de kar leeg te halen, haha..het scheelt een handeling. En als je slim shopt kun je meteen met winkelen je tassen inpakken.

mannob
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2005 20:19

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door mannob »

nou, ik ben dik tevreden over de zelfscanband bij C1000 je kunt er ook je statiegeldbon verrekenen en bij eventuele haperingen staat er altijd iemand voor je klaar :wink:

Fam van Zanten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2007 18:53

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Fam van Zanten »

Bij Albert Heijn in Amersfoort Kattenbroek wordt al vanaf de eerste versie van de scanners (bijna 10 jaar geleden) hiermee gewerkt. Ik doe dit al vanaf het eerste begin en het werkt in 99% van de gevallen probleemloos. In het verleden had het systeem nog wel eens moeite met acties etc. of gaf het de geest maar dat is op gegeven moment ook opgelost. Je krijgt als je alles foutloos doet na verloop van tijd nog maar ca eens in de 20 keer een controle. In het begin was het systeem alleen wel wat gevoelig voor afwjkende boodschappen, als je eens wat ander soort boodschappen deed dan was het raak mety de controle, blijkbaar wordt ook je winkelpatroon vastgelegd. De tijdwinst is fors, met het nieuwe systeem dat er nu ruim twee jaar gaat het nog sneller, je zet de scanner in het rek bij de automaat, betaalt met je pincode en je bent klaar.

Geen gedoe meer bij de kassa, het werkt fantastisch. Ik ben een paar maanden geleden verhuist en dan valt het wel weer tegen om in de rij te staan en gehaast al je boodschappen die op de lopende band elkaar platdrukken in je tas gestouwd te krijgen. Dat is namelijk nog een ander voordeel, je kunt tussen het winkelen alvast rustig alles inpakken.

Gesloten