LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
witteman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2004 15:14

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door witteman »

Ik doe mijn boodschappen al jaren zelf scannen bij a.h. op het soendaplein in Haarlem. ik vind het een uitvinding. als je geen controle hebt ben je zo weg bij de kassa en het grote voordeel is dat je niet alle produkten 5x in je handen hebt. uit het schap in de kar, uit de kar op de band, van de band inje tas, de tasin de auto en dan je spullen uit je tas in de kast. wat een gehannes is boodschappen doen dan.

vret
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2006 11:53

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door vret »

Het zelfscan systeem bij AH werkt wat mij betreft perfect.
Ik ga bewust naar een zelfscan winkel, en die enkele keer dat ik controle heb, weegt niet op tegen het in de rij staan bij de kassa.
Waarbij komt dat er beter met de boodschappen wordt omgegaan. Als je alles op de band zet wordt het geschand en daarna op de volgende band "gepleurd" die nooit op tijd wordt stilgezet waardoor de boodschappen aan het eind zo'n beetje in elkaar worden geplet, en als je vraagt de band even stop te zetten omdat de worstwaren worden gemangeld wordt je nog geïrriteerd aangekeken ook.

vret

MRP
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 20:59

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door MRP »

Ideaal. In Eindhoven is in Winkelcentrum Woensel ook een AH XL geopend. Je hebt er de keuze om een zelfscanner te gebruiken. Ik neem hem altijd. Je voorkomt daarmee lange wachttijden aan de kassa, daarnaast zie je meteen welk bedrag je al hebt besteed.
Je hebt de mogelijkheid om te wijzigen; je ziet ook of het een bonusartikel is. Wat wil een mens nog meer. Maar vaak is het onbekend zijn van het gebruik ervan en daardoor onbemind. Het heeft ook jaren geduurd voor men ging pinnen of wel chippen. We lopen hier in Nederland niet gauw warm voor vernieuwingen!!! :D

jdegroot
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2007 22:04

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door jdegroot »

bij ons in de C1000 hebben we ook een zelfscan, ik ben een eind over de zestig en sinds de opening van de supermarkt, scan ik zelf mijn boodschappen,inderdaad moet je opletten bij aanbiedungen, maar de statiegeldbon hoef je maar voor het raampje te houden en dan wordt deze automatisch in mindereing gebracht.Af en toe gaat het wel eens fout bij nieuwe artikelen, die zijn dan nog niet ingevoerd in het systeem

MRP
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 20:59

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door MRP »

Beste Twinbrother,

Het probleem met de Airmileskaart is heel eenvoudig op te lossen.
Jaren geleden heeft AH al de mogelijkheid gegeven om je Airmileskaart samen te voegen met je BONUSkaart. Scheelt het gebruik van 2 pasjes.
Bovendien bij de zelfscan wordt keurig je Airmilesnkaartnummer vermeldt en daardoor ook de toekenning van de Airmilespunten.
Maar sinds AH alleen nog maar punten toekent op de eigenmerkartikelen gaat het sparen lang zo snel niet meer.

MRP :)

kaboutertje70
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:21

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door kaboutertje70 »

Bij de AH XL winkel in Assen kun je ook zelf scannen. Vind het reuze handig. Scheelt veel tijd. Je mag je boodschappen direct na het scannen in je tas of boodschappenkrat doen. Betalen gaat lekker snel. Je hoeft tenminste niet meer lang te wachten bij de kassa. Bij het scannen van groente dat per stuk verkocht wordt, had ik mijn vraagtekens. Maar ook hier is over nagedacht. Gewoon via de weegschaal een sticker printen.

Wat mij betreft een vooruitgang.
:lol:

Platypus
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:52

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Platypus »

Heb van af het begin, dat er zelfscans in de AH in Zwolle-Zuid kwamen, er gebruik van gemaakt. Heb er goede ervaring mee, heb er bijna geen problemen mee gehad. Vind het gemakkelijk werken, kan ook mijn totaal te betalen bedrag in de gaten houden en ik ben sneller door de kassa heen. Groetjes,bye,bye,bye. :wink:

olga
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:14

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door olga »

Ik ben heel erg positief over het zelfscannen bij Albert Heijn. In de nieuwste winkels hoef je niet eens meer langs een caissiere maar gaat het betalen ook via een paal. Ideaal, scheelt een hoop tijd! Zou het heerlijk vinden als mijn C1000 buurtsuper ook over ging op dit systeem.

ron63
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2007 22:10

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door ron63 »

Ik vind het scannen echt een uitkomst, even wennen in het begin maar toen ik er eenmaal aan gewend was verliep het vlekkeloos. En die controles vind ik prima, je kunt mensen nu eenmaal niet op hun blauwe ogen vertrouwen. En ik heb een aantal controles gezien en dat is echt willekeurig, met alle respect voor Tros Radar maar ik zie geen enkele reden voor kritiek. Af en toe neigt het programma wat door te schieten in het bijvallen van de verwende consument.

Nee hoor Albert Heijn! Prima dat scannen, echt een vooruitgang!!

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Werkt al jaren perfect bij Albert Heijn, stop de boodschappen gelijk in mijn tas.
Soms moet het er weer even uit voor controle, no problem.

Bonus, airmiles en andere kortingen worden allemaal meegenomen.

Uncle Willy

foxxyangel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 22:26

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door foxxyangel »

Ja ik heb ervaring met zelfscannen, doe eigenlijk niks anders meer sinds ze hier in Tiel de nieuwe c1000 hebben geopend.
Vind het een stuk handiger dan eeuwig wachten bij de gewone kassa's.

Janny de Ruiter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:56

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Janny de Ruiter »

Bij Albert Heyn in Ridderkerk was deze proef al zo'n 10-15 jaar geleden. In het begin duurt het boodschappen doen langer omdat je steeds twijfelt, heb ik al gescand of het zo maar in de kar gelegd? Weer terug op 0 scannen en opnieuw scannen. Daarna loopt het allemaal wel snel, maar juist op een moment dat je net haast hebt, controle! Dit betekent dat je je boodschappenkratje dat je prachtig hebt ingepakt, weer kunt uitpakken en opnieuw beginnen.
Daarbij nog de nodige storingen aan de apparatuur zodat je niet kon scannen, dus ben daar destijds maar weer mee gestopt.
Janny.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door bot321 »

Valt mij op dat als tros radar een topic opend het in een
mum van tijd een boel pagina's heeft en 95% van de reactie's
zijn van mensen die ik nog nooit op het forum gezien heb. :wink:

berkh284
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2005 17:29

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door berkh284 »

Al jaren is zelfscannen bij COOP in Italie o.a. in Albenga SV ("Le Serre")in gebruik tot mijn grote tevredenheid. Je ziet meteen wat een (ongeprijst) artikel kost en wat het totaal is in je boodschappenkarretje.
D.m.v. een klanten "Soccio" kaart kan je over de scanner beschikken.
Steekproefgewijs wordt er gecontroleerd of alles wat je afrekend ook daadwerkelijk gescanned is.
Geen rijen aan de kassa, geen uit/inladen van je kar bij de kassa.
Een positieve bijdrage in efficient en prettig winkelen.

m_jetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:22

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door m_jetje »

Er zijn een aantal verschillende scansystemen bij AH waar ik gebruik van heb gemaakt. De eerste is nu al bijna "antiek" en is gebonden aan één specifiek filiaal. Voor het afrekenen moet je nog wel langs een bemande kassa, waar steeksproefgewijs de boodschappen worden gecontroleerd. Hier kleven een aantal nadelen aan: filiaal specifiek, toch wachttijd bij de kassa en vaak storing bij de scancentrale. Het voordeel is dat - in tegenstelling tot de geavanceerde "betaalpalen" er minder problemen optreden bij de kassa, aangezien de paslezer minder overgevoelig is.
Het nieuwste systeem is wat mij betreft ideaal; je hebt geen aparte scankaart meer nodig, je scanner wordt geactiveerd door de streepjescode van je bonuskaart. Aan het eind van de boodschappen hoef je niet langs een verkoopster maar reken je af bij een "betaalpaal"
Het nadeel van deze palen is tweeledig: je kunt alleen zelfscannen als je kunt pinnen, en de betaalautomaten zijn dermate overgevoelig dat de pas soms wel 10 keer of meer wordt geweigerd ovv "onbruikbare pas" Kortom, het systeem op zich is ideaal, want je kunt snel boodschappen doen en kunt tijdens het winkelen al een overzicht krijgen wat de kosten zijn. Over de wijze van betalen en de kinderziektes hierbij mag wat mij betreft nog eens heel goed worden nagedacht. 8) 8) 8) 8) :roll:

Robert Kooistra
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 23:21

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Robert Kooistra »

Het werkt helemaal prima.
Alleen moeten ze zich iets afvragen, wat als iedereen dat gaat doen?

Dan staan er geen rijen bij de kassa's maar wel bij die betaalautomaten.

Dus ik vind een combinatie van allebei wel een goed idee vinden, maar niet een van beide op zichzelf.

josvstip
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2007 00:13

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door josvstip »

In het hele verhaal valt mij op, dat er niet over zelfscannen bij de Jumbo wordt gepraat. Jumbo kent 2 systemen, voor weinig c.q. veel boodschappen. Bij weinig boodschappen laad ik mijn mandje uit, haal artikel per artikel over de scanner en plaats die in en tasje op een weegtafel. Op die manier wordt gecontroleerd of ik wel overlaad wat ik scan. Kan een scan niet worden gelezen, kan ik de cijfercode zelf invoeren.

Voor grotere hoeveelheden heert men een kassa met eenzelfde scanner, alleen volgt daarop een transportband, die de controle doet. Bij beide plaatsen kan ik pinnen of contant betalen. Alleen voor zegeltjes en leeggoedbonnen moet ik bij de kassa/controle medewerk(st)er langs. Dat zou van mij ook nog mogen worden toegevoegd. Alleen in het begin heb ik een keer een probleem meegemaakt, maar daarna nooit meer. In principe ga ik dus altijd via dit systeem de winkel uit. Een voordeel t.o.v. de AH is, dat men bovendien niet weet wat ik koop en mocht ik een keer een fout maken, wordt dat ook niet gelogd.

dimmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 23:52

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door dimmie »

Bij de AH in Tilburg hebben ze jaren een scanpas gehad, echt geweldig ideaal. Hij is een jaar geleden verbouwd en er waren zoveel artikelen bijgekomen dat de toen huidige scan niet meer kon worden gebruikt omdat die de hoeveelheden artikelen niet aan zou kunnen. Er werd wel beloofd dat er nieuwe zouden komen. Eerlijk gezegd had ik daar na verloop van tijd geen vertrouwen meer in maar nu ik hoor dat ze her en der in het land geplaatst zijn heb ik er een goed gevoel over dat ze in Tilburg AH XL ook wel weer komen. ik hoop het echt want ik MIS het verschrikkelijk. Alleen al de tijd die je nu kwijt bent om in de rij te gaan staan.........

chawispe
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 06:35

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door chawispe »

Ik doe het zelfscannen al een aantal jaar. Een paar jaar geleden is het ingevoerd bij een AH bij mij in de buurt. Je scant de boodschappen en gaat daarna langs een aparte kassa waar je je bonuskaart afgeeft en kan betalen.
Sinds kort hebben we ook een AH XL met betaalpalen en die vind ik nog geweldiger, het gaat veel sneller. Mijn boodschappen gooi ik meestal ook niet in de kar of mandje, maar meteen in mijn tas, even betalen en ik ben weg. Bij ons bij de AH XL lopen voldoende mensen en tot nu toe ben ik, de enkele keer dat iets mis gaat, snel geholpen. Heerlijk hoor, niet meer die chagrijnige, betweterige kassamedewerksters die denken dat ze alles zijn en kunnen zeggen wat ze willen.

Een keer bij een C1000 zo'n scantunnel gebruikt en dat was een ramp, band bleef continu vast hangen en er was niemand om te helpen. Uiteindelijk hebben we de boodschappen weer in de kar gedaan deze aan een van de kassamevrouwen die rondliep (maar ons niet wilde helpen) gegeven en zijn we de boodschappen bij een andere winkel gaan doen.

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door NioMio »

Ik gebruik sinds kort ook de handscanner van de AH in Almere Buiten. Je bent zelf bezig en je kunt alles meteen in de tassen doen.
Pech hebben als je bij de kassa komt en je scanner geeft aan dat je alsnog naar de controle kassa moet. Maar daar staat ook nooit een rij, dus je bent zo klaar.
Daarnaast vragen ze altijd netjes of je ook 'probleemartikelen' bent tegengekomen. De handleiding is wel handig om bij je te hebben, vooral als je iets tegenkomt met een 35% korting sticker ofzo.
Even uitvogelen, maar het geeft winkelen ineens een hele andere dimensie :-)

Voor AH is dit natuurlijk een prachtig middel om alles van je bij te houden. De tijd dat je in de winkel bent, welke artikelen je scant, alles houden ze bij. Ik vind dat prima. De AH benut zijn winkel-systeem zo optimaal mogelijk. Maar ik denk dat de meeste winst naar de AH gaat en niet naar de klant :-)

Gesloten