LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
marianne.brand
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2007 18:58

TomTom

Ongelezen bericht door marianne.brand »

Ik heb in 2006 een tomtom go300 gekocht. Nooit iets mis mee. Kaart Western Europe op geïnstalleerd. Nog niets mis mee. Nu heb ik (spijt,spijt) mijn tomtom ge-update. Gevolg groot rood kruis (kaart) in mijn beeldscherm. Klantenservice gemaild alle opties geprobeerd, werd er eigenlijk redelijk boos over, want kreeg steeds dezelfde oplossingen. Dan maar bellen, ging ook niet zo best. Ze bedachten dat ik hem maar op moest sturen een, waarschijnlijk een software probleem. Ik kreeg na 5 dagen mijn tomtom terug en met een mooi groot kruis in mijn beeldscherm. Een briefje erbij dat de garantie verlopen was. Niets aan gedaan. Help help.
Marianne

Cok Harteveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:54

Re: TomTom

Ongelezen bericht door Cok Harteveld »

Goeden avond

Ik erger me al een enkele tijd aan de antwoorden die door de service desk, via I-mail, worden gegeven op gestelde vragen en of problemen.
Er worden antwoorden gegeven op dingen waarnaar totaal niet wordt gevraagd, ook niet na het herhalen van een vraag.
Ook erger ik mij aan de manier van de gekozen manier van updates van de "Landen-kaarten" die in de Tomtoms zitten of los worden verkocht.
Na aanschaf van een Tomtom is er een mogelijkheid om binnen "4 weken" een update via internet van deze kaart te downloaden.
Ben je te laat, dan heb je pech en zal je een nieuwe versie, bv "West Europa" moeten kopen voor de somma van Euro 79,95
Heel vreemd, want volgens Tomtom wordt 4x per jaar de versie van een kaart aangepast.
Dit betekent dat je al na een kwartaal, rijdt met een kaart die niet meer up-to-date is, terwijl je " 2 jaar garantie " heb op de nieuw aangeschafte Tomtom.
Ik heb altijd begrepen dat een aangeschaft apparaat gedurende de garantie periode voor 100% moet werken en betrouwbaar moet zijn?

Kunt U hier aandacht aan besteden en of inventariseren hoeveel klachten hierover zijn, door b.v. hier een enquête en of uitzending aan te wijten.

Enkele maanden geleden heeft U hier ook al aandacht aan besteed, in een van Uw uitzendingen.
De directeur, gaf toen aan dat dit alleen maar gebeurde bij mensen die via een sterke aanbieding de Tomtom goedkoop hadden aangeschaft.
Ik heb echter een jaar geleden de volle pond van ruim Euro 330,= voor mijn Tomtom One versie 2 betaald, maar .... nee nee, geen update van mijn inmiddels
verouderde versie 6.60 naar versie 7.15 of hoger, zodat de nieuwe functie van map-share helaas niet werkt op mijn Tomtom.
Deze versie werkt pas vanaf versie 7.15

Een ander probleem komt er volgens mij ook om de hoek kijken, bij mijn abonnement die ik via Tomtom hebt voor de Flitspalen !
Namelijk hoe gaat mijn Tomtom reageren op Flitspalen die lang de nieuwe wegen geplaatst zijn, waarvan deze wegen niet in mijn Tomtom staan ?

Met vriendelijke groet,

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: TomTom

Ongelezen bericht door glasaal »

Geplaatst op 04 Mei 2008 11:14 door marianne.brand


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb in 2006 een tomtom go300 gekocht. Nooit iets mis mee. Kaart Western Europe op geïnstalleerd. Nog niets mis mee. Nu heb ik (spijt,spijt) mijn tomtom ge-update. Gevolg groot rood kruis (kaart) in mijn beeldscherm. Klantenservice gemaild alle opties geprobeerd, werd er eigenlijk redelijk boos over, want kreeg steeds dezelfde oplossingen. Dan maar bellen, ging ook niet zo best. Ze bedachten dat ik hem maar op moest sturen een, waarschijnlijk een software probleem. Ik kreeg na 5 dagen mijn tomtom terug en met een mooi groot kruis in mijn beeldscherm. Een briefje erbij dat de garantie verlopen was. Niets aan gedaan. Help help.
Marianne
Heb exact hetzelfde aan de hand.Alleen bij mij was na een backup
West en centraal europa verdwenen op het scherm.Stond nog wel
op de harde schijf.(go 910) Na 7 oplossingen gemaild door
Tomtom waarvan er geen eentje werkte ben ik nu alles kwijt met de
mededeling op de pc sorry een fout wordt annoniem naar Tomtom
gestuurd zodat ze het product kunnen verbeteren.
Krijg net een mail dat ik hem op kan sturen maar mijn garantie is
ook verlopen dus zo te lezen heeft dat geen zin.

ellen99
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2008 08:27

Re: TomTom

Ongelezen bericht door ellen99 »

Wat het callcentre of derden u ook proberen wijs te maken. Indien het gaat om duurzame gebruiksartikelen zoals bv. routeplanners als TOM Tom houdt de garantie na 1 jaar niet op te bestaan.

Indien er redelijkerwijs van uit mag worden gegaan dat het product een lifetime heeft van enkele jaren zoals bv. een PC, Kleuren TV maar ook een routeplanner kan u gewoon de fabrikant of importeur aansprakelijk stellen. Let wel het gaat slechts alleen maar om duurzame gebruiksartikelen.

Veel succes!

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: TomTom

Ongelezen bericht door glasaal »

Zou zeggen probeer het eens.
Je weet niet waar je aan begint.

ellen99
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2008 08:27

Re: TomTom

Ongelezen bericht door ellen99 »

Een goede brief doet wonderen
Kom maar op met die ellende, ik doe
het gratis voor jouw. Dit behoudens, porto, aangetekend,
griffierechten en deurwaarderskosten?

Dus Glasaaltje kom maar op!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: TomTom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ook zo met de TomTom Rider. (voor op de motor)

In een half jaar was een onderdeel van de bevestigingsbeugel defect geraakt - sorry, oud model, we hebben de onderdelen niet meer.

Dit mag toch niet?
Zo`n apparaat was rond de 500 euro - en dan na 6/7 maanden al geen onderdelen meer?

De motorbevestiging laad normaal gesproken het apparaat bij - maar door het defect doet dat het dus nu ook niet.

TomTom Rider - wanproduct van de eerste orde.
TomTom service : is er niet.

Ik zal dit dus niemand aanraden.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: TomTom

Ongelezen bericht door plumber »

Zelfde meegemaakt met TomTom.
Centraal Europa verdwenen hield dus in dat ik hem
niet meer kon gebruiken.Nou ze wisten precies wat
ik moest doen.Back-Up maken.Heb ik dus gedaan.
Dan naar programma fouten opsporen en herstellen.
Ook gedaan,duurde een uur.Dan formateren ook gedaan
duurde half uur.Dan weer Back-Up terug zetten ook gedaan
met als resultaat dat hij precies weer zo was als ik begon.
Bij beetje nadenken bleek dus dat met het formateren alles
verdwijnd op de TomTom en bij het terugzetten van de back-uo
je gewoon hetzelfde program er weer opzet.Ook geprobeerd zonder formateren maar noppes.Ben dus verplicht om nieuwe kaarten
te kopen.Slimme jongens daar bij TomTom.Vind het dus niet gek
dat de aandelen kelderen.

rluijt
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:29

Re: TomTom

Ongelezen bericht door rluijt »

Wat een belabberde service zeg, 6 augustus een sd kaart opgestuurd met aankoopbewijs. Op 9 augustus werd mij verzocht 50,00 te betalen voor het vervangen van deze kaart?!? Na opnieuw het aankoopbewijs te hebben gestuurd werd mij toegezegd dat vervanging onder garantie zal plaatsvinden. De status van de reparatie is tot op heden (15 september!) ongewijzigd gebleven.

Telefonisch is TomTom onbereikbaar )op diverse tijdstippen geprobeerd) Op mailtjes wordt pas na 4 dagen gereageerd en dan wordt er ook nog eens GEEN antwoord gegeven op mijn vraag (met dank aan Kristel).

Kortom als je moet betalen kan het binnen drie dagen geregeld worden maar een garantieclaim neemt nu al anderhalve maand in beslag?

peterjansen31
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2008 13:49

Re: TomTom

Ongelezen bericht door peterjansen31 »

vaak is de oplossing heel simple :D en kun je het vaak zelf oplossen
zonder al te veel moeite (anders is er altijd wel iemand die je helpt)
daar ben ik achter gekomen op deze site

http://www.tomtominternetclub.nl

groeten peter

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: TomTom

Ongelezen bericht door skydive »

hallo allemaal

Ik dus ook een tomtom (of heb ik een domdom)

ja ook ik wil met de tijd mee gaan en ben eens gaan kijken voor een tomtom.
ja daar was die dan, een aanbieding bij de postbank
de tom tom xl hdt voor een leuk bedrag van €169,- en 16500 rentepunten.
dat was toppie want die had ik.
Nou alles gedaan hij is binnen 5 weekies in bezit en zeer tevreden.
Tot dat ik vol anthousast mijn hd traffic aan een kennis en me vader wou laten zien (echt mooi geen file meer te zien)
Ik pak de tomtom uit mijn auto die in het hoesje zat want kwam terug van een voetbal wedstrijd van me zoontje, en had dus alleen de heen weg dat geweldige ding nodig terug kwam ik er wel uit.
Nou visite kijk maar zet hem aan en geef hem aan een kennis.
wat er toen gebeurde, hahhaahha kun je er ook mee door het heelal mee reizen.
HUUUUUUUUU

ja huuuuuuuuu je zag een sterretje en een paar licht streepjes
Dacht was dit voor gezeik.
Maar ja 5 weekjes oud dus contact gezocht met tomtom.
fff dit doen ff dat doen uiteindelijk ik naar upc en dat ding afgegeven.
Toen begon de elende,bellen (soms wel 45 minuten in de wacht en heb nog dat pokke deuntje in me oor)
Mailen en mails ontvangen maar geen Resultaat.
Ja meneer ze zijn er mee bezig we weten niet of dit onder garanie valt
heeeeeeee geen garantie hou op jo 5 a 6 weken oud.
weer bellen weer mail ontvangen met naam van persoon die hebt gesproken (heb nu al 12 mails van ze.
Ja van daag ff mail gechect en wat denk je, jaaaaaaa je raad het al het valt niet onder garantie.
Of ik even 170 € wou betalen dan konden ze hem ff voor me maken
nou dit gaat echt nog een staartje krijgen want dit pik ik voor geen meter.
ja wij zijn wat duur maar daarom hebben we ook een heeeeeeeeeeeeeel goede suport voor ons product.
ja aan me hoelaa
tis gewoon een grote vervelend bedoeling 170€ voor een onderscherm wat gebarsten is waar ik totaal geen schuld aan heb.
en dan de rekening nog duurde dan de aanschaf.
wat een belabert zooitje daar.
Maar deze jonge laat zig niet in ze zak schijten ga echt alles in het werk stellen.
Want zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt.


hoopend op meer mensen met dit probleem


mvg rene

dbare
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: TomTom

Ongelezen bericht door dbare »

bij mij ging het toch heel anders.

ik kreeg ook problemen met mijn TomTom Go 710, aangekocht in Maart 2007. Ik een backup maken van alle bestanden en de boel formatteren. Toen bleek dat mijn back-up niet gesaved was (slecht van mij natuurlijk) was ik alles kwijt.
Via helpdesk (email) is mijn tomtom toen binnen een paar dagen thuis opgehaald door UPC en diezelfde week was hij weer terug gerepareerd en al.
Ik heb in totaal geen cent hoeven betalen en alles werd verzorgd.

dus mijn bevindingen zijn uitstekend over Tomtom.

gr jeroen

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: TomTom

Ongelezen bericht door skydive »

Nou dbare

Jij mischien meer geluk dan mij.
Maar bij mij zegen ze van het is geen garantie.
En dan gaat een zogenaamde expert eens kijken of het mijn
eigenschuld is das ff makkelijk,
Nou ik heb het gehad met die mooie duure survice,
Ook heb ik geen mail ontvangen toen mij werd gezegd dat mijn tom tom gemaakt zou worden.
Ja wat moet ik zeggen of denken tis mijn woord tegen dat van hun,
Maar wat er gemaakt moet worden voor €175,- weet ik niet,
is in ieder geval meer dan wat ik heb betaald met mijn rentepunten van de postbank.
Maar het zal wel goed komen want ik laat het er niet bij zitten.


p.s als iemand weet waar je nog meer je tomtom kan laten repareren
laat me dat dan even weten.

mvg rene

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: TomTom

Ongelezen bericht door plumber »

Kijk eens op marktplaats bij auto en diverse
onder navigatie.staan er genoeg in.

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: TomTom

Ongelezen bericht door skydive »

hallo plumber


heel erg bedankty voor de tip.
maar we vergeten eigenlijk gewoon dat dat maffia praktijken gedoe van tom tom.
gewoon moet zorg dragen van zijn gartantie aan zijn klanten.
die er heeeeel veel geld aan hebben uit gegeven.
want goedkoop is tom tom alleminst.
dus eigenlijk zie ik bij iedereen het zelfde die hier reageerd.
ze zijn niet thuis.
wel even tussen door ze bieden opo hun site wel gereviseerde tomtom`s aan,
zouden die van mensen zijn die zeggen tis te duur hou hem maar!!!!!!!!!!!! je zou het wel gaan denken he.

maar al met al ze lijken erg aardig tot dat je e;lke dag belt hoe het er mee is en dan worden ze niet meer zo aardig meer zo van heb je die zeikerd weer.
maar denk dat iki binnekort zelf wel even naar die reperatie hal van ze ga en even een persoonlijke uitleg wil, dus kom niet voor de koffie.


gr rene

ArnoudB
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:02

Re: TomTom

Ongelezen bericht door ArnoudB »

wat ook een mooie is: ik heb de tomtom one 2 jaar geleden gekocht voornamelijk voor de verkeersinformatie. Halverwege vorig jaar ben ik hd informatie gaan ontvangen volgens tomtom op proef.

Tweeweken geleden hield verkeersinformatie er echter mee op. Na wat heen en weer gemail blijkt: voor mijn tomtom is geen verkeersinformatie dienst meer beschikbaar, nog hd, nog normale informatie. Of ik even een nieuw aparaat wil aanschaffen, minimaal 250 euro, en dat terwijl mijn huidige tomtom prima voldoet. En dat alleen omdat er ergens bij tomtom een vinkje is uitgezet. Echt te belachelijk voor woorden.

Arnoud.

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: TomTom

Ongelezen bericht door skydive »

welkom arnoudb


in de wereld van domdom.


net contact gehad met tomtom leg net foon neer.
en werd zelfs terug gebeld.
en er is weer hoop naar veel mijn verhaal te hebben gezegd naar waarheid lijkt het er op dat ik mijn tomtom binnekort terug kan verwachten en let wel HIJ WORD NAAR ALLER WARSCHIJNLIJHEID GEMAAKT.

hoop dus dat het zo zal zijn en ik verder kan op dit forum met ook positiefe reactie`s



mvg rene

KroontjesPen
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2008 14:11

Re: TomTom

Ongelezen bericht door KroontjesPen »

Op dit moment is mijn TT500 op de terug weg van het restten van het wachtwoord.
De kosten indicatie die ik pas kreeg toen het apparaat al onderweg was is €100,=
Het is niet het vergeten van dat wachtwoord maar het er niet meer op reageren na een kaart update.
Wanneer je met een eenvoudige handeling zo een ingrijpende verandering aan kan brengen in het apparaat moeten daar beveiligingen tegenover staan.
Waarschuwen dat bij het gebruik van die functie je op hoge kosten kan komen door het niet kunnen gebruiken van je wachtwoord.

De fa. TomTom wil steeds meer zaken via i-net doen.
Kunnen ze garanderen dat de functie van het wachtwoord instellen niet via die manier in werking komt.

Verder herken ik andere klachten zoals wachttijd telefoon met hinderlijk muziek.
Vage antwoorden van de helpdesk behalve de heer die mijn klacht uiteindelijk aannam.
Moeilijke manier op je pakket te verzenden. Moest liegen over de aankoop datum omdat ik die niet meer wist.
Laten ze de verkopers dan zeggen dat de bon voor eeuwig heilig is.

Krijg de indruk dat de Fa.TT de reparatie afdeling gebruikt om de verliezen in te perken.

Hopelijk ben ik thuis als UPS het pakketje bezorgd anders moet ik weer gaan bellen en regelen.

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: TomTom

Ongelezen bericht door skydive »

hallo KroontjesPen


moest wel beetje lachen om het feit.
de wacht tijden en ja die heerlijke iritante muziek deuntje.
helamaal mee eens word tijd voor vernieuwing.

en voor de rest hellemaal mee eens ,denk dat ze op het moment mindere kwaliteits product leveren om de verliezen met reperaties weer op winst prognose te komen.
heb nammelijk ook bij een firma een offerte laten maken voor mijn kapote schermpje wat gewoon kapot ging, ja tis raar ik weet maar het is nu eenmaal zo,rechter kan ik het niet goed praaten.
maar dat even buiten gesloten bij tomtom €175,-
en bij die goede firma werd mij gevraagd om welk type, dus ik zo van zit er verschil in.
ja meneer voor u type zijn er meerdere schermen in produktie geweest
goede en slechte kwaliteit`s schermen dus maken voor €60,- of maximaal €110,-
das wel leuk als je dan hoord dat onze tomtom gewoon ff €175 vraagt.
en dan nog het verschil in kwaliteit ja dan zakt me broek er wel ff van af.

maar al met al de mijne zou gemaakt gaan worden , telefoonisch dan he, dus we moeten het nog gaan zien.
dingetje is net 4,5 weken oud en het valt niet onder garantie pffff wat dasn nog wel.
ja meneer hij kan gevallen zijn uit de houder u kunt er met een pen te hard op hebben gedrukt ja en ga zo maar door.
ik moet dus tegen hun woord in zeggen dat het gewoon zo is meer kan ik er echt niet van maken , hij is gewoon kapot en heb er geen schuld aan dus naar mijn meening gewoon garantie.

maar dat woord kunnen ze niet echt , wel veel overleggen en mailen maar weinig resultaat , maar we wachten af laat hier echt geen gras over groeien.

allemaal veel suc6 en laat me weten hoe het allemaal afloopt


mvg rene

KroontjesPen
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2008 14:11

Re: TomTom

Ongelezen bericht door KroontjesPen »

Ben ook even verder gaan zoeken en geschrokken wat UPS voor mijn pakketje rekent. Precies, die €100,=.
Op het etiket wat ik erop moest plakken stond 1Kg gewicht en volgens de UPS tracking nu 0,5Kg. Kosten resp. €49,25 en €48.80.

Dan kan ik het beter zelf gaan brengen en halen.

Als hier nog herstel kosten bij komen wordt de volgende navigatie apparaat hoogst waarschijnlijk geen TT meer.

Gesloten