Pagina 1 van 1

Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 26 sep 2008 15:35
door Hippob
Ik zie nu al een paar berichten over Greetz staan. Ik verstuur al lang ecards via kaartenhuis. Nu wilde ik wel een keer een echte kaart vesturen. Zo kwam ik bij Greetz terecht. Overal maken ze reclame dat je AL een kaart VERSTUURT voor euro 1,40.

Als je vervolgens een kaart hebt gemaakt en af wilt rekenen, blijkt opeens dat je ook nog een keer euro 0,44 voor de postzegel moet betalen. Omdat je dan al de moeite hebt genomen om de kaart te maken betaal je het maar, maar het is niet eerlijk. En tussendoor vragen ze me elke keer of ik niet een nog duurdere kaart wil maken. Veel te commercieel voor mij helaas.

Het gaat me niet om die 44 cent, maar als je toevallig 10 kaarten wilt versturen betaal je wel veel meer dan ze je eerst beloven. Dan is mijn vertrouwen gewoon weg.

Greetz vermeldt letterlijk dat je al een kaart VERSTUURT voor euro 1,40. Op hun eigen site vermelden ze dit bijvoorbeeld op de prijzenpagina en ook op de site van kaartenhuis word dit zo vermeld. Uiteindelijk moet je achteraf voor het versturen voor een kaart euro 1,88 betalen. Eigelijk is dit gewoon bedrog.

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 01 okt 2008 15:15
door JipVW
He, dat was me helemaal niet opgevallen... maar je hebt helemaal gelijk.

Ik heb inderdaad klakkeloos achteraf euro 1,88 betaald voor mijn kaarten. Subtiel gedaan door Greedy Greetz...

Zeggen dat je voor euro 1,40 een kaart verstuurd, en aan het einde euro 1,88 vragen. Dat is wel 31% meer!.

Elke webwinkel met mobiele telefoons, of televisies die dit flikt is morgen zonder klanten.

Stel je voor: een webwinkel adverteert: Je koopt deze televisie al voor 1000 euro. Je begint met bestellen, en aan het einde blijkt dat je niet euro 1000, maar 1310 euro (31% meer) mag afrekenen....

En dat ze je steeds duurdere kaarten aan proberen te smeren was me ook al opgevallen. Maar ja, dat mag.

Kaarten aanbieden te versturen voor euro 1,40 en vervolgens euro 1,88 vragen is echter inderdaad klanten lokken, en zou verboden moeten worden.

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 14 nov 2008 15:21
door JipVW
Ik lees net dat de kaartenservice Greetz zeer slecht in een onderzoek van de Consumentenbond scoort.

Greetz heeft de duurste kaart van allemaal, en eindigt op de 11e plaats!. Er deden 12 online kaartenservices mee met het onderzoek.

Enkele opmerkingen in de consumentengids.

"De Afdrukkwaliteit is niet constant. Kleuren worden niet goed weergegeven."

"Ook kwamen de kaarten van TNT post en GREETZ niet altijd onbeschadigd binnen. Bovendien bleef bij hun kaarten tijdens het sorteerproces stempelinkt van andere kaarten aan de fotozijde plakken".

Nou lekker dan, zulke dure kaarten en dan nog slechte kwaliteit leveren. Over dit punt staat ook al iets in een andere klacht over Greetz. Zij gaven de schuld aan de TNT, maar deden er zelf niets aan.

Pas trouwens ook op met de reakties die je hier leest. Medewerkers van Greetz lopen -triest genoeg- zelf positieve reakties te plaatsen, zoals bijvoorbeeld Marleen72. Binnen 3 minuten reageert ze 2 keer op een klacht en ze doet het lijken of er dagen verstreken zijn.

Een dergelijk onderzoek van de Consumentenbond is echter moeilijk goed te praten lijkt me.

Greetz,
Jip

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 02 dec 2008 17:51
door Suzanne Ekel
Beste bezoekers van het Radar forum,

Mijn naam is Suzanne Ekel; als country manager van Greetz.nl wil ik naar aanleiding van uw opmerkingen graag e.e.a. toelichten.

We hebben nog eens goed naar onze site gekeken en we zijn tot de conclusie gekomen dat er over onze prijzen inderdaad verwarring zou kunnen ontstaan. Dat betreuren wij. Bij onduidelijkheid is niemand gebaat. Daarom hebben we maatregelen genomen. De prijsinformatie op de homepage van Greetz.nl en Kaartenhuis.nl is aangepast. Ook op de pagina Tarieven & Betalen laten we nu duidelijk zien dat het om prijzen van de kaarten zelf gaat en dat de postzegels hier niet bij zijn inbegrepen. Ik ben benieuwd of u het nu ook duidelijker vindt?

De opmerkingen van de Consumentenbond hebben we ter harte genomen. Uiteraard nemen we permanent de afdrukkwaliteit onder de loep. We waren al bezig de beschadigingen op de ansichtkaarten te onderzoeken. TNT Post heeft aangeboden de ansichtkaarten voortaan handmatig te sorteren. Daarmee voorkomen we beschadiging door de sorteermachines.

Wat wij jammer vinden van de test van de Consumentenbond is dat het een onderzoek betreft naar één type kaart, nl. de foto-ansichtkaart (het enige type dat alle aanbieders hebben). Greetz.nl biedt echter alle soorten en formaten wenskaarten; de meeste van onze klanten kiezen dan ook dubbele wenskaarten, die in een envelop met postzegel worden verstuurd. Daardoor kunnen deze kaarten niet beschadigd raken. Ook kiezen veel van onze klanten voor kaarten uit de uitgebreide kaartcollectie, waarover we zelden opmerkingen over de afdrukkwaliteit ontvangen.

Een plaats waar we uw opmerkingen en ideëen sneller onder ogen krijgen is via [email protected]. Ik nodig u van harte uit uw suggesties rechtstreeks met ons te delen.

Vriendelijke groet,

Suzanne Ekel

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 09 jan 2009 14:22
door JipVW
Beste mevrouw Ekel,

Hartelijk dank voor uw reaktie op dit Forum. Dat zie ik niet vaak. En prima dat u de prijzen uiteindelijk heeft verhelderd. Dat komt de consument ten goede.

Uw reaktie over de uitslag van de Consumentenbond test maakt mij dan weer teleurgesteld en eigenlijk zeer BOOS.

De Consumentenbond heeft een product van u getest. Er geconstateerd dat deze kaarten BESCHADIGEN tijdens het posttransport, en dat de AFDRUKKWALTEIT NIET CONSTANT is.

Zoals meer bedrijven die slecht scoren, begint U een heel verhaal over andere producten die wel goed zouden zijn. Zonder dat daarvoor een bewijs is natuurlijk. En dat de test dus eigelijk niet helemaal deugt.

Dat doet geheel NIET terzake! Greetz verkoopt tegen zo’n beetje de duurste prijs in de markt een kaart aan zijn/haar bezoekers die vaak beschadigd tijdens het versturen!
Greetz vermeldt dit NIET aan zijn klanten, en jullie bieden er bijvoorbeeld ook geen enveloppen bij aan. U verkoopt gewoon een duur product dat niet voldoet, al jaren lang!

U doet de resultaten van de Consumentenbond af met de opmerking dat Greetz oplossingen “onderzoekt”.
De beschadiging van Greetz kaarten door ze met de post te versturen bestaan AL ZEKER 3 JAAR! Zo lang verkoopt u dit product al, en zo lang vermeldt uw klantenservice al dat u naar een oplossing “zoekt”.
U bent wel erg lang aan het onderzoeken wat u hier aan wilt gaan doen. Ondertussen blijft u dit dure product wel verkopen zonder uw klant te informeren dat deze kaarten in de post kunnen beschadigen.

Juist bij een persoonlijke kaart is het zo belangrijk dat deze in goede staat bij de ontvanger aankomt! Dat de inkt niet bij 4 of 5 van de 10 van de kaarten word geveegd bij een mooie trouwfoto. Het kan natuurlijk een keer gebeuren, maar niet zo vaak als bij jullie product!.

Zelfs een slechte uitslag in de Consumentenbond test zorgt er niet voor dat jullie dit product niet meer verkopen of het probleem op een andere manier STRUCTUREEL verhelpen. Jullie laten Consumenten voor deze dure enkele kaarten betalen, en komen na 3 jaar “onderzoeken” met een oplossing om de TNT de kaarten dan maar handmatig te laten sorteren.

Greetz weet heel goed, dat dit een lapmiddel is, en dat de klant voor de gek word gehouden met deze oplossing. En dat is van bedenkelijk niveau. De klant van Greetz heeft NIETS AAN deze oplossing als hij of zij een set enkele kaarten bestelt, en deze ZELF op de post doet. Deze worden natuurlijk niet handmatig gesorteerd door de TNT, en BESCHADIGEN ALSNOG!. Ook kaarten die doorgestuurd moeten worden (bijvoorbeeld naar buitenland) worden in het proces later toch door de sorteermachines gehaald. Jullie weten dit, en bieden toch deze oplossing aan. Alsof de Consument gek is. Het product deugt in de basis gewoon niet, daar moeten jullie iets aan doen!.

Opmerkingen via [email protected] versturen zorgt er echt niet voor dat jullie er iets aan gaan doen. Greetz krijgt al 3 jaar lang honderden, zo niet duizenden klachten over de beschadiging van kaarten. Elke keer was/is het antwoord dat het de schuld van de TNT is, en dat de klant dan maar een dubbele kaart moet versturen.
Ik hoop mevrouw Ekel, dat een slechte score in een (objectieve) test van de Consumentenbond of Trosradar, er iets sneller voor zorgen dat er meer gebeurt dan “onderzoeken” bij Greetz.

PS 1:
Ik heb zelf anderhalf jaar geleden (augustus 2007) 40 trouwbedankjes via Greetz verstuurd. Nadat ik geconstateerd had bij verschillende geadresseerden dat de kaarten waren beschadigd, heb ik de klantenservice van Greetz benaderd.
Toen was het antwoord dus dat ik dan maar dubbele kaarten moest bestellen. In augustus 2007 (en ook al daarvoor) was u al druk aan het “onderzoeken” wat u ging doen aan de beschadigingen. Anno 2009 is dat nog zo …

Hier onder het LETTERLIJKE antwoord van de klantenservice van Greetz naar aanleiding van de BESCHADIGDE enkele kaarten in augustus 2007.

Beste Jip,
Bedankt voor je e-mail!
We vinden het erg vervelend dat je kaarten beschadigd zijn. Het probleem is bekend bij ons. Op basis van eerdere klachten van klanten, hebben wij een aantal tests uitgevoerd en zijn wij er achter gekomen dat deze beschadigingen worden veroorzaakt door de sorteermachines van TNT Post.
Omdat we dat zeer vervelend vinden, zijn wij aan het onderzoeken hoe we dit probleem kunnen verhelpen. Tot die tijd adviseren wij je om alleen nog maar dubbele kaarten te versturen. Hier zit namelijk een envelop omheen en deze kaarten lopen dus niet het risico beschadigd te raken.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Greetz klantenservice


Dus Greetz weet het, en verkoopt het product toch. Nadat je als consument dan maar geklaagd hebt, vertelt Greetz je doodleuk dat je beter een ander product kunt gaan kopen. En doet dit al jaren lang. Ongetwijfeld hebben vele andere consumenten deze mail in de loop der jaren ook van Greetz ontvangen. Tegenwoordig misschien met een code voor een nieuwe kaart, maar dat heb je toch niets aan. Het mooie moment van de kaart is dan al geweest.

Met deze uitslagen van de Consumentenbond, de aandacht van de media, en op dit forum gebeurt er IETS. Maar de dure enkele kaart blijft beschadigen als ik ‘m zelf op de post doe.

En niet verhalen beginnen over andere producten die wel geweldig zouden zijn. Dat is niet te controleren (En ik vertrouw uitspraken van Greetz niet zomaar, zoals u hopelijk begrijpt), en is totaal niet relevant!. Daar heeft de consument niets aan die 30 of 40 euro voor de enkele kaarten van Greetz betaalt.

PS 2:
Ik weet dat kaarten van andere kaartensites ook beschadigen. De Consumentenbond noemt ook KAARTJEPOSTEN, www.kaartjeposten.nl (en dus ook www.geboortepost.nl en www.trouwpost.nl) als kaartenservices waarbij 70% van de kaarten BESCHADIGT in de post. Niet zo fijn voor je geboortekaartjes of trouwkaartjes. Ook dit bedrijf kwam met de flut oplossing de kaarten handmatig door de TNT te laten sorteren. Ook zij duperen hiermee hun klanten die een set enkele kaarten bestellen en die deze zelf op de post doen. Het product voldoet gewoon niet.

Greetz zegt echter al jaren deze beschadigingen te “onderzoeken”, maar doet er niets aan, en blijft de kaarten wel verkopen aan consumenten. Vandaar deze stevige reaktie op uw bedrijf.

PS 3:
Als u zegt dat het aan de sorteermachines van TNT ligt, is er eigelijk 1 kaartenservice waar ik nog bozer op ben:
De kaartenservice van de TNT zelf, die samen met Greetz de 1 na laatste plaats behaalde in de Consumentenbond kaarten test (TNT werd 10e in de kaartenservice test van de Consumentengids, Greetz werd 11e)
De TNT verkoopt de dure enkele kaarten ook, wetende dat deze beschadigen tijdens posttransport van hun eigen sorteerbanden!. Daar zou van mij een Tros Radar televisie item over mogen gaan!.

In afwachting van een actie, en niet meer loze uitspraken,


Groet, Jip

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 18 feb 2011 12:58
door Anne06
Weet je wat nog leuker is. Je bestelt wat vervolgens betaal je en greetz verstuurt helemaal niet. Dan bel je naar de bijna nooit bereikbare klantenservice en dan maken ze je geld "meteen" over. Ik wacht nog steeds op mijn geld en betwijfel of ik het nog terug zal krijgen.

Mijn advies: Bestel nooit iets bij Greetz bespaart je een hoop moeite, tijd, geld en teleurstelling.

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 18 feb 2011 13:15
door lostlovey
Apart, ik heb al een aantal keren gebruik gemaakt van Greetz en naar volle tevredenheid, wel dubbele kaarten in envelop, hogere prijsklasse dus. Bij een vraag aan de klantenservice kwam ook heel snel een antwoord.
Mocht ik een slechte ervaring oplopen, meld ik dat uiteraard maar vooralsnog geen klachten.

Nee ik werk er niet en nee ik heb geen aandelen 8) .

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 24 okt 2012 20:39
door IreneIrene
Beste Greetz,

Wat een flut support! 2 keer gebeld maar geen enkele reactie ontvangen, wat jullie hadden belooft!
Ik heb nu al 2 keer een kaart met jullie service verzonden en beide keren is deze 3 dagen te laat aangekomen. Ook is het eenmaal zo geweest dat de kaart zeer slecht was gedrukt. Er klopte niets van het ontwerp en de kwaliteit was slecht. Ik ben zeer ontevreden over greetz. Ik ga daar NOOIT meer IETS bestellen. Vriendinnen hebben dezelfde slechte ervaring, volgens mij houdt iedereen z'n mond. Ik niet! Het is vrij prijzig en slecht, doe er wat aan!

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 30 nov 2012 15:08
door Bluethunder
Ik kreeg net een kaart via greetz die 4 maanden later is bezorgd. Niet de eerste keer met deze organisatie!

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 27 dec 2013 12:44
door MaartenF
Ik heb een kortingscode gekregen maar die werkt helemaal niet na invoeren.
Waardeloos zeg! Greetz.nl hoeft wat mij betreft niet meer!

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 19 jun 2014 12:35
door Boy8
Misleiding Greetz.

Mijn broertje wilde mij verrassen op mijn 50 ste.Helaas.Mocht niet gebeuren.Kaart en een versnapering kwamen na herhaaldelijk bellen bijna 2 weken later.Hadden eigenlijk goede ervaring met Greetz.Tot dat het fout gaat.Er komt geen reactie of wat dan ook ,en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.We zijn nu anderhalve maand verder.Wordt geen Greetz meer.

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 19 jun 2014 13:04
door rozemarijntje
Ja kan er niks van zeggen stuur veel heel veel greetz,soms met kado,altijd goed aan...
Maar kan keer fout gaan zoals bij alles,hou ik altijd in gedachte..
Blijven volhouden....is niet leuk..

WAT IK zeg zelf alleeen goede ervaringen,dus sorry,maar succes doorgaan!!

Re: Klacht: Misleiding door Greetz

Geplaatst: 22 dec 2014 17:16
door Annemarie1560
Mijn kaarten worden ook te laat bezorgd. Wanneer je daarover klaagt, word je door een ongeïnteresseerde medewerkster van de klantenservice gewezen op de voorwaarden (Greetz is niet verantwoordelijk) en de fout van de te late bezorging wordt afgewenteld op Post NL.