LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
groenteboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:02

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door groenteboer »

nou met heel veel moeite heb ik dan toch mijn geld terug gekregen. bedankt voor alle tips.
mocht iemand de zelfde stomme fout als mij gemaakt hebben en wil je weten hoe je je geld terug kan krijgen dan geef ik je graag alle info

groetjes Saskia

shapy
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2009 21:13

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door shapy »

Hallo Saskia,

Kun je mij de info gegeven waarmee ik mijn geld terug kan krijgen? Ik ben er helaas ingetrapt.......

Groetjes, S.

groenteboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:02

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door groenteboer »

shapy schreef:Hallo Saskia,Kun je mij de info gegeven waarmee ik mijn geld terug kan krijgen? Ik ben er helaas ingetrapt.......Groetjes,  S.
hallo shapyBlijven mailen naar hun en dreigen dat je er verder werk van zult makendoe de eerste brief wel per post en aangetekend met ontvangstbevestigingkost je ongeveer 8,00 en maak van alles wel een kopie voor je zelfwij hebben wel binnen 8 dagen gereageert dat schijnt wel de eerste vereiste te zijn voor deze vorm van oplichtingen wees verstandig en geef je bank de opdracht om hun rekeningnummer te blokkeren zodat ze niet zo maar geld van je rekening kunnen afhalengebruik tevens niet je zogenaamde klantnummer want je bent geen klant van hunveel sucsesgroetjes saskia

shapy
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2009 21:13

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door shapy »

Dank je Saskia....ik hoop dat het lukt, het is al langer dan 8 dagen geleden

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Shapy,

8 dagen of niet - door hun voorstelling van zaken (net als al die andere clubjes) kan je stellen dat er geen wilsovereenstemming is.

Mijn werkgever heeft het ook gehad - ik zag de fax - en heeft, op mijn advies, dit bedrijf (telefoongids achtigs) gemeld dat de aanmelding onjuist was - verkeerde persoon getekend die niet tekenbevoegd was.

Nooit meer wat gehoord, geen aanmaningen niets.
Werkt perfect.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Gioia »

vandaag ontving ik een spooknota van Biz telefoongids.
Deze factuur was gericht aan een vroeger bedrijf van mij.
Dit bedrijfje is al lang niet meer bestaand.
Ik wil mensen en ondernemers waarschuwen... dit is geen echte factuur.!
wees voorzichtig U hoeft niets te betalen het is een boobytrap
van grappenmakers die hun zakken willen vullen !

airbrush ace
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2009 15:56

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door airbrush ace »

Ik krijg van Biz telefoongids al vele jaren op-nota's gelijkende aanbiedingen opgestuurd.
Een bedrag van 295,12 voor eenmalige online " vermelding biz telefoongids voor het jaar**** "
Nooit heb ik opdrachten gegeven aan dit bedrijf en dus ook geen betalingen gedaan ! Persoonlijk
vind ik het geen oplichting, tenslotte staat er ''aanbieding 'wel is de opzet/lay-out ''misleidend''
Zie hiervoor de uitspraak van de Reclame code commissie 2005. Deze kan je als pdf downloaden
op de site van Steunpunt Acquisitie Fraude, volg de link> http://www.fraudemeldpunt.nl/
Hier ( volg de link> http://www.fraudemeldpunt.nl/index.php?p=70&news=178 ) kan je ook
spooknota's van andere spookbedrijven bekijken (niet downloaden hoor!)

Nog iets,.......
..als je daar toch bent, neem de tijd om op zijn minst een melding van de spookfactuur te doen.

Na telefonisch onderhoud met de 'klantenservice' had ik een beeld van een Surinaams eenmanszaakje
op 6 hoog. Het gesprek liep niet netjes, hij wou niet toezeggen de gegevens te verwijderen. Ik adviseer
iedereen die belt een opname te maken. Hij heeft de hoorn erop gegooid, hij begon bijna met dreigen !
Ik heb het Biz-bedrijf gesommeerd voor 15 januari 2010 mijn gegevens te verwijderen uit hun database.
Ik heb een schriftelijke bevestiging gevraagd van de verwijdering van de bedrijfsgegevens. Maar,..
dat heb ik in 2003,2005 en 2007 ook al gedaan. Na 15 januari ga ik dus proberen aangifte te doen.

Naast particulieren hebben meerde organisaties last van deze zgn. aanbieder, Het zakenblad Bizz
heeft ook al jaren 'last' van ze. Jammer dat de Reclamecodecommissie niet harder kan optreden.
Ook vind ik dat bedrijven als banken, kamers van koophandel en de KPN telefoon / Goudengids
samen dit soort bedrijven de nek om moet draaien ! ( De gebruikte gegevens zijn, in mijn geval is er
een geheim nummer betrokken, zeer waarschijnlijk van een oude KPN cd-rom, ik schat 2002/2003 )
Daarom moet iedereen die dat wil/ kan ( juridisch) kan aangiftes doen !

Misschien kan Biz met b.v. de milieuwetgeving op verspreiding van rotzooi aangepakt worden ?
Met vriendelijke groeten airbrush ace zaandam ; http://airbrushacezaandam.spaces.live.com/

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Ace - prima dat je zo volhoud.

Voor wat betreft de banken - ze stoppen ook rekeningen van coffeeshops e.d. - dus waarom niet van dit soort 'bedrijven'?
Of zit daar wat achter?

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Gioia »

zolang niemand betaalt, hebben ze zowiezo geen poot om op te staan.
Zij maken meer kosten met het vervaardigen van acceptgiro's en verzending..
Maar ik kan mij voorstellen, dat een groot bedrijf dit niet controleert en wellicht hierin trapt.
Dus perfecte tips hier! :wink:

flvermeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2010 21:17

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door flvermeulen »

Ik snap werkelijk niet dat hier niets aan gedaan kan worden NA AL DIE JAREN.
Ook ik heb vandaag (6 jan 2010) een nota gekregen. In eerst instantie schrok ik me dood, totdat ik las dat dit inderdaan een "aanbieding" was.
Hoe lang kunnen deze oplichters zo nog doorgaan ? :mrgreen:

succesinbusiness
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2009 15:06

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door succesinbusiness »

Ook wij ontvingen vandaag weer een zogenaamde "factuur" - "aanbieding" van deze Biz telefoongids.

Ze nemen ook nog eens de brutaliteit om je bedrijfsgegevens ongevraagd op te nemen op hun website. Onze bedrijfsgegevens staan daar namelijk ook.

Het bedrijf is in 2005 al eens veroordeeld door de Reclame Code Commissie.

Ik kan iedereen aanraden om weer melding te maken bij de RCC en het Steunpunt Acquisitiefraude, en de kopie van de factuur bij het aangifteformulier op te sturen.

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Ook hier weer een prachtige nepfactuur van Biz Telefoongids.

€295,- en ff binnen 14 dagen betalen, ....

Amehoela, voor de ongevraagde plaatsing heb ik een mail gestuurd om deze per direct te verwijderen. Ik heb nergens voor getekend of betaald in het verleden, dus laat ze maar komen met een incasso.

Ik heb toch eens zin om bij dat bedrijfje langs te gaan en eens persoonlijk kennis te maken met deze wazige figuren.
Maar ja, ze verschuilen zich achter een postbus (zeer raadzaam als je zo bezig bent) dus teveel moeite en houd de adm. goed in de gaten.

Henk1958
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2010 16:18

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Henk1958 »

Beste Mensen,

Ik vind het te gek voor woorden dat aan deze Biz Telefoongids niets wordt gedaan. Nog door Radar, of door welke andere instantie dan ook.
Ergens een klacht deponeren is een doolhof geworden en netjes gezegd, niet duidelijk waar je wat moet invullen.

Het klinkt misschien raar, maar ik ga hier echt achteraan, want dit moet stoppen.
Mocht het nodig zijn, dan hoop ik op veel steun van jullie. Met meer mensen sta je sterker dan alleen, dat staat als een paal boven water.

Maandag ga ik stappen ondernemen en ga ik het één en ander uitzoeken en dat zal ik hier laten weten.
Als er ergens iets ingevuld moet worden, dan reken ik echt op jullie, want jullie zijn het vast met mij eens dat dit moet stoppen.

Ik ga hier niet vermelden wat ik ga doen, het is allemaal legaal, beloofd, maar voor hetzelfde geld lezen zij dit ook en dat wil ik hun voor zijn.

Ja, ik heb ook een NEP factuur op 15-03-2010 van hun gehad en ik heb hem niet betaald, daar ben ik gelukkig te klein voor...

Voor alle mensen, bewaar de NEP factuur, want des te meer Neppers er zijn, des te beter er iets aan gedaan kan worden.

Groetjes,
Henk

Henk1958
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2010 16:18

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Henk1958 »

Beste Mensen,

Ter info zou ik zeggen:
Mensen die een spookfactuur hebben ontvangen van biz telefoongids, zouden een kopie kunnen sturen naar info(ad)fraudemeldpunt.nl. Of je nu wel of niet hebt betaald, dat maakt dus niet uit, maar wel even vermelden en gewoon even sturen zou ik zeggen. Des te meer zij binnen krijgen, des te beter dat het is, samen sta je sterk.

Bizz.nl heb ik ook gebeld en ik heb hun ook een kopie gestuurd.
Naar mijn mening wordt hun naam misbruikt.

Groetjes,
Henk

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Henk1958 schreef: Bizz.nl heb ik ook gebeld en ik heb hun ook een kopie gestuurd.
Naar mijn mening wordt hun naam misbruikt.

Groetjes,
Henk
Henk,

Goede actie.
Mogelijk kan Bizz (Of Zibb uitgevers) ook nog civiele actie ondernemen - schending copyright of merkenrecht....

justis
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2010 17:32

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door justis »

Ik denk dat het een goed idee is, zoals een andere forumbezoeker aangaf de volgende regel in je reactie te zetten.
"BIZTELEFOONGIDS: OPLICHTERS EN AQUISITIEFRAUDEURS!!!"
Google vindt deze regels en komt het dus vaak naar voren.

Wij zijn notabene nog van tevoren gebeld door dit bedrijf. Zij vroegen of we "weer" willen adverteren en het dit jaar voordeliger is. Wij zouden verleden jaar gemeld hebben dat de advertentie te duur was.

De tijd die ik er nu in stop zijn ze eigenlijk al niet waard.

Waardeloos dat dit niet aan te pakken is, of een "spook"factuur naar hen toe sturen?

Henk1958
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2010 16:18

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Henk1958 »

justis schreef:Waardeloos dat dit niet aan te pakken is, of een "spook"factuur naar hen toe sturen?
Kijk, en daar ben ik het dus "niet" mee eens.
Het is wel aan te pakken, gewoon even je brief van biz telefoongids naar info(ad)fraudemeldpunt.nl sturen. Het blijkt toch een soort van oplichting te zijn en des te meer brieven zij krijgen, des te beter het voor ons allemaal is en des te eerder het gestopt kan worden.

Ook blijf ik zeggen, dit moet je niet alleen willen doen, maar met z´n allen, met z´n allen sta je veel sterker, zeker in dit geval.

Geloof me, hier is het laatste woord nog niet over gesproken, ech nie...

Groetjes,
Henk

blokart
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2010 11:06

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door blokart »

Ook ik heb de acceptgiro ontvangen voor de vermelding in de biztelefoongids.
Let er inderdaad op dat je deze niet betaald.
Ik heb herhaaldelijk geprobeerd hen te pakken te krijgen(telefonisch) en ze zijn niet te berijken.
Je krijgt een voicemail met openingstijden en lunchtijden.
Ik heb een zwaar vermoeden dat dit geen zuivere koffie is.

Ger

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

blokart schreef:Ik heb een zwaar vermoeden dat dit geen zuivere koffie is.
Ger
@ Ger,

ik kan je zeggen dat je vermoeden zeer juist is.

Noordzee
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2011 15:08

Re: Kijk uit voor post van 'BIZ telefoongids'!!

Ongelezen bericht door Noordzee »

Vandaag 11 augustus 2011 ook een "aanbieding" gehad van BTG BV (Biztelefoongids BV) ik was helemaal in verwarring omdat ik pas geleden inderdaad een advertentie toe had gezegd van een ander bedrijf uit Amsterdam.

De te betalen bedragen kwamen echter niet overeen, en de telefoon werd niet opgenomen. Vervolgens via Google het bedrijf ingevoerd, en via deze site de reacties gelezen.

Gelukkig niets betaald, en wel aangifte gedaan.
Dit bedrijf is inmiddels al bijna 10 jaar bezig met dit soort praktijken; ik vraag me af of er überhaupt wel iets wordt gedaan met deze meldingen.

P. van Rosse
Verkeersschool Noordzee Delft

Gesloten