LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
MarloesvK
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:07

Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door MarloesvK »

Toen ik in 2007 mijn bedrijf startte bestelde ik bij print24 mijn visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Via hun online freedesign ontwierp ik de producten en was destijds tevreden.

Dit jaar heb ik voor een andere huisstijl gekozen en heb ik opnieuw dezelfde produkten besteld, maar dan aangeleverd als jpg.bestand. De visitekaartjes waren prima. De enveloppen en het briefpapier waren afgrijselijk. Verkeerde kleur en de full color achterzijde was voorzien van witte randen. Kosten ruim 380 euro.
Op de dag van ontvangst heb ik een email gestuurd en per post de voorbeelden gestuurd. In de voorwaarden staat dat Print24 binnen 2 weken de klachten afhandelen. Na veelvoudig bellen, waarin ik soms zeer brutaal te woord werd gestaan, kreeg ik na 5 weken een antwoord. Mijn klacht werd afgewezen.

Voorwaarden

Ze verwezen mij naar hun voorwaarden op de website waaraan een bestand moet voldoen. Mijn bestanden waren volgens hen in de verkeerde kleurmodus en zonder overmaat aangeleverd. Ik had dit moeten lezen alvorens ik mijn bestelling plaatste. (Deze voorwaarden zijn overigens erg lastig te vinden op de website.)

Misleidende controle

Ik vroeg hen wat de controle inhield die zij doen. Na bestelling ontving ik namelijk een email met hierin: uw bestanden zijn gecontroleerd en goedgekeurd. Deze controle is enkel voor de sier, want ze controleren niet op kleur, niet op overmaat, niet op typefouten, eigenlijk nergens op. De email over de controle is dus geheel misplaatst en misleidend. Mijn 'foutieve' bestanden zijn dus helemaal niet gecontroleerd!

Conclusie
Print24 verschuilt zich achter de kleine lettertjes ergens achteraf op de website en biedt bij zo'n miskleun geen enkele service. En doet er bovendien 5 weken over om dit antwoord terug te koppelen.

Kortom nooit iets bestellen!

Jaap99
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:05

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door Jaap99 »

Helaas moet ik bovenstaande verhaal bevestigen. Ik heb jaren op een goede manier samengewerkt met print24. Het drukwerk in combinatie met de lage prijs is zeer aantrekkelijk voor een ondernemer.
Afgelopen zomer ging een opdracht de mist. Ondanks telefonische toezeggingen, zelfs in de laatste week voor aflevering, werd de afleverdatum van een programmaboekje voor een voetbaltournooi gegarandeerd. Het boekje werd, nadat het toernooi al was gespeeld, te laat, aangeboden. Op advies van de medewerker van print24 heb ik deze zending geweigerd en retour laten sturen. Inmiddels had ik via de plaatselijke printshop een boekje laten maken in kopieerkwaliteit.

Vanzelfsprekend heb ik gereageerd naar print24. Mijn telefonisch contact beaamde het verhaal en zegde toe e.e.a. te regelen. Het hele verhaal heb ik in chronologische volgorde op papier gezet en aangeboden inclusief rekeningen voor extra kosten.

Reactie? Nop, nada. Toch maar eens bellen. Het hele verhaal aan de telefoon uitgelegd. Ondanks toezeggingen vanuit de print24 over terugbellen en het ingang zetten van de klachtenprocedure nemen ze geen enkele actie. Vandaag (1-10-2010) voor de 12x gebeld. Mijn contactpersoon zegde vorige week toe mij terug te bellen, maar heeft nog niet gereageerd. Inmiddels heeft hij "andere verantwoordelijkheden" waardoor hij blijkbaar niet meer aan de telefoon mag komen..................

Kortom: Print24 is een prima drukker zolang u als klant tevreden bent met het resultaat. Heeft u een klacht dan houdt het op! Slecht telefonisch bereikbaar (soms wordt de hoorn opgenomen en gelijk weer opgelegd). Er wordt niet gecommuniceerd vanuit de print24 organisatie. Alles is eenrichtingsverkeer. Er wordt van alles toegezegd, maar beloftes zijn bij mij nog niet één keer nagekomen.

Dit geintje kost mij € 1.000,00. Ik heb besloten de "samenwerking" met print24 te beeindigen. Beter iets meer betaald bij een leverancier die goed werk levert en waarbij de relatie met de klant nog wel iets voorstelt!

print24
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2010 13:09

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door print24 »

Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de service van print24:

Spoedorder geplaatst en bestanden opgestuurd - kreeg bevestigingsmailtje dat de bestanden voor 15 uur gecontroleerd zouden worden. Om 16 uur nog geen reactie - dus ik stuur een mail dat ik ervan uitga dat alles OK is - omdat het anders wel erg krap dag wordt.

Vlak voor vijf uur een mailtje dat er een probleem is - kan het me niet voor stellen aangezien ik eerder vergelijkbare bestanden op precies dezelfde manier verstuurd heb. Ik bel en krijg te horen dat de bestanden toch echt opnieuw verstuurd moeten worden (voor iets dat ze eenvoudig zelf kunnen aanpassen aan hun eigen wensen) - en mij wordt nog expliciet bevestig dat als ik de spullen nog die avond aanpas dat ik dan het drukwerk op tijd in huis krijg.

Enfin, 's avonds aanpassingen uitgevoerd, bestanden opnieuw ingediend. En volgende dag de "bevestiging" dat het drukwerk niet meer op tijd geleverd gaat worden.

Ik bel ze op om ze helaas mede te delen dat daarmee de order niet meer doorgaat. Krijg te horen dat anuleringen alleen via de website kunnen(a) en dat het me 25 euro gaat kosten(b). Ik geef aan dat ik (a) daar niet meer aan begin en (b) ze met het innen daarvan veel succes wens.

Vervolgens krijg ik een mailtje dat de order geannuleerd wordt en dat de 25 euro van het al betaalde bedrag afgetrokken wordt. Echter, ik heb de order op rekening besteld - dus dat feest gaat niet door. Vervolgens wordt ik nog een maand lang met mails bestookt dat ik de 25 euro moet betalen en geblokkeerd ben. Waarop ik iedere keer antwoord met een korte samenvatting van het voorgaande.

Enfin, aangezien mijn mailtjes altijd onbeantwoord bleven heb ik het als laatste nog een keer via de chatservice geprobeerd - wellicht dat men genegen is om mij antwoord te geven als ik aangeef een nieuwe bestelling te willen doen?

Onderstaand een directe kopie van het chat-gesprek (naam weggehaald) - let ook op de reactietijden.

-/-

print24-Support (12:45:05):
Welkom Ontevreden_Klant, hoe kan ik u helpen?
Ontevreden_Klant (12:45:33):
Ik kan geen bestellingen meer plaatsen, ik neem aan i.v.m. order XXXXXXX?
print24-Support (12:48:51):
even wachten, ga ik voor u kijken wat and de hand is
print24-Support (12:55:41):
ik zie op onze system that u bent reblokkeren omdat het order 1503095 was anuleren
Ontevreden_Klant (12:58:52):
dat is me duidelijk, alleen heb ik daar vervolgens nooit meer een reactie op gehad (hij is geannuleerd omdat jullie te laat waren - jullie hebben de bestandscontrole niet tijdig uitgevoerd)
Ontevreden_Klant (12:59:39):
Dat heb ik meermaals gemaild - zonder daar ooit een reactie op te krijgen.
print24-Support (13:05:05):
Ik begrijp het well. maar helas u moet het annuleringskosten beltalen zo dat we kunnen uw account openen
Ontevreden_Klant (13:05:58):
dus als jullie iets verkeerd doen moet ik ervoor betalen?
Ontevreden_Klant (13:16:38):
Ik neem aan dat ik geen reactie meer krijg?
Ontevreden_Klant (13:26:40):
Ik neem aan dat jullie weten dat jullie op plaats 8 staan in Google voor wat betreft jullie klantenservice?

-/-
(tien minuten later nog steeds geen reactie)

Kortom: je kunt communiceren tot je een ons weegt - via e-mail, telefoon of chat. Print24 heeft eenvoudigweg geen klantenservice.

bibi777
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2010 17:28

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door bibi777 »

Eveneens slechte ervaringen met Print 24. Ben al een tijd een trouwe klant en was redelijk tevreden, als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding.
Nu had ik pas een order voor een complete huisstijl.
Het begon al met de betaling. Ze willen altijd vooraf betaald hebben (nu snap ik ook waarom!). Ik vroeg of ik niet een factuur kon krijgen omdat ik tenslotte een trouwe klant ben. Dat kon! ik moest me dan aanmelden als wederverkoper. Ik nam alles door en het leek me in orde, dus ik meldde mij aan. Daarna kreeg ik keurig een bericht dat ik 3% provisie zou krijgen op mijn orders en, waar het mij om ging, facturen i.p.v. vooruit betalen.
Nog geen twee uur later kreeg ik echter bericht dat het management nieuwe regels had uitgezet. M.a.w.: ik kon geen facturen krijgen maar moest vooruit blijven betalen.
Ik betaalde dys maar en zette hiermee het proces op gang.

Na een paar dagen kwam de screenproof waar ik om had gevraagd en die 5 euro per project kost. De kleuren waren per project verschillend terwijl alles hetzelfde was aangeleverd. Ik weigerde dus de screenproof en nam contact op met de support afdeling. Ik vroeg of ze even wilde kijken omdat er kleurverschil was tussen twee projecten. Dat kon niet, werd mij meegedeeld. Ik vroeg wat dan die screenproof voor zin had. Men vertelde daarop vrolijk dat ik niet had moeten weigeren maar eerst contact had moeten opnemen met de supportafdeling! Dat staat echter nergens vermeld! Je kan weigeren of het door laten gaan. Punt. Ik wilde de eindverantwoordelijke spreken, ook dat kon niet. Inmiddels heeft mijn klant het drukwerk gehad. Ze accepteren het kleurverschil niet. Ook de papiersoort die ik heb gekozen klopt niet. Het kost mij dus geld. En wat ik ook doe; mailen of bellen, ze reageren gewoon niet. Als je kritiek uit in het gastenboek, wordt dat meteen verwijderd. Het zijn dus alllemaal lovende verhalen die er staan.

Ik heb inmiddels al meer soortgelijke verhalen gelezen en gehoord. Ik ben bang dat je er niet veel aan kan doen. Ze zijn keurig aan alle kanten ingedekt.
Het enige wat ik kan doen, is iedereen afraden zaken te doen met deze oplichters! Je kan beter iets meer betalen voor een drukkerij die ook werkelijk service biedt!

THINK
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2011 13:11

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door THINK »

Print 24 is een vreselijk slecht bedrijf.
Ik had visitekaartjes besteld en die werden in totaal VERKEERDE kleuren gedrukt.
Contact opgenomen met Print24 en men zou mij terugbellen.
Natuurlijk ben ik niet teruggebeld dus heb ik zelf weer gebeld.
De vrouw aan de telefoon kon mij natuurlijk niet helpen dus wederom wachten dat ik teruggebeld zou worden. Helaas nooit gebeurd.

Een kennis van mij had visitekaartjes besteld bij Print 24 t.w.v. 22.- euro.
De dag erna geannuleerd. Moest hij 15,- euro annuleringskosten betalen.
Hij was natuurlijk boos en na incassokosten was dit 77,- euro

NOOIT DOEN PRINT24

THINK
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2011 13:11

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door THINK »

Print 24 is een vreselijk slecht bedrijf.
Ik had visitekaartjes besteld en die werden in totaal VERKEERDE kleuren gedrukt.
Contact opgenomen met Print24 en men zou mij terugbellen.
Natuurlijk ben ik niet teruggebeld dus heb ik zelf weer gebeld.
De vrouw aan de telefoon kon mij natuurlijk niet helpen dus wederom wachten dat ik teruggebeld zou worden. Helaas nooit gebeurd.

Een kennis van mij had visitekaartjes besteld bij Print 24 t.w.v. 22.- euro.
De dag erna geannuleerd. Moest hij 15,- euro annuleringskosten betalen.
Hij was natuurlijk boos en na incassokosten was dit 77,- euro

NOOIT DOEN PRINT24

findebetouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 12:27

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door findebetouw »

Ik heb drie weken geleden meerdere dingen besteld bij print 24.
Nu zou in eerste instantie alles de zelfde dag geleverd worden. Dat zou fijn zijn omdat ik dan niet meerdere dagen thuis hoefde te zijn. Na mijn bestelling betaald te hebben kreeg ik de mededeling dat ze dit niet gingen redden.
Het één kwam op het moment dat ik nog op vakantie was en het ander zou komen op het moment dat ik het al nodig zou hebben. Niet heel erg handig maar na, navragen kwam ik er achter dat ik mijn geld er niet voor terug kreeg omdat alles al bezig was met drukken.
Oke naja kan gebeuren. Nu bleek het dus dat het geen wat ik wilde bestellen niet goed genoteerd stond. Een folder op A4 formaat wat 3x gevouwen zou worden. Hierdoor heb ik 3 dagen achter elkaar zonder feedback of wat dan ook mijn bestanden opnieuw moeten sturen.
Ik werd er gek van!
Door het gebrekkige Nederlands van de servicedesk mensen werd ik niet heel veel duidelijker uit wat er nou veranderd moest worden maar na flink wat aanpassen en doen was het dacht ik toch gelukt."
Één dag voordat ik op vakantie ging kreeg ik wéér de opmerking dat het niet goed gegaan was omdat de vouw randen niet goed zouden verlopen, ik kon het opnieuw opsturen of accepteren.
Dus ik snel alles wat ik nog bij de hand had aangepast om opnieuw op te sturen en vlak voordat ik weg ging kreeg ik de mail dat alles goed binnen gekomen was en dat het drukken zou beginnen.

Toen ik terug kwam van vakantie kreeg ik de folders binnen en tot mijn verbazing waren de vouw randen niet goed. Daar gaan je haren toch van overeind staan!?! Als ik van mijn product te horen krijg dat het gedrukt wordt ga ik er vanuit dat de vouwranden kloppen. Wat bleek nou; hebben ze alsnog mijn oude bestanden gebruikt om te drukken want die anderen deden er te lang over om binnen te komen.
Nu ben ik hard bezig om mijn geld terug te krijgen want dit kan niet op deze manier maar communiceren zijn ze bij print24 niet heel goed in.
Tot nu toe is mijn klacht al 3x afgewezen omdat het mijn fout zou zijn dat zij het verkeerde bestand hebben gebruikt.
Gister heb ik contact opgenomen met Consuwijzer en die zeggen dat ik volledig in mijn recht sta en dat ik recht heb op een nieuw product en doen ze dat niet dat ik mijn geld terug kan krijgen.

Het is een zielig bedrijf dat je zo met je klanten om moet gaan.
Ze mogen dan wel goedkoop zijn maar in dit geval is goedkoop echt zeer zeker duurkoop.
De prints die ik heb laten maken zijn namelijk niet voor mij zelf maar voor mijn kleine vereniging waar we elke cent goed kunnen gebruiken en elke positieve aandacht ook. We hoopte de positieve aandacht te krijgen door de mooie folders, flyers en poster maar achteraf is dit misschien wel onze doodschop geworden.

Print 24 bedankt! Ik hoop dat jullie ooit een keer een hart krijgen en inzien dat deze communicatie echt niet kan!

Qwerty_GJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2011 23:22

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door Qwerty_GJ »

Een stelletje boeven zijn het. Allereerst een bestand gestuurd dat retour kwam; het formaat was niet juist. Aangepast, opnieuw opgestuurd en uiteindelijk werd het drukwerk geleverd. Alleen de kleur klopt niet. Volgens print24 aangeleverd in RGB kleuren (sturen ze een screenshot), volgens mij in CMYK kleuren (ik stuur ook een screenshot). Antwoord is dat de klantenservice gekeken heeft en daarmee is de kous af. Er wordt dus wel een controle gedaan maar op iets wat heel erg basis is, zoals de kleur wordt niet gekeken. Ik ben serieus aan het overwegen hier juridische stappen tegen te ondernemen. Kost mij waarschijnlijk wel klauwen geld, maar het is toch van de zotte dat ze er zo mee proberen weg te komen!

ronholst
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:56

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door ronholst »

In tegenstelling tot de vorige berichten wil ik ook iets positiefs vermelden over print 24. Want ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. De gratis bestandscontrole is prima, ze controleren op de printbaarheid van de bestanden en niet op fouten die de maker gemaakt heeft (typefouten, enz.). Als je niet weet hoe je je bestanden moet inleveren kan je op de help knop drukken bij de betreffende pagina. Ook heb ik vaak best ingewikkeld drukwerk laten drukken, een boekje van 64 pagina's gelijmd met een rug en de ondersteuning daarbij was prima. Het is herhaalde malen voorgekomen dat ik nadat ze een fout (b.v. de bestanden hadden een ander formaat dan het papierformaat dat zij zelf (kosteloos) de opdracht annuleerden en dat ik daarna een nieuwe opdracht kon in sturen. De service en de snelheid die geleverd wordt voor de laagste prijs, die je op internet kan vinden bevalt mij prima en is stukken beter dan andere on-line drukkers die ik gebruikt heb.
Het is vanzelf sprekend dat je niet een directe service hebt zoals bij de locale drukker, waar je even langs gaat. (Overigens kan je ook drukproeven bekijken zowel online als op papier (Dan duurt het natuurlijk wel wat langer.)
Jammer dat de communicatie tussen de vorige berichtgevers en print 24 niet vlekkeloos is verlopen, maar communicatie i wel een zaak die van 2 kanten komt.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door Mousy »

En daarvoor maak je een account aan om dit even te melden... :roll:

ronholst
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:56

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door ronholst »

Ja, want ik heb een goed gevoel bij Print 24 en dat wil ik dan ook melden. Aleen negatieve verhalen daar houdt ik niet van als ik zelf wel positieve ervaringen heb. Het was de aanleiding om een account aan te maken, wilde ik toch wel doen.

MAXIEM

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mousy

Je schreef:
En daarvoor maak je een account aan om dit even te melden... :roll:
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn!!!

Met collegiale groet, Maxiem.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door ++antonh »

Ik snap niet waarom de mensen bij Print24 bestellen.
Ga naar een drukker in de buurt en niks via internet.
Ik heb 38 jaar in de grafische industrie gewerkt.
En als er klanten kwamen met drukwerk wordt de kleur besproken, pms kleur, papier soort, hoeveel dpi de foto's moeten hebben en de levertijd.
Die is trouwens altijd te laat wan als de klanten vandaag zien dat het briefpapier op is bestellen ze meestal morgen pas..
Deze standaard van kleur is er niet voor niks.
Als je bv pms 354 kiest heb je altijd dezelfde kleur.
En aanleveren van bestanden is pdf en geen jpg.
Hou er ook rekening mee dat de kleur afwijkt bij briefpapier en bv visitekaartjes, dit komt door de papiersoort.
En foto's in Photoshop.
DTP'er is een vak en je leert dat om goed drukwerk te kunnen leveren.
Ontwerpen doe je niet even s'avonds achter de pc.
Bij Print24 zal de prijs er ook wel naar zijn.
Goedkoop maar geen constante kwaliteit.
Een drukkerij zal duurder zijn maar je krijgt een proefdruk en je hebt drukwerk!

marher
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 15:11

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door marher »

driemaal heb ik een bestelling geplaatst bij print24. de eerste levering heb ik zelf een spellingsfout gemaakt. dus ik heb opnieuw 1000 folders besteld met aangepaste tekst. ik kreeg de folders na 2 weken, maar de onderste 3mm zijn er volledig afgesneden. ik heb meteen met klantenservice gebeld en het bleek dat ik niet exact de goede maten had aangeleverd. er moest versnijdingsruimte bij. ik heb de maten aangepast en opnieuw 1000 folders besteld. vandaag de folders ontvangen, maar precies dezelfde fout afgesneden folders! ik had er nog bijgeschreven let op bijsnijden onderkant. ervoor 3x gebeld met klantenservice, over maten, aanleveren etc. etc. en in de bevestigingsmail van de bestelling stond, alles is in orde. je mag toch verwachten dat zij ook het probleem willen oplossen en na 3x bestellen, extra opletten om het goed te doen. maar ik heb nogmaals precies dezelfde foute folders ontvangen. ik heb intussen 3000 onbruikbare folders. voor iedere bestelling opnieuw betaald, verzendkosten etc. ik baal hier ontzettend van. nogmaals gebeld met klantenservice. het enige wat ik kon doen is een email sturen met een foto van de folders en ik mocht opnieuw een bestelling plaatsen..
enorm slechte service dus

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Slechte service Print24. Nooit iets bestellen!!

Ongelezen bericht door ++antonh »

marher schreef:driemaal heb ik een bestelling geplaatst bij print24. de eerste levering heb ik zelf een spellingsfout gemaakt. dus ik heb opnieuw 1000 folders besteld met aangepaste tekst. ik kreeg de folders na 2 weken, maar de onderste 3mm zijn er volledig afgesneden. ik heb meteen met klantenservice gebeld en het bleek dat ik niet exact de goede maten had aangeleverd. er moest versnijdingsruimte bij. ik heb de maten aangepast en opnieuw 1000 folders besteld. vandaag de folders ontvangen, maar precies dezelfde fout afgesneden folders! ik had er nog bijgeschreven let op bijsnijden onderkant. ervoor 3x gebeld met klantenservice, over maten, aanleveren etc. etc. en in de bevestigingsmail van de bestelling stond, alles is in orde. je mag toch verwachten dat zij ook het probleem willen oplossen en na 3x bestellen, extra opletten om het goed te doen. maar ik heb nogmaals precies dezelfde foute folders ontvangen. ik heb intussen 3000 onbruikbare folders. voor iedere bestelling opnieuw betaald, verzendkosten etc. ik baal hier ontzettend van. nogmaals gebeld met klantenservice. het enige wat ik kon doen is een email sturen met een foto van de folders en ik mocht opnieuw een bestelling plaatsen..
enorm slechte service dus

gewoon naar een echte drukkerij gaan.
Dan weet je wat je besteld en je hebt een proefdruk.

Gesloten