LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding bij vertraging NS: claims te makkelijk afgewezen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Rue
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2016 09:23

Vergoeding bij vertraging NS: claims te makkelijk afgewezen

Ongelezen bericht door Rue »

Alweer Claim op geld terug bij vertraing terug gewezen

Als abonnementhouder kom je je betalingsverplichting keurig na, maar als je recht hebt op vergoeding door vertraging, wordt je claim voor de zoveelste keer afgewezen. Bij het indienen van een claim is geen ruimte voor toelichting. NS beweert dan gewoon dat je geen recht hebt op vertraging omdat op de route die je hebt genomen geen vertraging was. Dat je een andere route hebt genomen en daardoor dus vertraging hebt opgelopen maakt niet uit. Of dat je überhaupt niet bent ingestapt maar snel weer naar huis bent gegaan om vanuit huis te gaan werken on zo geen tijd te verliezen maakt ook niet uit. Terwijl je uit de reishistorie kunt halen welke route ik gebruikelijk neem.

Als ik om 8:30 voor afspraken op kantoor moet zijn, zou je denken dat moet makkelijk kunnen (vertrek 5:59 Roermond aankomst 8:04 Zoetermeer). 4-7 bij aankomst op het station bleek dat er geen treinen reden na Boxtel. Er was geen vervangend vervoer en het was zinloos om in te stappen. Ik ben toen weer naar huis gegaan om vanuit te werken en daardoor afspraken moeten afzeggen. Dan krijg je dus als afwijzingsreden dat je geen geldige in- en uitcheck hebt! Ze nemen niet de moeite om dieper in de claim te kijken en wijzen standaard af. En dit is niet de eerste keer!



De afgelopen jaren heb ik al zo veel vertragingen gehad doordat


geen treinen rijden door seinstoring
geen treinen rijden door overwegstoring
geen treinen rijden door gebrek aan materiaalinzet
geen treinen rijden door gebrek aan personeel
geen treinen rijden door een verstoring elders
geen treinen rijden door defecte bovenleiding
geen treinen rijden door defecte trein
geen treinen rijden door aanrijding met persoon
geen treinen rijden door aanrijding met een voertuig
geen treinen rijden door uitlgelopen werkzaamheden
geen treinen rijden door boom op het spoor
geen treinen rijden door .....ze verzinnen maar wat
ELKE dag weer!

En als de treinen niet rijden en je gaat claimen, vindt de NS dat je geen recht op geld terug hebt.
Ze verwachten wel dat jij maandelijks aan jouw verplichting voldoet maar de NS neemt niet de moeite om je claim te bekijken, terwijl zij de reishistorie kunnen raadplegen en wijzen gewoon de claim af. Ze maken het ook niet makkelijker door een ruimte voor toelichting in te bouwen want dat geeft natuurlijk meer werk. Dan moeten ze het lezen en nakijken. Nu houden ze zich gewoon aan de in- en uitcheck gegevens. Zijn die er niet? Pech dan maar. Het is gewoon schandalig!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vergoeding bij vertraging NS: claims te makkelijk afgewezen

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad, als je de reis niet maakt heb je natuurlijk ook geen recht op "geld terug bij vertaging". Wel heb je hinder en overlast, maar dit geld niet voor geld terug bij vertraging, immers dan moet je de reis wel gemaakt hebben (met vertraging).
Immers iedereen kan bij een versperring zoals deze bij Boxtel wel gaan claimen die reis te hebben willen maken, en dan is het hek qua claims natuurlijk van de dam.
Bij elke verstoring zouden de claims dan bij duizenden binnenstromen.

Uw evt reishistorie speelt geen rol in deze. Dat je vaak hetzelfde traject reist zegt niet over het feit dat je op de verstotingsdag dit ook van plan was.

Tot slot, de verstoringsredenen zijn natuurlijk geen smoesjes ! Dat maakt u ervan.....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vergoeding bij vertraging NS: claims te makkelijk afgewezen

Ongelezen bericht door sjohie »

Rue schreef:Alweer Claim op geld terug bij vertraing terug gewezen

Als abonnementhouder kom je je betalingsverplichting keurig na, maar als je recht hebt op vergoeding door vertraging, wordt je claim voor de zoveelste keer afgewezen. Bij het indienen van een claim is geen ruimte voor toelichting. NS beweert dan gewoon dat je geen recht hebt op vertraging omdat op de route die je hebt genomen geen vertraging was. Dat je een andere route hebt genomen en daardoor dus vertraging hebt opgelopen maakt niet uit. Of dat je überhaupt niet bent ingestapt maar snel weer naar huis bent gegaan om vanuit huis te gaan werken on zo geen tijd te verliezen maakt ook niet uit. Terwijl je uit de reishistorie kunt halen welke route ik gebruikelijk neem.

Als ik om 8:30 voor afspraken op kantoor moet zijn, zou je denken dat moet makkelijk kunnen (vertrek 5:59 Roermond aankomst 8:04 Zoetermeer). 4-7 bij aankomst op het station bleek dat er geen treinen reden na Boxtel. Er was geen vervangend vervoer en het was zinloos om in te stappen. Ik ben toen weer naar huis gegaan om vanuit te werken en daardoor afspraken moeten afzeggen. Dan krijg je dus als afwijzingsreden dat je geen geldige in- en uitcheck hebt! Ze nemen niet de moeite om dieper in de claim te kijken en wijzen standaard af. En dit is niet de eerste keer!



De afgelopen jaren heb ik al zo veel vertragingen gehad doordat


geen treinen rijden door seinstoring
geen treinen rijden door overwegstoring
geen treinen rijden door gebrek aan materiaalinzet
geen treinen rijden door gebrek aan personeel
geen treinen rijden door een verstoring elders
geen treinen rijden door defecte bovenleiding
geen treinen rijden door defecte trein
geen treinen rijden door aanrijding met persoon
geen treinen rijden door aanrijding met een voertuig
geen treinen rijden door uitlgelopen werkzaamheden
geen treinen rijden door boom op het spoor
geen treinen rijden door .....ze verzinnen maar wat
ELKE dag weer!

En als de treinen niet rijden en je gaat claimen, vindt de NS dat je geen recht op geld terug hebt.
Ze verwachten wel dat jij maandelijks aan jouw verplichting voldoet maar de NS neemt niet de moeite om je claim te bekijken, terwijl zij de reishistorie kunnen raadplegen en wijzen gewoon de claim af. Ze maken het ook niet makkelijker door een ruimte voor toelichting in te bouwen want dat geeft natuurlijk meer werk. Dan moeten ze het lezen en nakijken. Nu houden ze zich gewoon aan de in- en uitcheck gegevens. Zijn die er niet? Pech dan maar. Het is gewoon schandalig!
Samengevat, je wilt geld terug voor een reis die je niet daadwerkelijk gemaakt hebt. Logisch dat de NS die claim afwijst, want jij hebt die reis niet gemaakt, en dus ook geen vertraging gehad. Je kan er bijhalen wat je wilt, maar zonder bewijs dat je deze reis gemaakt hebt, wat je niet hebt omdat je de reis niet gemaakt hebt, zullen ze nu niet, en nooit niet, je claim honoreren.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vergoeding bij vertraging NS: claims te makkelijk afgewezen

Ongelezen bericht door Brahms »

Tsja, dat schreef ik ook al.........

Maar goed al meerdere keren geprobeerd, leggen we het ook meerdere keren uit.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Vergoeding bij vertraging NS: claims te makkelijk afgewezen

Ongelezen bericht door joep873 »

Rue schreef:Alweer Claim op geld terug bij vertraing terug gewezen
Dan krijg je dus als afwijzingsreden dat je geen geldige in- en uitcheck hebt! Ze nemen niet de moeite om dieper in de claim te kijken en wijzen standaard af. En dit is niet de eerste keer!
Hoe had je dan precies geclaimd?

Volgens dit antwoord http://forum.ns.nl/abonnementen-2/geld- ... stid=26483 op het NS-forum kun je op je vertrekstation inchecken, na een half uur weer uitchecken en dan een papieren GTBV-formulier met korte begeleidende brief indienen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vergoeding bij vertraging NS: claims te makkelijk afgewezen

Ongelezen bericht door Brahms »

TS had anders gereisd dan de normale route en daar vertraging opgelopen. Als je een ruime omweg maakt hoor je op het verste punt uit en in te checken. Anders kan je wel van Maastricht via Groningen naar Zoetermeer reizen.

TS had niet ingecheckt en niet uitgecheckt. Er was dus geen bewijs dat hij had gereisd, of uberhaupt op het station was geweest.

NS gaat niet uit van een reishistorie, maar van de daadwerkelijke reis en vertragingsgegevens op de dag zelf.

TS is na aanmelding en schrijven bericht (10 minuutjes) nooit meer on-line geweest, dus zal er zelf wel achter gekomen zijn hoe het werkt.

Gesloten