Pagina 1 van 1

OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 22 jul 2011 13:36
door b.kortenbach
Mijn ov chipkaart is stuk, hij doet helemaal niets meer. Hij is minder dan een jaar oud, geldig tot 2015 en ziet er netjes uit. Ik ben er zorgvuldig mee omgegaan.

Nu wil de NS (die de kaart aan mij verkocht hebben) de kaart niet vervangen. Ook willen zij mijn aankoopbedrag niet teruggeven (ik kan alleen het saldo terug gestort krijgen en dus niet de prijs van de kaart zelf). Ik moet maar een nieuwe kaart kopen voor € 7,50.

Volgens mij is wettelijk geregeld dat NS verantwoordelijk is voor de producten die zij verkoopt. Ik heb recht op vervanging of geld terug!

Wie zit er nog meer met dit probleem?

Heeft iemand zijn geld ergens terug gehad?

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 22 jul 2011 14:30
door Milady
Misschien moet je hier zijn i.p.v bij de ns?
http://www.ov-chipkaart.nl/faq/?n=508

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 22 jul 2011 18:23
door b.kortenbach
Dank voor de tip.

Dat formulier heb ik, maar TLS geeft alleen het saldo terug wat op de kaart staat, niet het aankoopbedrag van de kaart zelf. Op de door jou geplaatste link, staat ook niet vermeld dat je het aankoopbedrag terugkrijgt.

Het is een anonieme kaart, gekocht bij NS zoals gemeld.

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 22 jul 2011 19:06
door ciske
vogels schreef:Willen mensen nou ook al garantie op een ding van 7,50?
:mrgreen: eerlijk is eerlijk , TS heeft gelijk.

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 25 jul 2011 09:55
door b.kortenbach
ja, het is al belachelijk dat je eerst 7,50 moet betalen om uberhaupt met het OV te kunnen reizen. Dan wil ik gewoon dat die kaart blijft werken tot de datum die er op staat en niet dat is elke 6 maanden een nieuwe moet kopen.

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 25 jul 2011 14:19
door willemmo
Het is inderdaad zo dat de OV-Chipkaart niet wordt vergoed
wanneer deze kapot gaat.

Ook al word er nog zo zuinig mee om gegaan kan het zijn dat de kaart defect raakt en de kosten hiervan zal men zelf moeten betalen.

Wel kan dit zo veel mogelijk uitgesteld worden door de OV-Chipkaart te bewaren in een apart hoesje, die je dan scanned.

Hoesjes voor een OV-Chipkaart zijn onder andere te verkrijgen bij Chipbuddy, hun hebben echt hele leuke hoesjes met super goeie bedrukkingen.

mvg

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 25 jul 2011 17:17
door zwanenbloem
Als je een hoesje nodig hebt kun je ook langs de bank gaan en een hoesje vragen voor je bankpas. Ook kun je langs het gemeentehuis om een hoesje voor je I.D.- kaart vragen. Alle dat soort kaarten hebben hetzelfde formaat. Het hoesje is gratis en de bank of gemeentehuis weet toch niet dat je waar het voor gebruikt wordt. Deze service leveren ze gratis.

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 01 aug 2011 22:16
door Jacky2006
*Doet er nog een schepje bovenop*

Een nieuwe kaart aanvragen kost nu 11 euro tegenwoordig. Maar dat is nog niet alles. Ik was hem kwijt en vroeg een nieuwe aan. Kost 10 werkdagen en moet intussen voor de volle pont betalen wat je niet terugkrijgt. "Probeer het maar bij de verzekering" wordt er dan gezegd.

Die 11 euro is al heel vervelend, maar vervelender vind ik dat ik extra kosten moet betalen omdat mijn kaart weg is.

Maar nu kwam het leuke, bleek mijn kaart toch terecht te zijn. Kon ik de nieuwe niet meer ongedaan laten maken :S. Want de opdracht was al verstuurd.

Gelukkig wilde de vrouw mij tegemoetkomen en krijg ik een tijdelijke kortingskaart. Ik hoop dat hij er voor vrijdag is.

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 08 sep 2011 13:56
door b.kortenbach
inmiddels is ook de volgende kaart weer stuk, wederom niets te zien. Deze kaart heeft het vier weken uitgehouden :evil:

Heb er maar eens een briefje aan gewijd aan de TLS...

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 13 sep 2011 17:30
door t.o.m.
tsja als je het monopoly hebt zoals tls dan kan je alles maken he?
wie doet je wat?
zelfs de overheid doet je niks,.....
als je ze wilt bellen mag je eerst even 10 minuten minimaal aan de lijn hangen voor 10cnt per minuut......eerder word je echt niet geholpen....
schoften,...maar ja je doet er niks aan,....
wij betalen met z,n allen het schofterig hoge salaris van de directeur van tls(800.000pj)

Re: OV Chipkaart stuk, geen garantie???

Geplaatst: 18 dec 2013 10:45
door k2p
Mij overkwam deze week dat mijn anonieme kaart het niet meer deed. En gezien de kaart niet zichtbaar stuk is, leek het mij vreemd als ik geen garantie op de kaart zou krijgen. Dus heb ik gebeld naar TLS en hier naar geïnformeerd. En anders dan hierboven staat aangegeven, krijg je de kosten van de kaart wél vergoed van TLS, als blijkt dat het niet jouw schuld is dat de kaart defect is. En ze gaven aan dat als het geen anonieme kaart was, onder dezelfde omstandigheden zij kosteloos een nieuwe kaart geven.

Wel moet je deze 'garantieregeling' expliciet aanvragen, door bij het formulier een apart briefje te doen waarin je dit vermeldt.

Op zich logisch. Als kaarthouder heb je uitsluitend het gebruiksrecht, TLS blijft eigenaar van de kaart. Wat kan jíj er aan doen als zonder jouw schuld hún kaart stuk gaat?