LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het stopzetten van automatisch opladen OV-Chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
PCE
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:55

Het stopzetten van automatisch opladen OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door PCE » 23 aug 2011 14:39

Een tijdje terug heb ik maar een OV-chipkaart aangeschaft omdat ik tegenwoordig toch wat vaker met de bus wil. Daar is toen ook automatsich opladen op geactiveerd, geen probleem hoef ik me tenminste niet druk te maken of er wel saldo genoeg opstaat, alleen vanwege een blokkade dit niet via mijn eigen rekening, maar via mijn ouders. Keurig geregeld, betaal hun de afschrijving.

Inmiddels is de situatie wat veranderd en wil ik(en mijn ouders liever ook) het automatisch opladen er weer af hebben.

Dus gegevens ingevuld op de site, 1 cent betaald via iDeal van de betreffende rekening ter verificatie.
Dus ik dacht nou dan kan ik het produkt er dus gewoon weer via dezelfde automaat afhalen als waar het er is opgezet. (Station Emmen, woon in Emmen)

Dus niet, moet nu dus met ID e.d. naar een servicebalie toe.
Nou maar eens kijken waar zit dan een servicebalie dus, en wat zie ik moet ik helemaal naar Assen toe om het er af te halen!

Ze zijn niet goed snik daar.

Ik maar eens mailen naar de klantenservice hierover.

Krijg een mailtje terug, moet kunnen op de automaat(niet dus!).
Ik weer een mail gestuurd en krijg nu als antwoord dat het inderdaad niet kan op de automaat. Maar op de vraag waarom ik hiervoor helemaal naar Assen moet nog steeds geen vraag.

En vooral omdat ik het erg vreemd vind dat het erop zetten wel op de automaat kan (iemand die op wat voor manier dan ook jouw rekening nummer en pincode e.d. zou hebben kan het er dus heel gemakkelijk op zetten, en reizen maar) maar eraf halen moet je maar bewijzen dus dat je de juiste persoon ben samen met je ID e.d.
Als de procedure andersom was had ik het beter kunnen begrijpen.

Ik de machtiging blokkeren is ook geen optie, want op het moment dat er dan niet genoeg opstaat en er wordt afgeschreven wat niet kan wordt de kaart geblokkeerd volgens de site, schiet ik ook niks mee op.

Het systeem van de OV-chipkaart kan zo makkelijk zijn, maar ze maken het gewoon lastig.

Guardian72
Berichten: 6832
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Het stopzetten van automatisch opladen OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door Guardian72 » 24 aug 2011 09:16

is de kaart 'leeg' reizen en een andere aanschaffen zonder automatisch opladen een optie?

Of bieden ze een reiskostenvergoeding aan?

Jolijn
Berichten: 6365
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Het stopzetten van automatisch opladen OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door Jolijn » 24 aug 2011 12:39

'Leeg' is €5, beneden dat bedrag wordt automatisch opgeladen.

:? Ben het met TS eens dat het k*t is dat het niet via een automaat kan.

PCE
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:55

Re: Het stopzetten van automatisch opladen OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door PCE » 25 aug 2011 11:02

Zoals gezegd de kaart leeg reizen kan niet omdat het automatisch wordt opgewaardeerd en een nieuwe kaart kost ook nog eens 7,50.

En over reiskostenvergoeding heb ik ze ook nog niet gehoord.
Verwacht vandaag of morgen voor de 3e keer antwoord van ze terug hierover.
(Het duurt steevast een paar dagen voordat je antwoord terugkrijgt via mail).

PCE
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:55

Re: Het stopzetten van automatisch opladen OV-Chipkaart

Ongelezen bericht door PCE » 07 sep 2011 14:27

Een geweldige klantenservice bij de OV-Chipkaart, lees maar eens de mail conversatie die ik nu al geruime tijd voer:
Geachte heer ******,


Dank u wel voor uw reactie van 31-8-2011. In verband met de drukte hebben wij uw e-mail niet op tijd kunnen beantwoorden onze excuses daarvoor.

Wij zien dat u een stop zetting van het Automatisch Opladen heeft aangevraagd via de website. In geval van beëindiging dan is het inderdaad noodzakelijk om naar een balie medewerker toe te gaan zodat zij het Automatisch Opladen fysiek van uw OV-chipkaart af kunnen halen. Andere handelingen in verband met Automatisch Opladen kunt u dus wel bij u in de buurt activeren behalve het stopzetten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,

******
Klantenservice OV-chipkaart



- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ******
Datum: 31-8-2011
Betreft: beëindiging automatisch opladen [#544626]

Een goedemorgen,

naar aanleiding van ons telefoongesprek gisteren (30-08-2011) stuur ik u nogmaals een mail.
In dit gesprek is mij dus vertelt dat ik via de site van de OV-chipkaart het automatisch opladen kan deactiveren, en dit dan via de automaat kan doen.
Ik dit gesprek is mij verteld dat ik kan kiezen om dit via de automaat te doen(op het NS-Station van Emmen, Albert Heijn e.d.).
Ik heb alle stappen wederom doorlopen maar kan nergens deze keuze maken. Ik krijg na de betaling van 1 cent gewoon weer de melding dat ik een brief krijg met de instructies (dus dat ik hiervoor naar Assen moet).

Ik wil u dan ook vriendelijk vragen om mij dan ook stap voor stap duidelijk te maken hoe ik dit dan nu wel kan doen.
Ik heb nu dus verschillende antwoorden gekregen( van de volgende personen dus:******),
maar ben er nog niks mee opgeschoten.

Ik heb als bijlage een PDF print van het scherm wat ik krijg als ik alle stappen heb doorlopen gedaan, hier staat dus de melding dat ik naar een balie moet.

Aangezien het mij nu telefonisch is toegezegd dat het WEL mogelijk is bij een automaat ga ik ervanuit dat u mij stap voor stap de uitleg kan geven hoe dit dus wel kan.

Met vriendelijke groet,
******
kaartnummer: ******





******

Op 30-8-2011 10:18, Klantenservice OV-chipkaart schreef:
Geachte heer ******,


Dank u wel voor uw reactie van 26-8-2011. Naar aanleiding van ons telefonisch contact hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,

******
Klantenservice OV-chipkaart




- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ******
Datum: 26-8-2011
Betreft: beëindiging automatisch opladen [#541533]

Een goedemorgen,

Het is mij helemaal duidelijk inmiddels. Aan klantvriendelijkheid doet de OV-Chipkaart niet. Nog steeds heb ik geen antwoord waarom het WEL mogelijk is om "automatisch opladen" te activeren bij een een automaat en waarom het "deactiveren" niet.

Maar ik moet dus nu speciaal naar Assen reizen wat mij volgens 9292ov.nl dus totaal €9,90 gaat kosten, plus twee keer een uur reistijd in de bus. Waar kan ik deze te maken kosten (gekomen door een grote tekortkoming in de klantvriendelijkheid van de ov-chipkaart) declareren? En dan heb ik het niet eens over de kosten die mij het aan verloren uren kost.

Het zal wel weer een paar dagen duren voordat er antwoord komt, kan ik me heel goed voorstellen als dit de dienstverlening van de ov-chipkaart is.

******

Op 26-8-2011 7:11, Klantenservice OV-chipkaart schreef:
Geachte heer ******

Dank u wel voor uw reactie van 23-8-2011. Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent. U geeft aan dat u graag een andere oplossing aangeboden wilt krijgen voor het deactiveren van het 'automatisch opladen' van uw OV-chipkaart.

Allereerst willen wij u bedanken voor het te kennen geven van deze situatie. Wij zijn steeds bezig onze service en dienstverlening te verbeteren en daar hebben wij uw suggesties en ideeën voor nodig. Wij zullen uw wensen meenemen in het verbeteringsproces van onze dienstverlening.

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk aan uw verzoek te voldoen. De enige manier om het 'automatisch opladen' van uw OV-chipkaart te verwijderen is naar de servicebalie in Assen te reizen. Excuses voor het ongemak

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,

******
Klantenservice OV-chipkaart



- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ******
Datum: 23-8-2011
Betreft: Re: Re: geen balie voor beëindiging automatisch opladen [#539674]


Ik wordt een beetje troosteloos van de OV-Chipkaart.

Ik gebruik mijn kaart voor het reizen met het OV in zuidoost Drenthe.

Het aanvragen van automatisch opladen was heel gemakkelijk en kon ik gewoon ophalen bij de automaat op het station van Emmen.

Om het er af te halen moet ik nu dus speciaal naar Assen, dik 30km van mijn huis!!!

Waarom is het zoveel makkelijker om het erop te zetten dan het er af te halen? Het erop zetten is notabene meer fraude gevoelig.



Ik heb voor het beëindigen keurig 1 cent betaald via IDeal, dit moet toch genoeg zijn om te weten dat het om de juiste rekening bij de juiste kaart gaat.



Ik verwacht nu zeker een goede oplossing voor dit probleem, want ik ben niet van plan om ook maar één extra cent uit te geven om het automatisch opladen van mijn chipkaart af te halen! En die oplossing is gewoon simpelweg het mogelijk maken dat ik via dezelfde automaat als waar ik het opwaarderen heb geactiveerd dit ook weer stop kan zetten!



******



Op 23 augustus 2011 14:08 schreef Klantenservice OV-chipkaart <[email protected]> het volgende:


Geachte heer ******
Dank u wel voor uw reactie van 20-8-2011. Uit uw e-mail begrijpen wij dat u een vraag heeft over het stopzetten van Automatisch Opladen. Wij vinden het vervelend voor u dat hier onduidelijkheid over is voor u.

Het stopzetten van Automatisch Opladen is alleen mogelijk bij een servicebalie. De medewerkers van de servicebalie kunnen het Automatisch Opladen van de kaart afhalen. Het is niet mogelijk, in tegenstelling tot eerder bericht, om Automatisch Opladen stop te zetten bij een ophaalpunt. Onze excuses voor de verkeerde informatie.


Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,


******

Klantenservice OV-chipkaart



- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ******

Datum: 20-8-2011
Betreft: Re: geen balie voor beëindiging automatisch opladen [#538104]




In die brief die ik heb ik heb ontvangen staat dat ik specifiek met ID e.d. naar een balie moet, en wanneer ik op de site zoek naar een lokatie krijg ik Assen als dichtbijzijnde te zien.



Als ik u dus goed begrijp kan ik nu naar een ophaalpunt gaan om het stop te zetten, als zijnde een bestelling.

Maar dit heb ik onlangs geprobeerd en er staat geen produkt klaar. Kijk ik op de site staat er ook niks op en om op te halen.



Met vriendelijke groet,



******

kaartnummer:******




Op 20 augustus 2011 12:34 schreef Klantenservice OV-chipkaart <[email protected]> het volgende:


Geachte heer ******,


Dank u wel voor uw reactie van 17-8-2011. We vinden het erg vervelend voor u dat er onduidelijkheden zijn omtrent het stopzetten van het Automatisch Opladen.

U kunt het Automatisch Opladen stopzetten door uw bestelling op te halen bij één van de verschillende ophaalautomaten. Hieronder hebben we voor u enkele ophaalpunten weergegeven waar u deze bestelling kunt ophalen.

Ophaalpunt OV-chipkaart Servicepunt Emmen
Adres: Verlengde Spoorstraat 1
7811GA EMMEN
Openingstijden Ma: 8:30 - 17:00 Vr: 8:30 - 17:00
Di: 8:30 - 17:00 Za: gesloten
Wo: 8:30 - 17:00 Zo: gesloten
Do: 8:30 - 17:00

Ophaalpunt OV-chipkaart Kiosk
Adres: Spoorstraat 6
7811GC EMMEN
Openingstijden Ma: 8:00 - 21:00 Vr: 8:00 - 21:00
Di: 8:00 - 21:00 Za: 8:00 - 21:00
Wo: 8:00 - 21:00 Zo: gesloten
Do: 8:00 - 21:00

Oplaad- en ophaalpunt OV-chipkaart NS-station Emmen
Adres: Station in EMMEN
Openingstijden: onbekend

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,

******************
Klantenservice OV-chipkaart



- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ******************
Datum: 17-8-2011
Betreft: geen balie voor beëindiging automatisch opladen

I.v.m. omstandigheden wil ik het automatisch opladen van mijn OV-Chipkaart beëindigen. Volgens de site is de dichtsbijzijnde balie hiervoor in Assen. Ik heb niet de mogelijkheid om naar Assen te gaan, ik woon zelf in Emmen.

Dit moet toch ook anders kunnen, het aanzetten hiervan kon ook gewoon door het opladen van het produkt.

Ik vind dit een zeer slecht beleid, het beëindigen zal juist veel gemakkelijker moeten kunnen
De namen heb ik weggehaald,

maar ik schiet er dus niks mee op met het welles nietes van de klanten"service"

Gesloten