LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
LM1987
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:32

transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door LM1987 »

Bij de organisatie waar ik werk zijn er klachten dat het transactieoverzicht van anonieme kaarten niet werkt. De overzichten zijn niet leersbaar en slechts op enkele punten daadwerkelijk te printen.

Bij de persoonlijke kaarten gaat het veelal goed. De overzichten zijn duidelijk en overzichtelijk. Als bedrijf willen wij de persoonlijke kaart niet verplicht stellen. Wie heeft ervaring met het printen van een transactieoverzicht met een anonieme ov chipkaart?

mvg

LM1987

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb geen ervaring omdat ik dat kreng pas sinds een paar dagen heb. Mijn klacht is dat er binnen loopafstand van de dichtsbijzijnde bushalte simpelweg geen mogelijkheid is het kreng op te laden.

Ik kan twee dingen doen, ben ik intussen achter. De eerste is: eerst naar het station lopen, is 800 meter, dan terug langs huis, en vervolgens 800 meter naar de bus lopen. Voor ik dus bij de bus ben, heb ik er al 2400 meter op zitten.

Tweede mogelijkheid is naar de C1000: bushalte voorbij, C1000 is 700-800 meter verder, en dan weer terug naar die bushalte. Ben ik dus ook 2200-2400 meter verder voor ik met de bus kan.

Andere mogelijkheden zijn er niet.

We praten wel over een dorp met ongeveer 20.000 inwoners.

Een en ander betekent wel dat openbaar vervoer (maakte er al weinig gebruik van) nu definitief geen optie meer is. Immers, na de rit moet ik ook weer 800 meter terug naar huis, een retourtje met de bus levert dus ruim 3 kilometer lopen op.

Nee, ik heb nog geen rollator nodig, dat moest er nog bijkomen.

LM1987
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:32

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door LM1987 »

Tja. Ik reis zelf ook veel met het openbaar vervoer. Heb overigens weinig problemen, alleen soms door overmacht(ongeluk A50, alle rijstroken afgesloten).

Gebruik automatisch opwaarderen en dat gaat prima. Misschien een idee?

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

LM1987 schreef:Tja. Ik reis zelf ook veel met het openbaar vervoer. Heb overigens weinig problemen, alleen soms door overmacht(ongeluk A50, alle rijstroken afgesloten).

Gebruik automatisch opwaarderen en dat gaat prima. Misschien een idee?
Absoluut niet. Dan heb ik helemaal geen overzicht meer. We praten trouwens over een anonieme kaart, die is toch niet automatisch op te laden, of ben ik nou... :?

Of wordt de persoonlijke kaart door dit soort ongein gewoon de enige optie, en daardoor min of meer toch verplicht?
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 sep 2011 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij speelde die zelfde problematiek ook bij de strippenkaart. Die moest je waarschijnlijk ook kopen bij het station of de c1000. Je probleem heeft in mijn ogen dus weinig met de invoering van de ov chipkaart te maken.

Trouwens, bij de chipkaart kun je er in elk geval ook voor kiezen dat deze automatisch wordt opgeladen. Dat had je bij de strippenkaart niet.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

Fout. Strippenkaart kon je overal kopen, 50 meter van de bushalte zit er al een Albert Heijn, die die dingen verkocht.

Thuis kon je al zien of je wel of niet voldoende strippen had, en daardoor wist je dus van tevoren of een ommetje naar de AH nodig was of niet. Met die kaart kun je dat niet zien.

LM1987
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:32

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door LM1987 »

@ witte angora
Je hebt gelijk. Het wordt dus omlopen of persoonlijke ov chipkaart met automatisch opwaarderen

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

LM1987 schreef:@ witte angora
Je hebt gelijk. Het wordt dus omlopen of persoonlijke ov chipkaart met automatisch opwaarderen
Oftewel: geef mij maar de oude vertrouwde strippenkaart. Tot voor kort moest er voor iedereen een bushalte binnen een straal van 500 meter zijn. Dat je nu bij elkaar 3 kilometer onderweg bent om gebruik te kunnen maken van het OV is toch van de zotte?

LM1987
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:32

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door LM1987 »

@ witte angora. Ja het is gek, maar het is nu eenmaal zo. Maar het is een beetje off topic.

Iemand al wel eens een transactieoverzicht geprint van een anonieme ov chipkaart?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:Dat je nu bij elkaar 3 kilometer onderweg bent om gebruik te kunnen maken van het OV is toch van de zotte?
Dat hoeft ook niet, dat is je eigen keuze door ervoor te kiezen om geen chipkaart te nemen die automatisch oplaadt. Dus je kunt het ook anders zien: het is toch van de zotte dat je er voor wilt kiezen om 3 kilometer onderweg te zijn als dat niet hoeft?

LM1987
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:32

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door LM1987 »

LM1987 schreef:@ witte angora. Ja het is gek, maar het is nu eenmaal zo. Maar het is een beetje off topic.

Iemand al wel eens een transactieoverzicht geprint van een anonieme ov chipkaart?

@kweetnie
Off topic

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: transactieoverzicht anonieme ov chipkaart

Ongelezen bericht door mzuri »

kweenie schreef: Trouwens, bij de chipkaart kun je er in elk geval ook voor kiezen dat deze automatisch wordt opgeladen.
Oppassen dat je dat niet tegelijk met het aanvragen van OVchipkaart aangeeft, want dan moet je met een brief naar een OV punt.
Als je nadien automatisch opwaarderen aanvraagt kun je dat er bij een opwaardeer etc. punt op laten zetten.
Voor het afzeggen van automatisch opwaarderen schijn je wel zelf naar een OV balie te moeten gaan.

Gesloten