LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] steeds minder controles in de treinen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door duiner »

Ik erger mij dood, aan het niet meer controleren van de klanten bij de NS.
Het komt steeds meer voor, en soms kwam ik uit Groningen naar Den Haag
zonder maar 1 keer gecontroleerd te zijn geweest !
Ik heb het met een machinist hier over gehad, en hem was dat ook al opgevallen ,
vooral als ze met meerdere zijn, zitten ze te kletsen in de 1ste klas.
Maar ook alleen kunnen ze blijkbaar de hele trein niet meer aan , of wat ?
Ik zou willen, ook om wat te vragen , dat ze meer zouden rondlopen ..
Zijn er hier , die dat ook steeds meer ervaren ?

katje883
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:29

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door katje883 »

als ik met de trein reis van Kesteren naar Arhnem met Syntes (of hoe je het ook schrijft) is er alleen een machinist aanwezig.
Heb zelf nog nooit zonder kaartje gereist maar krijg steeds vaker het plan om het te gaan doen.
De boete voor een keer kan niet tegen de keren gratis reizen die ik kan maken.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

katje883 schreef:als ik met de trein reis van Kesteren naar Arhnem met Syntes (of hoe je het ook schrijft) is er alleen een machinist aanwezig.
Heb zelf nog nooit zonder kaartje gereist maar krijg steeds vaker het plan om het te gaan doen.
De boete voor een keer kan niet tegen de keren gratis reizen die ik kan maken.
Je hebt gelijk.

Als ik de deur open zie staan bij de buren roof ik ook zijn huis leeg hoor.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door JtC »

Wat een vergelijking: zwartrijden is een overtreding, roof een misdrijf. Daar zit nog wel effe een heel groot verschil tussen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door duiner »

katje883 schreef:als ik met de trein reis van Kesteren naar Arhnem met Syntes (of hoe je het ook schrijft) is er alleen een machinist aanwezig.
Heb zelf nog nooit zonder kaartje gereist maar krijg steeds vaker het plan om het te gaan doen.
De boete voor een keer kan niet tegen de keren gratis reizen die ik kan maken.

die reactie krijg ik ook steeds meer te horen in de coupes,
maar ook als je iets wilt
weten over de prijs, of het overstappen, krijg je ze niet te zien

Ik heb eens een gesprek met een controleur er over gehad , en hij zei ,
dat je toch moet betalen voor de reis ?

Maar ik zei, nee, ik betaal ook voor jullie salaris , en dan behoor je je werk te doen !!
.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

JtC schreef:Wat een vergelijking: zwartrijden is een overtreding, roof een misdrijf. Daar zit nog wel effe een heel groot verschil tussen.
Heb er nog wel eentje hoor.

Ik 'verkoop' spullen via het Marktplaats, incasseer maar lever nooit. De politie doet er toch nooit wat mee.

Ik zie het verschil niet, beide is gewoon een gebrek aan normen en waarden.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door JtC »

In dat geval kun je spugen in het openbaar of bijv. zelfs de recente aanvaring tussen Rutte en Wilders en roof ook op 1 lijn zetten, aangezien ze allemaal getuigen van een gebrek aan normen en waarden.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

JtC schreef:In dat geval kun je spugen in het openbaar of bijv. zelfs de recente aanvaring tussen Rutte en Wilders en roof ook op 1 lijn zetten, aangezien ze allemaal getuigen van een gebrek aan normen en waarden.
En zo is het, door het gebrek aan normen en waarden staat Griekenland aan de afgrond en hebben banken miljarden van de belasting betaler nodig. Maar al met al begint het bij het zwartrijden in de trein ;)

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door JtC »

Nee, het begint bij de opvoeding.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

JtC schreef:Nee, het begint bij de opvoeding.
Mee eens, dat belooft nog wat voor de toekomst met al die hard werkende ouders die geen tijd hebben voor hun kroost.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Juist vaste klanten weten welke tijden ze wel en/of zelden controleren.

Als je op bepaalde tijden nauwelijks zwart rijders ziet is de verleiding groot, en pas als er vele zwart rijden moeten ze met veel geweld en agressie van mensen die ook op die route zwart gingen reizen het probleem weer oplossen.

Geen of nauwelijks controle veroorzaakt dus zwartrijden en problemen over enkele jaren!

Maar er zijn ook slimme zwart rijders die meestal in het midden instappen, en kijken waar de conducteur staat die de deuren sluit en lopen dan andere kant op.
Op korte stukken ontlopen ze dan meestal de controle.
Maar ook de stukken bij stations die vlak achter elkaar komen is nauwelijks te controleren dus van buitenwijk naar Centrum kan voor 99% gratis.

Ook zijn die korte stukjes extreem duur dus is zwart rijden erg verleidelijk!

katje883
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:29

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door katje883 »

duiner schreef:
katje883 schreef:als ik met de trein reis van Kesteren naar Arhnem met Syntes (of hoe je het ook schrijft) is er alleen een machinist aanwezig.
Heb zelf nog nooit zonder kaartje gereist maar krijg steeds vaker het plan om het te gaan doen.
De boete voor een keer kan niet tegen de keren gratis reizen die ik kan maken.

die reactie krijg ik ook steeds meer te horen in de coupes,
maar ook als je iets wilt
weten over de prijs, of het overstappen, krijg je ze niet te zien

Ik heb eens een gesprek met een controleur er over gehad , en hij zei ,
dat je toch moet betalen voor de reis ?

Maar ik zei, nee, ik betaal ook voor jullie salaris , en dan behoor je je werk te doen !!
.
Je hebt gelijk, alleen op de trein waar ik het over hebzit helemaal geen conducteur alleen een machinist, ook helemaal geen veilig idee als je er over na denkt.
gelukkig ga ik maar weinig met die trein mee

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Kopen jullie een kaartje om gecontroleerd te worden of om vervoerd te worden?
De hoofdconducteur heeft tot taak de trein veilig en op tijd te laten vertrekken, reizigers te informeren en vervoerbewijzen te controleren. Dat controleren doen ze vaak steeksproefsgewijs.
Waar ik het mee eens ben is dat de conducteurs zich steeds vaker terugtrekken in de machinistenvertrekken of zitten onderuit gezakt en lamlendig in de 1e klas een sudoku puzzel op te lossen of met elkaar te kletsen.
Confrontaties gaan ze uit de weg omdat de kans zeer groot is dat ze klappen krijgen tegenwoordig. Ach wat ook vaak gebeurt is dat mensen kaartjes kopen op een tussengelegen station op een traject terwijl de trein helemaal daar niet stopt. Conducteur komt langs en ze hangen een smoes op dat ze per ongeluk in de sneltrein zijn gestapt in plaats van de stoptrein. Ze worden geadviseerd om bij het volgende station uit te stappen en de stoptrein terug te nemen. Tsja en laat dat dan het eindstation zijn.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door duiner »

stofzuigertje schreef:Juist vaste klanten weten welke tijden ze wel en/of zelden controleren.

Als je op bepaalde tijden nauwelijks zwart rijders ziet is de verleiding groot, en pas als er vele zwart rijden moeten ze met veel geweld en agressie van mensen die ook op die route zwart gingen reizen het probleem weer oplossen.

Geen of nauwelijks controle veroorzaakt dus zwartrijden en problemen over enkele jaren!

Maar er zijn ook slimme zwart rijders die meestal in het midden instappen, en kijken waar de conducteur staat die de deuren sluit en lopen dan andere kant op.
Op korte stukken ontlopen ze dan meestal de controle.
Maar ook de stukken bij stations die vlak achter elkaar komen is nauwelijks te controleren dus van buitenwijk naar Centrum kan voor 99% gratis.

Ook zijn die korte stukjes extreem duur dus is zwart rijden erg verleidelijk!

nooit controleren ze op korte routes , dus nooit :

Den Haag -Leiden , eindpunt Amsterdam
Den-Haag - Gouda , eindpunt Utrecht en verder .

altijd als je op een lang traject bent , zullen ze pas van hun stoel komen , halverwege de rit !

Dus.. gratis naar Leiden en Gouda zit er altijd wel in !

De controleurs zorgen, dat de NS hierdoor verlies lijdt ..dom !
.

zwanenbloem
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jun 2011 09:54
Locatie: Heerenveen

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door zwanenbloem »

Wat mij wel opvalt bij de controles. De keren dat ik vanuit Heerenveen richting Zwolle en verder reis word ik weinig gecontroleerd. Op de reis Heerenveen- Leeuwarden word ik veel gecontroleerd. Dat is maar twintig minuten reizen. Misschien dat de Friezen notoire zwartrijders zijn en dat het dus de moeite waard is. Zeker in het verleden reisde ik ook wel eens in de avonden die route en het viel mij inderdaad op dat er altijd wel een zwartrijder bij mij in de coupe zat. Het was dan nooit druk in de trein. Tegenwoordig zie ik op die route nooit meer zwartrijders.
Ik koop altijd wel een kaartje. Niet om gecontroleerd te worden. Ik zit gewoon niet lekker in het openbaar vervoer als ik zwart rijd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door duiner »

zwanenbloem schreef:Wat mij wel opvalt bij de controles. De keren dat ik vanuit Heerenveen richting Zwolle en verder reis word ik weinig gecontroleerd. Op de reis Heerenveen- Leeuwarden word ik veel gecontroleerd. Dat is maar twintig minuten reizen. Misschien dat de Friezen notoire zwartrijders zijn en dat het dus de moeite waard is. Zeker in het verleden reisde ik ook wel eens in de avonden die route en het viel mij inderdaad op dat er altijd wel een zwartrijder bij mij in de coupe zat. Het was dan nooit druk in de trein. Tegenwoordig zie ik op die route nooit meer zwartrijders.
Ik koop altijd wel een kaartje. Niet om gecontroleerd te worden. Ik zit gewoon niet lekker in het openbaar vervoer als ik zwart rijd.

nee, het ligt aan de controleurs zelf, de een is enthoussiast en de ander is lui !

Ik heb veel met hun er zelf over gehad , bij tegelijk uitstappen bij het eindpunt, , of in de trein als er eentje kwam , en het was stil ,
dan kan je met ze praten .
Degene, die het niet deden en je zei er wat van worden kwaad,
degene die het wel deden vonden dat ik gelijk had !

Er zijn er , die het goed doen, maar die moeten lijden onder de luie
dat is voor hun ook een intern probleem
en het gekke is, ze weten het van elkaar !!!!!
Maar zeggen er niets van..

Het is heel verschillend , want bv ik dacht dat vrouwen hun werk beter deden,
maar bij een lange eindpunt, zonder controle, hoorde ik wel een vrouwenstem !!
je kan er geen pijl op trekken , maar intern weten ze het wel van elkaar !

Ik heb de redactie ook een mail hierover gestuurd , want ik vind dit wel dat het op tv moet komen
sorry, zwartrijders...maar iedreen wordt betaald om hun werk te doen, zij ook !
.

Eva369
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:53

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door Eva369 »

toen ik van den haag naar groningen ging met de trein ben ik 1 keer gecontroleerd, van de 2 treinen die ik nam. toen ik een maand eerder van groningen naar winsum ging werd ik wel gecontroleerd, maar ja dat is arriva ofzo.

KMUDP
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2010 16:50

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door KMUDP »

Ik heb de NS al een paar keer een voorstel gestuurd om de helft van de conducteurs (degenen die niets doen) te ontslaan. Zodoende wordt er een hoop geld bespaard. Als de klanten en de NS dat nu delen dan kunnen de treinkaartjes goedkoper worden, kan er meer geld in betere treinen en schoonmaak gestoken worden en blijft er zelfs nog geld over voor de verhoging van de winst. Er wordt jammer genoeg niet op gereageerd. Maar ook de controles worden niet beter. Ik heb het genoegen dat ik van mijn baas 1e klas mag reizen en 's morgens vroeg of 's avonds laat zitten er zelfs hele nesten van de blauwe smurfen en mag je blij zijn als er nog een plek is. Ook zijn ze erg luidruchtig zodat de slogan van de NS (lekker rustig reizen in de 1e klas) niet meer opgaat.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: steeds minder controles in de treinen

Ongelezen bericht door duiner »

KMUDP schreef:Ik heb de NS al een paar keer een voorstel gestuurd om de helft van de conducteurs (degenen die niets doen) te ontslaan. Zodoende wordt er een hoop geld bespaard. Als de klanten en de NS dat nu delen dan kunnen de treinkaartjes goedkoper worden, kan er meer geld in betere treinen en schoonmaak gestoken worden en blijft er zelfs nog geld over voor de verhoging van de winst. Er wordt jammer genoeg niet op gereageerd. Maar ook de controles worden niet beter. Ik heb het genoegen dat ik van mijn baas 1e klas mag reizen en 's morgens vroeg of 's avonds laat zitten er zelfs hele nesten van de blauwe smurfen en mag je blij zijn als er nog een plek is. Ook zijn ze erg luidruchtig zodat de slogan van de NS (lekker rustig reizen in de 1e klas) niet meer opgaat.
ik wist wel dat ze zich ophielden in de 1ste klas !.. maar nu is het bevestigd hiermee !.. :evil:

toevallig kwam ik laatst een leuke controleur tegen en ik was enthousiast hem te zien ,
ook omdat er wat ouderen in de coupe allerlei vragen hadden,
en dringend iemand nodig hadden

Ik maakte daar een opmerking over , en hij zei, dat hij het vak ook leuk vindt ,
en dat straalde er ook van af !!.. helemaal top !..

Maar het gekke is, dat die momenten steeds spaarzamer worden ,
en dan, op die andere momenten, zitten ze weer in de 1ste klas .. :roll:

Ik denk , dat er 2 kampen zijn, tussen hun onderling , en dat is een kwalijke zaak !
.

Gesloten