LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het blaadjes probleem in Nederland, in heel veel landen vallen blaadjes en toch kunnen daar de treinen wel op tijd rijden......ah in Nederland vallen andere blaadjes dan in andere landen.
Misschien even iets over na denken. Er staan in Nederland ook al jaren dagelijks files maar ook dat probleem hebben we nooit kunnen oplossen.
Soms zijn herhalende (voorspelbare) problemen heel moeilijk op te lossen. :mrgreen:
Wat overigens weer niets te maken heeft met niet bestaande probleem van de TS, maar dit even terzijde.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

AGGB schreef:Duiner verandert steeds van "klacht", nadat de vorige afdoende weerlegd zijn.
Een klacht tengevolge van zijn/haar gebrek aan kennis van de topografie(het veronderstelde vele malen overstappen ipv slechts eenmaal)

Het willen laten omroepen buiten de trein van een bericht dat beter in de trein kan worden omgeroepen, zoals ook gebeurde. Men behoort niet alles over de perrons te laten galmen.
Inmiddels vindt Duiner alle berichten ongeloofwaardig , hij/zij luistert er daarom niet meer naar. Lekker slim bezig.

Vervolgens denkt hij/zij dat bij een naar zijn trein rennende machinist deze te laat uit zijn bed is gestapt. Dat is slechts een van de vele mogelijkheden.Er zijn tig andere, zoals hier al een genoemd.
Tot dan waren de zg klachten slechts vooronderstellingen.

Nu komen de blaadjes langs, ja daar kreeg je iedereen in mee. We zullen wel zien hoe deze herfst verloopt, of de nieuw getroffen maatregelen effect sorteren.Laten we ajb niet weer over die ouwe koeien ellende beginnen, daar is vast een oeroud topic over te vinden.
jij gaat zeker weinig of nooit met de trein ?

Het begon al jaren geleden in de trein , dat we niet verder dan Gouda reden ,
en dat zelfs de hele trein , met mensen er nog in ... :shock:
TERUG reden naar station Den Haag !!!... :shock: :shock:
Oorzaak, nog steeds onbekend..

En daarna kan ik boeken vol schrijven , over al die niet normale routes of omstandigheden !
Of verkeerde info buiten de trein

De eerste keer vind je het spannend , maar t/m dit laatste weekend gaat het je echt de keel uithangen !

het enige voordeel is, dat je een soort saamhorigheid krijgt in de coupe !
.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Dirkie »

duiner schreef:
AGGB schreef:Duiner verandert steeds van "klacht", nadat de vorige afdoende weerlegd zijn.
Een klacht tengevolge van zijn/haar gebrek aan kennis van de topografie(het veronderstelde vele malen overstappen ipv slechts eenmaal)

Het willen laten omroepen buiten de trein van een bericht dat beter in de trein kan worden omgeroepen, zoals ook gebeurde. Men behoort niet alles over de perrons te laten galmen.
Inmiddels vindt Duiner alle berichten ongeloofwaardig , hij/zij luistert er daarom niet meer naar. Lekker slim bezig.

Vervolgens denkt hij/zij dat bij een naar zijn trein rennende machinist deze te laat uit zijn bed is gestapt. Dat is slechts een van de vele mogelijkheden.Er zijn tig andere, zoals hier al een genoemd.
Tot dan waren de zg klachten slechts vooronderstellingen.

Nu komen de blaadjes langs, ja daar kreeg je iedereen in mee. We zullen wel zien hoe deze herfst verloopt, of de nieuw getroffen maatregelen effect sorteren.Laten we ajb niet weer over die ouwe koeien ellende beginnen, daar is vast een oeroud topic over te vinden.
jij gaat zeker weinig of nooit met de trein ?

Het begon al jaren geleden in de trein , dat we niet verder dan Gouda reden ,
en dat zelfs de hele trein , met mensen er nog in ... :shock:
TERUG reden naar station Den Haag !!!... :shock: :shock:
Oorzaak, nog steeds onbekend..

En daarna kan ik boeken vol schrijven , over al die niet normale routes of omstandigheden !
Of verkeerde info buiten de trein

De eerste keer vind je het spannend , maar t/m dit laatste weekend gaat het je echt de keel uithangen !

het enige voordeel is, dat je een soort saamhorigheid krijgt in de coupe !
.
Ik heb wel een advies. Erger je niet langer, maar doe er wat aan. Ga met de auto :mrgreen:
Ik heb jarenlang dagelijks met de auto gereden. Maar in 2005 was ik oa. de files zat. Sindsdien reis ik met het OV en tot nu toe ben ik een tevreden OV reiziger. Ja er gaat soms iets mis en ja er zijn storingen, maar ik ben tot nu altijd op mijn werk en thuis gekomen en dat 99 % van de tijd zonder vertraging.
Daarbij haalt U nu een gebeurtenis van jaren geleden aan om het foutieve onderwerp van Uw topic kracht bij te zetten. Waarom blijft U toch met het OV reizen als het U zo erg de keel uithangt?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door AGGB »

Helemaal mee eens Dirkie. Tot nu toe heeft Duiner ons vergast met nonsens problemen , toen die afdoende weerlegd werden begon hij of zij de blaadjes erbij te halen. Ga dan over naar een ouwekoeientopic, dat is hier nog wel te vinden!

Duiner schreef ook richting mij:jij gaat zeker weinig of nooit met de trein ?
Het valt me nog mee dat ik door hem/haar niet beschuldigd wordt als werkzaam zijnde voor de NS.

Ik reis niet met de auto, die is allang de deur uit. Ook toen ik die nog had reisde ik zoveel mogelijk met de trein. Daarbij ben ik 70, ik kan zeggen dat ik met de NS al 65 jaar heb gereisd, vele malen per week jarenlang. Vaak tot volle tevredenheid, soms verzuchtend: kan ea niet beter geregeld worden
Dan denk ik aan de files waar ik niet in hoef te staan en word een stukje vrolijker.
Z..k.n om te z..k.n als variant op l'art pour l'art zoals Duiner lijkt te willen doen hier, is nnm niet zo zinvol.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

Chocomelk schreef:Het blaadjes probleem in Nederland, in heel veel landen vallen blaadjes en toch kunnen daar de treinen wel op tijd rijden......ah in Nederland vallen andere blaadjes dan in andere landen. :lol:
Over domme reactie gesproken :roll: :roll: :roll:

In Nederland hebben we het drukst bereden spoorwegnet van Europa.
Dat betekend dan ook dat áls er een kink in de kabel komt, het gelijk gigantische gevolgen heeft.

Maar het is nou eenmaal leuk om een bedrijf af te z**ken, maar de reacties van sommige mensen zijn eigenlijk nóg leuker.

En ja, NS laat vaak steken vallen, hoewel ze er ook heel vaak niets aan kunnen doen.
De infra is niet van NS, maar in geval van infra-storing (wissel/sein storing bijvoorbeeld) heeft de NS het toch gedaan.

Kortzichtigheid van mensen denk ik dan maar.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

Guardian72 schreef:Beste machinist,

even een ander voorbeeldje,

De trein van 06:12 uit Alkmaar (naar Nijmegen) vertrekt bijna 3 van de 5 dagen per week met een vertraging omdat er "een lege trein voorgaat".

Dit is althans de reden die het personeel geeft (en men klinkt gefrustreerd).

Kennelijk is uw werkgever van mening dat wij, de reizigers, minder belangrijk zijn dan leeg materieel wat ook rustig 5 minuten eerder of 5 minuten later (na ons) zou kunnen vertrekken.

Als je dit meerdere malen meemaakt, word je inderdaad sceptisch over andere reden die men aangeeft.

Nu zou je denken, het is 5 minuten - maar die maakt wel net het verschil met de aansluiting - en dus de reistijd weer met zo`n 25 minuten verlengt.

Lijkt me handig als dat soort onzindingen eens weggewerkt gaan worden, door een betere planning of meer klantgericht denken, dan zullen andere reden (blaadjes bijvoorbeeld) misschien eerder als legitieme reden geaccepteerd worden.

Ik ben niet bekend met deze situatie.

De reden waarom e.e.a. zo gaat, weet ik ook niet.
Ik wil het wel eens na vragen bij logistiek, maar er zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
Of niet, maar dan is het een blunder van jewelste.

Maar omdat het met regelmaat voorkomt, vermoed ik dat het logistiek niet anders kan.
Het is bijzonder druk op het spoorwegnet, en die "lege" zou anders ergens in de weg kunnen staan.
Dat zou dus een reden kunnen zijn, maar pin me er niet op vast.
Het kan ook zo zijn, dat het bewuste stel een "sandite" trein is.
Deze trein heeft een installatie aan boord, waarmee de rails (tijdelijk) stroever gemaakt worden.
Deze trein móet voor u uit, anders heeft ie weinig zin.

Ook dit is een mogelijkheid, ik zeg niet dat het daadwerkelijk zo is.

Ik ga het vragen, maar ik kan je niet beloven of ik het antwoord krijg.

groet,

roko
mcn NSr

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

Dirkie schreef:]Ik heb wel een advies. Erger je niet langer, maar doe er wat aan. Ga met de auto :mrgreen:
Ik heb jarenlang dagelijks met de auto gereden. Maar in 2005 was ik oa. de files zat. Sindsdien reis ik met het OV en tot nu toe ben ik een tevreden OV reiziger. Ja er gaat soms iets mis en ja er zijn storingen, maar ik ben tot nu altijd op mijn werk en thuis gekomen en dat 99 % van de tijd zonder vertraging.
Daarbij haalt U nu een gebeurtenis van jaren geleden aan om het foutieve onderwerp van Uw topic kracht bij te zetten. Waarom blijft U toch met het OV reizen als het U zo erg de keel uithangt?

ik ben een " mooi weer " treinster , en doe het voor mijn lol , zoals bv op de dag van de " Boekenweek " .

In het begin was dat nog gezellig, allemaal met dat kleine boekje in de coupe ,
Maar nu ?..
moet je staan in de trein, omdat teveel mensen dit doorhebben, en de treinen in het weekend alleen maar korter worden

Staan in de trein op drukke weekend -dagen zijn al geen uitzondering meer,
( Boekenmarkt Deventer , Vierdaagse , enz ! )

Elk jaar weer, ze leren het nooit om dan extra treinen in te zetten , zal wel een geld kwestie zijn

wees dan maar blij, dat u dan alleen maar doordeweeks rijdt, he ?.. :wink:
plus dat dan veel minder treinen rijden, dus minder tijd-keuzes !
.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door AGGB »

duiner schreef:[
ik ben een " mooi weer " treinster , en doe het voor mijn lol , zoals bv op de dag van de " Boekenweek " .

In het begin was dat nog gezellig, allemaal met dat kleine boekje in de coupe ,
Maar nu ?..
moet je staan in de trein, omdat teveel mensen dit doorhebben, en de treinen in het weekend alleen maar korter worden

Staan in de trein op drukke weekend -dagen zijn al geen uitzondering meer,
( Boekenmarkt Deventer , Vierdaagse , enz ! )

Elk jaar weer, ze leren het nooit om dan extra treinen in te zetten , zal wel een geld kwestie zijn

wees dan maar blij, dat u dan alleen maar doordeweeks rijdt, he ?.. :wink:
plus dat dan veel minder treinen rijden, dus minder tijd-keuzes !
.
Kortom u reist nmm weinig met de NS en hebt het hoogste woord.
Alweer een aaname: Dirkie zegt alleen dat vrijwel altijd op tijd komt op werk vv, hij zegt niet dat hij nooit in het weekend rijdt.

Ik rijd in het weekend en op doordeweekse dagen.
Ik voel plaatsvervangende schaamte als ik uw g.z..k lees. Ik ben nl ook een reizigster. Wat kunnen vrouwen toch z..k.n!

U vergeet Koninginnedag, dan wordt er ondanks de extra treinen nog eens gestaan! Stampvol is het dan. Probeer dat eens zou ik zeggen, een heel speciale sfeer dan in de coupe.
De vierdaagse is overigens nooit op zaterdag of zondag of rekent u vrijdag ook al tot het weekend.
Gratis reizen met het boekenweek geschenk en dan wellicht nog zo ver mogelijk en dan nog z..k.n!

Blijf op die drukke weekenden, waarin u zich mateloos ergert dan thuis, lekker op de bank achter de geraniums naar de buren gluren. Voordeel is dan immers dat u dan niet hoeft te staan.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

Het word steeds leuker :idea:

Ze zijn inderdaad wat korter dan tijdens de spits.
Het grootste probleem is de reiziger zelf!

Deze wil óf niet te ver lopen om in te stappen, óf deze stappen allemaal op de zelfde plaats in om bij aankomst niet te ver te hoeven lopen.

Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit gezien dat men in de weekenden moet staan.

Veel minder treinen is ook maar respectievelijk.
Ze rijden niet zo heel vroeg, dat klopt.
Maar nog steeds om het half uur......................das nou eenmaal dienstregeling.

Fijn dat u voor de lol reist, maar wel verassend dat u zich dan toch nog ergert!
Het is ieder jaar hetzelfde volgens u, dus dan toch maar de ergenis voor lief??

Veel plezier in de ieder geval.

Gr,

een machinist bij NS.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

duiner schreef:
jij gaat zeker weinig of nooit met de trein ?

Het begon al jaren geleden in de trein , dat we niet verder dan Gouda reden ,
en dat zelfs de hele trein , met mensen er nog in ... :shock:
TERUG reden naar station Den Haag !!!... :shock: :shock:
Oorzaak, nog steeds onbekend..

En daarna kan ik boeken vol schrijven , over al die niet normale routes of omstandigheden !
Of verkeerde info buiten de trein

De eerste keer vind je het spannend , maar t/m dit laatste weekend gaat het je echt de keel uithangen !

het enige voordeel is, dat je een soort saamhorigheid krijgt in de coupe !
.
Daar word je inderdaad niet vrolijk van, nee.

Máár......................
Kan dat gevalletje in Gouda met het volgende te maken hebben gehad;

De trein voor u heeft na Gouda Goverwelle een aanrijding met een persoon.
Deze persoon is aan stukken gereten, en ligt verspreid over de sporen.
Hier zijn brandweer, politie en begrafenisondernemer heel druk, met het bij elkaar rapen van de resten.

De trein waar u in zat, is op Gouda gekeerd.
Dit doet men om reizigers niet te confronteren met het gruwelijke leed wat daar heeft plaats gevonden.
Geloof me...........dat wilt u écht niet zien!!!

Normaal gesproken is het baanvak na +/- 2 uur weer vrij.
Zijn de lichaamsdelen echter dusdanig ver verspreid dat men moet zoeken, duurt het wat langer.
Ook als er schade aan de trein is, kan het langer duren.
Er hangen immers nogal wat slangen en leidingen onder zo'n trein, en ook een persoon van een kilo of 75, zal bij die snelheid schade veroorzaken.

De trein gaat dus in Gouda keren, richting Den Haag.

In Den Haag zijn er weer mogelijkheden om "om" te reizen.
Den Haag - Leiden - Woerden - Utrecht is dan de meest voor de hand liggende route om toch verder te kunnen.

Maar wellicht dat u bij een volgend akkefietje mag vragen hoe het er uit ziet.
Ik denk dat u de rest van uw leven heel onrustig slaapt.
En dan ziet u alleen nog maar het gevolg.................niet wat er vooraf is gegaan.

Gr,

Een machinist van NS

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

roko72 schreef:Deze persoon is aan stukken gereten, en ligt verspreid over de sporen.
Hier zijn brandweer, politie en begrafenisondernemer heel druk, met het bij elkaar rapen van de resten.

Dit doet men om reizigers niet te confronteren met het gruwelijke leed wat daar heeft plaats gevonden.
Geloof me...........dat wilt u écht niet zien!!!
Hè bah moet dit nu zo plastisch beschreven worden ?
Geloof me...........dat weet ik maar al te goed, helaas!!!

Gelukkig was het geen sprinter zonder toilet waar we uren in opgesloten zaten. Want dat vind ik wel een punt wat NS nooit had moeten doen, treinen zonder toiletten laten rijden. Het komt soms wel eens voor dat een trein een paar honderd meter bij een station vandaan heel lang stop komt te staan en dan kunnen reizigers niet naar het toilet en naar het station lopen mag niet (hoe begrijpelijk dit dan ook wel is).

BassieF
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2009 15:56

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door BassieF »

duiner schreef:.
dit weekend was het weer een lach-film , op de stations :

Ik wilde naar Enschede vanuit Den Haag, stapte dan ook in die aangewezen trein :
maar werd er, al rijdend ( !!) , dus je kon er NIET meer uit , omgeroepen,
dat de borden niet klopten
en dat dit de trein naar Leeuwarden was.. :shock: :shock:

Gelukkig maakte het voor mij niets uit , had een dagje treinen met een dagkaart, maar er zaten
mensen van een koor in mijn coupe, die in Enschede moesten optreden .. :shock:

Wat bleek?.. de borden op de perrons gaven niet de juiste info, bleek later !

En dit was nog maar het begin , van een weekend vol lachwekkende kinderziektes ( ?)
..nog steeds, inderdaad !.. :roll:
.
.

De NS heeft maar 2 minieme probleempjes namelijk dat er treinreizigers zijn en dat die reizigers verwachten dat de bordeninfo klopt zodat ze de juiste trein(en) nemen of was dit een gevalletje herfstperikelen als in bladeren e.d. op de borden dan is het de schuld van de bomen.

BLAME de reizigers zonder hen zou NS tot allerbeste spoorvervoerder van de EU verkozen worden. Is schandelijk dat er sowieso treinreizigers zijn en dat die ook nog eens verwachten dat een trein waarvan staat aangegeven dat deze naar Enschede gaat daar ook ECHT heen rijdt, SUE de reizigers :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

roko72 schreef:Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit gezien dat men in de weekenden moet staan.


Fijn dat u voor de lol reist, maar wel verassend dat u zich dan toch nog ergert!
Het is ieder jaar hetzelfde volgens u, dus dan toch maar de ergenis voor lief??

Veel plezier in de ieder geval.

Gr,

een machinist bij NS.
grapjas,
ik heb nog nooit een machinst rijdend de trein door zien lopen , dus natuurlijk ziet u dit niet !!.. :roll:

Als oudere mensen moeten staan, omdat ze net in dat weekend naar hun kleinkinderen willen gaan ,
is natuurlijk uw probleem niet , u zit lekker daar helemaal voor in ..

het komt meer voor , dan u denkt.. en , weet u wanneer ook ?

als er " weer " eens een kapotte trein ergens staat , en die mensen gaan met de andere treinen mee,
dubbel zoveel mensen, heb ik ook vaak meegemaakt
En ja, ik heb een gebroken enkel gehad, dus het staan is moelijk, dus denk maar
niet dat jonge mensen voor anderen opstaan .. wel nee
net als in de tram !

De lol vergaat je al snel , als er weer iets aan de hand is , met die uitgevallen treinen ,
of wat dan ook .
Na de lol komt de ergenis , en daar zorgt de NS heel goed voor, !

Laatst nog gestaan in een Sprinter als sardientjes , omdat er geen Intercity naar Den Haag zou gaan
Bij Gouda werden we ingehaald door?... Een Intercity van Utrecht naar Den Haag
dat was weer een staaltje van verkeerde communicatie tussen het personeel ,
bleek later !!
Reden was een kapotte trein , die in Gouda stond, met lichten uit, dus mensen zaten in het donker
Die kwamen dus ook nog in onze volle Sprinter, vandaar dat ik dat weet


Maar blijft u maar lekker in uw relax stoel voor in zitten en kijk maar niet naar achteren .
.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

duiner schreef: grapjas,
ik heb nog nooit een machinst rijdend de trein door zien lopen , dus natuurlijk ziet u dit niet !!.. :roll:

Als oudere mensen moeten staan, omdat ze net in dat weekend naar hun kleinkinderen willen gaan ,
is natuurlijk uw probleem niet , u zit lekker daar helemaal voor in ..

het komt meer voor , dan u denkt.. en , weet u wanneer ook ?

als er " weer " eens een kapotte trein ergens staat , en die mensen gaan met de andere treinen mee,
dubbel zoveel mensen, heb ik ook vaak meegemaakt
En ja, ik heb een gebroken enkel gehad, dus het staan is moelijk, dus denk maar
niet dat jonge mensen voor anderen opstaan .. wel nee
net als in de tram !

De lol vergaat je al snel , als er weer iets aan de hand is , met die uitgevallen treinen ,
of wat dan ook .
Na de lol komt de ergenis , en daar zorgt de NS heel goed voor, !

Laatst nog gestaan in een Sprinter als sardientjes , omdat er geen Intercity naar Den Haag zou gaan
Bij Gouda werden we ingehaald door?... Een Intercity van Utrecht naar Den Haag
dat was weer een staaltje van verkeerde communicatie tussen het personeel ,
bleek later !!

Maar blijft u maar lekker in uw relax stoel voor in zitten en kijk maar niet naar achteren . :roll:
.
.
.
Ik word hier een beetje moe van, en (met alle respect) ik begin echt te twijfelen aan uw verstandelijke vermogens.

Denkt u werkelijk dat wij voorin gaan zitten, en daar gedurende de héle dienst ook blijven zitten?
U bent van deze planeet neem ik aan, hoewel ik wel twijfel.

Ik, en mijn collega's ook, komen regelmatig "buiten".
Ff een frisse neus halen, ff de benen strekken, en ja................dan kunnen we ook in de trein kijken.
Vandaar dat ik u kan zeggen dat in de weekenden niet hoeft te staan.
Ook de oudere mensen niet.

Een defecte trein is overmacht.
Dat de mensen dan met een andere trein mee gaan/moeten is een logisch gevolg.
Dat deze trein dan drukker is dan gewoonlijk is ook een logisch gevolg.

Maar over het algemeen zijn de treinen in de weekenden nog niet voor de helft bezet.
Mocht er ergens iets uitvallen, dan nog zal de trein die wel rijd niet uitpuilen.

Dat u moest staan in de sprinter is ook vervelend.
Dat er gezegd word dat er geen intercity rijd, is ook vervelend.
Dat u gepasseerd word in Gouda door "een" intercity is ook vervelend, maar wat het daadwerkelijk de intercity naar Den Haag?
Was het geen trein naar Rotterdam, of was het wellicht een "lege" trein?

Ze komen met 130 km/h door Gouda heen jakkeren, dus wellicht is de waarneming correct maar wederom de interpretatie niet?

Maar ik vind het wel een goede zaak dat u u mening ventileert.
Dat u in sommige zaken de plank mis slaat, houd ik maar op onwetendheid.

Ik blijf lekker voorin zitten, en wellicht reizen we samen eens.

Hartelijke groet,

een machinist van NS.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

roko72 schreef:[Ik word hier een beetje moe van, en (met alle respect) ik begin echt te twijfelen aan uw verstandelijke vermogens.

Denkt u werkelijk dat wij voorin gaan zitten, en daar gedurende de héle dienst ook blijven zitten?
U bent van deze planeet neem ik aan, hoewel ik wel twijfel.

Ik, en mijn collega's ook, komen regelmatig "buiten".
Ff een frisse neus halen, ff de benen strekken, en ja................dan kunnen we ook in de trein kijken.
Vandaar dat ik u kan zeggen dat in de weekenden niet hoeft te staan.
Ook de oudere mensen niet.

Een defecte trein is overmacht.
Dat de mensen dan met een andere trein mee gaan/moeten is een logisch gevolg.
Dat deze trein dan drukker is dan gewoonlijk is ook een logisch gevolg.

Maar over het algemeen zijn de treinen in de weekenden nog niet voor de helft bezet.
Mocht er ergens iets uitvallen, dan nog zal de trein die wel rijd niet uitpuilen.

Dat u moest staan in de sprinter is ook vervelend.
Dat er gezegd word dat er geen intercity rijd, is ook vervelend.
Dat u gepasseerd word in Gouda door "een" intercity is ook vervelend, maar wat het daadwerkelijk de intercity naar Den Haag?
Was het geen trein naar Rotterdam, of was het wellicht een "lege" trein?

Ze komen met 130 km/h door Gouda heen jakkeren, dus wellicht is de waarneming correct maar wederom de interpretatie niet?

Maar ik vind het wel een goede zaak dat u u mening ventileert.
Dat u in sommige zaken de plank mis slaat, houd ik maar op onwetendheid.

Ik blijf lekker voorin zitten, en wellicht reizen we samen eens.

Hartelijke groet,

een machinist van NS.
het was een trein met maar 30 mensen, want de rest zat opgepropt in de Sprinter
en die van Rotterdam stond daarna in Gouda, waar gaan ze anders heen , dan naar Den Haag en Rotterdam ?

k denk dat uw denkvermogen een beetje op tilt staat , en kan u het niet uitstaan
dat er zo over uw bedrijf wodt gedacht , he ?
.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

duiner schreef:
het was een trein met maar 30 mensen, want de rest zat opgepropt in de Sprinter
en die van Rotterdam stond daarna in Gouda, waar gaan ze anders heen , dan naar Den Haag en Rotterdam ?

k denk dat uw denkvermogen een beetje op tilt staat , en kan u het niet uitstaan
dat er zo over uw bedrijf wodt gedacht , he ?
.
U heeft uw roeping mis gelopen.
U kunt mensen tellen die zich in een trein bevinden, die met 130 km/h voorbij komt. :shock:
U kunt zich nog op geven voor "wedden dat ik het kan".

Sorry, maar dit is nogal ongeloofwaardig als ik eerlijk ben.
Het is onmogelijk om te zien hoeveel mensen er zich in die trein bevonden, tenzij deze stil heeft gestaan.
Wat mij ook verbaasd............die van Den Haag zou door zijn gereden, en die van Rotterdam zou gestopt zijn.
Als die van Den Haag doorrijd, doet die "Rotterdammer" dat ook.
Er gaan 4 IC's per uur, waarvan er 2 doorrijden naar Den Haag en Rotterdam.
2 stoppen er op Gouda, om daarna door te gaan naar Den Haag en Rotterdam.

De sprinter waar u het over heeft, is al lang vertrokken als de IC naar Rotterdam/Den Haag aankomt in Gouda.
Deze sprinter moet wel wachten op de doorgaande IC richting Den Haag.............anders rijd ie 'm in de weg.

Dus met alle respect................u verhaal raakt kant nog wal.

Ohja...................NS is niet van mij, mocht die associatie gewekt zijn :wink:

Fijne dag gewenst.

een machinist van NS

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

roko72 schreef: U heeft uw roeping mis gelopen.
U kunt mensen tellen die zich in een trein bevinden, die met 130 km/h voorbij komt. :shock:
U kunt zich nog op geven voor "wedden dat ik het kan".

Sorry, maar dit is nogal ongeloofwaardig als ik eerlijk ben.
Het is onmogelijk om te zien hoeveel mensen er zich in die trein bevonden, tenzij deze stil heeft gestaan.
Wat mij ook verbaasd............die van Den Haag zou door zijn gereden, en die van Rotterdam zou gestopt zijn.
Als die van Den Haag doorrijd, doet die "Rotterdammer" dat ook.
Er gaan 4 IC's per uur, waarvan er 2 doorrijden naar Den Haag en Rotterdam.
2 stoppen er op Gouda, om daarna door te gaan naar Den Haag en Rotterdam.

De sprinter waar u het over heeft, is al lang vertrokken als de IC naar Rotterdam/Den Haag aankomt in Gouda.
Deze sprinter moet wel wachten op de doorgaande IC richting Den Haag.............anders rijd ie 'm in de weg.

Dus met alle respect................u verhaal raakt kant nog wal.

Ohja...................NS is niet van mij, mocht die associatie gewekt zijn :wink:

Fijne dag gewenst.

een machinist van NS
u schrijft steeds dingen op, die ik niet geschreven heb, waar shcreef ik dat hij 130 km reed ?
Hij reed langzaam ons voorbij, mag dat ook ?..

U schrijft iets over mijn gedachtengang, maar ik vind die van u meer op hol , soms . :lol:

en ook leest u niet, want ik heb toch geschreven dat er geen IC meer gingen ?
Dus het tijsschema was een beetje in de war , toen ze weer reden

ik snap eigenlijk niet, waarom ik dit moet uitleggen, als u daar werkt
.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

U heeft gelijk, goed??

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door AGGB »

Duiner schreef:En ja, ik heb een gebroken enkel gehad, dus het staan is moelijk, dus denk maar
niet dat jonge mensen voor anderen opstaan .. wel nee
net als in de tram !

Tja een enkele maal kan het voorkomen dat het erg vol is, echter het is niet een fout van de NS dat jonge mensen niet opstaan. Zij hebben geen fatsoen. Mijn ervaring is dat 'hoofddoekjes' uit zichzelf opstaan als ik in zo'n situatie binnenkom. Opstaan voor iemand misstaat niemand was eens de slogan.
Vroeger reisde een heel gezin met de trein, toen er geen of nauwelijks personenauto's waren en dan kreeg je als kind direct een draai om je oren als je niet onmiddellijk opstond voor een oudere. Die draai was meestal overbodig, omdat je al uit jezelf opstond. Nu jongeren alleen met de trein reizen en in het gezin meestal met de auto, zijn die dwingende ogen en uitschietende handen er niet; ook is mij opgevallen in bussen en trams dat ouders hun kinderen naast zich laten zitten en hen niet manen op te staan, zo leren zij geen fatsoen en worden het egoistische kl.. tz .kjes.
Dit alles heeft niets met de NS, waarop ik af en toe ook behoorlijk wat kritiek heb, te maken. Het feit dat TS steeds van onderwerp wisselt en aannames maakt, maakt haar verhaal niet sterk.
Kortom dit topic is ontspoord, laten we haar het laatste woord geven.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

Dat had ik ook al gedaan. :wink:

Gesloten