LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Jas
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2011 21:58

Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door Jas »

Zoals bij velen deed mijn OV-chipkaart het ook niet meer. Moet je helemaal naar een balie om zo'n stom formulier op te halen die ze net zo goed als PDF bestand op de website zouden kunnen plaatsen maar goed.

Netjes dat hele ding ingevuld en opgestuurd... Binnen 3 weken zou ik een nieuwe krijgen..

Inmiddels 7 weken geleden en eindelijk gisteren een brief ontvangen dat het bedrag wordt terug gestort en het nog 3 weken zou duren voordat ik dat ding krijg.

Waar slaat dat nou weer op... 1 weken wachten op een kaart. Bij welk bedrijf bestel je tegenwoordig nog iets met een levertijd van 10 weken...

Nu geen korting, geen reisproducten en lekker alles betalen elke dag.

Ik heb van de 10 weken 3 weken afgetrokken en een schadevergoeding geeist van de 7 weken die de pas te laat komt daar dit niet wordt nageleefd... Ben benieuwd... Incompetent bedrijf dat echt een bak ijswater verdient!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door Brainless »

Jas schreef:Zoals bij velen deed mijn OV-chipkaart het ook niet meer. Moet je helemaal naar een balie om zo'n stom formulier op te halen die ze net zo goed als PDF bestand op de website zouden kunnen plaatsen maar goed.

Netjes dat hele ding ingevuld en opgestuurd... Binnen 3 weken zou ik een nieuwe krijgen..

Inmiddels 7 weken geleden en eindelijk gisteren een brief ontvangen dat het bedrag wordt terug gestort en het nog 3 weken zou duren voordat ik dat ding krijg.

Waar slaat dat nou weer op... 1 weken wachten op een kaart. Bij welk bedrijf bestel je tegenwoordig nog iets met een levertijd van 10 weken...

Nu geen korting, geen reisproducten en lekker alles betalen elke dag.

Ik heb van de 10 weken 3 weken afgetrokken en een schadevergoeding geeist van de 7 weken die de pas te laat komt daar dit niet wordt nageleefd... Ben benieuwd... Incompetent bedrijf dat echt een bak ijswater verdient!
U vraagt zij draaien..
http://www.ov-chipkaart.nl/pdf/22246/pd ... gendekaart

Wel absurd dat het zolang heeft moeten duren natuurlijk!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is hier al vaker aan de orde gekomen, geef de kaart als "verloren" op (via de telefoon) en binnen een dag of 3 heb je een nieuwe.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bprosman schreef:Het is hier al vaker aan de orde gekomen, geef de kaart als "verloren" op (via de telefoon) en binnen een dag of 3 heb je een nieuwe.
Maar dat is dan in principe fraude..
En dat bedrijf werkt dus bewust fraude in de hand - en klaagt vervolgens dat mense van de lekken gebruik maken..

Wanproduct.. echt bezopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dat is dan in principe fraude..
Waarom is dat fraude ? Als je de kaart in de vuilbak gooit is hij ook "verloren"'.
Een kapotte kaart is voor het systeem ook "verloren" maar dan in de andere betekenis.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bprosman schreef:
Maar dat is dan in principe fraude..
Waarom is dat fraude ? Als je de kaart in de vuilbak gooit is hij ook "verloren"'.
Een kapotte kaart is voor het systeem ook "verloren" maar dan in de andere betekenis.
Tja.. da`s ook een manier.

Maar ja - OVchip geeft mensen geen andere keuze dan als die kapot is 'hem te verliezen'.

Ik ben zelf vanaf het begin al tegen de kaart geweest - en al deze ervaringen maken mij nog steeds geen voorstander - eerder "ik zei het toch"

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door bprosman »

Op zich is het systeem niet verkeerd maar in NL willen wij altijd het wiel opnieuw uitvinden zoals met de OV chipkaart en/of rekening rijden. In grote steden als New York, Londen, Singapore werken deze systemen als jaaaaren, rekening rijden werkt in Duitsland al een hele tijd. Nee wij weten het beter en willen dan qua techniek (de gebruikte chip) voor een dubbeltje op de éérste rang zitten en kiezen dan een chip waarvan de fabrikant notabene nog adviseert het niet te doen omdat de beveiligingstechniek achterhaald is en we kiezen niet voor het nieuwere type, nee dat kost een paar dubbeltjes meer.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door AGGB »

Dat is het precies bprosman.
ik kom zeer vaak in Londen, daar gaat het probleemloos, hier is eea veel te snel ingevoerd en hier is nmm niet gekeken en geluisterd hoe het er in andere steden met al jarenlange ervaring toegaat, kortom hier steeds het wiel opnieuw willen uitvinden ten koste van de reiziger.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Eeuwig wachten op die PIEP-kaart!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Waarschijnlijk zijn er mensen hier beter van geworden door een 'eigen' systeem te 'laten' ontwikkelen.

Ik bedoel - waarom niet een reeds werkend systeem hier invoeren?
Waarschijnlijk iets met strijkstokken, bonussen etc. :(

Gesloten