LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schiphol Taxicentrale klacht absurd!!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Ingrid J
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2015 22:16

Schiphol Taxicentrale klacht absurd!!

Ongelezen bericht door Ingrid J »

Ongelooflijk wat wij hebben meegemaakt met Schiphol Taxicentrale. De arrogantie, ze nemen niet eens een klacht in behandeling. Geen reactie ook via Taxiklacht.nl.
Op 25-9 en 2-10 onderstaande klacht ingediend.

Heenreis 7 september
Op 7 september om 4.30 opgehaald door een taxibusje. In gehele rechter zijkant van het busje zaten grote deuken. De chauffeur gooide de koffer met het handvat uitgetrokken in de bus.Hier werd direct iets van gezegd. De chauffeur mompelde iets van ‘dat hij wel wist wat hij deed’
De bus startte niet. Hij zat doorlopend op het dashboard te turen. Na korte tijd gingen wij rijden. Op de snelweg werd de taxibus tot 2 x toe stil gezet op de vluchtstrook met een naar het dashboard starende chauffeur. Gelukkig was het nacht en niet veel verkeer. Echt prettig voelt het niet om op de vluchtstrook stil te staan. Verder had het busje schijnbaar geen enkele schokdemping, zo werden wij heen en weer geschud tijdens deze rit.

Terugreis 21 september
Om 21.30 landen wij geheel volgens plan op Schiphol en staan rond 22 uur bij het Meetingpoint.

1e telefoongesprek 22.24
Een medewerkster deelde mij mee dat wij niet hier maar in Vertrekhal 3, bij uitgang C moeten staan. De chauffeur kan zijn taxi niet onbeheerd laten en niet naar binnen komen naar het Meetingpoint. Bij Vertrekhal 3 C kan hij voor de deur stoppen.
In de mail en op de ontvangen ‘Kwitantie klant’ staat dit nergens vermeld. Ook heb ik direct gemeld dat ik nog niets van de chauffeur vernomen had. Die had gezien de tijd allang contact met ons moeten opnemen.

2e telefoongesprek 22.33
Een medewerker vertelt dat de taxi met een lekke band op de A4 al 45 minuten op de ANWB staat te wachten. Wederom vraag ik waarom ik hier niet over gebeld ben, de lekke band was ruim na 21.30 [onze landingstijd]
Er is een 2e taxi onderweg om ons op te halen. Dit kan een half uur duren OF de 1e taxi komt vanaf de A4.

In Vertrekhal 3 staan wij niet geheel op ons gemak. Vele zwaar bewapende marechaussees lopen hier rond. Er is op dat moment ook een pier afgesloten op Schiphol. Reden is op dat moment nog onduidelijk.
http://www.nu.nl/binnenland/4130405/ala ... iphol.html

Wij staan binnen bij toegangsdeur C. Zwaar bewapende marechaussees en Schipholmedewerkers rondom ons en deze ingang wordt afgesloten. Onduidelijk of dit enkel wegens schoonmaakwerkzaamheden is. Daar er elk moment een taxi kan komen en wij niet het risico willen lopen om dan niet direct naar buiten te kunnen, besluiten wij om buiten te wachten.

3e telefoongesprek 23.07
Waar blijft de taxi? De taxi kan niet gebeld worden...die rijdt. Vreemd, daar de meeste taxi’s tegenwoordig zijn uitgerust met bleu toot verbindingen en handsfree bel-mogelijkheden.
Ik leg uit dat we duidelijkheid willen over de wachttijd, we staan namelijk ook buiten, het is koud en het regent.
Mijn uitleg over marechaussees en de afgesloten deur schijnt ze niet te willen geloven.
Vriend neemt de telefoon over. De voortdurende onduidelijkheid over de taxi heeft ons zeker wat geïrriteerd gemaakt, we zijn moe van een lange reis, willen naar huis en staan buiten. Vriend zegt dat hij duidelijkheid wil, en dat er binnen een kwartier een taxi dient te zijn. Wij zijn klant, hebben betaald en het bedrijf kan niet leveren waarvoor betaald is.
De betreffende medewerkster ervaart dit als een ‘bedreiging’ en verbreekt de verbinding.

4e telefoongesprek 23.10
Ik bel direct terug. De medewerkster is boos, en eist excuus van vriend. Van enige bedreiging / onheuse bejegening of grof taalgebruik is geen enkele sprake geweest, dus nee waarom zou er van onze kant een excuus moeten komen!
Ze kan ook rekening houden met ONZE kant van de zaak, wij staan al lange tijd te wachten op de taxi/ onduidelijk hoe lang nog / buiten / kou / regen / marechaussees – dreiging van ...?? enz
Volgens haar draai ik de zaak om!?? en staat zij in haar recht. Zij EIST excuus of anders geen taxi! die wordt terug geroepen en uw geld bent u kwijt... Het heeft geen zin om hier nog over terug te bellen en nogmaals uw geld bent u kwijt. Hierop verbreekt zij de verbinding.

Schiphol Taxicentrale heeft ons in de kou laten staan. Overmacht, ja dat kan gebeuren. Een lekke band – erg vervelend, maar hou de passagiers op de hoogte en wees duidelijk. Op de ‘Kwitantie klant’ staat dat u bij vertraging van de passagiers door bv. wachten op de koffers met als gevolg dus een langere wachttijd voor de chauffeur kosten in rekening kan brengen. Er dient ten allen tijde door de klant contact opgenomen te worden met de centrale. Het verbaast mij dan ook dat dit niet voor het bedrijf schijnt te gelden in geval van vertraging ed.

Het bedrijf heeft ons niet kunnen leveren waar wij voor betaald hadden. De heenreis was van zeer slechte kwaliteit, en de terugreis heeft u niet uitgevoerd.
Voor de bijzonder absurde en onbehoorlijke houding van de medewerkster ... hier heb ik geen woorden voor!

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Schiphol Taxicentrale klacht absurd!!

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Ingrid J schreef: Voor de bijzonder absurde en onbehoorlijke houding van de medewerkster ... hier heb ik geen woorden voor!
Er staan er hier anders aardig wat.

Wat wil je hier nu mee bereiken? Je sleept er van alles bij wat niet echt relevant is. In een auito kunnen deuken zitten. Dat de merechaussee op Schiphol bezig is kan die Taxicentrale weinig aan doen en jullie kiezen er zelf voor om in de regen te gaan staan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schiphol Taxicentrale klacht absurd!!

Ongelezen bericht door Brahms »

Barre Barry schreef:.......Wat wil je hier nu mee bereiken?....
Ik denk zomaar, geld van de niet geleverde dienst terug.
Maar dat kan nog moeilijk worden, als het taxibedrijf geen reactie geeft.

Gesloten