LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door kweenie »

Los daarvan, kun je van de betreffende gehandicapte dan net zo goed beweren dat het een 'uitvreter' is... Aangezien hij/zij op de zelfde tijden met het OV reist.

Ik denk trouwens dat het halve land in opstand zou komen als een gehandicapte tegen dubbel tarief zou moeten reizen omdat hij twee plekken in beslag neemt. Dus betalen naar rato van de bezette plekken lijkt mij geen goed idee.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door kweenie »

langste adem schreef:

Hoewel ik links politiek en sociaal georiënteerd ben een rechtse uitspraak: uitkering en kinderbijslag plus evt andere toeslagen worden zo het lijkt nu misbruikt en is onbetaalbaar, moet stoppen.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Wie kinderen maakt moet ze zelf maar onderhouden. En de echte minima mogen van mij best wat kinderbijslag ontvangen hoor , maar nu is het ontvangen van kinderbijslag een standaard recht die iedereen krijgt met een kind, ook de mensen die een kind zelf wel kunnen financieren. Sowieso zou een rigoreuze herziening van ALLE toeslagen en subsidies zinvol zijn.
Maar dat is een hele andere discussie en heeft niets met uw zitplekje in het OV te maken.
Uitkeringen, kinderbijslag en toeslagen worden niet misbruikt, maar gebruikt. Zulke bijdragen zijn namelijk bedoeld om te kunnen leven en dus ook voor vervoer. Ze zijn niet alleen om te zorgen voor water en brood en een brits in een hok. Dat ze met het OV reizen geeft al aan dat ze waarschijnlijk geen geld hebben voor een auto, dus zo veel te hoog zullen die bijdragen ook weer niet zijn...

Of al die bijdragen op de schop zouden moeten is inderdaad een andere, veel bredere, discussie. Als voor alles het criterium zou moeten zijn of je een en ander zelf zou kunnen financieren, dan zou je net zo goed ook bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek kunnen afschaffen en de belastingtarieven voor inkomens boven het minimum nog eens met 10% kunnen verhogen. Immers, ook van een minimuminkomen kun je leven, dus elke euro extra kun je dan ook maar luxe noemen... En of je daar dan 63%, 59% of 48% van overhoudt, of bij wijze van spreken maar 30%, maakt in principe weinig uit.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door puma73 »

Moneyman schreef:
puma73 schreef:Jou reactie op mijn post zegt genoeg.
Dan moet je 'm misschien nog eens lezen en erover nadenken.

Ik kan 'm gaan nuanceren en duidelijk maken waarom ik een redelijk beeld heb van handicaps en gehandicapten, maar dat ga ik niet doen. Laat ik volstaan met aangeven dat (uiteráárd) ook hier geldt dat de schoen alleen aangetrokken moet worden door hen die hem passen.
Ik ervaar in het dagelijkse leven nog steeds mensen die mensen met een handicap lastig vinden en geen enkel respect hebben voor mensen met een handicap.

Dat is nog steeds een maatschappelijk probleem en daarom trek ik inderdaad die schoen aan. Uw opmerking scheert nog steeds alle mensen met een handicap over een kam.
Ik kan voor mensen die zo reageren geen greintje respect opbrengen.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door angel1978 »

puma73 schreef:
Moneyman schreef:
puma73 schreef:Jou reactie op mijn post zegt genoeg.
Dan moet je 'm misschien nog eens lezen en erover nadenken.

Ik kan 'm gaan nuanceren en duidelijk maken waarom ik een redelijk beeld heb van handicaps en gehandicapten, maar dat ga ik niet doen. Laat ik volstaan met aangeven dat (uiteráárd) ook hier geldt dat de schoen alleen aangetrokken moet worden door hen die hem passen.
Ik ervaar in het dagelijkse leven nog steeds mensen die mensen met een handicap lastig vinden en geen enkel respect hebben voor mensen met een handicap.

Dat is nog steeds een maatschappelijk probleem en daarom trek ik inderdaad die schoen aan. Uw opmerking scheert nog steeds alle mensen met een handicap over een kam.
Ik kan voor mensen die zo reageren geen greintje respect opbrengen.
Mensen met een handicap zijn soms ook lastig. Net zoals mensen zonder handicap soms lastig zijn.
Daarnaast zijn er mensen die overal een probleem van maken zo ook van een handicap / kinderwagen / buggy. De selectieve verontwaardiging ( wel op deze opmerking van moneyman reageren, maar totaal niet op de OP ) is ook erg ongepast.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door sjohie »

puma73 schreef:
Moneyman schreef:
puma73 schreef:Het verdrag voor de rechten van de gehandicapte mens is al door de Tweede kamer en zodra de Eerste kamer het heeft goedgekeurd wordt dit verdrag geratificeerd en kunnen
mensen met een handicap volwaardig deel uit maken van de maatschappij.
Volgens mij is er nog iets van wezenlijk belang: namelijk dat gehandicapten pas volwaardig deel uitmaken van de maatschappij als ze zich ook als zodanig gedragen. Zolang ze in het verdomhoekje blijven zitten of allerlei privileges claimen omdat ze nu eenmaal gehandicapt zijn, gaat het niet werken, wat er ook geregeld wordt.

Ik denk dat jij een heel verkeerd beeld hebt over de gehandicapte medemens.
Die zijn er zeker wel. Vroegah, toen we nog een nachtje voor het postkantoor moesten slapen voor Bruce Springsteen kaarten, was er een jongen in een rolstoel, die na het ontvangen van zijn nummertje op vrijdagavond, weer naar huis ging. Het is "not done" om een nummer te scoren, naar huis te gaan, en dan de volgende morgen je plekje in de rij weer te claimen, maar goed, voor hem was dat uiteraard een ander verhaal. De volgende morgen kwam hij weer, en drukte zijn rolstoel lomp vooraan in de rij. Hem er op aangesproken, en hij terug naar waar hij ook stond de avond ervoor. Gedurende de paar uur op de zaterdagochtend drukte hij steeds naar voren, tot op het punt dat een paar potige mannen hem met rolstoel en al op zijn plek zetten, en met een paar stenen zijn wielen blokkeerden. Wat een lamstraal was dat, zo asociaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb niet uit de reactie van Moneyman kunnen opmaken dat hij gehandicapten als een last ervaart.
Wel worden gehandicapten nog steeds regelmatig door de maatschappij in het verdomhoekje geduwd helaas. Maar als je niet " lastig bent " als gehandicapte hoef je je er ook niets van aan te trekken. :wink:
Zelf ervaar ik de oneindige stroom scootmobiels soms best wel als hinderlijk, zeker in supermarkten , omdat een enkeling de indruk wekt dat eenieder maar per direct aan de kant moet springen want ja , sommigen , niet allemaal ( !) , maken soms best wel misbruik van hun handicap.
Aso.s zijn er nu eenmaal , zowel onder de gehandicapte medemens als onder de niet gehandicapte medemens.
On- topic: het is voor niemand prettig om in een overvolle spitstrein/ bus/ metro te moeten staan, na een lange werkdag.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door Brahms »

criticmona schreef:Als gehandicapte reis ik veel met OV. Ik merk dat er te vaak teveel kinderwagens zijn. Zelf te vaak meegemaakt rolstoel inklappen maar geen zitplek daar waar het bedoeld is kunnen bemachtigen. Ik denk dat het tijd wordt dat elke plek welke wordt ingenomen ook betaald wordt dus kind in kinderwagen gewoon vol tarief.

Er zijn regels maar daaraan wordt niet gehouden. In Rotterdam is het soms wildwest tussen gehandicpaten en kinderwagen of buggy reizenden. Dit is niet overdreven.

Persoonlijke mening is dat iemand die met een kinderwagen reist dus niet aan het werk is. Ik krijg wel eens het gevoel dat mensen met kinderen het als excuus gebruiken ermee op pad te MOETEN. Dat kost werkenden waaronder gehandicapten met een baan , welke dan ook belasting betalen uit arbeid , geld.

Ouders met kinderen en kinderwagens vooral zouden ook voor de staat geld moeten willen verdienen. Dit ontlast het openbaar vervoer op koopavonden en weekenden na. Dat is mijn mening.

Hoewel ik links politiek en sociaal georiënteerd ben een rechtse uitspraak: uitkering en kinderbijslag plus evt andere toeslagen worden zo het lijkt nu misbruikt en is onbetaalbaar, moet stoppen. Als je vaak op verschillende dagen en tijden reist met OV en kinderwagen dan ben je niet aan het werk. Je bent dan aan het genieten van deze vrijheid op kosten van de werkenden die het geld voor al die uitkeringen en toeslagen allemaal maar moet opbrengen.
Je hebt totaal niets te doen en denkt na 9 jaren lid zijn van Radar forum, ik zal eens een dwaas bericht plaatsen op dit forum en kijken hoe het loopt.....
Nou aan aandacht geen gebrek, iedereen buitelt over elkaar heen met berichten in de overtreffende trap....... TS leest mee en lacht zich dood !
Lees het TS-bericht nog maar eens aandachtig door. Gewoon en alleen geschreven om een discusie op gang te brengen.

Ik reis noodgedwongen bijna dagelijks met de trein, zowel in als buiten de spits, en er gaan weken voorbij dat ik geen kinderwagen of rolstoel zie.
Overigens hebben veel treinen daar aparte ruimtes voor. In de nieuwe NS Sprinter kunnen wel 40 kinderwagens en rolstoelen tegelijk staan.
In veel treinen heeft een invalide voorrang op een rolstoel- of gewone zitplaats, locatie aangegeven met een sticker......
Dat mensen met een kinderwagen maar moeten worden geweerd uit het OV, omdat anders de invalide medemens niet mee kan, is natuuurlijk te bezopen voor woorden.
Wild West taferelen tussen rolstoelers en kinderwagen bezitters, in meer dan 40 jaren van treinreizen nog nooit iets van gezien !
Tis allemaal sensatie praat van de TS.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door Moneyman »

puma73 schreef:
Moneyman schreef:
puma73 schreef:Jou reactie op mijn post zegt genoeg.
Dan moet je 'm misschien nog eens lezen en erover nadenken.

Ik kan 'm gaan nuanceren en duidelijk maken waarom ik een redelijk beeld heb van handicaps en gehandicapten, maar dat ga ik niet doen. Laat ik volstaan met aangeven dat (uiteráárd) ook hier geldt dat de schoen alleen aangetrokken moet worden door hen die hem passen.
Ik ervaar in het dagelijkse leven nog steeds mensen die mensen met een handicap lastig vinden en geen enkel respect hebben voor mensen met een handicap.

Dat is nog steeds een maatschappelijk probleem en daarom trek ik inderdaad die schoen aan. Uw opmerking scheert nog steeds alle mensen met een handicap over een kam.
Ik kan voor mensen die zo reageren geen greintje respect opbrengen.
Je hebt duidelijk nog steeds niet begrepen waar ik op doel. Anderen begrijpen 'm wel gelukkig.

OK, ter verduidelijking: je kunt naar de overheid kijken en hopen of verwachten dat wet- en regelgeving het probleem op zal lossen. Ik geloof niet dat het zo werkt. Ja, als er echte barrières zijn moeten die opgeruimd worden (denk aan arbeidsmarktparticipatie en dergelijke). Maar het grootste verschil maak je zélf. Door je houding, je levensinstelling, je attitude, noem maar op. Als je, zoals TS, je positie claimt omdat je nu eenmaal gehandicapt bent: ja sorry, maar dan heb je het niet begrepen en ga je het niet redden in de maatschappij - alle regeltjes ten spijt. Vandaar mijn oproep aan hen die het aangaat om uit dat verdomhoekje te komen.

Gedraag je niet als een gehandicapte die toevallig moet participeren in een maatschappij, maar als een volwaardig lid van de maatschappij die toevallig gehandicapt is. Een wereld van verschil.

En deze parallel kan je overigens doortrekken naar iedere willekeurige groep die zich achtergesteld voelt, en geldt niet alleen voor de gehandicapte medemens.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door kweenie »

Brahms schreef:Ik reis noodgedwongen bijna dagelijks met de trein, zowel in als buiten de spits, en er gaan weken voorbij dat ik geen kinderwagen of rolstoel zie.
Ik heb het idee dat het probleem van TS zich ook voornamelijk in metro, tram en bus afspeelt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door moederslink »

criticmona schreef: Ik merk dat er te vaak teveel kinderwagens zijn.

Goh, hoe zou dat nou toch komen :(
Ik denk dat het tijd wordt dat elke plek welke wordt ingenomen ook betaald wordt dus kind in kinderwagen gewoon vol tarief.
" staanders " betalen ook gewoon en de baby kan zelf nergens iets aan doen :oops:
Persoonlijke mening is dat iemand die met een kinderwagen reist dus niet aan het werk is. Ik krijg wel eens het gevoel dat mensen met kinderen het als excuus gebruiken ermee op pad te MOETEN. Dat kost werkenden waaronder gehandicapten met een baan , welke dan ook belasting betalen uit arbeid ,
Vreemde aannames :roll:
Hoewel ik links politiek en sociaal georiënteerd ben een rechtse uitspraak: uitkering en kinderbijslag plus evt andere toeslagen worden zo het lijkt nu misbruikt en is onbetaalbaar, moet stoppen. Als je vaak op verschillende dagen en tijden reist met OV en kinderwagen dan ben je niet aan het werk. Je bent dan aan het genieten van deze vrijheid op kosten van de werkenden die het geld voor al die uitkeringen en toeslagen allemaal maar moet opbrengen.
Vreemde niet relevante opmerking , al die uitkeringen / toeslagen is een andere discussie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door Brahms »

kweenie schreef:....Ik heb het idee dat het probleem van TS zich ook voornamelijk in metro, tram en bus afspeelt.....
kweenie, het staat er niet, maar je zou er bij nader inzien wel eens gelijk in kunnen hebben. Echter TS reageert verder (nog) niet, dus dat is even de vraag.....
Maar ook bv de RET-Metro heeft een grote lege ruimte voor kinderwagens en rolstoelen, zelfs fietsen mogen mee. Dus de voorzieningen zijn er wel degelijk, dat je misschien eens een metro of ander OV moet laten schieten omdat deze te vol is, overkomt iedereen wel eens.

Maar dan zijn de opmerkingen van TS nog vreemder, als je al niet meer met een kinderwagen naar de stad mag, dat is natuurlijk te gek voor woorden......
Extra betalen voor een kinderwagen, prima, dan ook extra betalen voor een rolstoel !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door sjohie »

Brahms schreef:
criticmona schreef:Als gehandicapte reis ik veel met OV. Ik merk dat er te vaak teveel kinderwagens zijn. Zelf te vaak meegemaakt rolstoel inklappen maar geen zitplek daar waar het bedoeld is kunnen bemachtigen. Ik denk dat het tijd wordt dat elke plek welke wordt ingenomen ook betaald wordt dus kind in kinderwagen gewoon vol tarief.

Er zijn regels maar daaraan wordt niet gehouden. In Rotterdam is het soms wildwest tussen gehandicpaten en kinderwagen of buggy reizenden. Dit is niet overdreven.

Persoonlijke mening is dat iemand die met een kinderwagen reist dus niet aan het werk is. Ik krijg wel eens het gevoel dat mensen met kinderen het als excuus gebruiken ermee op pad te MOETEN. Dat kost werkenden waaronder gehandicapten met een baan , welke dan ook belasting betalen uit arbeid , geld.

Ouders met kinderen en kinderwagens vooral zouden ook voor de staat geld moeten willen verdienen. Dit ontlast het openbaar vervoer op koopavonden en weekenden na. Dat is mijn mening.

Hoewel ik links politiek en sociaal georiënteerd ben een rechtse uitspraak: uitkering en kinderbijslag plus evt andere toeslagen worden zo het lijkt nu misbruikt en is onbetaalbaar, moet stoppen. Als je vaak op verschillende dagen en tijden reist met OV en kinderwagen dan ben je niet aan het werk. Je bent dan aan het genieten van deze vrijheid op kosten van de werkenden die het geld voor al die uitkeringen en toeslagen allemaal maar moet opbrengen.
Je hebt totaal niets te doen en denkt na 9 jaren lid zijn van Radar forum, ik zal eens een dwaas bericht plaatsen op dit forum en kijken hoe het loopt.....
Nou aan aandacht geen gebrek, iedereen buitelt over elkaar heen met berichten in de overtreffende trap....... TS leest mee en lacht zich dood !
Lees het TS-bericht nog maar eens aandachtig door. Gewoon en alleen geschreven om een discusie op gang te brengen.

Ik reis noodgedwongen bijna dagelijks met de trein, zowel in als buiten de spits, en er gaan weken voorbij dat ik geen kinderwagen of rolstoel zie.
Overigens hebben veel treinen daar aparte ruimtes voor. In de nieuwe NS Sprinter kunnen wel 40 kinderwagens en rolstoelen tegelijk staan.
In veel treinen heeft een invalide voorrang op een rolstoel- of gewone zitplaats, locatie aangegeven met een sticker......
Dat mensen met een kinderwagen maar moeten worden geweerd uit het OV, omdat anders de invalide medemens niet mee kan, is natuuurlijk te bezopen voor woorden.
Wild West taferelen tussen rolstoelers en kinderwagen bezitters, in meer dan 40 jaren van treinreizen nog nooit iets van gezien !
Tis allemaal sensatie praat van de TS.
+1, ik reis, nu voornamelijk zakelijk, ook regelmatig met de trein, en wat TS schetst, komt ook mij niet bekend voor, in ieder geval niet in de trein. Nou heeft TS het over "OV" dus dat kan van alles zijn, van een thalys tot belbus, maar goed, voor mijn gevoel is de openingspost meer emotie dan feit. Dat wil niet zeggen dat het voor TS dan maar niet belangrijk is, maar het is niet meer dan de individuele ervaring van 1 OV reiziger, en als zodanig in mijn ogen lang niet representatief voor het hele Nederlandse OV of alle gebruikers daarvan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja - leuke discussie.
Ik herken het niet, trouwens.

Natuurlijk zie ik zowel 'minder mobiele' volwassenen als kinderen in het OV - maar wild west taferelen tussen deze groepen? Nee, tussen diverse groepen jongeren (Amsterdamse OV) wel..

En ja, toen onze kleine man nog heel klein was, ging vrouwlief ook wel eens met de bus winkelen, of iets - en zo`n kleintje neem je dan mee. Geen punt, bus is ruim genoeg - en er even aan denken buiten de spits te reizen (ook beter/rustiger voor je kleintje).
Enneh - toeslagen? Uitkeringen? Nee hoor - gebruiken we niet. Je krijgt wel kinderbijslag (kindgebonden budget of zoiets heet dat tegenwoordig) maar voor de rest - niets.
Zelfs geen korting omdat je een kinderwagen bij je hebt - belachelijk niet? :lol:

Wel een keer een 'aanvaring' gehad. In de bus, kinderwagen neergezet. Komt oudere mevrouw met rollator binnen die begint een partij moeilijk te doen - wat de kinderwagen stond op 'haar' plek. (Deze grote bus had 4 plaatsen voor rolstoelen/kinderwagens - en 1 ervan stond onze kinderwagen). Ik heb deze gepikeerde oudere erop gewezen waar de vrije plaatsen waren - en als ze het echt zo`n probleem vond, kon ze ook de volgende bus nemen. Want als ouders krijg je geen korting in de bus, als oudere weer wel. Bleek dat deze dame altijd de bus nam, en dan standaard dat plekje had (rustige tijden) en daardoor helemaal in verwarring was. Gelukkig kon ze deze heftige verandering voor deze ene keer wel aan. :wink:

Echt wild west dus..
:mrgreen:

criticmona
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:42

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door criticmona »

Brahms schreef:
criticmona schreef:
Je hebt totaal niets te doen en denkt na 9 jaren lid zijn van Radar forum, ik zal eens een dwaas bericht plaatsen op dit forum en kijken hoe het loopt.....
Nou aan aandacht geen gebrek, iedereen buitelt over elkaar heen met berichten in de overtreffende trap....... TS leest mee en lacht zich dood !
Lees het TS-bericht nog maar eens aandachtig door. Gewoon en alleen geschreven om een discusie op gang te brengen.

Ik reis noodgedwongen bijna dagelijks met de trein, zowel in als buiten de spits, en er gaan weken voorbij dat ik geen kinderwagen of rolstoel zie.
Overigens hebben veel treinen daar aparte ruimtes voor. In de nieuwe NS Sprinter kunnen wel 40 kinderwagens en rolstoelen tegelijk staan.
In veel treinen heeft een invalide voorrang op een rolstoel- of gewone zitplaats, locatie aangegeven met een sticker......
Dat mensen met een kinderwagen maar moeten worden geweerd uit het OV, omdat anders de invalide medemens niet mee kan, is natuuurlijk te bezopen voor woorden.
Wild West taferelen tussen rolstoelers en kinderwagen bezitters, in meer dan 40 jaren van treinreizen nog nooit iets van gezien !
Tis allemaal sensatie praat van de TS.
Kennen we elkaar zo goed dat je/u me meemaakte voor tijdens en na de post? Er kunnen heel veel redenen zijn om niet (vaak) te reageren. Je hebt twitteraars welke twitteren als ze een dag niet naar de WC geweest zijn bijvoorbeeld. Ik ben iemand welke veel op zijn beloop laat maar als het dan niet vanzelf oplost al dan niet erger wordt mijn mond open te doen. Als ik overal op moest reageren of het op bv dit forum bespreken dan heb ik daar een dagtaak aan , zo ben ik niet. Besteedt mijn tijd anders. Schijnt raar op je of u (we kennen elkaar niet) over te komen. Ik voel mij ook niet geroepen mij in elke discussie , al dan niet door mij gestart , door anderen te mengen. Ik kan het met de ene of andere eens zijn maar moet ik daar dan nog topic tekst voor gebruiken? Mijn aanvangstopic levert bij twijfelgevallen wel een beeld met wie ik het (on)eens ben.

Ik kan ook besluiten als de discussie het voor mij toelaat op alle reacties samenvattend weer te reageren. Ja en dan kom ik nooit in de top10 van mensen die het meeste berichten schrijven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gehandicapten vs kinderwagens en buggys

Ongelezen bericht door olaf79 »

langste adem schreef:maar nu is het ontvangen van kinderbijslag een standaard recht.
De kinderbijslag is door Hitler bedacht en tijdens de duitse bezetting ook in NL ingevoerd. Was een premie om zoveel mogelijk Ariers te "broeden" . Dit soort nutteloze rondschuiven met geld moet inderdaad maar snel afgeschaft worden.

Gesloten