Pagina 1 van 1

NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:11
door Oblomova
De kaartautomaat op station Heerhugowaard kon een nieuwe OV kaart niet activeren. Er was wel een NS medewerker die het ook tevergeefs probeerde. Resultaat: trein gemist (tevens aansluiting vervolg reis). Toen moest er dus een duurder kaartje worden gekocht met contant geld. De reiziger was een toerist die geen geschikte pinpas had. Hij had het niet gepast, maar de winkel op het station weigerde het te wisselen: lekker klant-vriendelijk die winkels op NS stations!!! Reiziger in de stress om de volgende trein te kunnen halen.

Hieraan verdient de NS dus! Het kaartje was duurder en de winkels kunnen goedkoper draaien door geen normale service aan NS reizigers te bieden.

Een e-mail klacht hierover indienen bij de NS lijkt ook al niet te lukken. Dat kan blijkbaar alleen telefonisch.

Bedankt NS voor jullie K-service!!! En daaraan te verdienen!!!

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:17
door bprosman
Een e-mail klacht hierover indienen bij de NS lijkt ook al niet te lukken. Dat kan blijkbaar alleen telefonisch
Het kan dus wel :wink:

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:25
door Moneyman
Wat hebben die winkels met de NS te maken? Dat ze toevallig op een NS station zitten, maakt niet dat ze ineens de sores van de NS of diens reiziger op moeten lossen.

Ik ga toch ook niet klagen bij de verhuurder van het pand waar de Albert Heijn zit als ik een pak zure melk heb gekocht?

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:37
door BL2
Oblomova schreef:De kaartautomaat op station Heerhugowaard kon een nieuwe OV kaart niet activeren. Er was wel een NS medewerker die het ook tevergeefs probeerde. Resultaat: trein gemist (tevens aansluiting vervolg reis). Toen moest er dus een duurder kaartje worden gekocht met contant geld. De reiziger was een toerist die geen geschikte pinpas had. Hij had het niet gepast, maar de winkel op het station weigerde het te wisselen: lekker klant-vriendelijk die winkels op NS stations!!! Reiziger in de stress om de volgende trein te kunnen halen.

Hieraan verdient de NS dus! Het kaartje was duurder en de winkels kunnen goedkoper draaien door geen normale service aan NS reizigers te bieden.

Een e-mail klacht hierover indienen bij de NS lijkt ook al niet te lukken. Dat kan blijkbaar alleen telefonisch.

Bedankt NS voor jullie K-service!!! En daaraan te verdienen!!!


Bij een kaartautomaat kan je aleen een klaarstaand product, welke eerder is aangevraagd laden op de OV chipkaart.
Als je dat niet juist doet, plaatst de automaat het product ook niet.

En hoeveel was de reis dan duurder ? Denk zomaar 1 (één) euro. De toeslag voor het kartonnen OV-chipkaartje.
Je kan het NS toch moeilijk aanrekenen dat een toerist een niet juiste betaalkaart bezit.
Je kan het NS toch moeilijk aanrekenen dat een winkeltje niet wil wisselen.

En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:39
door Moneyman
BL2 schreef:En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!
Iedere man of vrouw heeft dat, toch? :wink: De K is zo'n fijne letter, dat je daar van alles voor in kunt vullen. En tegelijk is dat ook de reden om hem (inderdaad) gewoon niet te gebruiken in dergelijke situaties. Want wat je ook invult voor die K, netjes en chique is het nooit.

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:41
door bprosman
En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!
Heel veel vrouwen (eigenlijk allemaal) hebben een K. Tenminste... dat verstaan wij in Den Bosch onder een K service.

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:43
door Moneyman
bprosman schreef:
En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!
Heel veel vrouwen (eigenlijk allemaal) hebben een K. Tenminste... dat verstaan wij in Den Bosch onder een K service.
En mannen ook - hoop ik. Veel eunuchen zullen er niet rondlopen. :wink:

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:51
door BL2
Ik zat al te wachten op een reactie, wat er zoal nog meer bedacht kan worden met een K. De ene K is de andere immers niet.........
Maar TS zal wel de Klantgerichte Service hebben bedoelt.

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:52
door kweenie
Vreemd, als iets niet helemaal naar wens loopt, dan zou ik dat toch geen Keurige service noemen. Maar fijn dat TS blijkbaar wel blij is.

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 08:58
door kokka
Als goede burger heeft ts toen natuurlijk het bedrag voor deze toerist gepint zodat deze haar contant kon betalen?

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 12:39
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 28 sep 2016 20:04
door GJvdZ
kokka schreef:Als goede burger heeft ts toen natuurlijk het bedrag voor deze toerist gepint zodat deze haar contant kon betalen?
Lijkt me wel. Alleen anderen zijn immers K-zakken.

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 14 nov 2016 14:26
door Guardian72
Oblomova schreef:Hij had het niet gepast, maar de winkel op het station weigerde het te wisselen: lekker klant-vriendelijk die winkels op NS stations!!! Reiziger in de stress om de volgende trein te kunnen halen.
Deze winkels kunnen en mogen niet wisselen. Hoewel alle winkels op stations eigendom zijn van Servex (een volle NS dochteronderneming), opereren deze apart van elkaar. (zal wel een geldstroom constructie zijn of zo.. dat weet ik niet).

Dat TS het de medewerkers van de Kiosk in HHW het aanrekent hoe de hoofdkantoren zaken regelen vind ik onjuist. Dat de NS hierop aangesproken word is m.i. onterecht, deze klacht zal TS bij Servex neer moeten leggen.

(en ja, ik ben bekend met deze club - ik heb daar een aantal jaren gewerkt.)

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 14 nov 2016 16:36
door BL2
Sommige formules zijn eigendom van Servex, indirect dus NS, andere zeker niet.

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 14 nov 2016 21:47
door Guardian72
Het winkeltje waar TS over schrijft - de Kiosk - is wel Servex. Een aantal namen zullen geen eigendom van Servex zijn (starbucks, AH) maar exploitatie op NS stations word wel door Servex gedaan, tenzij dit vrij recent is aangepast. Zou ik trouwens een goed idee vinden...

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Geplaatst: 14 nov 2016 23:05
door BL2
Ik denk dat servex geen club is maar gewoon een bedrijf. Verder lijkt me het wat off topic om hier je mening te gaan geven over je oud werkgever.
Veel werknemers zijn juist trots om voor Servex te mogen werken, als onderdeel van het veel grotere NS.