LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bewaakte fietsenstalling stations

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
struup
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:35

bewaakte fietsenstalling stations

Ongelezen bericht door struup »

Echtparen met een en/of rekening met 2 bank passen worden gediscrimineerd door de NS.
Als je met z'n tweeën gebruik wilt maken van de bewaakte fietsenstalling bij een station door gebruik van je bankpas dan heb je een probleem.
De procedure is namelijk zo dat je met je bankpas in kunt checken in de stalling, de eerste gaat prima maar de tweede komt niet naar binnen
omdat je gebruik maakt van dezelfde bankrekening (maar wel met een andere pas). Ik kan dus maar 1 fiets stallen terwijl ik gewoon wil betalen voor de tweede fiets wordt dit domweg geweigerd, deze situatie duurt al ruim 2 jaar. Ik heb al enkele malen geklaacht bij NS Fiets maar krijg geen respons.
Dit is een landelijk probleem wat bij alle bewaakte stallingen van NS fiets aanwezig is.
Het probleem is waarschijnlijk softwarematig op te lossen.

Mucha

Re: bewaakte fietsenstalling stations

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: bewaakte fietsenstalling stations

Ongelezen bericht door sjohie »

struup schreef:Echtparen met een en/of rekening met 2 bank passen worden gediscrimineerd door de NS.
Als je met z'n tweeën gebruik wilt maken van de bewaakte fietsenstalling bij een station door gebruik van je bankpas dan heb je een probleem.
De procedure is namelijk zo dat je met je bankpas in kunt checken in de stalling, de eerste gaat prima maar de tweede komt niet naar binnen
omdat je gebruik maakt van dezelfde bankrekening (maar wel met een andere pas). Ik kan dus maar 1 fiets stallen terwijl ik gewoon wil betalen voor de tweede fiets wordt dit domweg geweigerd, deze situatie duurt al ruim 2 jaar. Ik heb al enkele malen geklaacht bij NS Fiets maar krijg geen respons.
Dit is een landelijk probleem wat bij alle bewaakte stallingen van NS fiets aanwezig is.
Het probleem is waarschijnlijk softwarematig op te lossen.
Als het zo makkelijk zou zijn, hadden ze dat vast wel gedaan, denk je ook niet? Los van alle perikelen, zijn ze toch echt wel een dienstverlener, en die zijn gék op zulke simpele oplossingen, want dat is leuk scoren voor de PR afdeling. Als het systeem is gebouwd op basis van 1 fiets per rekeningnummer, waar het wel op lijkt, dan is het niet zo makkelijk, want jullie gebruiken uiteindelijk maar 1 rekeningnummer. Overigens zijn er ook fietsenstallingen waar je binnen komt met je OV-chipkaart, anders probeer je dat eens?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: bewaakte fietsenstalling stations

Ongelezen bericht door GJvdZ »

struup schreef: Het probleem is waarschijnlijk softwarematig op te lossen.
Doe een voorstel hoe je het zou doen (inclusief kostenraming). NS is vast geinteresseerd om dat idee over te nemen als het haalbaar is binnen een redelijk budget.

Gesloten