LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Marang1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2017 10:57

Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door Marang1 »

Ik heb enkele jaren geleden een daluren kortingskaart gekocht bij de NS en daaraan een anonieme OV kaart aan gekoppeld. In 2015 bleek een automatisch incasso niet goed te zijn gegaan en kreeg in=k een incassobureau achter me aan. Ik heb toen uiteindelijk alles betaald maar de NS wel meteen medegedeeld dat ik het abonnement NIET wens te verlengen, ook omdat intussen de OV kaart (zoals dat bij velen helaas zo is) niet meer werkte. Dat heb ik duidelijk schriftelijk vastgelegd. Maar wat gebeurt? De NS verlengd toch ongevraagd en ongewenst en stuurt mij nu weer een incassobureu op mijn dak. Ik heb WEER aangegeven dat ik al lang heb opgezegd. NS komt terug met het verhaal dat ik me dan op een treinstation had moeten afmelden waarop ik heb aangegeven dat ik dat helemaal niet kan, omdat ik een niet werkende OV kaart die ik ook niet meer in mijn bezit heb. En dat zij ongetwijfeld dit heel gemakkelijk voor mij kunnen regelen. Dat doen ze dus niet, ze blijven erbij dat ik me moet afmelden en dat ik de kosten moet betalen.

Ik ben het dus niet eens met de ongewenste verlenging en dus al helemaal niet met de kosten. Wat moet ik doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2017 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Marang1 schreef:Ik heb toen uiteindelijk alles betaald maar de NS wel meteen medegedeeld dat ik het abonnement NIET wens te verlengen, ook omdat intussen de OV kaart (zoals dat bij velen helaas zo is) niet meer werkte. Dat heb ik duidelijk schriftelijk vastgelegd.
En hoe heeft u dit opgezegd? En heeft u vervolgens ook de stappen gevolgd zoals beschreven:
Abonnement verwijderen van uw OV-chipkaart

Om een opzegging definitief te maken moet u uw abonnement verwijderen van uw OV-chipkaart (het zogenaamde deactiveren). Dit kunt u doen bij elk oplaadpunt voor de OV-chipkaart of bij Tickets & Service balie. In de bevestiging van uw opzegging leest u hoe dit werkt en voor welke datum u uw abonnement moet verwijderen. Pas na het verwijderen van uw abonnement hoeft u niet meer te betalen.
Marang1 schreef:NS komt terug met het verhaal dat ik me dan op een treinstation had moeten afmelden waarop ik heb aangegeven dat ik dat helemaal niet kan, omdat ik een niet werkende OV kaart die ik ook niet meer in mijn bezit heb. En dat zij ongetwijfeld dit heel gemakkelijk voor mij kunnen regelen. Dat doen ze dus niet, ze blijven erbij dat ik me moet afmelden en dat ik de kosten moet betalen.
Dat klopt, dit melden ze ook op hun site, u heeft dus het abonnement niet afgemeld. Als u geen werkende chipkaart meer heeft, zou ik dus gaan zorgen voor een werkende kaart. U schuift de verantwoordelijkheid van het afmelden wel erg makkelijk richting de ns, terwijl u dus niet de stappen wenst te nemen om het abonnement te beeindigen. Na het eerste jaar kon u trouwens maandelijks opzeggen. De factuur waarvoor het incassobureau was ingeschakeld was waarschijnlijk voor de abonnementskosten voor het nieuwe jaar, waarvan u dus de kosten voor het grootste gedeelte ook nog terug had kunnen krijgen, als u gewoon had opgezegd.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door Royalflush »

Ik heb 2 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt met de NS. In verband met langdurig verblijf in het buitenland kon ik de kaart ook niet deactiveren bij een NS-automaat. De klantenservice was alles behalve behulpzaam. Ik heb NS een nette e-mail gestuurd waarin ik aangaf het abonnement te hebben beëindigd en dat er wat mij betreft geen sprake was van een geldige vordering. Indien NS en/of het incassobureau dit betwistte kon/konden zij betaling afdwingen via een gang naar de kantonrechter. Uiteraard zou ik in zo'n geval alle bijkomende gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op NS/incassobureau verhalen.

Nooit meer wat van gehoord.

stofzuigertje

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze persoon heeft op anonieme kaart een abonnement genomen en als NS plotseling de voorwaarden aanpast.

Dus als je kaart verlopen is maar je daluren nog niet eerst een nieuwe kaart kopen voor €7,50 om de daluren op te zeggen?
Ja, je moet dus als je pech hebt €7,,50 kosten maken om van dit af te komen als je iets te laat bent.

Helaas was je Daluren niet anoniem, maar hoe jaag je klanten weg!
Vroeger was een kaart kopen en online aanmelden genoeg maar het online afmelden kan niet meer.
Dat je nu naar een kaart automaat moet, dat is aangepaste regel die ze niet duidelijk bekend hebben gemaakt.

Ook studenten hebben vaak problemen omdat je na 5 jaren gratis reizen de kaart vervalt en de voorwaarden ook niet meer weet, alleen of je een weekend of week kaart had.
Dat afmelden lukt ook niet als je kaart verlopen is, en om dan eerst een nieuwe kaart te kopen terwijl je er vanaf wilt?
Product stoppen lukt online maar gaat pas in na de bezoek automaat.
Dat is dus eigenlijk zowel online als bij automaat afmelden...... en soms verwerkt de computer ondanks afmelden het niet goed.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat je nu naar een kaart automaat moet, dat is aangepaste regel die ze niet duidelijk bekend hebben gemaakt.
Je schrijf weer veel onzin, maar dat je je Abo zelf moet deactiveren bij automast is al zo oud als de OV chipkaart zelf. Dus niets aangepaste regelgeving.
Hoe kan NS nu een Abo halen van een anonieme kaart, dat kan natuurlijk nooit want ze weten niet wie die kaart heeft !

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door gosewijn »

TS heeft een kaart gekocht bij NS , hoezo klandestien .

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door taxikemperman »

stofzuigertje schreef: Vroeger was een kaart kopen en online aanmelden genoeg maar het online afmelden kan niet meer.
Dat je nu naar een kaart automaat moet, dat is aangepaste regel die ze niet duidelijk bekend hebben gemaakt.
Ook als je een abonnement online koopt, moet je deze activeren bij een kaartautomaat.
Dan pas is je abonnement geldig

Mucha

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Incassobureau ondanks niet verlengen NS-abonnement

Ongelezen bericht door BreejKC »

U schrijft dat u uw abonnement bij NS schriftelijk heeft opgezegd. NS zet het abonnement echter voort omdat u kennelijk één handeling vergeten bent. Ik ga er vanuit dat u nog een kopie van die schriftelijke opzegging in uw bezit heeft. Daarmee staat u sterk.

NS was door die schriftelijke opzegging dus op de hoogte dat u uw abonnement wilde beëindigen / heeft beëindigd. Ondanks dat u die ene handeling kennelijk vergeten bent te doen heeft NS, wetende dat u uw abonnement wilde beëindigen / schriftelijk heeft beëindigd, u niet een keer geattendeerd op het verrichten van die ontbrekende handeling. Zij hebben hierdoor, onterecht en in hun eigen voordeel, uw abonnement gewoon door laten lopen. Hiermee is NS in gebreke gebleven omdat zij ervan op de hoogte waren of hadden kunnen zijn van uw voornemen uw abonnement te beëindigen.

In deze kwestie zou ik contact opnemen met het zgn. OV-Loket. Alle informatie daarover vindt u op de gelijknamige internetsite. Zij kunnen het voor u tegen een machtige organisatie als de NS opnemen, in uw rechten treden, en veelal worden dit soort geschillen in het voordeel van de consument opgelost.

Gesloten