[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen
Pagina 1 van 2

Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 12:41
door Ellen Zhu
Geachte heer/ mevrouw,

morgen( 09- jan) moet ik naar Den Haag gaan vanwege mijn werk daarom heb ik vandaag( 08-Jan) alvast een trein kaart gekocht via ns.nl/riesplaner.
na dat ik email heb gekregen van NS Reizigers <no-reply.eticket@ns.nl>, ging ik mijn kaart ophalen. toen ik mijn retour treinkaart uitgeprint had, zag ik dat een verkeerd geldig datum opstond! dat retour kaart is geldig op 08 jan.
voor ik ging betalen heb ik echt reis datum op 09 Jan geklikt. due ik heb meteen de klant servies gebeld om treinkaartje te verzetten na 09 jan.
helaas zei de ns klant servies medewerkster dat zij mij niet meer kan helpen om datum te verzetten en ik kan ook niet mijn geld terug krijgen. ik moet gewoon opnieuw een retour kaar gaan kopen voor morgen!

Mijn vraag is, mag NS dit doen?
als een consument heb ik echt geen recht op om mijn ongebruikt kaart geld terug vragen terwijl dat een fout is van de website?
als dit elke daag gebeurt is, hoe veel klanten er zijn zoals ik? NS is een belangrijk vervoermiddel in Nederland.


ik hoop dat u mij kan helpen!

met vriendelijk groet,

Ellen Zhu

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 13:12
door BL2
Ellen Zhu schreef:
08 jan 2019 12:41
Geachte heer/ mevrouw,

morgen( 09- jan) moet ik naar Den Haag gaan vanwege mijn werk daarom heb ik vandaag( 08-Jan) alvast een trein kaart gekocht via ns.nl/riesplaner.
na dat ik email heb gekregen van NS Reizigers <no-reply.eticket@ns.nl>, ging ik mijn kaart ophalen. toen ik mijn retour treinkaart uitgeprint had, zag ik dat een verkeerd geldig datum opstond! dat retour kaart is geldig op 08 jan.
voor ik ging betalen heb ik echt reis datum op 09 Jan geklikt. due ik heb meteen de klant servies gebeld om treinkaartje te verzetten na 09 jan.
helaas zei de ns klant servies medewerkster dat zij mij niet meer kan helpen om datum te verzetten en ik kan ook niet mijn geld terug krijgen. ik moet gewoon opnieuw een retour kaar gaan kopen voor morgen!

Mijn vraag is, mag NS dit doen?
als een consument heb ik echt geen recht op om mijn ongebruikt kaart geld terug vragen terwijl dat een fout is van de website?
als dit elke daag gebeurt is, hoe veel klanten er zijn zoals ik? NS is een belangrijk vervoermiddel in Nederland.


ik hoop dat u mij kan helpen!

met vriendelijk groet,

Ellen Zhu

Wij gaan en kunnen u hier niet helpen, en NS ook niet.
Dit zijn nu eenmaal de voorwaarden bij aanschaf E-ticket. Een geopend E-ticket wordt nooit veranderd of teruggenomen, de kans op fraude is veel te groot.

Waarom reis je trouwens op zo'n E-ticket, met de OV-chipkaart gaat het veel eenvoudiger ?

[Tekst verwijderd]
Dat de site eigenhandig de datum veranderd zonder dat je dit kan zien, lijkt me ongeloofwaardig.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 13:14
door witte angora
Het probleem is dus dat er op de kaart de dag van vandaag staat. Daarmee is hij vandaag geldig, en kan hij vanochtend al gebruikt zijn. Voor kaarten die - mogelijk - al gebruikt zijn geeft de NS inderdaad geen geld terug.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 13:15
door NeoDutchio
Tja, of uw kaart van vandaag ongebruikt is kan niemand controleren. Nog niet alle stationnen hebben poortjes en niet in elke trein wordt gecontroleerd. Dus een kaartje van vandaag kunt u niet meer terug geven, wellicht dat de NS dit wel doet met treinkaartjes met een datum in de toekomst, maar op de dag zelf niet.

U beweert dat de website een fout heeft. Dan zal u dit moeten kunnen onderbouwen en bewijzen dat u ook echt de 9de hebt aangeklikt. Daarbij zou er een enorme klachtenstroom op gang moeten komen als de NS verkeerde data op de kaartjes zet. Iets zegt mij dat u zelf een verkeerde datum aangeklikt hebt.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 13:37
door berndv
NeoDutchio schreef:
08 jan 2019 13:15
Iets zegt mij dat u zelf een verkeerde datum aangeklikt hebt.
dat denk ik ook. Of beter gezegd, de datum juist niet aangeklikt en dat de default datum op vandaag staat en mits niet gewijzigd, dus vandaag blijft.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 13:45
door BL2
Controlle vanuit NS of een E-ticket al gebruikt is, is onmogelijk, omdat er GEEN in- of uitcheckverplichting is.
Met de barcode kan slechts het eventuele poortje geopend worden.
Er zit immers geen chip in (je eigen printpapier).

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 13:47
door Lowieze
witte angora schreef:
08 jan 2019 13:14
Het probleem is dus dat er op de kaart de dag van vandaag staat. Daarmee is hij vandaag geldig, en kan hij vanochtend al gebruikt zijn. Voor kaarten die - mogelijk - al gebruikt zijn geeft de NS inderdaad geen geld terug.

De voorwaarden van een e-ticket zijn dat ze niet geretourneerd kunnen worden, ook al ligt de (verkeerd ingevulde) datum nog in de toekomst.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 15:17
door k2p
kun je het probleem reproduceren, zonder af te rekenen? kun je zien dat ergens in de procedure de datum wordt terug gezet?
en de bevestigingsmail die je kreeg, stond daar een verkeerde datum in?

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 16:24
door Costnix
Er wordt wel eens een verkeerd e-kaartje uit coulance vergoed. Dit hangt van de omstandigheden af.
Kijk eens op de NS community en stel dakar uw vraag.
Wat leesvoer over het onderwerp is:
https://community.ns.nl/search?q=verkeerde%20datum
U kunt ook zelf de vraag stellen op:
https://community.ns.nl

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 18:39
door BL2
Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen wordt er uit coulance wel eens geld terug gegeven door NS.
Denk hierbij aan een ongepland langer verblijf in het buitenland door uitval vlucht of een overlijden.
Dit moet dan natuurlijk wel bewezen worden...

Verder houd NS zich vanzelfsprekend altijd aan haar eigen voorwaarden.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 19:30
door Lowieze
BL2 schreef:
08 jan 2019 18:39
Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen wordt er uit coulance wel eens geld terug gegeven door NS.
Denk hierbij aan een ongepland langer verblijf in het buitenland door uitval vlucht of een overlijden.
Dit moet dan natuurlijk wel bewezen worden...

Verder houd NS zich vanzelfsprekend altijd aan haar eigen voorwaarden.

We hebben het hier over een e-ticket waarmee je met de trein kan reizen zonder ov-chipkaart. Wat heeft een verblijf in het buitenland daar mee te maken?

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 20:05
door Moneyman
Dat is toch volstrekt helder?

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 22:03
door BL2
Je koopt een E-ticket van te voren, neemt deze mee op reis, helaas vliegt het vliegtuig niet op geplande dag terug.
Ook dan is er slechts sprake van coulance, door toch geld terug te geven.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 22:37
door NeoDutchio
BL2 schreef:
08 jan 2019 22:03
Je koopt een E-ticket van te voren, neemt deze mee op reis, helaas vliegt het vliegtuig niet op geplande dag terug.
Ook dan is er slechts sprake van coulance, door toch geld terug te geven.
Ik ga op vakantie en ik neem mee.....een treinkaartje. Waarom niet gewoon een kaartje uit de automaat halen onderweg van de gate naar de trein?

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 22:43
door witte angora
Een e-ticket is een euro goedkoper dan uit de automaat op het station.

Maar ik denk dat we nu wat van de oorspronkelijke vraag af gaan wijken.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 08 jan 2019 23:23
door BL2
En na aankomst op de luchthaven kan het je net één trein schelen, geen kaartje kopen en niet hoeven inchecken.
Maar een E-ticket heeft dus ook (flinke) nadelen.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 09:30
door Komkommertijd
Ik weet dat als je iets op datum bestelde, via het Scrol wieltje wel eens die veranderde....

Naast de NS had ik op de auto onderdelen site plotseling een Diesel, geen Benzine meer....
Een vaker voorkomend probleem en voor je naar volgende betaal pagina gaat even controleren of niets verschoven is.

Via de App op telefoon is het ook te koop dus niets printen, gewoon bij bagage band Schiphol even een enkele reis boeken... op vandaag en je bent bezig tijdens het wachten. Die App is gratis en je betaalde online... zo makkelijk en als je ziek word zit je morgen niet met ongebruikt kaartje! Gewoon vlak voor vertrek is voldoende.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 09:42
door berndv
Heb het net even geprobeerd om een kaartje te bestellen en gekeken of en hoe je hier een fout in kunt maken. Op scherm 1 vul je het van en naar station in, alsmede de datum. De datum kan je verschuiven met 2 pijltjes of door op een agenda te klikken. Scrollwieltjes of dergelijke hebben hier geen invloed op.

Dan klik je op "bekijk ticketprijs". Het nu volgende scherm heet "koop een kaartje". Hier kies je of je een retour of enkeltje wilt, 1e of 2e klas, aantal kaartjes en of je via NS of andere aanbieders wenst te reizen. De gehele tijd blijft rechts in beeld het overzicht van je bestelling staan, dus het van en naar station en de datum, ook staat hier de prijs vermeld. Dus keurig een overzichtje van je bestelling. Daarna klik je op de knop "reizigers".

In het nu volgende scherm vul je de naam van de reiziger in. Ook nu blijft rechts het overzicht van je bestelling de gehele tijd zichtbaar. Dus het van en naar station en de datum. Als je klaar bent, klik je op "naar betaalwijze".

Nu vul je je mailadres in, kies je de betaalwijze, ga je akkoord met de voorwaarden, kan je kiezen om nieuwsbrieven en dergelijke te ontvangen. Ook nu staat nog steeds rechts het overzicht van je bestelling, met datum.

Voordat ts het kaartje in de mail had, heeft ts naast het scherm om de datum te selecteren, nog 3 schermen gehad met een besteloverzicht waarop de datum stond. Tenzij hier continu en aantoonbaar (vooral dat laatste zal onmogelijk zijn) de juiste datum had en op het ticket een verkeerde datum, heeft ts gewoon niet opgelet tijdens het plaatsen van de bestelling.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 09:45
door Lowieze
Komkommertijd schreef:
10 jan 2019 09:30

Via de App op telefoon is het ook te koop dus niets printen, gewoon bij bagage band Schiphol even een enkele reis boeken... op vandaag en je bent bezig tijdens het wachten. Die App is gratis en je betaalde online... zo makkelijk en als je ziek word zit je morgen niet met ongebruikt kaartje! Gewoon vlak voor vertrek is voldoende.

Is ook een prima tip, net voor je reis met NS je ticket downloaden. Wel even opletten dat je smartphone voldoende opgeladen is om met het ticket te kunnen reizen 😄

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:06
door ErnieG
berndv schreef:
10 jan 2019 09:42
Nu vul je je mailadres in, kies je de betaalwijze, ga je akkoord met de voorwaarden, kan je kiezen om nieuwsbrieven en dergelijke te ontvangen. Ook nu staat nog steeds rechts het overzicht van je bestelling, met datum.

Voordat ts het kaartje in de mail had, heeft ts naast het scherm om de datum te selecteren, nog 3 schermen gehad met een besteloverzicht waarop de datum stond. Tenzij hier continu en aantoonbaar (vooral dat laatste zal onmogelijk zijn) de juiste datum had en op het ticket een verkeerde datum, heeft ts gewoon niet opgelet tijdens het plaatsen van de bestelling.
Je houdt hier op voordat je definitief het kaartje koopt en betaalt, maar volgens de TS gaat het daarna juist fout.