Pagina 1 van 1

Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Geplaatst: 14 mar 2019 19:42
door Luc5612
Dagelijks reis ik met mijn OV-chipkaart (op saldo) en stap ik over op Station Dordrecht van NS naar QBUZZ/R-Net. Sinds 9 december 2018, de dag dat QBUZZ startte op de Merwede-Lingelijn, wordt de overstap niet goed geregistreerd. Als ik overstap van NS naar QBUZZ wordt opnieuw het instaptarief gerekend.
Elke maand heb ik hiervoor een restitutie ingediend, maar wordt er vervolgens niets met het probleem gedaan. Wel maken ze netjes het te veel geïncasseerde instaptarief terug.
Hebben andere reizigers hier ook last van?

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Geplaatst: 15 mar 2019 11:37
door Ridder777
Nee.

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Geplaatst: 15 mar 2019 11:55
door BreejKC
Heeft u dit al schriftelijk aangekaart bij QBUZZ? Met het bewijs van uw meerdere malen verstrekte restitutie kunt u die fout duidelijk aantonen.

Als u alleen om restitutie heeft verzocht is het waarschijnlijk nooit verder gekomen als de financiele afdeling van QBUZZ. Ook niet goed, natuurlijk, maar zo gaan die dingen nou eenmaal. Restitutie verstrekt, dossier gesloten! Verder nadenken op die afdeling dat er structureel ergens iets fout ziet lijkt er bij QBUZZ kennelijk niet bij te zijn. Zou dit wel zo zijn dan was dit telkens terugkerende probleem allang opgelost of had u bericht ontvangen dat ze ermee bezig zijn.

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Geplaatst: 15 mar 2019 13:13
door wilhelmima1
Wordt het instaptarief aan het eind van de rit bij het uitchecken niet verrekend??
En van de een op de andere vervoerder overstappen op dezelfde route zonder opnieuw in te checken dat gaat al een tijd niet meer. Ook van het ene soort vervoer op het andere.
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... chtsteden/

Re: Dubbel instaptarief bij QBUZZ/R-Net

Geplaatst: 15 mar 2019 16:41
door BL2
wilhelmima1 schreef:
15 mar 2019 13:13
....En van de een op de andere vervoerder overstappen op dezelfde route zonder opnieuw in te checken dat gaat al een tijd niet meer....
Dat heeft nog nooit gekund met de OV Chipkaart.
Altijd per vervoerder in- en uitchecken.